Facebook
Misja Grupa 5000+ audycji Kino Czat Kryzys? Napisz Broń
Podpis:
Numer GG:
strona główna Kontestacji Własna broń – zdobądź pozwolenie
Dziś
21:00
Wydanie Główne: Nadający w trasie i muszą odwołać najbliższą audycję!
Jutro
21:00
Eutanazja rozwiązaniem problemu dziury w ZUSie
Słuchaj radia
Jan Fijor zaprasza (5)
4 dni temu
Amerykański fiskus a Polacy
O eksporcie polskiej myśli przedsiębiorczej i praktyki. Najpierw do USA, potem wszędzie, dokąd się naród przeprowadza.
Nikt nas nie uczy jak sprzedawać
dziś
O efekcie aureoli i jednym elemencie garderoby, który sprawia, że...
Czy to co nosimy, czym jeździmy i jak pachniemy ma zasadnicze znaczenie dla tego jak jesteśmy odbierani przez innych? Albo jak jesteśmy odbierani przez samych siebie? To nie są łatwe...
Skorzystaj z naszych projektów:

▸ Własna broń - zdobądź pozwolenie
▸ Wolny Rynek - w liczbach
▸ Emigrujesz - posłuchaj najpierw
▸ KontestKino - filmy na wieczór
▸ Poważny kryzys - napisz
▸ Kontest.CLUB - wstąp i ucz się z nami

Audycja: Wydanie Główne 2012-01-10

'Zakochany w Polsce nie musi myśleć'

Nadający: Marcin Hugo Kosiński

Rozmawiamy o patriotyźmie w praktyce i o tym, dlaczego prowadzący z dumą mogą powiedzieć - "nie jesteśmy patriotami".
Pobierz [132,1 MB]

KOMENTARZE

mellon 2012-01-10

Trochę to czarno-białe było.  
Hmm, kiedyś ta strona była czarna...

nikodem 2012-01-10

Do ojców prowadzących:  
Oświadczam Wam, że jesteście patriotami.  
 
Martin powiedział:  
„On [Manstein ?] był patriotą jak najbardziej. Jak można być bardziej patriotą niż on? Poświęcał życie, wszystkie swoje umiejętności dla dobra dużej masy ludzi pod nazwą ‘Niemcy’ mówiących po niemiecku...”  
Wychowaliście się w Polsce, mówicie po polsku i w ten sposób odziedziczyliście po przodkach cały ten śmietnik. Możecie w każdej chwili stąd wyjechać, ale nadal tu jesteście. Możecie zasuwać na etacie, ale wolicie robić porządek w tym śmietniku. Prowadzicie Kontestację przyciągającą ludzi, promujecie wolność i przedsiębiorczość, na bieżąco reagujecie na to, co dzieje się w cyrku, znaczy w sejmie. Protestujecie przeciwko cenzurze internetu. Piękinie!  
A ja się pytam, dla kogo to wszystko? Kto na tym zyskuje? Wy? Zyski od sponsorów raczej wątpliwe, pewnie ledwo na serwery starcza. Słuchacze? Owszem, mają o czym posłuchać, z kim pogadać. Polacy? Myślę, że po dłuższej działalności wszyscy skorzystamy na zaprowadzonym tu porządku. A Niemcy? Francuzi? Oni też chcą wolności! Jeśli nie jesteście patriotami, róbcie Kontestację także dla nich.  
 
Martin mówi też, że nie jesteście patriotami, bo nie macie wroga. Ale przypomnijcie sobie, ile ‘ciepłych’ słów padło na antenie pod adresem Tuska czy innego Kaczyńskiego i jak ‘gorące’ są dyskusje na temat Unii Europejskiej. To jest wasz wróg, który sięga po uczciwie zarobione pieniądze i chce zabierać dzieci.  
 
Po prostu tak wygląda, i powinien wyglądać, patriotyzm w czasie pokoju.

Paweł 2012-01-10

Jeżeli już mówicie o praktyce, to pokażcie mi jeden kraj który odniósł ekonomiczny sukces i w którym dobrze się żyje, a którego obywatele nie są patriotami...

mej 2012-01-10

Taką postawę odrzucenia patriotyzmu, Ziemkiewicz nazwał kiedyś "polactwem".  
 
Zgadzam się z Pawłem (3). Wystarczy popatrzeć na silne narody i zobaczymy nie tylko patriotyzm, ale i poczucie dumy. Amerykanie są współcześnie chyba najjaskrawszym przykładem, ale wcale nie jedynym.

Claude mOnet 2012-01-10

@3 i @4 
 
Właśnie kiedy patriotyzm rośnie kraj upada vide dzisiejsze USA, czy niszczy wszystko i wszystkich np. nazistowskie Niemcy...

Daniel Piesto 2012-01-10

Posłuszeństwo Mansteina wynikało z imperatywu kategorycznego Immanuela Kanta a nie patriotyzmu. Niemcy mieli wbite do głów, że przestrzeganie prawa jest zawsze moralnie dobre. 
 
Patriotyzm to postawa szacunku do ojczyzny, mylona z postawą szacunku do państwa. Mam na mysli ojczyznę prywatną. Mieszkam w jednym mieście ale sercem jestem w innym miejscu, Lublinie. Jestem Lubelskim patriotą. Jak inaczaj miałbym to nazwać?

jp 2012-01-10

Nasunęła mi się pewna myśl, która jest zaprzeczeniem tytułu tej audycji - zakochany w Polsce musi myśleć, a nawet wierzyć. Tezę tę można rozszerzyć nie tylko o nasz kraj, ale również o jednostki społeczne w innych krajach. 
 
Odwołując się do średniowiecznych wartości: Bóg, honor, ojczyzna można powiedzieć, że obowiązują one nadal. Te 3 słowa wyrażają prawdziwego człowieka - patriotę, mimo że ojczyzna jest dopiero na 3 miejscu. 
 
Człowiek, który chce być patriotą, wzorem dla kraju i innych jednostek społecznych musi mieć czyste sumienie (uporządkowane sprawy duchowe), musi mieć swój honor (pracować, utrzymać rodzinę i być dla niej wzorem do naśladowania, dochowywać wierności). Jeśli te wartości są spełnione, wtedy dochodzi trzecia, która może być spełniona pod warunkiem, że spełnione są 2 powyższe. 
 
Obecnie wartość "ojczyzna" nie znaczy, że mamy umieć posługiwać się mieczem, jeździć dobrze konno i walczyć gdzieś na polach z ruskimi itp. Aktualnie nie prowadzi się bitew fizycznych, tylko słowne. Jak dochować tej wartości? Patriota musi wierzyć w swój kraj, doszukiwać się prawdy oraz nie oszukiwać go.  
 
Jeśli zachowane zostaną te 3 wartości w pierwotnym porządku, człowiek będzie godnym reprezentantem swojego kraju. 
 
Nie może być patriotą ten, kto nie potrafi zadbać o podstawowe sprawy jakimi są wartości duchowe oraz rodzina. Może być wtedy jedynie fanatykiem.

cnk 2012-01-10

A może patriotyzm to po prostu pojecie wymyślone w celu manipulacji ludźmi? żeby zmobilizować ludzi żeby robili to co chcemy. wmawia się im jakiś nadrzędny cel, np milość do ojczyzny

Sebastian 2012-01-10

A teraz mam pytanie dla tych co patriotyzm chcą zdefiniować. 
 
Mój syn urodził się w Czechach. Teraz mieszka w Polsce, ale w przyszłości pewnie będzie mieszkał w innym kraju. Uczę go rozmawiać w 2 językach. 
Wg różnych definicji, które tutaj padały on już nie ma szansy być patriotą? :P

Daniel Piesto 2012-01-10

Uwielbiam audycje z ostrą wymianą argumentów.

chrobacja.narod.ru 2012-01-10

Do JP. Nadstawianiem policzka, jeszcze nikt nie wygrał. Albo wierzysz w Polskę albo w Boga z bliskiego wschodu. Gdyby USA nadstawiły policzka ZSRR to by teraz na planecie Ziemia panował komunizm. Dobra (wolności, własności, sprawiedliwości) należy bronić zbrojnie, exterminując wrogów, którzy chcą je zniszczyć. Litość wobec zła to zbrodnia wobec ofiar tego zła. Proponuje nie mieszać bliskowschodniego Boga w Polskość, ponieważ są to sprzeczne memy. Albo Żyd na krzyżu albo Orzeł Biały - każdy musi wybrać, komu służy. Dwóch panów mieć niepodobna. Spirytualizm zostawmy spirytystom.

karpii 2012-01-10

Super Marius!!! Chłopaki obalając argumenty posługują się demagogią i doprowadzaniem wszystkiego do absurdu. W momencie kiedy Marius zastosował wobec nich tę metodę Martin natychmiast zaczął zawężać "że nie mówimy Ance tylko o patriotyzmie". Ale i tak dzięki chłopaki za zmuszenie do myślenia.

Hugo 2012-01-10

ad 3.  
USA, jako wtedy jeszcze poszczególne stany powstały w jednym wielkim antypatriotycznym akcie wypowiedzenia poddania królowi Jerzemu i swojemu krajowi, który wysłał okręty wojenne, by ten brak patriotyzmu ukarać.

Pakun 2012-01-10

Ta dyskusja z góry skazana jest na porażkę. Patriotyzm nie ma jednej definicji, do której można się odnieść. Jako słowo tylko znaczenie emocjonalne, tak samo jak np prawica, lewica, faszyzm. Do każdego z nich można przypisać dowolne zachowania, i na tej podstawie je wartościować. I w gruncie rzeczy wszyscy mają rację, bo mówią o zupełnie innych rzeczach.

Lutzky 2012-01-10

Wg mnie patriotyzm to dbanie o lokalny rozwój. Czyli mając do wyboru dwie firmy produkujące podkoszulki w tej samej cenie i o podobnej jakości, wybieram ten produkowany w Polsce bo wolę by mój sąsiad miał lepiej niż chińczyk po drugiej stronie globu. Patriotyzm to po prostu dbanie o to co dzieje się dookoła Ciebie. Ja chcę żeby moi znajomi, rodzina, sąsiedzi czy mieszkańcy mojego miasta mieli coraz lepiej i wolę dać im zarobić niż komuś z kim mnie nic nie łączy.  
 
Wyzbycie się patriotyzmu który ja rozumiem to po prostu nie przyznawanie się do lokalnej społeczności i poniekąd cynizm.  
 
Tak samo dba się o rodzinę. Chcesz żeby Twoja rodzina miała jak najlepiej bo dotykają Cię jej problemy. Tak samo nie chcę by dzieci sąsiada chodziły głodne i ich los mnie bardziej interesuje niż los dzieci w Afryce. 
 
Jeśli dla Hugo i Martina patriotyzm to jakiś dziwny twór i mają to w dupie to równie dobrze mogą się spakować i wyjechać do np Aglii skoro tak często ukazują zalety tego kraju. Skoro tak nie ważne jest miejsce urodzenia i wychowania to po co siedzą w Polsce? To się kupy nie trzyma i nie jest takie czarno białe jak się może wydawać.

Lutzky 2012-01-10

Wg mnie patriotyzm to dbanie o lokalny rozwój. Czyli mając do wyboru dwie firmy produkujące podkoszulki w tej samej cenie i o podobnej jakości, wybieram ten produkowany w Polsce bo wolę by mój sąsiad miał lepiej niż chińczyk po drugiej stronie globu. Patriotyzm to po prostu dbanie o to co dzieje się dookoła Ciebie. Ja chcę żeby moi znajomi, rodzina, sąsiedzi czy mieszkańcy mojego miasta mieli coraz lepiej i wolę dać im zarobić niż komuś z kim mnie nic nie łączy.  
 
Wyzbycie się patriotyzmu który ja rozumiem to po prostu nie przyznawanie się do lokalnej społeczności i poniekąd cynizm.  
 
Tak samo dba się o rodzinę. Chcesz żeby Twoja rodzina miała jak najlepiej bo dotykają Cię jej problemy. Tak samo nie chcę by dzieci sąsiada chodziły głodne i ich los mnie bardziej interesuje niż los dzieci w Afryce.  
 
Jeśli dla Hugo i Martina patriotyzm to jakiś dziwny twór i mają to w dupie to równie dobrze mogą się spakować i wyjechać do np Aglii skoro tak często ukazują zalety tego kraju. Skoro tak nie ważne jest miejsce urodzenia i wychowania to po co siedzą w Polsce? To się kupy nie trzyma i nie jest takie czarno białe jak się może wydawać.

Mateusz z Kanady 2012-01-10

Dwie plus godziny semantycznego wzajemnego onanizmu.  
 
“Nie wiem co to patriotyzm ale wiem ze patriota nie jestem.” ~ Socratesa niedorozwiniety kuzyn.

Qlturalny 2012-01-10

Zdecydowanie najgłupsze wydanie głównej ostatnich miesięcy. Postawa Hugo i Martina jest dla mnie niezrozumiała. Ojczyzna dla wolnościowca powinna być instrumentem który powala mu realizować swoje aspiracje. Struktura ta powinna mieć przejrzyste, egzekwowane prawo i niskie podatki. Wynosząc kontestacje z Polski nie przenieśli jej przecież w przestrzeń kosmiczną tylko na wyspy brytyjskie które to te dwa warunki spełniają. Dbajmy więc o ten nasz wspólny dom zanim wszyscy się niego wyniosą, bo po tym "roztapianiu się w tyglu europy" pozostaje tylko śmiech. Koniec końcem Niemiec dba o Niemców, Francuz o Francuzów tylko większość Polaków a w tym Hugo i Martin traktuje swoją polskość jako wstydliwy kompleks woli prędzej wynieść się do innego "mieszkania" niż posprzątać swój własny. Wielu ludzi dziedzicząc dom po rodzicach/dziadkach nie sprzedaje go następnego dnia, sentyment i przywiązanie nakazuje mu o niego dbać. Tego uczucia Hugo i Martin chyba nie pojmują. Życie to nie tylko sucha kalkulacja. 
 
Pozdro dla słuchaczy!

Drakens 2012-01-10

Martin pokazuje jakiś idiotów, którzy mówią, że są patriotami i w ten sposób dyskredytuje pariotyzm. 
Błąd. 
 
Twórzmy własną wizję patriotyzmu! 
Istotą problemu jest to, że żeby wywalczyć realnie wolność trzeba stworzyć w tym celu grupę! Taka grupa to właśnie patrioci. 
To jest podejście realne. 
 
Mieszkacie w Polsce, jesteście Polakami, odziedziczyliście kulturę polską, to działajcie jako grupa walcząca o wolność dla siebie w tym kraju. I to koniec tematu. Nie oglądajcie się na idiotów, twórzcie własną wizję, bez głupoty i idiotyzmów nazioli lub romantyków. 
Niech żyje Polska i żyjmy my w takiej Polsce o jaką walczymy. 
 
Dla siebie walczmy, dla siebie! 
 
Nie nazwę polskiej flagi szmatą, tak jak zrobił Martin w jednej ze swoich audycji! Podobam mi się polska flaga, bo jaką mam zawisić? Po co mam szukać innej, skoro do tej czuję naturalny sentyment, nie znaczy to, że mam mieć zmanipulowaną wizję patriotyzmu, będę miał taką jaką sobie sam racjonalnie uznam za słuszną. 
 
W I Rzeczpospolitej szlachta miała jakąś własną na własne czasy wizję patriotyzmu, potem pod zaborami ludzie mieli inną, później jeszcze inną w II Rzeczpospolitej, inną za Hitlera i za komuny.  
Teraz twórzmy własną, świat idzie na przód, wszystko płynie, my jesteśmy naturalnymi spadkobiercami naszych przodków ale i żywymi ludźmi, którzy mają własne życie i własne cele w tym życiu. 
 
Niech żyje Polska i żyjmy my w takiej Polsce o jaką walczymy.

ślinie się na polskę 2012-01-10

Oj, Panowie, Panowie. To są uczucia przecież. 
 
Warto by tutaj pociągnąć wątek, który podjął jeden z dzwoniących. Pytał dlaczego kochasz Ankę, co jest głupia i ma krzywe nogi, a nie Maję, z fajnymi cycuszkami. Dlaczego kochasz żonę, dzieci, faceta ze sklepu z pieczywem, Polskę czy kogokolwiek? 
 
Ale o wiele istotniejsze, fundamentalne zdaje się tutaj pytanie "dlaczego kochasz?" Skąd to się w człowieku bierze, tak w ogóle? 
-Dlaczego kochasz, Martin? (zakładamy, że kochasz) 
-Stary, po prostu kocham. I wiesz co, mam z tego niezły haj. 
 
Nie szukam żadnych definicji, słów, którymi mógłbym to ładnie i mądrze wytłumaczyć, jakiegoś przekształcania abstrakcji w konkret, nadawania temu zrozumiałej formy. Nie zastanawiam się, jak to się przejawia w praktyce i nie dywaguję "a co bym zrobił gdyby...". Nie chce nikogo przekonywać: "kochaj, kochaj, trzeba kochać, jak możesz nie kochać?"  
To jest treścią samo w sobie, stanem ducha. Niektórzy zwą to ojczyzną. 
 
A, że wyłącza mi się mózg? Wyłącza i co z tego- jakiś gorszy przez to mam być? 
 
Generalnie za bardzo staracie się to racjonalizować- niepotrzebnie. 
 
Poza tym brawa za audycję. Zauważyłem, że bardzo fajnie się wzajemnie uzupełniacie prowadząc.

Hugo 2012-01-10

ad 18.  
Kocham te ciągłe porównania. A to porównanie do miłości do kobiety, a to do odziedziczonego domu po rodzicach.  
 
To drugie porownanie jest o tyle ciekawe, ze dom zawsze mozna sprzedac albo wynajac. Polski sie nie da ni chu chu.  
 
Po drugie, interesujace jest tez powoływanie się na francuzow i niemcow, przy ktorych w innych przypadkach odzegnuje sie.  
 
Po trzecie, czemu nazywac sie polakiem, a nie krakowianinem np.? Czemu nie nosi sie flagi krakowa? Patrzac na logike domu, powinno byc to bardziej zasadne.  
 
Po czwarte, skoro "Ojczyzna dla wolnościowca powinna być instrumentem który powala mu realizować swoje aspiracje" tzn. ze taka ojczyzna jest dla nas kula ziemska.  
 
Takie przywiazanie do kawalka ziemi moglo miec uzasadnienie przez ostatnie 6 tys. lat. Ale w erze samolotow, transportu, otwartosci czesci granic i internetu, fetyszyzowanie gruntu zakrawa o fanatyzm. To juz nie te czasy, gdzie cale zycie spedza sie w swojej wsi, a raz w roku wybiera sie do miasta.

Martin 2012-01-11

Drakens rzekł, żeby tworzyć własną wersję patriotyzmu. 
 
Brzmi w sumie dobrze i mógłbym się z tym zgodzić - ale jestem przekonany, że skończy się to dokładnie tak samo jak redefiniowanie słowa "prawica" przez "Kongres Nowej Prawicy" pana Janusza. 
 
Lepszym rozwiązaniem jest zostawienie słowa "prawica" i zostawienie słowa "patriotyzm". 
 
Są znaczenie lepsze słowa, których jeszcze nie spieprzono.

Claude mOnet 2012-01-11

@Hugo (21) 
 
Wbrew pozorom, kiedyś był znacznie mniejszy patriotyzm narodowy, np. w takiej I RP król musiał bardzo dużo płacić szlachcie/magnaterii, aby zrobić pospolite ruszenie. Bardziej też ta miłość przypominała rozgrywki kibiców po meczach, niż regularną wojnę międzypaństwową, czyli był taki patriotyzm lokalny. 
Dziś są tysiące chętnych do nadstawiania głowy w Iraku, czy Afganistanie za Polskę (a raczej USA) za 2tys.Euro/mc - czyli mniej niż zarabia robotnik wykwalifikowany w Eurpie Zachodniej... 
Przykre to, że ludzie bardziej cenią kraj niż swoje rodziny, i swoje życie...

Mateusz z Kanady 2012-01-11

“Bardziej też ta miłość przypominała rozgrywki kibiców po meczach, niż regularną wojnę międzypaństwową, “ 
Gdzie ty sie dziecko historii uczyles? 
 
“Przykre to, że ludzie bardziej cenią kraj niż swoje rodziny, i swoje życie.” 
Przeciez oni to robia dla kasy a nie dla kraju, sam to powiedizales. A to ze sie tanio sprzedaja to inna sprawa. Na minimum logiki cie juz nie stac i zaprzeczasz sam sobie co drugie zdanie? Aluminiowa kapotka skronie przyciska?

Jaroslaw 2012-01-11

Do Prowadzacych! 
 
Prawie mnie przekonaliscie z tym patriotyzmem. Manstein byl patriota, Hitler pewnie tez .. Tego chyba za duzo.  
Wprowadzanie niezly haos. Banalizacja symboli.. ZABAWA 
Popisy karlowatych polinteligentow. Podniescie poprzeczke. Idziecie na latwizne.  
Kto Wam placi za ten szol. Libertanianie z Ameryki. Tylko mi nie mowcie ze robicie to za darmo.

Pliskin 2012-01-11

Tak na marginesie tej całej dyskusji o irracjonalnych uczuciach wobec trudno definiowalnych, abstrakcyjnych pojęć zauważyłem, że ktoś tam dwukrotnie poruszył temat WOŚP i Jerzego Owsiaka jako pozytywny przykład działań kogoś przedsiębiorczego. Czy tylko mnie wydaje się, że coś tu jest nie w porządku? 
Banda złodziei z państwowej TVP1 organizuje (i nagłaśnia) za pieniądze podatnika publiczną zbiórkę pieniędzy, z której pewien procent przeznaczony jest na coś, za co podatnik już zapłacił, płacąc jedną z najwyższych, przymusowych składek zdrowotnych w Europie. Co bardziej naiwni płacą nawet po kilka razy a nawet pracują tam za darmo. No, faktycznie jest to dobry biznes. 
W takim razie, można by pochwalić też wielu innych pomysłowych naciągaczy. Na przykład niektórych członków naszego rządu (lub poprzednich ekip), nierzadko wykazujących się podobną a nawet jeszcze większą przedsiębiorczością.

dorota 2012-01-11

Po części zgadzam się z Claudem. Patriotyzm narodowy to dosyć świeże pojęcie, zwłaszcza dla "ludu" Przez całe średniowiecze i czasy nowożytne dla chłopa czy mieszczanina najważniejsze było jego miasto, a nie państwo, które nawet nie miało jakichś sztywnych granic. Zwłaszcza w Polsce, gdzie tolerancja dla innych narodowości, kultur i religii była fenomenem w całej Europie. 
 
Jednak Hugo pisze, że wywieszanie "flagi" krakowa byłoby bardziej zasadne. A dlaczego jedno ma się wykluczać z drugim? Dlaczego nie wywieszać jednej i drugiej? 
 
Śmieszne jest to Martina i Huga usilne pokazywanie "my nie jesteśmy patriotami, jesteśmy PONAD TYM" -> trochę takie gówniarskie to wszystko. 
 
I ciekawi, że unikacie odpowiedzi na powtarzane pytanie: skoro nie jesteście patriotami, to po jaką cholerę cały czas mieszkacie w Polsce? Przecież jest tyle innych krajów, bardziej wolnościowych, nie lepiej by się wam tam żyło? A jednak zostajecie w Polsce. Z jakiego powodu, jak nie z patriotycnzych pobudek? Bo chcecie poprawiać sytuację "na swoim kawałku ziemi" ?

Martin 2012-01-11

Odpowiadam na pytanie "Kto Wam placi za ten szol". 
 
Otóż słuchacze. 
Lista sponsorów jest po prawej stronie. 
Dziękuję za uwagę.

mej 2012-01-11

Dlaczego nie patriotyzm miejski? Prosta sprawa: straż miejska nie obroni mnie przed ruskimi. To nie te czasy.  
 
Odrzucenie patriotyzmu to pacyfizm, to brak szacunku dla prawa, to antyteza liberalizmu.

mej 2012-01-11

Acha, zapomniałbym odpowiedzieć mOnetowi: Stany są obecnie najpotężniejszym krajem świata i mogą nim pozostać przez długie dziesięciolecia. Nie ma mowy o konieczności ich upadku. Właśnie patriotyzm umożliwi im m.in. niespłacenie długów wierzycielom, bez negatywnych konsekwencji w polityce wewnętrznej.

Bartek 2012-01-11

Drakens rzekł, żeby tworzyć własną wersję patriotyzmu.  
 
"Brzmi w sumie dobrze i mógłbym się z tym zgodzić - ale jestem przekonany, że skończy się to dokładnie tak samo jak redefiniowanie słowa "prawica" przez "Kongres Nowej Prawicy" pana Janusza.  
 
Lepszym rozwiązaniem jest zostawienie słowa "prawica" i zostawienie słowa "patriotyzm".  
 
Są znaczenie lepsze słowa, których jeszcze nie spieprzono." 
 
 
jakie to słowa?

Hugo 2012-01-11

ad 31.  
Wolny rynek

dorota 2012-01-11

czy ja wiem :D mówi się, że społeczna gospodarka rynkowa to "współczesny" wolny rynek :D

chrobacja.narod.ru 2012-01-11

A.d. 21 Hugo koczownik napisał: 
 
"Takie przywiazanie do kawalka ziemi moglo miec uzasadnienie przez ostatnie 6 tys. lat. Ale w erze samolotow, transportu, otwartosci czesci granic i internetu, fetyszyzowanie gruntu zakrawa o fanatyzm. " 
 
Sorry, ale muszę stwierdzić, że Hugo prezentuje typową, koczowniczą mentalność właściwą pewnemu narodowi z bliskiego wschodu 
 
prawia.org - polecam przeczytać, aby zrozumieć czym różni się mentalnie koczownik od rolnika.

Hugo 2012-01-12

Hmm... koczownik czy rolnik.  
Zdecydowanie koczownik. Koczownik Dekadencji.

Jabollissimus 2012-01-12

Nie słuchałem, bo nie mam w zwyczaju podejmować na nowo dyskusji, którą przed momentem przeprowadziłem. Dosłownie kilka dni temu dyskutowaliśmy temat patriotyzmu pod Konserwą. Jakoś Martin i Hugo wysiedli pod argumentacją. 
Pozwolę sobie zatem spuentować jedynie tytuł audycji. 
 
"Nienawidzący Polski nie musi myśleć."

dorota 2012-01-12

Można prosić o link do konserwy o patriotyzmie? Chciałabym porównać poziom argumentacji obu stron ;)

chrobacja.narod.ru 2012-01-12

Do wszystkich wolnych ludzi na Kontestacji. 
 
Polska = Wolność.  
 
Walcząc o wolność w Polsce walczysz o Polskę, ponieważ główną polską i ogólnie słowiańską ideą sprzed chrystianizacji była wolność.  
 
Polski patriota musi być wolnościowcem, ponieważ każda inna forma istniena społeczeństwa jest sprzeczna z prawdziwą polskością.  
 
Niewolnicza kultura łacińska, komunizm, faszyzm, europeizm itp. są sprzeczne z polskością, ponieważ zakładają bezwzględne podporządkowanie komuś lub czemuś... 
 
...a, być Polakiem to znaczy być wolnym ! 
 
Dlatego, nie wypierajcie się patriotyzmu !  
 
Kiedyś, zanim chrześcijaństwo zabrało Polakom ich własną duszę twierdzono , że Słowianin, składa się z 3 części: ciała, duszy i języka. Jeżeli masz polską, niepokorną, wolną duszę i wolisz mówić po polsku, to znaczy, że jesteś Polakiem.  
 
Powtórzę to jeszcze raz: 
 
Jeżeli walczysz o wolność i mówisz po Polsku to znaczy że walczysz o Polskę. Jesteś polskim patriotą.

ela 2012-01-12

szkoda, że nie słuchałam na żywo, na pewno zadzwoniłabym... ;) 
 
po pierwsze słowa nie powstają tak znikąd i nie szuka się ich definicji, tylko odwrotnie: definiuje się jakieś zjawisko, rzecz (np wynalazek), uczucie itp 
skoro ktoś zadaje pytanie co to jest patriotyzm, to znaczy, że zadaje pytanie co ktoś chciał tym słowem nazwać 
więc ja uważam, że ten ktoś chciał nazwać uczucie i postawę, czyli pojęcia abstrakcyjne, które określają emocje, sentymenty i niestety można nimi łatwo manipulować, bo nie są doprecyzowane 
 
uważam, że mimo wszystko patriotyzm to pozytywne pojęcie, które raczej trzeba wykorzystywać niż zwalczać, jak to miało miejsce przez te ponad 2 godziny 
 
dla mnie patriotyzm, to uczucie sympatii do ludzi mówiących w moim języku, narodowości polskiej, którzy funkcjonują w ramach tej samej rzeczywistości prawno-socjo-ekonomicznej (zbiory te mogą się wykluczać) większej niż do ludzi z innych zbiorów, a co za tym idzie postawa wspierania/dążenia do "dobrobytu" tych ludzi, co jest w sumie egoistyczne, bo JA będę wtedy też funkcjonować w środowisku bardziej przyjaznym i będę mogła budować własne bogactwo...  
(mała uwaga historyczna: kiedyś oznaką patriotyzmu była również zbrojna obrona prawa do budowania tego bogactwa, czego nie można negować, a co stało się też podstawą całej martyrologii, której nota bene jest zbyt dużo) 
 
nie wiem czy się zgadzacie 
 
poza tym Martin nawołuje, aby budować, a nie kontemplować, co jest zgodne także z moim pojęciem patriotyzmu. 
 
mam nadzieję, że w zamierzeniu miała to być krytyka beznadziejnego podejścia romantycznego w pojmowaniu patriotyzmu, które w skrajnych przypadkach przeobraża się wręcz w rasizm, budowanie teorii spiskowych i agresję, a nie - krytyka podejścia pozytywistycznego, czyli tzw. pracy u podstaw we wzajemnym poszanowaniu 
 
jak zawsze lubię te emocje przez was wywoływane: naprawdę jesteście w tym dobrzy

ela 2012-01-12

ad 13.  
Hugo napisał: 
"USA, jako wtedy jeszcze poszczególne stany powstały w jednym wielkim antypatriotycznym akcie wypowiedzenia poddania królowi Jerzemu i swojemu krajowi, który wysłał okręty wojenne, by ten brak patriotyzmu ukarać" 
jest to demagogia: przecież do Ameryki przybywali nie tylko Brytyjczycy, mimo, że to była kolonia brytyjska, 
żyjąc tysiące kilometrów od Wielkiej Brytanii, tworzyli tak naprawdę nowy kraj, nową społeczność, własne bogactwo, z którego byli, tak naprawdę łupieni podatkami przez króla,  
ja w takiej sytuacji nie czułabym już patriotyzmu/sympatii do korony brytyjskiej, tylko raczej do tych którzy budują wraz ze mną nowe bogactwo 
dla mnie wypowiedzenia poddania królowi Jerzemu było właśnie aktem patriotyzmu

leons 2012-01-12

Kocham swój kraj, tak jak kocha się niepełnosprawne umysłowo dziecko... JESTEM PATTRIOTĄ ! ! !

zib 2012-01-12

Ledwo dotrwałem do końca audycji, bo wyściełana elokwencją niesłychanie była. W dodatku ja z tych co to tłuste włosy, słoma z butów i na mordzie polskość wypisana od, nie wiem dokładnie którego pokolenia – co jak wspomniał Pan redaktor na świecie obciachem jest. Jak wiadomo świat już nowoczesny, a patriota to jak Pan redaktor raczył wspomnieć jakieś XIX wieczne gówniane farmazony. W Katyniu tylu oficerów dało sobie w łep strzelić tylko za to, że postawę patriotyczną prezentowali bo im się niepodległa Polska ubzdurała (nie wiem czemu tylko tak się bolszewia bała tej postawy- skoro to abstrakcja jakaś?). No ale nasi wschodni bracia jak już się pozbyli tych wszawych patriotów to nowoczesność nam zamontowali w postaci PRL oczywiście, ale rację ma Pan redaktor ze nigdy już coś podobnego wydarzyć się nie może, bo to by do diaska wkurwiające było - wiec się nie wydarzy zaiste. Pan redaktor rację ma, że gnuśne i głupie my Polaki, myślę, że lepiej jakby my konformistami zostali. To tera jak my do unii wleźli, to jak dobrze rozumiem unijnym patriotą być nie należy i w dupie unię mieć trzeba bo to jakieś abstrakcyjne pojęcie, co do syndromu prowadzi i wroga trza byłoby se szukać, bo bez wroga to my już patriotom nie damy rady być, bo inaczej to znów nas zachód za ścierwo spod ruskiej granicy uważać będzie co to jakieś nieludzkie poczucie wspólnoty do siebie poczuło i łep nadstawiać za to chce. No to ja siem przyznam Panu Redaktoru że w takim razie faktycznie unijnym patriotą nie będę! I wszytskie uwagi Pana redaktowa do tej postawy stosować będę ! Nie wyłączając że w dupie mieć będę wszytskie próby poczuwania się do wspólnoty europejczyków i poświęceń wszelakich. Nie może miejsce urodzenia decydować o moich wyborach ( piękna myśl swoja drogą - hehe) – więc o USA będę myślał tak samo jak o mojej wsi zapadłej. Ale czemu tylko miejsce nie powinno decydować? 
Urodziłem się chłopczykiem, a gdzie mój wybór? To czemu Pan redaktor łacha drze z transwestyty ? Bo nie ogarnąłem tego. 
A to że Pan redaktor patriotą nie jest to jakoś to (choć z afektem) przeżyję. Tyle, że – kogo to? I tak czyn sprawia, a nie gadanina, kim kto jest ( aj, filozoficznie kurna zaciągłem tera).  
Myślę, że idea Pana redaktora piękna – tylko że te głupie ludzie znów niedorośli, bo gdyby dorośli to i armię by i policje zlikwidować można ale widzi Pan redaktor ludzie za głupie żeby mądrymi być. 
W takiej to sytuacji ja jednak zostanę tym ohydnym lokalnym patriotą, a tym którzy chcą być niepatriotami powiedzonko zapodam – a bądźcie sobie (to tyle). A tym co chcom innym patriotyzm ubrzydzać (angielskie) dodam: „on your bike!”

Martin 2012-01-12

leons mnie ujął tym stwierdzeniem powyżej.

Drakens 2012-01-13

Hugo pisze, że są samoloty i internet... 
Ja napiszę: i co z tego? 
Samolotami nie latem, a nawet jakbym latał co tydzień do Tokio, bo taką bym miał pracę na przykład, to i tak jestem Polakiem i żyję w Polsce. 
Wszystko, moim skromym zdaniem rozbija się o realne spojrzenie na sprawę walki o własną wolność. Chcecie walczyć o wolny rynek na całym świecie??? No, teoretycznie to piękne ambicje, a praktycznie, póki co, to zostaje zawiązanie grupy tu gdzie jesteśmy i działanie pośród ludzi naszego narodu, państwa i kultury. 
Bo owszem można wspierać wolny rynek wszędzie, ale wywalczyć go realnbie w jakimś stopniu można tylko tu, póki co, gdzie żyjemy i do czego przynależymy kulturowo. 
 
Czuję się patriotą! Hitlerowi i nikomu innemu nie odmawiam jakoś tam rozumianego pariotyzmu, ale guzik mnie to obchodzi. Ja mam swoją własną wizję dobra ojczyzny, czyli mojego dobra i ludzi pośród krtórych żyję! Znakomita większość ludzki nie jest jak Hitler, Hitlet mnie gówno obchodzi w tym temacie! Z tego, że są różni psychopaci i tyrani na tym świecie nie wynika, że ja nie mam mieć świętego prawa kochać siebie, swoją kulturę i zdrowo dbać o swój interes i swoje prawa do wolności.

Drakens 2012-01-13

Poza tym, jeśli Hitler był patriotą (to pomijając sprawy etyczne) był nieudacznym patriotą, bo doprowadził do klęski swój naród! 
 
Nie warto, choćby z tego względu, dłużej się nad nim i jego chujowymi spadkobiercami zastanawiać.

Claude mOnet 2012-01-13

@Drakens 
 
Ale był bardzo bliski osiągnięcia sukcesu i dobrobytu dla Niemców, oczywiście kosztem setek milionów nie-Niemców...

garra 2012-01-13

Dla mnie naród to grupa ludzi o tym samym podłożu kulturowym odziedziczonym po ojcach a patriotyzm to chęć dalszego kultywowania tej kultury i bronienie jej przed zatraceniem. Tak się pytaliście co to zmienia w praktyce? Tylko to, że się pięknie narodami różnimy ;) mamy różne ciekawe tradycje i zwyczaje od siest, jakiś kurde tańców szamańskich do ceremonii picia herbaty i jakże ten świat byłby bardziej ubogi gdyby wszyscy mieli swoją kulturę w dupie, ;( np. zwiedzanie świata z pewnością straciło by dużo na swym uroku.

Orish 2012-01-13

Całe szczęście dzięki globalizacji kulturowej zaczyna powoli zanikać poczucie narodowości. Ten proces jest nie do zatrzymania i de facto jakieś zwalczanie postaw patriotycznych tylko go spowalnia. Narody karmią się nienawiścią, różnicami etc. Zostawić je w spokoju, to same wymrą. 
 
"Narody, narody! Po diabła narody 
Stojące na drodze do szczęścia i zgody?"

zib 2012-01-13

@ Orish.  
Czy swoja opinię powtórzyłbyś w oparciu o konflikt żydowsko-palestyński?

Bartek 2012-01-13

ad 31.  
Wolny rynek 
 
od trzech lat w związku z kryzysem smaruje się wolny rynek i kapitalizm jak tylko można  
tak więc według mnie pieprzy się to pojęcie na wszelkie możliwe sposoby

michal 2012-01-13

Nawet Owsiak powiedział w wywiadzie, że jest patriotą i pierwszy biegłby na barykady... Nie wstyd Wam Panowie Dyrektorzy? :D

Cokeman 2012-01-13

chrobacja.narod.ru - ogarnijcie stronke bo koles swietne rzeczy wypisuje.

Dobrze Urodzony 2012-01-14

Fajna wam dwuznaczność wyszła z tym tytułem... Celowo?

TUL 2012-01-14

PROŚBA do tych co robią stronę!  
 
Czy nie moglibyście zrobić tak aby w RSS wszystkie nowe audycje wyskakiwały a nie tylko te główne?

Lejra 2012-01-16

Doszło do tego bo wiedzieli że mogą z was ściągnąć kase. Proste

Karol 2012-01-17

Może można by wspomnieć co nieco o patriotyzmie... Z antropologicznego punktu widzenia wygląda to tak: plemiona, które nie miały wodza, nie mogły mieć więcej, niż 200 osób. Kiedy plemię się rozmnożyło ponad tą liczbę, musiała nastąpić jakaś banicja lub podział. Dlaczego? Ludzie nie mogli żyć w jednej społeczności, jeśli się nie znali z widzenia, a trudno człowiekowi spamiętać więcej, niż 200 osób (być może facebook wprowadza tutaj nową jakość do życia społecznego). 
 
Potem wymyślono innowację: wodza. Odkąd plemię miało wodza, zawsze można było pomyśleć: to są ludzie wodza, więc ufam im. No i to właściwie pozostało nie zmienione w instytucji takiej, jak monarchia. Królestwa tożsamości narodowej nie potrzebowały. Zaczęły jej potrzebować republiki. Narodowość możemy więc postrzegać jako kolejną innowację, choć z początku więcej było z niej problemu, niż pożytku, co chętnie wykorzystywali różni degeneraci jak Napoleon na przykład. Na czym polega postęp? Usuwamy osobę, która jest niezbędnym warunkiem spójności społeczeństwa, i dzięki temu zabezpieczamy trwanie społeczności, stwarzamy możliwość funkcjonowania więzi społecznych w przypadku, gdy osoba ta zawiedzie, czyli jeśli dany król okaże się być człowiekiem działającym przeciwko nam. Z czym Polska miała problemy od dawna.  
 
Ja nie mówię, że jesteśmy na trwałej ścieżce postępu, a przemiany demokracji w totalitaryzmy z charyzmatycznymi idolami dowodzą, że niektórzy ludzie nie dorośli kulturowo do tego, aby być patriotami. Potrafią się oni identyfikować tylko z przywódcą, a nie z dobrem ogółu. Rosja na przykład, oczywiście, powinna pozostawać po dziś dzień monarchią. Polacy od jakiegoś czasu też wrócili do tego stadium, głównie z powodu eksterminacji drugowojennej. Wielu z nas chciałoby mieć jakiegoś wodza, a niektórzy nawet są w stanie widzieć go w Donaldzie Tusku. Z drugiej strony, mamy pewne ciekawe patriotyczne tradycje, ale wciąż otwarty jest problem, jak je jeszcze raz wskrzesić.

Karol 2012-01-17

Rzecz jasna, kosmopolityzm jest jakimś kolejnym etapem, propozycją dla ludzi wykształconych na tyle, aby interesowały ich inne kultury, języki. Ale tacy ludzie, do których zalicza się zapewne zdecydowana większość słuchaczy Kontestacji, powinni brać pod uwagę, że nacjonaliści staną się naprawdę groźni dopiero wtedy, kiedy przestaną identyfikować się również z nami, i wybiorą sobie znowu jakiegoś fajnego wodza. Nie możemy podważać sensowności czyichś uczuć narodowych, bo są to uczucia żywione również względem nas. Gdy je wyśmiejemy, w umysłach wyśmianych pozostanie tylko czysta pogarda, o czym przekonali się lewacy 11 listopada...

Karol 2012-01-17

Może można by wspomnieć co nieco o patriotyzmie... Z antropologicznego punktu widzenia wygląda to tak: plemiona, które nie miały wodza, nie mogły mieć więcej, niż 200 osób. Kiedy plemię się rozmnożyło ponad tą liczbę, musiała nastąpić jakaś banicja lub podział. Dlaczego? Ludzie nie mogli żyć w jednej społeczności, jeśli się nie znali z widzenia, a trudno człowiekowi spamiętać więcej, niż 200 osób (być może facebook wprowadza tutaj nową jakość do życia społecznego). 
 
Potem wymyślono innowację: wodza. Odkąd plemię miało wodza, zawsze można było pomyśleć: to są ludzie wodza, więc ufam im. No i to właściwie pozostało nie zmienione w instytucji takiej, jak monarchia. Królestwa tożsamości narodowej nie potrzebowały. Zaczęły jej potrzebować republiki. Narodowość możemy więc postrzegać jako kolejną innowację, choć z początku więcej było z niej problemu, niż pożytku, co chętnie wykorzystywali różni degeneraci jak na przykład Napoleon. Na czym polega postęp? Usuwamy osobę, która jest niezbędnym warunkiem spójności społeczeństwa, i dzięki temu zabezpieczamy trwanie społeczności, stwarzamy możliwość funkcjonowania więzi społecznych w przypadku, gdy osoba ta zawiedzie, czyli jeśli dany król okaże się być człowiekiem działającym przeciwko nam. Z czym Polska miała problemy od dawna. 
 
Ja nie mówię, że jesteśmy na trwałej ścieżce postępu, bo zdarzają się przecież przypadki, kiedy demokracja przeistacza się w totalitaryzm z charyzmatycznym idolem. Co dowodzi, że niektórzy ludzie nie dorośli kulturowo do tego, aby być patriotami. Potrzebują wodza. Na przykład Rosja zdecydowanie powinna pozostawać po dziś dzień monarchią. Polska też od jakiegoś czasu wróciła do tego stanu. Niektórzy są nawet w stanie widzieć swojego wodza w Donaldzie Tusku. 
 
Rzecz jasna, kosmopolityzm jest kolejnym szczeblem rozwoju dla ludzi wystarczająco wykształconych, by mogli interesować się obcą kulturą. Społeczeństwo, w którym większość ludzi jest dwujęzyczna, a tak zdaje się jest w Skandynawii, ma możliwość wkraczania na kolejne szczeble rozwoju. Ale musimy pamiętać o tym, że uczucia wyrażamy dlatego, bo już w nas są, a patriotyzm jest pozytywną emocją dotyczącą również nas. Jeśli je wyśmiać, pozostaje w wyśmianym tylko czysta pogarda, o czym przekonali się lewacy 11 listopada.

Karol 2012-01-17

Może można by wspomnieć co nieco o patriotyzmie... Z antropologicznego punktu widzenia wygląda to tak: plemiona, które nie miały wodza, nie mogły mieć więcej, niż 200 osób. Kiedy plemię się rozmnożyło ponad tą liczbę, musiała nastąpić jakaś banicja lub podział. Dlaczego? Ludzie nie mogli żyć w jednej społeczności, jeśli się nie znali z widzenia, a trudno człowiekowi spamiętać więcej, niż 200 osób (być może facebook wprowadza tutaj nową jakość do życia społecznego). 
 
Potem wymyślono innowację: wodza. Odkąd plemię miało wodza, zawsze można było pomyśleć: to są ludzie wodza, więc ufam im. No i to właściwie pozostało nie zmienione w instytucji takiej, jak monarchia. Królestwa tożsamości narodowej nie potrzebowały. Zaczęły jej potrzebować republiki. Narodowość możemy więc postrzegać jako kolejną innowację, choć z początku więcej było z niej problemu, niż pożytku, co chętnie wykorzystywali różni degeneraci jak na przykład Napoleon. Na czym polega postęp? Usuwamy osobę, która jest niezbędnym warunkiem spójności społeczeństwa, i dzięki temu zabezpieczamy trwanie społeczności, stwarzamy możliwość funkcjonowania więzi społecznych w przypadku, gdy osoba ta zawiedzie, czyli jeśli dany król okaże się być człowiekiem działającym przeciwko nam. Z czym Polska miała problemy od dawna. 
 
Ja nie mówię, że jesteśmy na trwałej ścieżce postępu, bo zdarzają się przecież przypadki, kiedy demokracja przeistacza się w totalitaryzm z charyzmatycznym idolem. Co dowodzi, że niektórzy ludzie nie dorośli kulturowo do tego, aby być patriotami. Potrzebują wodza. Na przykład Rosja zdecydowanie powinna pozostawać po dziś dzień monarchią. Polska też od jakiegoś czasu wróciła do tego stanu. Niektórzy są nawet w stanie widzieć swojego wodza w Donaldzie Tusku. 
 
Rzecz jasna, kosmopolityzm jest kolejnym szczeblem rozwoju dla ludzi wystarczająco wykształconych, by mogli interesować się obcą kulturą. Społeczeństwo, w którym większość ludzi jest dwujęzyczna, a tak zdaje się jest w Skandynawii, ma możliwość wkraczania na kolejne szczeble rozwoju. Ale musimy pamiętać o tym, że uczucia wyrażamy dlatego, bo już w nas są, a patriotyzm jest pozytywną emocją dotyczącą również nas. Jeśli je wyśmiać, pozostaje w wyśmianym tylko czysta pogarda, o czym przekonali się lewacy 11 listopada.

kla 2012-01-25

"kosmici przylecą i wsadzą wam kij w dupę" :) (to hasło mnie rozwaliło)

Dodaj komentarz...

Marcin Hugo Kosiński


Libertarianin. Przedsiębiorca. Dziennikarz.

Właściciel radia KonteStacja. Od ponad 12 lat, propagator wolności słowa, nieszablonowego podejścia do własnego życia i kreatywnej edukacji.

Założyciel newslettera Ideoskop.pl mówiącego o niebabalnych pomysłach na biznes, które ktoś gdzieś wdrożył w życie oraz platformy edukacyjnej Edukatorium.pl dla osób przedsiębiorczych.

A do tego jeszcze bloger w Kosinski.IT

Prowadzi audycję na żywo Wydanie Główne od której się wszystko zaczęło. Jest wciąż główną pozycją rozgłośni. Niebanalne tematy i ciekawi goście. W poniedziałki o 21.00


Medale:

Prowokator miesiąca
złoty!

Program miesiąca
brązowy
Inne audycje tego autora:

ZUS nie chce 5 mld (2) - 13 dni temu

Black Friday po polsku (4) - 3 tygodnie temu

Nowy próg podatkowy (11) - 4 tygodnie temu

Wszyscy jestesmy zlodziejami (5) - 6 tygodni temu




Więcej audycji...
Jak wynajmować mieszkanie za darmo? (2) - 2 miesiące temu


Koniec polskich spółek w UK? (1) - 3 miesiące temu

Za tanie linie lotnicze (8) - 3 miesiące temu

Jak omijać kontrolę państwa (9) - 3 miesiące temu

Kto blokuje zakup kryptowalut? (5) - 3 miesiące temu

Ile zapłacisz za nowe seriale (5) - 4 miesiące temu


Nie będę płacił za Twoje mieszkanie (19) - 4 miesiące temu


Dlaczego nie warto wracać do Polski? (8) - 5 miesiące temu


O jedna wyplatę mniej (3) - 5 miesięcy temu


Wolnościowcy upadają (13) - 6 miesięcy temu



W tym kraju wszyscy chcą Cię okraść (10) - 6 miesięcy temu

A klientów mamy w nosie (1) - 7 miesięcy temu

Za co lubię Unię Europejską (18) - 7 miesięcy temu

Czy wziąłbyś order? (22) - 7 miesięcy temu



Twoje hasła są za słabe! (6) - 8 miesięcy temu

Niemcy cenzurują internet (4) - 8 miesięcy temu

Do apteki dopłyniesz wpław (7) - 8 miesięcy temu


Wywiad z terrorystą (34) - 9 miesięcy temu


Kto spekuluje masłem? (3) - 9 miesięcy temu

Czy Asbiro to sekta? (12) - 10 miesięcy temu

Czy chciałbyś tyle zarabiać? (15) - 10 miesięcy temu


Nie wolno prowadzić firmy z knajpy (5) - 10 miesięcy temu


Lewak zmusza do picia wódki (9) - 11 miesięcy temu

Trump chce zatruć płuca rodaków (15) - 11 miesięcy temu


Chcę sprzedać nerkę męża! (25) - 11 miesięcy temu

Marnowanie żywności jest opłacalne (6) - 11 miesięcy temu

No to nacjonalizujemy hazard (4) - 11 miesięcy temu

Warto być biednym (8) - ponad rok temu

Czy Kościół kradnie? (5) - ponad rok temu




Poprzez wódkę cenzurują sklepy (8) - ponad rok temu


Jednolite okradanie podatników (6) - ponad rok temu


Na chuja nam dzietność? (13) - ponad rok temu







Jak spożywać piwo publicznie? (1) - ponad rok temu


Polska skazała terrorystę (6) - ponad rok temu




Człowiek, który dostał po d... (5) - ponad rok temu




Do czego prowadzi socjalizm? (5) - ponad rok temu















Bandyta, ale polski bandyta (13) - ponad rok temu

Urzędnik przy każdym dziecku (7) - ponad rok temu





Jak unikać długów? (1) - 2 lata temu







Bluzgi, bluzgi, bluzgi... (20) - 2 lata temu

Znamy wyniki wyborów (21) - 2 lata temu






Majonezowi mówimy NIE (16) - 2 lata temu





Koniec z handlem dziećmi (10) - 2 lata temu

Ujawniamy prawdziwego trolla (3) - 2 lata temu










"Te wybory to przełom" (24) - 3 lata temu



Po co mieszkać w Polsce? (11) - 3 lata temu

Hugo w Business Misji (6) - 3 lata temu




Jak nie płacić mandatów? (4) - 3 lata temu



Obalamy mity nt. energetyki (40) - 3 lata temu







Czy alimenty powinny istnieć? (29) - 3 lata temu









Idziemy palić opony pod sejm (9) - 3 lata temu









To mit, że trzeba płacić ZUS (10) - 3 lata temu


Możesz jeździć na gapę (10) - 3 lata temu



Korwinowsko i emigracyjnie (14) - 4 lata temu










Dlaczego tutaj jest tak drogo? (13) - 4 lata temu

Górnicy mordują ludzi (19) - 4 lata temu





Wolni ludzie się nie żenią (12) - 4 lata temu


Dlaczego lepiej być debilem? (9) - 4 lata temu



Pracuje jeden dzień w tygodniu (18) - 4 lata temu


Przepracowała 17 lat w ZUS-ie (23) - 4 lata temu


Czy Owsiak kradnie? (26) - 4 lata temu

Czy Żydzi są terrorystami? (18) - 4 lata temu






Jak zabrać 15 milionów? (42) - 4 lata temu


Jak wygrać 24 MacBooki (17) - 4 lata temu


Co powinien spalić narodowiec? (61) - 4 lata temu




Czy wolno gwałcić publicznie? (17) - 4 lata temu


Ile dałbyś za dziecko? (25) - 4 lata temu


Jak kraść? (49) - 4 lata temu


Opodatkujmy rowerzystów (29) - 4 lata temu

Ja zawsze chcę pić... (18) - 4 lata temu





Jak zabić krowę? (46) - 5 lata temu


Czy należy płacić podatki? (24) - 5 lata temu





Jak wycenić dziecko? (9) - 5 lata temu

MLM to ściema (67) - 5 lata temu





Dupy z Wykopu (40) - 5 lata temu







Czy Polacy to kapusie? (44) - 5 lata temu






Kontestatorskie życzenia (6) - 5 lat temu




Czy na taką partię czekamy? (30) - 5 lat temu











Czy rolnicy nas okradają? (43) - 5 lat temu





Jak manipulują media? (12) - 6 lat temu


Nietypowe lekarstwo na kaca (5) - 6 lat temu





Korporacje są wyzyskiwane! (23) - 6 lat temu


Wódka czy panienki? (19) - 6 lat temu


Jak nie płacić mandatów? (12) - 6 lat temu


Martin: Jak rzuciłem etat? (27) - 6 lat temu

Gdzie są nasze pieniądze? (13) - 6 lat temu

Squatter przejmuje audycję! (44) - 6 lat temu


Jak się wykańcza firmy (6) - 6 lat temu






Panie, jak protestować? (31) - 6 lat temu

ACTA samo zło (87) - 6 lat temu












ZUS jako partner biznesowy (13) - 6 lat temu

Naloty na graczy (17) - 6 lat temu


Wieczór powyborczy (61) - 6 lat temu

Wręcz przeciwny tygodnik (46) - 6 lat temu




Ile powinien zarabiać poseł? (14) - 6 lat temu


Cała prawda o szczepieniach (22) - 6 lat temu

Nie bądź Jeleniem! (12) - 6 lat temu







Przemyt to grzech! (39) - 7 lat temu

Sześciolatki do szkoły? (68) - 7 lat temu



Nowe podatki Unii Europejskiej (22) - 7 lat temu





Krągły fetyszyzm (38) - 7 lat temu






Frondo, nie idź tą drogą! (31) - 7 lat temu



Demaskujemy manipulacje TVN (31) - 7 lat temu



Bereta LIVE 2/2 (68) - 7 lat temu

Bereta LIVE 1/2 (33) - 7 lat temu




Świat wg PARP godzina druga (7) - 7 lat temu


Dziękujemy ci Platformo (27) - 7 lat temu

Czy Windows jest zbyt drogi? (56) - 7 lat temu



Ta złodziejska prywatyzacja (36) - 7 lat temu







Telewizja śniadaniowa (20) - 7 lat temu


Prawa posiadaczy broni (4) - 7 lat temu


Oszustwa na fotoradarach (6) - 7 lat temu


Jak robią nas w balona (33) - 7 lat temu




Czy media kłamią? (38) - 7 lat temu






Rób, do cholery, dzieci! (11) - 8 lat temu









Dlaczego zarabiasz tak mało? (66) - 8 lat temu

KonteStacja pisze książkę (65) - 8 lat temu










ZUS emigruje do USA (15) - 8 lat temu



Tylko tutaj nie ma cenzury (32) - 8 lat temu


Jak ukraść dziecko? (9) - 8 lat temu

cHWDP reaktywacja! (12) - 8 lat temu





Martin o PKP w TVN (4) - 8 lat temu



Krzyże w szkołach??? (23) - 8 lat temu

Wymyślamy partię idealną (5) - 8 lat temu


O buncie informatyków (8) - 8 lat temu







UE powstała! (2) - 8 lat temu

Pilot pierwszego sezonu (5) - 8 lat temu

A dzisiaj polecamy:
 align="center">
Program sponsorują:

Adam - - 50.00
Montaż Anten Warszawa - - 20.00
opinie.info.pl - - 20.00
Pracawsieci.net - - 20.00
Zarabianie przez internet - - 20.00
Tomek - - 10.00
wypożyczalnia samochodów - - 20.00

Możesz i ty zasponsorować >>>

Promuj radioWydrukujDaj komuś ulotkęChcesz prowadzić audycję?Kontakt