Facebook
Misja Grupa 5000+ audycji Kino Czat Kryzys? Napisz Broń
Podpis:
Numer GG:
strona główna Kontestacji Własna broń – zdobądź pozwolenie
Jutro
20:00
Dziś "Firma na emigracji" na żywo!
Pon
21:00
Wydanie Główne
Słuchaj radia
Jan Fijor zaprasza (2)
wczoraj
Jan Fijor - Święto Dziękczynienia
Janek o powiada o tym jak mała kolonia amerykańska musiała zlikwidować socjalizm, aby przeżyć.
Państwo Piesto (2)
przedwczoraj
Nie Inwestujcie w Hiszpanii
Komentarz do filmiku Jacka Wiśniowskiego, z którym się nie zgadzam w kwestii inwestowania w nieruchomości za granicą. Delikatnie strzelając sobie w kolano polecam inwestowanie tam gdzie...
Skorzystaj z naszych projektów:

▸ Własna broń - zdobądź pozwolenie
▸ Wolny Rynek - w liczbach
▸ Emigrujesz - posłuchaj najpierw
▸ KontestKino - filmy na wieczór
▸ Poważny kryzys - napisz
▸ Kontest.CLUB - wstąp i ucz się z nami

Audycja: Wydanie Główne 2010-05-24

Dlaczego zarabiasz tak mało?

Nadający: Marcin Hugo Kosiński

Rozmawiamy o tym jak powstają pensje, a Martin wyraża, że czasem trzeba po prostu komuś dać w mordę i zastanawia się, czy nie zrezygnować z KonteStacji.
Pobierz [61,8 MB]

KOMENTARZE

Orish 2010-05-24

Niestety, ale to, co wyprawiał Martin pod koniec audycji było tak antyrynkowe (i kilka tych anty można by jeszcze spokojnie znaleźć), że aż za głowę można było się złapać. Zastanówcie się, co Wy chcecie osiągnąć. Jeśli chcecie stworzyć kółko działaczy, to załóżcie stowarzyszenie, partię polityczną czy coś, a nie radio, które, także z racji swojej edukacyjnej roli, ma dotrzeć do jak największej liczby słuchaczy. Chcecie mieć uczniów i jednocześnie ci uczniowie mają być nauczycielami? Tak się nie da. Widzieliście kiedyś serwis, którego wszyscy czytelnicy są w redakcji? Od cudów już mamy taką jedną partię. 
 
Chcecie mieć słuchaczy – działacie w realiach rynkowych. To Wy decydujecie o warunkach. Możecie liczyć na sponsoring, możecie sprzedawać reklamy albo możecie wprowadzić bezpośrednie opłaty. Ale rynek należy do konsumenta i to on decyduje, czy na postawionych warunkach zechce słuchać, czy nie. Widzieliście kiedyś, jakąś firmę, która w taki sposób zwraca się do konsumentów? Naprawdę wierzę, że to tylko zły dzień Martina, bo w tej chwili to on niszczy najwięcej, bo jako lider wygaduje takie bzdury. A jeszcze niedawno śmialiście się, że są dwa UPR-y i WiP. No jak ten kraj ma być normalny, skoro takie inicjatywy rozwalane są od środka? 
 
I jeszcze co do wytykania błędów. Ja sam prowadzę serwis, sam do niego dokładam i ludzie z niego czerpią informacje, i różne rzeczy zgłaszają. Oni stanowią dla mnie ogromną wartość, bo wskazują co trzeba poprawić, a czego ja być może jeszcze nie dostrzegłem, ale dzięki nim mój serwis rośnie w siłę. Tak działa internet – chociażby tak zdaje się popierana przez Martina idea wikipedii. 
 
Natomiast trzeba odróżnić zwykłe wytykanie błędów od takiego połączonego z wyszydzaniem i brakiem szacunku, jak to pokazał pan na S w komentarzach do audycji sprzed tygodnia.

dorota 2010-05-24

Widzieliście kiedyś serwis, którego wszyscy czytelnicy są w redakcji? 
 
---> tak, filmweb na przykład. Każdy może dodać informację na temat filmu, osoby, serialu itp. I to największy serwis filmowy w polsce. 
 
Chcecie mieć uczniów i jednocześnie ci uczniowie mają być nauczycielami? 
 
--> Dżizas robił podobnie. Najpierw wpajał uczniom podstawy a potem kazał im uczyć dalej. Tylko tak da się rozsiać idee dalej.

Orish 2010-05-24

ad.1. 
Mnie się czasem trafiło odwiedzić filmweb, a nic nie dodałem. To już nie są wszyscy, a wydaje mi się, że nie jestem w tym osamotniony. 
 
ad.2. 
Zobacz, co sama napisałaś: najpierw coś, potem coś. Nie jednocześnie.

Shark z Krakowa 2010-05-25

Nie wiem co było powodem takiej końcówki audycji ale tak nie można. Śmiejecie się często z Korwina, że wyzywa wszystkich od idiotów i agentów ale to było dużo gorsze. Czy JKM kiedykolwiek w ten sposób potraktował użytkowników swojego portalu czy ogólnie odbiorców swojej publicystyki w taki sposób? Jak można tak zniechęcać ludzi? Gdyby Rydzyk tak robił to obraził by wszystkie babcie zanim dostałby jakąkolwiek kasę. 
Ludzi trzeba zachęcać to działania a nie obrażać. 
 
Sam współprowadzę firmę i wiem, że nawet kiedy klient wysyła mailem bluzgi i groźby, oczekuje przesyłki przez teleportacje składając wcześniej zamówienie za 6 PLN to i tak muszę potraktować go z szacunkiem. To co słyszałem brzmiało tak jakby Martin robił łaskę, że w ogóle cokolwiek robi. Tak się nie prowadzi interesu, fundacji ani nawet kółka różańcowego. Mam nadzieję, że to się już więcej nie zdarzy. 
 
Teraz proszę mnie zbluzgać.

Luke 2010-05-25

:(

Tailor 2010-05-25

A mi się właśnie postawa Martina podoba - kawa na ławę i prosto z mostu! Nie wielu w dzisiejszych czasach to potrafi, to takie "nie komercyjne" i szkodliwe wizerunkowo walnąć z grubej rury co się myśli nie? To właśnie jest i była największa zaleta KonteStacji, że tutaj nie ma zebrania rady ważniaków, gdzie smutni panowie dyskutują jak tu ładnie ubrać w słówka to i tamto, nie ma telefonistki, która dobierze tak komentatorów aby potwierdzić np. tezę że PiSowiec to głupek, nie rozłączą nikogo za to, że nie powiedział "- niech będzie pochwalony...".  
 
Orish pisze, że chłopaki są nie rynkowi, moim zdaniem właśnie są bardzo rynkowi, bo skupiają się na liście sponsorów, która jest dość wymowna. To jest prawdziwy wyraz poparcia dla ludzi, którzy tyle lat starają się edukować innych, rozbawiać, stworzyli najlepsze podcasty w sieci. Polacy są po prostu skąpi i panuje kult darmochy, taka jest prawda i ton wypowiedzi Martina nie wiele tu zmienia, a wręcz jest ożywczy i świeży, bo inni by pewnie cmokali i dziękowali potulnie tym co dali 5 złoty, wszak każdy grosik się liczy... Bzdura! Idąc na zakupy wydajesz spokojnie 50 na trochę żarcia, głupia gąbka do mikrofonu kosztuje 20 zł, a tu niby ma ta złotówka czy parę złotych być czymś wartościowym? Nie tylko dobre chęci i symbole się liczą, o tym jest właśnie KonteStacja i jak widać nie wielu to przekonuje. Tak sobie wszyscy szydzą z moherów, ale oni przynajmniej wspierają swoich i to jest realna pomoc a nie dobre słowo albo "budująca krytyka".  
 
Tak czy owak, nadszedł punkt krytyczny, widać, że Martin i Hugo są już zniechęceni tym, że ich wieloletnie starania nie przekładają się na realne poparcie. Nadszedł więc czas by powiedzieć "sprawdzam".

dorota 2010-05-25

Mnie się czasem trafiło odwiedzić filmweb, a nic nie dodałem. To już nie są wszyscy, a wydaje mi się, że nie jestem w tym osamotniony.  
 
 
--> to że tego nie robisz, nie znaczy że nie możesz tego robić. Tak samo działa wikipedia. KAŻDY może napisać w niej artykuł. Świat się jeszcze przez to nie zawalił

Moneetor 2010-05-25

Martin, nawet rok nie minął, a Ty już zbierasz zabawki? Jak skasujesz KonteStację, to co ja mam zbierać, żeby uczyć moje dzieci (jeśli takowe będę posiadał). Gdzie, jak nie w kontestacji, następne pokolenia mają się uczyć normalnego, nieskażonego komunizmem myślenia?

Sławek z Éire 2010-05-25

Brawo Martin, prawie jak na masie krytycznej się poczułem...to były czasy. Oby wróciły!!!

Orish 2010-05-25

@dorota 
"to że tego nie robisz, nie znaczy że nie możesz tego robić. Tak samo działa wikipedia. KAŻDY może napisać w niej artykuł. Świat się jeszcze przez to nie zawalił" 
 
Eloł, przecież właśnie o tym piszę. Tutaj też każdy może pomóc. Ale zarówno tam, jak i tu większość tego nie robi. Różnica jest taka, że tam nikt o to pretensji nie ma. Ja u siebie szanuję wszystkich ludzi, dla których coś tworzę, nie tylko tych, którzy pomagają. Bez tych, którzy biorą, istnienie tych, którzy coś dają, nie ma sensu. 
 
@Tailor 
No niezbyt są rynkowi, skoro zależy im na tym, żeby słuchaczy było jak najwięcej, i to chyba najlepiej takich spoza kółka wzajemnej adoracji miłośników UPR i WiP, a podejmują na antenie działania, które wybitnie prowadzą do tego, żeby zostali tylko sami twórcy i ci, którzy bezkrytycznie i bezmyślnie akceptują wszystko, co im prowadzący powiedzą. To po ich stronie jest pałeczka. Mogą zrobić kilka rzeczy. Przede wszystkim mogą oczywiście delikatnie powiedzieć, że nie do końca pieniądze sponsorów wystarczają i poprosić, żeby dawać więcej. Słucham KonteStacji regularnie od pewnego czasu i nie przypominam sobie czegoś takiego. Hugo i Martin muszą pamiętać, że to, ile ludzie są w stanie pieniędzy dać, jest wykładnikiem tego, jak bardzo ludziom podobają się audycje i ogólnie cała inicjatywa. Jak myślisz - po takiej akcji jak wczoraj ludziom będzie bardziej podobała się stacja, czy może mniej? 
Po drugie sponsoring generalnie jest nieefektywny i bardzo rzadko zdaje egzamin. Reklamy są o wiele lepszym źródłem utrzymania, o ile chce się dotrzeć do szerokich rzesz ludzi. A jak się nie chce, to tak jak pisałem - po co robić radio?

Moneetor 2010-05-25

Martin i jeszcze jedno. Pytałeś skąd wziąć reklamodawców. Jest taki portal, jak CPM Profit. Tam reklamodawcy ustawiają się w kolejce do wydawców i wystarczy tylko wstawić ich rotator banerów. Płacą niewiele za 1000 odwiedzin, ale i tak będzie jakiś przychód przy tej oglądalności, co masz ją tutaj. 
Jakbyś nie znał adresu, to tu masz linka referencyjnego www.cpmprofit.com

Orish 2010-05-25

CPM Profit daje g... pieniądze. Już lepszy byłby Google Adsense, ale ja jestem przekonany, że reklamodawcy sami zapukają, jeśli zostanie uwypuklona możliwość zareklamowania tu czegoś.

marek 2010-05-25

Wczoraj słuchając końcówki audycji miałem jedną myśl w głowie - Co ten Martin, jęczy jak baba.

Moneetor 2010-05-25

Orish a czy przypadkiem google nie płaci tylko i wyłącznie czekiem?? Zrealizowanie tego w Polsce wygląda jak skrajny anachronizm. Kiedyś w BZ WBK widziałem jednego nieszczęśnika z takim czymś i popatrzyłem na niego jak na kosmitę. 
CPM profit płaci przynajmniej w PayPalu, czyli w walucie akceptowalnej na całym świecie, a to przydaje się przy przedłużaniu domeny czy serwera poza granicami Polski. Poza tym rządowi i inne biurwy nie sprawdzają PayPala tak chętnie i tak łatwo, jak normalne konto bankowe (tajemnica bankowa to fikcja w Polsce).

Orish 2010-05-25

@Moneetor 
Nie. Masz informacje sprzed jakichś pięciu lat albo i lepiej. Teraz może iść normalnie, przelewem.

Remol 2010-05-25

Tailor, ale sęk w tym że jak na razie nie za bardzo rozumiem czego Martin od nas oczekuje, na razie mam wrażenie że chce znaleźć sobie parobka który by zrobił większość (jak nie wszystko) za niego.  
 
-komentarze niepozytywne są złe, bo najczęściej wytykają jakieś wady które można by było poprawić albo po prostu są szydercze. Matko z córką, nigdy nie będzie tak że wszyscy was będą kochać, a sensownych uwag raczej nie uznawałbym za przejaw niszczenia kontestacji a wręcz przeciwnie - ludzie dają znać co można zrobić aby było lepiej. Nie dziw się, że takie uwagi się pojawiają, jak przykładowo przez trzy tygodnie pod rząd środowe audycje kulały. Naprawdę Martin sądzisz, że większość to tylko na złość was słucha i czeka aż się gdzieś potkniecie żeby potem się z was naśmiewać? Zdajecie na pewno sobie sprawę że Kontestacja nie jest perfekcyjna, więc przyjmujcie dzielnie uwagi a nie obrażajcie się na rujnujących malkontentów którzy nic innego nie umieją zrobić. 
-wpłacanie na kontestację też niedobre, bo ludzie robią to tylko żeby się przylansować. Fajnie, tylko nie każdy ma takie możliwości finansowe by rzucać tak jak np. Wódz Azteków po kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Dla niektórych piątak może mieć sporą wartość (dla mnie ostatnie 3.99 były ostatnimi pieniędzmi jakie mogłem przelać z konta, bo więcej po prostu nie miałem), ale jak mówisz takiemu komuś wprost "tego piątaka to sobie w dupę wsadź" to nie zdziw się, jak przestaniesz w pewnym momencie dostawać wpłaty. Zresztą swego czasu obiecaliście, że umieścicie listę rzeczy potrzebnych do rozwoju Kontestacji, a nadal jej nie ma. 
-Nie odpowiada Martinowi fakt, że większość tylko biernie słucha a żeby rękę do czegokolwiek przyłożyć to już nie. Tylko że teraz nie mam zbytnio chęci podrzucać Martinowi tematów na audycje, bo będę miał wrażenie że czytając je będzie myślał "a co ten buc myśli, że będzie nam dyktował o czym mamy pisać?". Wymagasz od wszystkich słuchaczy żeby zakładali swoje własne radia i portale wolnościowe? Po pierwsze sądzę że lepiej się zbierać niż rozchodzić, po drugie nie każdy jest w stanie dobrze prowadzić portal czy podcast, więc działają tak jak mogą - dzwonią do was, komentują, rzucają groszem, wklejają na forach linki, niektórzy rozdają ulotki. No tak, ale wraz większa część pracy spoczywa na biednym, opluwanym Martinie i współprowadzącemu Hugo. 
 
Róbcie Kontestację dalej, bo odwalacie kawał dobrej roboty i nie gniewajcie się na ludzi którzy was dołują tylko ignorujcie ich albo postarajcie się ich zmienić, nauczcie proaktywności. To jest chyba jeden z celów kontestacji, prawda?

Moneetor 2010-05-25

Poprawili się?? Niemożliwe! Może zacznę w końcu ich używać, bo kiedyś był tylko czek. Tylko ich kryteria "skończonej strony" są ciut dziwne.

hawker 2010-05-25

Martin pod koniec narzeka i wytyka błędy słuchaczy...

Tailor 2010-05-25

@Orish (10) - Mi się po tej audycji podoba jeszcze bardziej :) Szczerze, prosto z mostu itd :) 
 
@Moneetor - KonteStacja rok, ale wcześniej było Koczowisko, nie mówiąc o Masie Krytycznej... W każdym razie po roku powinno już być kasy na tyle aby był skompletowany jakiś w miarę konkretny sprzęt. Z tego co słyszałem nie wystarczyło.  
 
@Remol - Piszesz o parobku, który miałby zrobić wszystko, tymczasem przez ten rok zaledwie kilka osób pomogło z czymś (nie licząc ludzi ze stałej ekipy jak np. Kalim) ... Wlepki, plakat, pomoc przy KontestKamp... Nie jest tego tak dużo znowu aby mieć pretensje, że Martin zbyt wiele oczekuje. 
 
Co do 3.99, to bez urazy, ale sam zaliczam się raczej do ludzi ubogich (nie mam samochodu, własnego mieszkania, laptopa), a więcej wytrzącham ze spodni które idą do prania. Panowie (i Panie)! Chleb kosztuje dziś 2 złote, zatem dalej uważam, że to marny datek, pasujący raczej do żebraka, tyle że taki żebrak ma tego typu dawców ze 100 dziennie, więc sobie całkiem nieźle żyje. 
 
A na reklamach googla to faktycznie jest psi pieniądz. Może z 50 zł by uzbierali miesięcznie przy dobrych wiatrach. Nie wiem czy warto zaśmiecać tym stronę. 
 
Moim zdaniem ludzie powinni jednak trochę hojniej wspomagać KonteStację, tak minimum 10 zł jeśli już, czyli najmniejszy nominał papierowy, inaczej to jest bardziej tak symbolicznie... A zamiast złotówki czy dwóch lepiej KonteStację gdzieś popromować, będzie o wiele więcej pożytku. 
 
Szkoda, że nie zjawił się tu jakiś ekscentryczny milioner jak w przypadku założyciela radia soma.fm :)

Tailor 2010-05-25

BTW: Teraz wszyscy i tak zapłacicie po 50 PLN zł na nowe domki dla tych, którym nie chciało się wydać 100 PLN ubezpieczenie :-D Donald lubi rozdwać nie swoje. Wolałbym zdecydowanie przeznaczyć tą kasę na Kontestację...

Martin 2010-05-25

Orish: nie jestem politykiem i nie kandyduję na prezydenta. Nikogo nie reprezentuję i nikt mi mandatu nie dał. Dlatego ja mogę gadać "wy leniwe nieroby" ile wlezie - bo i tak żadnych głosów nie stracę, nie? 
 
Poza tym: uważasz, że potrafisz lepiej, prowadź własne radio i własną audycję. Zachęcam do tego odkąd w Polsce pojawił się podcasting. 
 
Shark: nie jestem Korwinem i nie mówiłem do tych, którzy dokładają swoją cegiełkę (do nich mam szacunek), tylko do tych co nic nie robią poza stawianiem wymagań. To taki popularny obrazek w Polsce: jeden robotnik kopie, a nad nim stoi pięciu i doradzają jak ma kopać. 
 
Moneetor: to radio razem z Koczowiskiem istnieje od 2006 roku. Nagrałem setki godzin odcinków. Jest tego tyle, że nie mieści się na trzech płytach DVD. Za mało? Za krótko? A znasz wielu takich, którzy robią to dłużej i więcej? To ile muszę coś robić, żeby mi nie zarzucano słomianego zapału - 10 lat? 
 
Nie chodzi o to, że mi nie zależy - chodzi o to, że nie widzę, żeby innym zależało. 
 
W Stanach ludzie siedzą w więzieniach za bronienie starej, dobrej, amerykańskiej wolności. Są tacy co odmawiają płacenia podatków. Są tacy co odmawiają podania nazwiska policji. Dużo jest ludzi, którym zależy - posłuchajcie Free Talk Live, codziennie o trzeciej w Kontestacji. 
 
A w Polsce co? 
 
Ktoś zorganizuje demonstrację w sytuacji zagrożenia wolności słowa w ostatnich wolnych mediach, zupełnie legalną, w 100% bezpieczną, że tylko ruszyć tyłek z miejsca i przyjść - i co? Przychodzi ze 100 osób. Potem jest demonstracja w jeszcze ważniejszej sprawie - zwiększanie uprawnienia państwa do odbierania dzieci rodzicom - i co? Przychodzi jeszcze mniej. 
 
Chcecie zobaczyć ludzi, którym NAPRAWDĘ na czymś zależy? Zobaczcie ludzi z Radia Maryja - oni by na tą demonstrację z drugiego końca Polski przyjechali i jeszcze by parę osób ze sobą wzięli! 
 
A takie bierne dopingowanie to bym wam powiedział gdzie sobie można wsadzić, ale to nie Masa Krytyczna. Tutaj trzeba dom zbudować, czasu jest mało, a ludzie co? A firanki prasują! I nie mają sobie nic do zarzucenia, bo coś-tam jednak robią... 
 
To co mam wam mówić, słuchacze? Nie wy, którym nie tylko zależy na naprawianiu rzeczywistości, ale ją tak jak możecie naprawiacie, ryzykując, poświęcając się, podejmując decyzje - ale wy, co wszystko sprowadzacie do teoretyzowania i gadania. I wy, co oburzacie się bardziej na to, że obrażam słuchaczy niż na to, że ludzie, którzy mogliby zrobić daleko więcej, ograniczają się do bezpiecznego, komfortowego minimum. I to też bardziej po to, żeby dobrze wyglądać we własnych oczach, niż coś konkretnie zmienić. 
 
No co - to prawda czy nie? 
 
Czy nie jest tak, że kupa ludzi, którzy chcą wolności w Polsce w kółko gada o tym, że trzeba rewolucję zrobić, jak Pinochet, ale sami w życiu nawet w fotoradar nie kopnęli? Jak powiem: "to idź, namaluj wielkie hasło na moście" - kto to zrobi? Wiewiórki? Kto, jak nie my? Znam dużo ludzi, którzy zdają sobie sprawę, że nie ma w Polsce wolnych mediów, ale jakoś nie widzę gąszczu pirackich stacji radiowych. Podcastów, gdzie porusza się jakieś społeczne sprawy jest w porównaniu z resztą świata tak, żenująco mało, że ktoś mógłby pomyśleć, że Polska to kraj nieboszczyków - tak mało tutaj się dzieje! 
 
A jeżeli ktoś nie wierzy, to niech mi wyjaśni jak to możliwe, że przeszła w sejmie ta katastrofalna ustawa, przeciwko której protestowaliśmy i której zdecydowana większość społeczeństwa ostro się sprzeciwia. Jak to możliwe? Jeżeli dalej będzie taki poziom determinacji w walczeniu o resztki sprawiedliwości, prawdy i sensu w Polsce, to Rejestr Stron Zakazanych też przejdzie bez większego problemu. I skończy się złota wolność pisania w internecie czego się chce. 
 
Jeżeli wierzycie, że da się powstrzymać postępujący socjalizm - i nie ten w prawie, ale ten w głowach ludzi przede wszystkim - to trzeba postawić to sobie jako jakiś priorytet w życiu, a nie jaka dziewiętnastą rzecz w kolejności, po tym jak kupisz samochód, ugotujesz zupę i pójdziesz do kina. Jeżeli nie - to nie ma sensu tracić czasu. 
 
No sorry, że nie pieszczę się z tobą, słuchaczu, jak prezenter TVP w Boże Narodzenie, ale to nie jest tylko zabawa w radio. Popatrz wokół siebie i pomyśl czy naprawdę robisz tyle ile byś mógł pro publico bono, dla ważniejszych spraw, wyższych ideałów, dla dobra ludzi i ich lepszej przyszłości czy po prostu masz dużo ważniejsze własne sprawy? To naturalne, że każdy dba w pierwszej kolejności o własny tyłek - nie krytykuję tego, toż normalne. 
 
Ja osobiście uważam, że to za mało, żeby w pełni żyć - ale każdy ma własne życie, niech sam decyduje. 
 
Ale toż chociaż przynajmniej bądźmy uczciwi w tym i nie gadajmy o tym jak nam zależy na wolności czy tam innych ideałach, kiedy w gruncie rzeczy to nam się narażać ani poświęcać za bardzo nie chce.

Mr D 2010-05-25

Kilka komentarzy odde mnie. 
 
Panowie musicie sie nauczyc cierpliwosci i dystansu do siebie. Kontestacja nie jest takim sukcesem po 3 miesiacach jaki sobie zalozyliscie? No coz witamy w zyciu. Jak sie bedziecie poddawac i "nie przykladac" to na pewno nie bedzie i tyle.  
 
Martin jesli ci komentarze sie nie podobaja to masz dwa wyjscia. Albo usuniesz mozliwosc komentowania (i w tedy pozbedziesz sie pozytywnych glosow o ktorych nie wspomniales) albo zaczniesz wycinac negatywne komentarze jak na innych portalach (cenzurowac inaczej mowiac). Wybor nalezy do Ciebie. Wiec albo pogodzisz sie z tym ze niektorym sie nie podoba to co robisz albo pozbadziesz sie calkowicie feedbacku. 
 
Jesli ludziom nie podoba sie to co robisz to masz tez wybor. Albo robic to co Tobie sie podoba albo grac pod publiczke.  
 
Teraz kasa. Tu tez sprawa prosta. Jesli koles daje 5zl czy 1zl a ty uwazasz ze tylko po to zeby znalaz sie na stronie to go tam nie umieszczaj i tyle. Koles da raz jak zobaczy ze go nie ma to juz wiecej nie da. No chyba ze te 5zl ci sie przyda... Po co obrazac tych co daja zetora czy piataka? Ty tu rzadzisz wiec odpowiedzalnosc jest twoja. Nie rozumiem twojego toku myslenia. 
 
Jesli kolesie daj malo to trzeba zapytac dlaczego?. Wydaje mi sie ze osoby sluchajace to osoby mlode, zaczynajace w zyciu (pewnie sporo studentow) Ale tego nie wiem na pewno wiec moge sie mylic. Daja tyle ile moga. A zadales siebie kiedys pytanie dlaczego cie przedsiebiorcy nie finansuja? Przeciez maja kase i radio jest o wolnym rynku? Dlaczego ci kasy nie daja? Pomysl nad tym zamiast sie ludzi czepiac. 
 
Dziwnie sie czuje po tej audycji.... nasuwa mi sie tu stare porzekadlo: 
"Jak nie wiadomo o co tu chodzi to chodzi o pieniadze". Man tylko nadzieje ze sie myle w 100%.

jogaboy 2010-05-25

A ja powiem że w 100% zgadzam się z Martinem, chociaż jestem w tej przeklętej przez niego grupie która nie robi nic oprócz samego konsumowania efektów jego morderczej harówy. Dziękuje do widzenia

trux 2010-05-25

Martin, chyba się trochę przeliczyłeś... 
W Polsce mało kto słucha podcastów i radia przez internet. 
Ludzi należy uświadamiać, ale geszeftu z tego nie będzie. 
 
PS. Nikt Ciebie pod pistoletem nie trzyma, nie chcesz nie musisz.

Mr D 2010-05-25

@Martin, 
 
My nie walczymy o dobra stara Polske a o cos zupelnie innego nowego. Nasi rodzice pamietaja tylko socjalizm, dziadkowie tez. Tych co przed wojna zyli juz nie ma. 
Nasze idea sa ekstremalne dla obecnych ludzi. Oni nie wyobrazaja sobie zycia bez panstwa. Prosze przestaw sie na ich myslenie na chwile aby ich lepiej zrozumiec.  
Jazdy walczy jak umie. Jedni robia radio, podkasty inni maluja gaffiti na mostach ale.... ja nie robie nic z tych rzeczy. Nawet nie zamierzam bo nie mam czasu. Zarabiam na rodzinne, siebie i na to zeby wspomoc kontestacje ;) Czy walczysz lepiej niz ja - TAK. To sie nazywa poswiecenie i tego wymagam od liredow (a robiac radio wlasnie jestes takim liderem czy chcesz czy nie). To to doceniam. 
 
Ja prowadze rozmowy na tematy polityczne dosc czesto w firmie. I co? Ludzie uwazaga mnie za ektremiste, przyjaciele unikaja rozmow politycznych o rodzinie juz nie wspomne. Nie chce tu nazekac ale nasze poglady alienuja nas troche jesli chcesz je promowac. Kazdy cos poswieca jedni wiecej inni. Ale kazdy tak jak umie i jak go stac. 
 
Z twojego komentarza wydaje mi sie troszeczeke jakbys planowal zorganizowac podziemie, "ruch partyzancki" do obalenia sojalizmu lub jakies anysocjalistyczne "bojowki". No wiec jesli chcesz i ci sie uda to twoj sukces. 
 
Ja osobiscie mam inne zdanie. Socjalizm upadnie tak czy siak to tylko kwestia czasu. Moze to zobacze a moze moje dzieci. Zamierzam je na to przygotowac ale i rozpowszechniac nasze idealy wsrod znajomych. Czekam cierpliwie i glosuje na wolnosciowych politykow. Jak to wszysto upadnie to mam nadzieje ze ludzie skumaja sie ze to przez socjalizm (i tu widze wazna role edukacyjna Kontestacji) i wtedy bedzie mozna zbudowac cos nowego,

dorota 2010-05-25

Smutne jest to martin co mówisz. Rozumiem, że zmęczyłeś się kontestacją, masz do tego prawo. To jest twój wolny czas, niezależnie od tego czy pieniądze są czy nie ma. A jak widać, z pieniędzmi jest średnio. 
 
Poświęciłeś bardzo dużo dla swoich podcastów i za to ci dzięki. 
 
Rozumiem że możesz się podirytować kiedy ludzie krytykują ci twoją pracę nie dając nic w zamian. 
 
Szkoda że teraz chcesz porzucić wszystko co zbudowałeś. Może jednak powinieneś wrócić do pracy tak jak Hugo i robić kontestację wtedy kiedy będziesz miał na nią czas i kiedy będzie ci to dawać przyjemność?

Tom 2010-05-25

Rozumiem Martina, który poważnie podchodzi do Kontestacji i chce rozwijać ten pomysł, bo wierzy, że Kontestacja pomaga i tak jest i że wymaga od słuchaczy bardzo mało, bo zaledwie odrobiny szacunku i kultury.  
 
Część słuchaczy nie spostrzega, ze datki są mniejsze niż koszty utrzymania strony, nie mówiąc już o nowym mikrofonie dla Martina czy cokolwiek innego. To młodzi ludzie, dopiero się uczą. 
 
Kontestacja z zalozenia miała być dla osób na już wyższym "poziomie". Widzę tutaj rozdźwięk, bo z jednej strony cześć słuchaczy oczekuje tego wyższego poziomu o czym świadczą chociażby Wasze nagrania i też Fijora które cieszą się dużą popularnością i bardzo merytorycznymi dyskusjami w komentarzach. 
 
Ale z drugiej strony na stronie pojawiają się też ludzie z elementarnymi brakami w wiedzy o finansach, o utrzymaniu się, o wydatkach, a nawet braki w sferze kultury osobistej czy wychowania. 
 
Ludzie szukający wyższego poziomu, z pracą i kasą może by zapłacili za dostęp do podcastów 'pro', a młodzi potrzebowaliby pewnie czegoś jak Koczowisko, ale może jeszcze inaczej wytłumaczone i bardziej nastawione na te luki które tutaj wychodzą. 
 
Oczywiście wciąż pisząc ten komentarz i myśląc nad nim widzę, że to że tu piszę to jakiś mały wkład, podniesienie na duchu może i chęć doprowadzenia do zrozumienia, ale pewnie bardzo pomocne to nie jest. Bo co z tego, że "wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie dalej tak jak jest". 
 
Także póki co mogę zrobić to zareklamować Kontestację na Facebooku wrzucę link. Jeszcze nie było tak, żeby promocja zaszkodziła jakiejś inicjatywie :)

Tailor 2010-05-25

@Martin 
Widzisz bracie, wszystko popsułeś jak zacząłeś mówić o pieniądzach! Przecież wiesz, że to jest w Polsce temat tabu! Głupio też robisz licząc na aktywność ludzi, przecież u nas to nawet na ruchomych schodach się stoi w miejscu i czeka aż dojadą do końca, taka mentalność. Idziesz potem kawałek dalej do kiosku, a tam połowa osób z kolejki kupuje kupony totolotka :) Jak zwracam uwagę na tego typu rzeczy, to się ludzie w głowę pukają, ale takie "Detale" widzi każdy, kto trochę pomieszkał na innej szerokości geograficznej.  
 
Ludzie muszą najpierw przekonać się do mydła (30% Polaków się nie myje), potem możecie zaczynać od nowa z KonteStacją :-> 
 
Sory ludzie, że tak brutalnie, ale czasem faktycznie ręce opadają na mentalność rodaków, na to wieczne "jakoś to będzie", albo "co my możemy"... Do tego ta buta, nie liczenie się z sąsiadami, ciągłe wyciąganie łap po zapomogi, po jakieś lewe renty. Sam mam w rodzinie tego typu osoby, które uważają takie zachowanie za pewien rodzaj "zaradności".  
 
Coś mi się widzi, że bez ekscentrycznego milionera się nie obejdzie, inaczej po zabraniu darowizn od 10 słuchaczy będziesz mógł sobie kupić co najwyżej fajki i jeszcze się ludzie obrażą, że nie tryskasz entuzjazmem i wdzięcznością :) Musisz być jak Donald - Panu Bogu świeczkę i diabłu ogarek, naobiecuj trochę, ubierz kolorowe kaloszki, rozdawaj, snuj wizje! Bądź tez trochę jak ojciec dyrektor, musisz mieć bardziej wyrazistego wroga, wtedy ludzie się zjednoczą bardziej aby mu dowalić! :)

Mateusz z Kanady 2010-05-25

Ok to mala prosta propozycja na zdobycie pewnie malej kasy i troche naturalnej selekcji:  
 
Chcesz komentowac pod audycjami to plac.  
 
Nie od razu, dozwolic jeden, moze dwa posty darmowe per audycja i dotatkowo wprowadzic limit darmowych postow na miesiac. Nielimitowane posty tylko dla tych co aktywnie wspolpracuja z kontestacja (zalozyc im konta firmowe), albo przez ostatnie dwa miesiace (naprzyklad) wplacili wiecej niz 10zl (naprzyklad) albo wiecej niz 80zl (naprzyklad) w ciagu pol roku (zalozyc im konta sponsorskie). Chesz pisac wiecej? Plac. Po pierwsze motywuje to ludzi do placenia i to w imie pieknej idei "that there is no such thing as a free lunch". A po drugie odsiewa zblazowanych zapezonych nudziazy.

Damian 2010-05-25

Ja doceniam trud Martina oraz Hugona. Można się czegoś dowiedzieć oraz skonfrontować swoje poglądy z poglądami prowadzących (i dzwoniących), a to również jest bardzo pouczające. 
 
Jak myślisz? Skąd bierze się postawa BIERNOŚCI oraz MALKONTENCTWA? Głównie z TV, bo większość Polaków myśli kineskopem, a nie mózgiem. I dlatego głównie głosują wg "trendu", a nie przekonań! 
 
Jeśli ktoś zamiast mózgu ma kable oraz układy scalone, zapakowane w plastikowe pudło z szybką z przodu, to nic dobrego z tego nie wyniknie. Nasz naród musi nauczyć się myśleć samodzielnie, a nie tylko w kategoriach np. Kaczyński - Komorowski. 
 
Takie zadanie przyjęła sobie KonteStacja i nie daj zaprzepaścić tak pięknej idei z powodu kręcenia nosem kilku snobów. Trzymam kciuki! 
 
Jeśli chcecie znać moje opinie na bieżąco - zajrzyjcie od czasu do czasu na moją stronę: wolnosc

Skała 2010-05-25

Płatność SMS za możliwość więcej niż 1 komentarz pod audycją, to byłby całkiem dobry pomysł. 
 
Po pierwsze, nawet jeżeli ktoś by napisał głupi komentarz, to tylko jeden. A jeżeli by zapłacił i napisał więcej głupich komentarzy, no to zapłacił. :)

Mateusz z Kanady 2010-05-25

Ok, to jeszcze dwa grosze.  
 
Martin niepotrzebnie po raz kolejny infromuje ze 5zl to malo. Bez przesady, ci co daja 5zl to daje wiecej niz 99% tych co nic nie daja. I wlasnie dla nich, dla tych co zciagaja darmowe podcasty, sluchaja darmowego radia, popisuja sie na darmowym czacie i potem robia kupe w komentarzach pod audycja i domagaja sie darmowego papieru do podatrcia, mam cytat, a jakze darmowy, z jednego z moich ulubionych filmow - Snatch,  
 
Brick Top: "Listen, you fucking fringe, if I throw a dog a bone, I don't want to know if it tastes good or not. You stop me again whilst I'm walking, and I'll cut your fucking Jacobs off."

dorota 2010-05-25

płatność sms w ogóle by była dobra. ale z tego co wiem to znikoma część z smsa trafia do autorów, większość idzie do serwisu który te usługe udostępnia...

ArnoldUPR 2010-05-25

Macie więcej sponsorów niż UPR i WIP razem wzięte - szanujcie ich. Nie można się zachowywać jak ksiądz w czasie kolędy - "dajcie co łaska, ale nie mniej niż..."

Bremes 2010-05-25

@dorotka  
 
Nie wiem jak to wygląda w innych sieciach, ale DotPay zabiera 59% kasy z sms. Dodatkowo z tych pozostałych 41% trzeba zapłacić podatek dochodowy.

dorota 2010-05-25

No, czyli to taki średni interes...

Claude mOnet 2010-05-26

Po większości powyższych komentarzy widzę, że życie w Polsce to porażka... 
 
Od 4 lat nie ma mnie w kraju i nie zamierzam wracać. Jak widzę jacy ludzie tworzą najbardziej światłą część społeczeństwa w moim mniemaniu (jak m.in. na Kontestacji) to mnie krew zalewa. Tylko malkontenctwo! Tylko marudzenie! Dokąd to doprowadzi? Ludzie! Co z Wami jest??? 
 
@Martin 
 
Martin, dzisiaj ludzie w Polsce nawet nie wiedzą co to jest radio pirackie, a i jaka frajda z tego jest. W samym Londynie jest ponad 1000 pirackich rozgłośni! Może zrobicie program o pirackich stacjach radiowych? 
 
Martin, nie przejmuj się bzdurnymi komentarzami. Można je usunąć lub jeszcze lepiej (jak sugerował Mateusz z Kanady - widać że nie mieszkasz w Polsce brachu ;) wprowadzić odpłatność za komentowanie (przynajmniej wtedy taki jeden chamek z drugim, przynajmniej zasilił by konto Kontestacji :). 
Najlepiej jakby komentowanie byłoby tylko dla tych co wpłacili kasę na wasze konto, a dostawało by się za to wirtualną walutę np. za 10zł wpłacone dostajesz 10 Kontestatorów (przykładowa Wasza waluta), a 1 komentarz kosztowałby 1 Kontestator. 
Odpłatność za komentarze popieram w 100%. 
 
Jeszcze o pirackim radiu: 
Jak byłem jeszcze w Polsce, to z kumplem radio pirackie robiłem (słuchała nas cała dzielnica dużego miasta, bo mówiliśmy prawdę i rzeczy interesujące). 
Czy się bałem? Pewnie, ale dziś widzę, że warto było, bo wiem jak mało potrzeba, aby zrobić coś wielkiego, no i wiedzę z obróbki plików dźwiękowych wykorzystuję przy robieniu podcastu. Ja za granicą nie potrzebuje pirackiego radio, bo mam internet i względną wolność. Ale i tak coś robię. 
 
Czy myślicie, że zaczął bym robić podcast, jeśli bał bym się, że zapuka do mnie gość od praw autorskich? Oczywiście, że nie. Nic bym nie robił. A tak już mam własny podcaścik i nawet niektórym się podoba (dziś pojawi się nowy 3 już odcinek :). 
 
Jeśli się boisz życia, już jesteś na 2/3 umarłym. Pamiętajcie... 
 
@ do wszystkich malkontentów 
 
Martin ma 100% racji, bo faktycznie nie o te 5zł chodzi najbardziej, ale o przynajmniej nie przeszkadzanie. 
Jak komuś to nie pasuje - niech spływa, niech nie wpłaca i niech nie przeszkadza. 
DO WIDZENIA mówią KONTESTATORZY (przynajmniej ja) takim gościom. A słuchać Kontestacji to niech sobie słuchają, może im jakieś klepki w mózgu w końcu zaskoczą. 
 
Pozdrawiam,

EstEst 2010-05-26

Ja spróbuję spokojnie, choć mnie właśnie szlag trafia. 
 
Czy prowadzący mają jakiś stały pomysł na temat tego, do kogo to radio jest skierowane? Czasem jest mowa o tym, że radio jest kompletnie darmowe, że chcecie by was słuchało jak najwięcej osób, nawet jeśli się nie zgadzają z misją, żeby była jakaś dyskusja i w ogóle, że ma to opowiadać o ideach wolnościowych ludziom, którzy z nich sobie słabo zdają sprawę. 
 
No to wyobraźcie sobie, że parę osób w weekend namówiłem na posłuchanie audycji, zachęcając, że prowadzący są mniej nawiedzeni niż Korwin i ładnie mówią o wolności w takim radyjku, gdzie każdy może zadzwonić i się nie zgodzić. I co? I d... . Wielka, czarna i głęboka. Jak sądzicie, zachęciło ich ostatnie 20 minut audycji? Rzeczowo objaśniające, czemu nam zależy na wolności, przedsiębiorczości i czemu nie każdy liberał musi być egoistą zapatrzonym w kasę? 
 
Jeśli to radio ma edukować, to audycje powinny być przygotowane (jak kiedyś), z kilkoma wiodącymi newsami i to takimi, by słuchający pierwszy raz też coś z tego wynieśli, a nie wicie, rozumicie, towarzysze, powtórzmy chórem: "wolny rynek jest cacy, a państwo nie" (akurat pierwsza połowa audycji, w tym guście, była bardzo fajna i sensowna, nawet jeśli o podstawach). Tylko, jest tu wada: czasem trzeba się zastanowić nad tym, co się mówi, żeby innych przekonać, a nie odstraszyć. Trzeba też się do takiej audycji przygotować (reportaż ze Smoleńska był pierwszym ostrzeżeniem). 
 
Jeśli zaś ma tylko być punktem zbornym sekty Kontestatorów w liczbie maksimum tysiąca, to krzyżyk na drogę. Można wtedy gadać, co ślina na język przyniesie, bo nie musicie się obawiać, że ktoś obcy przypadkiem się do was przyłączy. Ale po co wtedy udawać, że jest to coś więcej niż zabawa? A na zabawę ja na przykład nie mam czasu i mogę sobie z sympatią czasem posłuchać (chyba, że Martin się faktycznie zacznie jeszcze mniej starać), rzucić coś na tacę , ale na to, żeby poświęcać dzień w tygodniu na nagrywanie kompletnie nieistotnej audycji, jestem ciut za stary.

Remol 2010-05-26

Czemu to wszystko przypomina mi sytuację w stylu "tylko ten co zrobił coś lepiej ma prawo komentować'? To co proponujecie w komentarzach to już trochę szaleństwo - waluta kontestacji, płatne komentarze... jeszcze trochę i ktoś wpadnie na genialny pomysł że pierwsze 5 minut audycji jest darmowe a potem trzeba będzie płacić, a żeby dodzwonić się w czasię audycji potrzebne będzie konto superkontestatora. Weźcie sporządźcie listę co ile kosztuje skoro naprawdę takie kłopoty finansowe sprawia ta kontestacja (chociaż nie wiem na co może brakować kasy kiedy dostajecie 6-7 stów miesięcznie). 
 
Nie wiem, nie wiem co teraz o tym wszystkim myśleć. Jak tak dalej pójdzie to chyba ograniczę się jedynie do środowych audycji bo dzięki nim zacząłem słuchać kontestacji.

dorota 2010-05-26

Pirackie stacje. No właśnie. Po CHOLERE w ogóle dzisiaj są koncesje na radio i tv? Kiedyś argument był prozaiczny - częstotliwości. Wojsko potrzebowało częstotliwości do komunikacji. 
 
Dzisiaj nie ma problemu z nadawaniem sygnału cyfrowo, gdzie jest nieskończona liczba częstotliwości. 
 
Państwo chce mieć monopol na media. Koncesję można zawsze cofnąć jakby w telewizji ktoś się posunął za bardzo w mówieniu niewygodnej prawdy. 
 
zgadzam się z EstEst. Problem w tym że Hugo stoi na straży tego radia, tego nie zauważacie, że on próbował hamować martina, mówił że jest zadowolony z tego co robi, że się cieszy że są ludzie którzy się nie zgadzają, że radio jest za darmo itp itd. Martinowi coś odwaliło. 
 
Nie pierwszy raz zresztą kiedy pojawia się fala negatywnych komentarzy to martinowi wysiada psycha.

Mateusz z Kanady 2010-05-26

Pycha? No wes pomysl chwile jak ty bys sie czula zmeczona po powrocie z pogrzebu przyjaciela jak by ci ktos na wycieraczke pod drzwiami nasral? 
 
Jak ktos ma watpliwosci o co chodzi to przeczytajcie komentarze do poprzedniej audycji od posta numer 42 w dol. Wcale sie Martinowi nie dziwie. Niekoniecznie sie zgadzam ze wszystkim co powiedzial ale wcale jego reakcja mnie nie dziwi ani obuza. Kazdego by kurwica chwycila i mialby by ochote to wszystko o kant dupy potluc.

Paweł 2010-05-26

Zgadzam się z EstEst, takie wstawki nie przysłużą się zdobywaniu popularności wśród nowych słuchaczy (chociaż starych raczej nie odstraszą). Ale wiadomo, Martin też człowiek śmiertelny, nerwy też mogą mu puścić.  
 
Wielki szacun dla Hugo za pełne opanowanie i zimną krew. W pokera bym raczej z nim nie zagrał ;)

Tom 2010-05-26

@Remol 
Nie chodzi chyba o to, że ten kto zrobił ma prawo komentować. Każdy ma prawo. Ale jak nic nie robi się to trzeba mieć trochę szacunku dla tego kto coś zrobił, bo jednak różnica jest ogromna. 
700 zł.... odejmij sobie podatek i policz ile kosztuje transfer to będziesz wiedział czy to tak dużo te 700 zł... 
@dorota 
Nie widziałem jeszcze, żeby Martinowi siadała psycha od komentarzy negatywnych, a ostatnio non stop malkontenctwo zalęgło się w komentarzach. Kiedyś tak nie było, a słucham od czasów Koczowiska. Zresztą to jakieś dziwne, że Martin dzieli się swoimi przemyśleniami szczerze i szacunek mu za to. Przynajmniej jego intencje są czyste. 
@Paweł 
Ja jestem starym słuchaczem. Ciesze się, że Martin powiedział to co powiedział bo takie same mam ostatnio wrażenie. jak czytam niektóre komentarze to rzygać mi się chce jak niektórzy są chamscy. A co nowego odstraszy? Szczery prowadzący czy jad w komentarzach? Myślę, że to drugie. 
 
Ale to tak już jest. Tylko zdechłego psa nikt nie chce kopnąć. To rodzaj komplementu dla prowadzących, że są uznawani za osoby które osiągnęły sukces, skoro znajdują się już osoby, które chcą ich "kopnąć". Trzeba widocznie przywyknąć do tego i się nie przejmować w ogóle bezpodstawną krytyką. A myślę że i ja i większość normalnych słuchaczy w ogóle też puszcza takie głupoty w komentarzach mimo uszu i wiedzą jaką wartość do nich przyłożyć.

Tom 2010-05-26

Errata: "Zresztą to jakieś dziwne, że Martin dzieli się swoimi przemyśleniami szczerze i szacunek mu za to. Przynajmniej jego intencje są czyste. " Miało być: "Zresztą to dziwne, że Martin się dzieli szczerze, a ludzie go krytykują za to". Jak się jest niemiłym i ktoś poczuje się dotkniętym to trzeba pomyśleć nad sobą, a nie jeszcze krytykować kogoś, że mówi otwarcie o tym co go boli.

Martin 2010-05-26

Mr D, faktycznie Kontestacja nie osiągnęła po 3 miesiącach takiego sukcesu, jakiego się spodziewaliśmy. 
 
Osiągnęła wielokrotnie większy niż zakładaliśmy. 
 
Problem polega nie na tym, że źle nam idzie, tylko że idzie nam za dobrze. I rzecz w tym, że obciążenie przypadające na prowadzącego zwiększyło się wielokrotnie, a wsparcie nie zwiększyło się proporcjonalnie do tego. 
 
No czuję się tak jakbym prowadził Radio ZET siedząc na kuble od śmieci w garażu. 
 
I nawet to fajna zabawa i niezły klimat, ale tak sobie wymyśliłem, że chciałbym zbudować coś większego niż garażowe radio. Tylko, że jest tak, jak mówię: pięciu podaje cegły, a dwudziestu patrzy i doradza. 
 
W Polsce nie uczymy się w szkołach - jak w Stanach - współpracy, współdziałania, organizacji. Większość z was pewnie nie zdaje sobie sprawy ile pracy wymagają nawet całkiem proste, wydawałoby, przedsięwzięcia. Więc łatwo zrozumieć skąd się bierze potem tylu ludzi, którzy mówią "e tam, ja bym to zrobił lepiej" albo krzywią się, że coś źle wychodzi. 
 
Za moich czasów w podstawówce ludzie się śmiali, że ktoś ma tylko ZX Spectrum albo małe Atari - bo oni to mają PC-ta! Dzieci są głupie, bo po prostu nie wiedzą, że wszystko ma swoją cenę. I za mało empatii, żeby zamiast oceniać wyniki pracy, do tej pracy się dołożyć. 
 
Jak w tym powiedzonku: "Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami siedzieć i się jej przyglądać". 
 
A co do udzielania dobrych rad, to są one o tyle cenne o ile sam miałeś dobre wyniki w tym, co innym doradzasz. Rada Jana Fijora odnośnie inwestowania jest wiele warta, bo wie jak inwestować: robił to i jest milionerem. Rada natomiast jak prowadzić radio albo jak zdobywać słuchaczy miałaby wartość większą niż zero, gdyby ten co doradza publikował w życiu miał chociaż z 1/10 doświadczenia co ten, komu doradza. 
 
Więc dziękuję za dobre chęci, ale dajcie se spokój, panowie. Najpierw praca, potem doradzanie na temat tej pracy - taka jest NORMALNA kolejność. 
 
Mateusz, dziękuję za zrozumienie - myślałem, że więcej osób zrozumie, ale to tylko potwierdza, że trochę w tym racji jest co mówię. Może faktycznie tak jest, że trzeba wyjechać stąd za granicę, żeby się pozbyć tych toksycznych polskich nawyków i chorych modeli myślenia.

Mr D 2010-05-26

Oczywiscie masz racje. Popularnosc jest duza. Odwalacie kawal dobrej roboty i nie raz to juz mowilem. Respect wam za to. Dlatego was wspieram i bede wspieral. 
 
Problem ze popularnosc nie przeklada sie na duze wsparcie (finansowe czy te audycyjne). Jaka tego przyczyna? Nie jestem pewiem, na pewno wy jestescie lepsi w te klocki. Moze ludzie nie rozumieja idei sponsoringu? Moze targetujecie zla grupe obiorcow? Moze powinnisie ich zachecac do dania nawet tych 5zl ( jesli 100 osob dalo by 5zl to macie 500zl - calkiem fajna sumka). To juz wy musicie odpowiedziec sobie na to pytanie jesli chcecie pchnac radio do przodu. 
 
Sorry za arogancki post ale bylem zaraz po odsluchniu audycji i mialem troche mieszane uczycie. 
 
Jeszcze raz chwala wam za Kontestacje!!!! Nie rezygnowac prosze.

Monachos 2010-05-26

Martin, nie zgodzę się z Twoim podejściem do datków. Wg mnie każdy datek jest istotny. Liczą się nie tylko ci, którzy dają 100 zł albo i więcej. Także ta złotówka ma wartość. Te drobne kwoty to długi ogon przychodów, który sumarycznie może znacznie przewyższyć te incydentalne "grube" datki. Jeśli uważasz, że ludzie dają tylko po to, by pojawić się na liscie, to zrób mechanizm licytacji: na stronie głównej wyświetl datki posortowane malejąco z ostatnich 4 tygodni z limitem 10. Kto da więcej (z miłosierdzia lub pychy), ten się pojawi. Poza tym trochę przykro mi się zrobiło, gdy usłyszałem na siebie gromy "nic nie robicie, nic się wam nie chce, dajecie za mało pieniędzy". Martin, ty nie możesz wiedzieć tego, co kto robi i czemu daje na tace tyle ile daje. Nie można uogólniać. Ja zajmuję się wieloma rzeczami, także staram się osobiście pomagać kontestacji w zakresie, w którym jestem w stanie się czasowo wyrobić. Nie jest to łetwe, bo czasem i na sen czasu brakuje. Po takich komentarzach aż mi się odechciewa. A wracając do pieniędzy pozwolę sobie zacytować twoją ulubioną lekturę 
[Mar 12:41-44] 
A Jezus siedząc przeciwko skarbnicy, przypatrywał się, jako lud rzucał pieniądze do skarbnicy, i jako wiele bogaczów wiele rzucało. I przyszedłszy jedna wdowa uboga, wrzuciła dwa drobne pieniążki, co czyni kwartnik. Tedy zwoławszy uczniów swoich rzekł im: Zaprawdę wam powiadam, że ta uboga wdowa więcej wrzuciła, niżeli ci wszyscy, którzy rzucali do skarbnicy. Albowiem ci wszyscy z tego, co im zbywało, rzucali; ale ta z ubóstwa swego wszystko, co miała, wrzuciła, wszystkę żywność swoję.

Piotr (war) 2010-05-26

Martin przynajmniej będziesz mógł liczyć na słowa otuchy, po tym jak Cie zamkną miedzy innymi za namawianie do zaczynania działalności w szarej strefie, jak w filmie "Żywot Briana" 2:18 -->> www.youtube.com

Bezimienny 2010-05-26

Kontestacja nie jest przedsięwzięciem komercyjnym, raczej pewną społecznością, konfederacją, a Martin jako spiritus movens dba tylko o realizację jej celów, dlatego nie oceniajcie go jak szefa start-upu któremu brakuje pieniędzy i panikuje. Zresztą chyba jego wyraźne, nawet może mocne słowa podziałały bo zdaję się, że już jest chociażby więcej dotacji na kontestację.

Orish 2010-05-26

Jest więcej dotacji, bo ludzie dopiero teraz dowiedzieli się, że ich brakuje. Gdyby to zostało powiedziane spokojniej, byłoby ich jeszcze więcej. 
 
To tylko dowodzi, że Martin nie ma racji i bardzo wielu zależy na KonteStacji.

wierny słuchacz 2010-05-26

Orish 
Postępująca faszyzacja naszego kraju to nie jest zjawisko na które moglibyśmy spokojnie patrzyć, a bierność naszej społeczności czymś na co Martin powinien spokojnie patrzyć...  
 
(To ja Bezimienny od 49 komentarza.) 
ps: Przepraszam za K ontestację z małej litery w 49 komentarzu.

Orish 2010-05-26

A moim zdaniem powinniśmy wykorzystywać nasze atuty, do których należy niewątpliwie przedsiębiorczość. Przedsiębiorca musi być ukierunkowany na osiągnięcie celu. Uda mu się to tylko, jeśli podejdzie do sprawy spokojnie, na chłodno. Nie rozumiem, czemu nad nami, ludźmi przedsiębiorczymi, panują emocje.

Bezimienny 2010-05-26

Martin zaczął w pewnym momencie audycji gadać jak typowy proboszcz: Parafianie nie dają kasy nic się nie da robić :D

plk 2010-05-26

A ja myślę, że Martin może sobie pozwolić na nieco obrażania słuchaczy. Ci którzy słuchali jeszcze Koczowiska pamiętają, że po "pojazdowych" odcinkach zazwyczaj się zwiększała ilość i aktywność słuchaczy. W tym szaleństwie jest metoda :-) 
 
Mimo to nie można wszystkich wrzucać do jednego worka. Są też tacy co pracują. Nigdy, w żadnej grupie powyżej kilkunastu osób nie widziałem, żeby wszyscy pracowali. Zawsze jest kilka osób chętnych do roboty i reszta, która ogranicza się do dopingu i znajdowania błędów. 
 
@Orish: ty jesteś tym Orishem z Insimilionu? Sorry za prywatę ale mnie to nurtuje ;-)

nikodem 2010-05-26

Małe statystyki na podstawie danych z poprzedniego miesiąca: 
30zł lub mniej dało 35 osób, w sumie rzucili na tacę 340zł bez 7gr. 
35zł lub więcej dało 6 osób, w sumie 316zł i 30gr.

Orish 2010-05-26

@plk 
Tak, jestem tym Orishem z Insimilionu, który w tej chwili jest równie wkurzony, co Martin, bo ludziom się nie chce i musi sam robić za kilku. 
 
Metoda tego typu retoryki może i jest dobra w małych, silnie zintegrowanych grupach. Jeśli chce się dotrzeć do większej publiki, to efekt jest odwrotny.

WAR 2010-05-26

@Orish 
Okaże się jaki będzie efekt. 
 
Moim zdaniem jest to na razie dobra metoda nawet jak 80% aktywnych osób się zniechęci, jest szansa że 10% nie aktywnych się zmobilizuję. A to już bardzo duży zysk jak łatwo policzyć. 
 
Wszystko wolno mówić i robić, byle z głową nie pod wpływem emocji.

Radek 2010-05-27

Mi wydaje się ,że Martin wziełaś za dużo na swoje barki. Kontestacja jest za często. Zrób audycje raz w tygodniu albo raz na dwa i będzie ok. Ja osobiście przyszedłem tutaj dla fijora i cebulskiego których znałem już wcześniej. Martina też czasami posłucham ale nie wszystko bo za dużo audycji w tygodniu :).  
 
Poza tym nie ukrywajmy ale poziom merytoryczny słuchaczy którzy dzwonią jest dość mierny.. Ja oczekiwałbym jakiś ciekawszych telefonów od słuchaczy a przeważnie dzwonią nastolatki i plotą bzdedy.  
Poza tym decyzja Martina poświęcenia się tylko dla Kontestacji porzucenie pracy zawodowej i obranie misji zbawienia świata dzięki kontestacji jest dziwna. 
 
Wogle moim zdaniem Martin trochę za serio podchodzi tutaj do misji uświadomienia społeczeństwa. CI co słuchają kontestacji są już w jakiś sposób uświadomieni. A ci zainteresowani byciem tylko trybikiem w Państwie się tutaj na Kontestacji nie pojawią wiec myślę ,że kontestacja nie jest czymś tam hiperważnym dla społeczeństa i nic się nie stanie jak jej po prostu nie będzie. Moim zdaniem wcześniejsze projekty martina czy te religijne czy rozrywkowe były ciekawsze niż Kontestacja i drogi Martinie rób też coś innego z pożytkiem dla siebie jak i dla ogółu.  
Jeszcze druga sprawa. Prośby o datki na Kontestacje w ustach milionerów Fijora czy "malowanego" milionera Cebulskiego brzmią poniekąd dziwnie :). 
Ja podchodzą do tego tak kontestacja jest ciekawym projektem ale jak nie będzie kontestacji to też nie będzie końca świata. Więc Martinie pomyśl co jest dla Ciebie ważne. Bo też poświecanie się całkowicie dla jednego projektu Kontestacja nie wiem czy jest grą wartą świeczki.

Claude mOnet 2010-05-27

@Radek 
 
Ręce opadają po Twoim komentarzu. 
Jak Ci nastolatki przeszkadzają, to czemu sam nie zadzwonisz? Takie to trudne? 
Poza tym, te "nastolatki" często mają koło 20 lat, ale sposób patrzenia na życie, dużo lepsze niż nie jeden 50-latek. 
 
Obudź się chłopie i zamiast bezsensu doradzać, czy marudzić jak to źle jest, zrób coś sam, póki nie obudzisz się w Nowym Wspaniałym Świecie z czipem w ręku i wirtualnym kontem z cyfrowymi pieniędzmi w rządowym banku. Bo uwierz mi, będzie wtedy dla ciebie za późno na zmiany... 
 
Dobrze, że są jeszcze tacy ludzie jak Martin, czy Hugo...

Mateusz z Kanady 2010-05-27

+1 do tego co powiedzial Claude mOnet.  
 
Amerykanie maja fajne powiedzenie: "Lead, follow or get the fuck out of the way". Wydaje sie tutaj bardzo na miejscu.

plk 2010-05-27

@Claude mOnet 
 
Zdaje się, że pieniądze już są w większości wirtualne i w całości bez pokrycia ;-)

Jelou! 2010-05-27

Martin, nie sądzisz, że ktoś, kto podaje cegły (wspiera Kontestację, czy to ulotkowaniem, czy robieniem plakatu, czy finansowaniem częściowym, czy w jakikolwiek inny sposób) może (a nawet powinien) powiedzieć, żeby coś zmienić dla szybszego podawania cegieł? 
Oczywiście, jeśli mówi o prostszym temacie, który jest wyraźny i dobrze widoczny z jego pozycji. 
Nawet, jeśli inżynier czy inny szef wie, że on nie ma racji. 
 
Przecież robotnik podający dąży w ten sposób do maksymalizacji korzyści wynikających również z jego pracy. 
Taka postawa jest lepsza od ignorancji. 
 
Oczywiście, skurczybyk siedzący w taczce i mówiący "krzywo stoicie, ten zarządzający budową to kawał partacza" jest skur.czybykiem. 
Ale chyba nie chodzi o to, aby siedzącemu w taczce skopać buzię, ale aby zagonić go do pracy?

Thunderaxe 2010-05-27

Jeden komentarz: Leeeeszeeeeeek :D (patrz: Leszek "Huga")

Bezimienny 2010-05-27

Hugo i Martin są niezastąpieni - razem tworzą duet w stylu "Flip i FLap", "Abot i kostello" czy Pizza i peperoni. 
 
Hugo bez Martina?  
Neeeeeeeeeeeeeeeee

Tomasz 2010-06-03

Mina Martina 34:08 - bezcenna 
- co do audycji to więcej podobnych tematów Panowie :) 
Pozdrawiam z Pomorza Zachodniego...

Emil Walczyk 2010-06-19

Jesli ktos moze pracowac za 3,5 to po co mu placic wiecej ?

Dodaj komentarz...

Marcin Hugo Kosiński


Libertarianin. Przedsiębiorca. Dziennikarz.

Właściciel radia KonteStacja. Od ponad 12 lat, propagator wolności słowa, nieszablonowego podejścia do własnego życia i kreatywnej edukacji.

Założyciel newslettera Ideoskop.pl mówiącego o niebabalnych pomysłach na biznes, które ktoś gdzieś wdrożył w życie oraz platformy edukacyjnej Edukatorium.pl dla osób przedsiębiorczych.

A do tego jeszcze bloger w Kosinski.IT

Prowadzi audycję na żywo Wydanie Główne od której się wszystko zaczęło. Jest wciąż główną pozycją rozgłośni. Niebanalne tematy i ciekawi goście. W poniedziałki o 21.00


Medale:

Program miesiąca
srebrny

Prowokator miesiąca
srebrny
Inne audycje tego autora:

Nowy próg podatkowy (11) - 4 dni temu

Wszyscy jestesmy zlodziejami (5) - 3 tygodnie temu






Więcej audycji...
Koniec polskich spółek w UK? (1) - 2 miesiące temu

Za tanie linie lotnicze (8) - 2 miesiące temu

Jak omijać kontrolę państwa (9) - 2 miesiące temu

Kto blokuje zakup kryptowalut? (5) - 3 miesiące temu

Ile zapłacisz za nowe seriale (5) - 3 miesiące temu


Nie będę płacił za Twoje mieszkanie (19) - 3 miesiące temu


Dlaczego nie warto wracać do Polski? (8) - 4 miesiące temu


O jedna wyplatę mniej (3) - 4 miesiące temu


Wolnościowcy upadają (13) - 5 miesiące temu



W tym kraju wszyscy chcą Cię okraść (10) - 5 miesięcy temu

A klientów mamy w nosie (1) - 6 miesięcy temu

Za co lubię Unię Europejską (18) - 6 miesięcy temu

Czy wziąłbyś order? (22) - 6 miesięcy temu



Twoje hasła są za słabe! (6) - 7 miesięcy temu

Niemcy cenzurują internet (4) - 7 miesięcy temu

Do apteki dopłyniesz wpław (7) - 8 miesięcy temu


Wywiad z terrorystą (34) - 8 miesięcy temu


Kto spekuluje masłem? (3) - 9 miesięcy temu

Czy Asbiro to sekta? (12) - 9 miesięcy temu

Czy chciałbyś tyle zarabiać? (15) - 9 miesięcy temu


Nie wolno prowadzić firmy z knajpy (5) - 10 miesięcy temu


Lewak zmusza do picia wódki (9) - 10 miesięcy temu

Trump chce zatruć płuca rodaków (15) - 10 miesięcy temu


Chcę sprzedać nerkę męża! (25) - 11 miesięcy temu

Marnowanie żywności jest opłacalne (6) - 11 miesięcy temu

No to nacjonalizujemy hazard (4) - 11 miesięcy temu

Warto być biednym (8) - 11 miesięcy temu

Czy Kościół kradnie? (5) - 11 miesięcy temu




Poprzez wódkę cenzurują sklepy (8) - ponad rok temu


Jednolite okradanie podatników (6) - ponad rok temu


Na chuja nam dzietność? (13) - ponad rok temu







Jak spożywać piwo publicznie? (1) - ponad rok temu


Polska skazała terrorystę (6) - ponad rok temu




Człowiek, który dostał po d... (5) - ponad rok temu




Do czego prowadzi socjalizm? (5) - ponad rok temu















Bandyta, ale polski bandyta (13) - ponad rok temu

Urzędnik przy każdym dziecku (7) - ponad rok temu





Jak unikać długów? (1) - ponad rok temu

Ich firmę likwiduje się od 20 lat (10) - ponad rok temu






Bluzgi, bluzgi, bluzgi... (20) - 2 lata temu

Znamy wyniki wyborów (21) - 2 lata temu






Majonezowi mówimy NIE (16) - 2 lata temu





Koniec z handlem dziećmi (10) - 2 lata temu

Ujawniamy prawdziwego trolla (3) - 2 lata temu










"Te wybory to przełom" (24) - 3 lata temu



Po co mieszkać w Polsce? (11) - 3 lata temu

Hugo w Business Misji (6) - 3 lata temu




Jak nie płacić mandatów? (4) - 3 lata temu



Obalamy mity nt. energetyki (40) - 3 lata temu







Czy alimenty powinny istnieć? (29) - 3 lata temu









Idziemy palić opony pod sejm (9) - 3 lata temu









To mit, że trzeba płacić ZUS (10) - 3 lata temu


Możesz jeździć na gapę (10) - 3 lata temu



Korwinowsko i emigracyjnie (14) - 3 lata temu










Dlaczego tutaj jest tak drogo? (13) - 4 lata temu

Górnicy mordują ludzi (19) - 4 lata temu





Wolni ludzie się nie żenią (12) - 4 lata temu


Dlaczego lepiej być debilem? (9) - 4 lata temu



Pracuje jeden dzień w tygodniu (18) - 4 lata temu


Przepracowała 17 lat w ZUS-ie (23) - 4 lata temu


Czy Owsiak kradnie? (26) - 4 lata temu

Czy Żydzi są terrorystami? (18) - 4 lata temu






Jak zabrać 15 milionów? (42) - 4 lata temu


Jak wygrać 24 MacBooki (17) - 4 lata temu


Co powinien spalić narodowiec? (61) - 4 lata temu




Czy wolno gwałcić publicznie? (17) - 4 lata temu


Ile dałbyś za dziecko? (25) - 4 lata temu


Jak kraść? (49) - 4 lata temu


Opodatkujmy rowerzystów (29) - 4 lata temu

Ja zawsze chcę pić... (18) - 4 lata temu





Jak zabić krowę? (46) - 4 lata temu


Czy należy płacić podatki? (24) - 5 lata temu





Jak wycenić dziecko? (9) - 5 lata temu

MLM to ściema (67) - 5 lata temu





Dupy z Wykopu (40) - 5 lata temu







Czy Polacy to kapusie? (44) - 5 lata temu






Kontestatorskie życzenia (6) - 5 lat temu




Czy na taką partię czekamy? (30) - 5 lat temu











Czy rolnicy nas okradają? (43) - 5 lat temu





Jak manipulują media? (12) - 5 lat temu


Nietypowe lekarstwo na kaca (5) - 6 lat temu





Korporacje są wyzyskiwane! (23) - 6 lat temu


Wódka czy panienki? (19) - 6 lat temu


Jak nie płacić mandatów? (12) - 6 lat temu


Martin: Jak rzuciłem etat? (27) - 6 lat temu

Gdzie są nasze pieniądze? (13) - 6 lat temu

Squatter przejmuje audycję! (44) - 6 lat temu


Jak się wykańcza firmy (6) - 6 lat temu






Panie, jak protestować? (31) - 6 lat temu

ACTA samo zło (87) - 6 lat temu












ZUS jako partner biznesowy (13) - 6 lat temu

Naloty na graczy (17) - 6 lat temu


Wieczór powyborczy (61) - 6 lat temu

Wręcz przeciwny tygodnik (46) - 6 lat temu




Ile powinien zarabiać poseł? (14) - 6 lat temu


Cała prawda o szczepieniach (22) - 6 lat temu

Nie bądź Jeleniem! (12) - 6 lat temu







Przemyt to grzech! (39) - 7 lat temu

Sześciolatki do szkoły? (68) - 7 lat temu



Nowe podatki Unii Europejskiej (22) - 7 lat temu





Krągły fetyszyzm (38) - 7 lat temu






Frondo, nie idź tą drogą! (31) - 7 lat temu



Demaskujemy manipulacje TVN (31) - 7 lat temu



Bereta LIVE 2/2 (68) - 7 lat temu

Bereta LIVE 1/2 (33) - 7 lat temu




Świat wg PARP godzina druga (7) - 7 lat temu


Dziękujemy ci Platformo (27) - 7 lat temu

Czy Windows jest zbyt drogi? (56) - 7 lat temu



Ta złodziejska prywatyzacja (36) - 7 lat temu







Telewizja śniadaniowa (20) - 7 lat temu


Prawa posiadaczy broni (4) - 7 lat temu


Oszustwa na fotoradarach (6) - 7 lat temu


Jak robią nas w balona (33) - 7 lat temu




Czy media kłamią? (38) - 7 lat temu






Rób, do cholery, dzieci! (11) - 8 lat temu









Dlaczego zarabiasz tak mało? (66) - 8 lat temu

KonteStacja pisze książkę (65) - 8 lat temu










ZUS emigruje do USA (15) - 8 lat temu



Tylko tutaj nie ma cenzury (32) - 8 lat temu


Jak ukraść dziecko? (9) - 8 lat temu

cHWDP reaktywacja! (12) - 8 lat temu





Martin o PKP w TVN (4) - 8 lat temu



Krzyże w szkołach??? (23) - 8 lat temu

Wymyślamy partię idealną (5) - 8 lat temu


O buncie informatyków (8) - 8 lat temu







UE powstała! (2) - 8 lat temu

Pilot pierwszego sezonu (5) - 8 lat temu

A dzisiaj polecamy:
 align="center">
Program sponsorują:

Adam - - 50.00
Montaż Anten Warszawa - - 20.00
opinie.info.pl - - 20.00
Pracawsieci.net - - 20.00
Zarabianie przez internet - - 20.00
Tomek - - 10.00
wypożyczalnia samochodów - - 20.00

Możesz i ty zasponsorować >>>

Promuj radioWydrukujDaj komuś ulotkęChcesz prowadzić audycję?Kontakt