Facebook
Misja Grupa 5000+ audycji Kino Czat Kryzys? Napisz Broń
Podpis:
Numer GG:
strona główna Kontestacji Własna broń – zdobądź pozwolenie
Nie
20:00
Dziś "Firma na emigracji" na żywo!
Pon
21:00
Wydanie Główne
Słuchaj radia
Państwo Piesto
dziś
Nie Inwestujcie w Hiszpanii
Komentarz do filmiku Jacka Wiśniowskiego, z którym się nie zgadzam w kwestii inwestowania w nieruchomości za granicą. Delikatnie strzelając sobie w kolano polecam inwestowanie tam gdzie...
Wydanie Główne (8)
przedwczoraj
Nowy próg podatkowy
który obejmie 350 tys Polaków. Wzrost wydatków budżetowych. Zakaz palenia w filmach. Wenezuela niewypłacalna. Sąd rozpozna fake news w 24h. Cezura wraca.
Skorzystaj z naszych projektów:

▸ Własna broń - zdobądź pozwolenie
▸ Wolny Rynek - w liczbach
▸ Emigrujesz - posłuchaj najpierw
▸ KontestKino - filmy na wieczór
▸ Poważny kryzys - napisz
▸ Kontest.CLUB - wstąp i ucz się z nami

Audycja: Konserwa 2012-11-14

Po Marszu z R. Winnickim, i po wyborach w Stanach

Nadający: Kreator i Jabollissimus

Z Robertem Winnickim komentujemy kłamstwa mediów nt. Marszu Niepodległości. Dalej wchodzimy w polemiki nt. czym jest, a czym nie jest ruch narodowy. Jednostka czy grupa? Socjalizm, etatyzm, czy wolny rynek? Jak narodowcy podchodzą do ekonomii, jak do kultury? W drugiej części Przemysław Żurawski vel Grajewski komentuje wynik wyborów w Stanach Zjednoczonych. I dekoniunkturę dla Polski.
Pobierz [79,1 MB]

KOMENTARZE

oscarr 2012-11-14

Faszystowskich symboli może nie było, ale całkiem spora część maszerujących na marszu niepodległości była faszystami. 
 
W Wikipedii są wymienione integralne części faszyzmu: nacjonalizm, etatyzm, militaryzm, imperializm, totalitaryzm, antykomunizm, korporacjonizm, populizm, kolektywizm oraz opozycja do politycznego i ekonomicznego liberalizmu 
 
Wszystkie te cechy poza korporacjonizmem wykazywała znaczna część maszerujących w marszu niepodległości. 
 
Żeby było sprawiedliwie, to należy wspomnieć, że pod te hasła podpada również część nacjonalistów europejskich tj. osoby uważające się bardziej za Europejczyków niż Polaków. 
 
Co ciekawe częściowo ta definicja jest nieaktualna, bo komunizmu jako takiego już nie ma. Ewoluował on do Faszyzmu bądź narodowego bądź ponadnarodowego (europejski).

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2012-11-14

Ja nie wiem dlaczego w Konserwie gosci socjalista (narodowy ale nadal socjalista). No trudno. 
Jak ktos chce ten belokot przewinac to druga czesc zaczyna sie zaczyna sie w 58-ej minucie.

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2012-11-14

Kreator mozesz sprecyzowac co Izrael robi zle? I w stosunku do jakich “nacji”? I co nie podoba ci sie w ich “militarnej” polityce? 
 
Winnicki: 
“Izrael wspolpracowal z RPA za czasow aparthaidu” No tak, i to bylo zle dlaczego? Wtedy kiedy caly swiat wpolpracowal z komunistami Mandeli, Izrael slusznie wspieral RPA.

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2012-11-14

Za to druga czesc to warto naprawde posluchac. 
Jabol, Romney nie dostal wiecej glosow. Ostatnim przegranym ktory zdobyl wiekszosc popularnego glosu byl al-Gore.

przecudny 2012-11-14

czólko,  
dla mnie Winnicki, po tym, co usłyszałem w audycji jest tzw pożytecznym idiotą (określenie stworzone prze Lenina dotyczące zachodnich lewicujących intelektualistów ), który ze pełną świadomością powiela slogan komunisty Majakowskiego, iż "Jednostka niczym", ...a masy to są w porzo.  
Nie wiem jak u Państwa z pamięcią, ale już ten scenariusz przerabialiśmy. To SOLIDARNOŚĆ 
Szanowni Państwo.  
Jedną z cech ludzi, którzy mienią się inteligentnymi jest to , że potrafią uczyć się na własnych błędach.  
Dacie się wpuścić?

Sjukaszenko 2012-11-14

jestem prorynkowym konserwatystą, patriotą. postawa Winickiego bardzo mnie zmartwila bo mam wrazenie ze nie jest otwarty na wspolprace z wolnosciowcami. wiele nas rózni ale tez wiele łączy dlatego dla naszego dobra czasami warto pojsc na komporomis. chyba nikt z nas nie gniewalby sie jesli polski rzad realizował polityke saakaszwilego albo wprowadzali reformy na wzor nowej zelandii. wazne zeby panstwo w koncu zaczelo reprezentowac interesy obywateli a nie byc aparatem ucisku. a po 50 moze 100 latach uda nam sie zbudowac wolny kraj wolnych ludzi

Rodzina Radia Kontestacja 2012-11-14

SPROSTOWANIE: 
faszysta jest zwierzęciem, zwierzęciem stadnym. 
człowiek - nie!

przecudny 2012-11-14

kilka dygresji, 
władza , ta szeroko rozumiana, ta która rządzi, nie odpuści. Ci którzy znają historię Polski, szczególnie po 1945 roku powinni orientować się w mechanizmach oddziaływania i sterowania społeczeństwem. Krótko i na temat, jak to mówi mój proboszcz,: 
--- kierunek słuszny , aby był socjalistyczny i nie ważne jakiej barwy.

Rodzina Radia Kontestacja 2012-11-14

WOLNOŚĆ JEST CELEM SAMA W SOBIE. 
Nawet Bóg Wszechmogący W IMIĘ WOLNOŚCI pozwala człowiekowi wybrać potępienie i wieczne unicestwienie (nie mylić z bzdurą wiecznych mąk piekielnych) mimo iż dla Boga utrata każdego stworzenia jest czymś nieskończenie tragicznym. BÓG JEST LIBERAŁEM w najgłębszym znaczeniu tego słowa. Ustrojem wiecznego Królestwa Bożego nie będzie socjalizm, ale LIBERTARIANIZM, z wiecznym prawem własności - nowa ziemia zostanie podzielona między zbawionych tak, iż każdy otrzyma swój niezbywalny dział, aby kształtować swoje życie niezależnie i w sposób wolny od wszelkiego kolektywizmu. Uczestnictwo we wspólnotach wszelkiego rodzaju będzie wyłącznie dobrowolne. Wszystko inne byłoby wiecznym piekłem...

Rodzina Radia Kontestacja 2012-11-14

- Czym różnią się wybory prezydenckie w USiA od wyborów prezydenckich w Polsce? 
- Tym, że Amerykanie wybierają elektorów a Polacy elektryków.

kiwi 2012-11-14

O co chodzi z tymi prowokatorami na marszu? ONR+MW nie potrafią odciąć się od środowisk kibolskich, czy świadomie tego nie robią, żeby potem mówić takie głupoty? 
Każdy kto się trochę interesuje tematem, wie, że kibolskie bojówki sympatyzują z narodowcami i bez petard czy rac funkcjonować nie potrafią. Przez to często przerywane są mecze, zamykane stadiony, a kluby piłkarskie płacą kary. 
Swoją drogą jak na stadionach dochodzi do zamieszek, to też zwykle tłumaczą się prowokacją policji, ale pirotechniki nigdy się nie wypierają. Aż tak zakłamani nie są, żeby używać argumentów typu "to nie moja ręka".

Kreator z koczowiska :) 2012-11-14

Można się spierać o sprawy ekonomiczne czy ideologiczne - tutaj szczególnie mnie irytuje parę spraw... 
 
Ale o ile pamiętam narodowców, jak była w Katowicach (ładnych parę lat temu) pikieta antypodatkowa, gdy byłem sympatykiem SMUPR, to najbardziej zdyscyplinowani i najliczniejsi byli narodowcy. Byli też najlepiej przygotowani, bo liberałom się wstać nie chciało w sobotę. Przyszło nawet 2 ludzi z NOP, chociaż omijali nas z daleka :). 
 
Wnioskuję, że jeśli padł przykaz, by nie dać się prowokować policji, to wydaje mi się, że nikt nie dał się sprowokować. Kwestia, że nie same środowiska narodowe i prawicowe były na tym marszu, więc 'kibole' albo zwykli zadymiarze mogli skorzystać z okazji by się tłuc z Policją. Ja akurat w tym względzie mogę uwierzyć w wersję Winnickiego i patrząc na działania mediów i policji miał racje. 
 
Co dziwne w dniu marszu TVP1 podawała, że Marsz Niepodległości był spokojny, tylko 'próbujący się przy nim wkręcić huligani' starli się z policją na początku. TVN inaczej podawał informacje, ale tam leciało w kółko to samo (czyli zadyma z początku marszu), więc ocenę rzetelności zostawiam słuchaczom :D. 
 
Martwi mnie, że narodowców, którym powinno zależeć na dobru Polski i obywateli tak denerwuje wolny rynek w tak wielu aspektach. Chociaż przyznają, że wiele pomysłów można 'zaadaptować' do ich wersji Polski. Piast kołodziej nie pytał się urzędnika czy wyciąć drzewo albo czy gwałciciela przybić drewnianym gwoździem do mostu. Nie rozumiem takiego zaufania w instytucje publiczne po zmianie tam kierownictwa na narodowe z obecnego lewicowo-korporacyjnego.

Cokeman 2012-11-14
Daniel 2012-11-15

Moim zdaniem pan Winnicki ma dobre zamiary i jest osobą błyskotliwą, a do tego jedną z wiodących w Ruchu Narodowym. MW to MW, ONR to ONR i z tego co wiem osoby zangażowane w działalność tych organizacji mają różne przekonania odnośnie spraw gospodarczych. Jak komuś nie pasuje może założyć własną organizację. Tyle. Jeżeli ktoś się kieruje jedynie sprawami materialnymi i niczym dziecko wyzwie od socjalisty, obrazi się i zabierze zabawki to nie jest osobą poważną. Tym sposobem samemu wyklucza się ze środowiska patriotycznego. W przedwojennym Ruchu były osoby socjalizujące, korporacjoniści i nawet wolnorynkowcy. Realia gospodarcze na świecie się zmieniły i trzeba obserwować poczynania krajów które się szybko rozwijały, w indywidualizmie tkwi siła wie o tym każdy słuchacz tego radia, ale żeby ten indywidualizm i ludzka przedsiebiorczość zaistniała potrzeba odpowiednich warunków w państwie do ich normalnego funkcjonowania. Zapewnić to będą mogli jedynie patrioci, a nie jacyś ksiażkowi ideolodzy ekonomiczni którzy będą skłonni zrobić jakieś głupstwo bez zastanowienia bo ktoś tam w książce coś napisał, nie do końca znając nasze rodzime realia. A okrągłostołowa mafia tym bardziej tych warunków nie zapewni. Ruch Narodowy to przyszłość i przyświeca mu idea która jest w stanie zjednoczyć wszystkich dotychczas bezrefleksyjnych i przestraszonych Polaków, którym zależy by Polska była wielka gospodarczo, kulturowo i militarnie. By przyszłe pokolenia mogły tutaj się rozwijać, uczyć, pracować a nie wiecznie emigrować jak ich przodkowie. Teraz albo komuś zależy na realnych przemianach, albo wyzwie nieekonomistę od socjalisty i dodatkowo sam się wykluczy ze środowsika. 
PS. Jest nieformalna organizacja narodowa o nazwie "Opcja Społeczno Narodowa" i oni są wolnościowcami. Polecam stronę: www.opcja.wordpress.com

Daniel 2012-11-15

Jeśli chodzi o "Opcję Społeczno-Narodową" to uważam że warto przeprowadzić z nimi wywiad. Kreator, Jabol? :D

Krzysztof z Bielska-Białej vel ByteEater 2012-11-15

Nie moja audycja, to mogę pojechać ostrzej ;-D. A dla uzupełnienia cytat - myślę, że ciekawy: rebelya.pl 
 
Nie wiem tylko, dlaczego Robert z powrotem mnie zaczął tytułować panem. 
 
Jeszcze podrzucę linki do stosownych odcinków Gm: 
www.kontestacja.com 
www.kontestacja.com

Jaroslaw 2012-11-15

Trudno bylo zaufac organizacji mlodziezy wszechpolskiej pod egida Giertycha. Giertych wycietal sobie gebe polskim interesem narodowym i spolkowal z pierdolcem Tuskiem.  
 
Praca ideowo wychowawcza p. Winnickiego ma sens jesli uda mu sie zjednoczyc prawice, niewazne w tym momencie o jakim zabarwieniu. Jesli to ma byc tylko trzecie pokolenie endekow rozprawiajace o grilowaniu Zydow w Jedwabnem to ja dziekuje. Sfajczeni Zydzi doczekali sie pomnika i przeprowic Kwasniwskiego. Koniec full stop, 
 
Zycze powodzenia w budowaniu Wielkiej Polski z tatarami i przeciw oficjalnemu systemowi demokracji ..

Martin 2012-11-15

"Narodowcy nie są rasistami" - hihi. 
Audycja nabiera charakteru satyrycznego, co? Mi się tam podoba, śmiać się lubię.

Martin 2012-11-15

"Grupa jest podmiotem, jednostka jest drugorzędna"? 
 
Znaczy, że ludzie bardziej dbają o wspólne niż o swoje? No to trzeba by wrócić do PRL-u. W końcu same sukcesy osiągał. Aż w końcu granice musieli zamknąć, bo tyle ludzi chciało przyjeżdżać z krajów gdzie jednostka była podmiotem. 
 
Ludzie, ile razy trzeba powtarzać historię, żeby zaakceptować, że natura człowieka jest taka jaka jest? Że każdy z nas jest jednostką, mimo że lubimy stada? 
 
Ja tu wciąż nie widzę żadnej wspólnej drogi między wolnościowym kierunkiem, a narodowym kierunkiem.

Martin 2012-11-15

A jak "kapitał ma narodowość" to ja bym poprosił to diagnozę: jakiej narodowości kapitał ma radio Kontestacja?

przecudny 2012-11-15

bardzo dobre wystąpienie Wiinickiego  
www.youtube.com 
Celiński tak jak zwykle, prowadzący łachudra. 
Polecam.

Jaroslaw 2012-11-15

@ 20 
 
Zdarza sie czasami, ze jedyny kapital to pomysl.. 
 
Trudno sie doszukiwac w kapitale jakies twarzy narodowo-patriotycznej, aczkolwiek geopolityka i ekspansja niektorych karajow pokazuja ze istnieje cos takiego jak kapital Rosyjski, Niemiecki etc. 
 
Kapital podarza zatem nie zawsze li tylko za zyskiem, ale rowniez za strefami wplywow poszczegolych panstw.  
 
Naturalnym dazeniem kapitalisty jest uwolnienie kapitalu od wplywow poszczegolych narodow/panstw i swobody jego przeplyw w skali miedzynarodowej, a wszystko dla maksymalizacji profitu.

actus 2012-11-15

Problem z Panem Winnickim polega na tym, iż on nie wie czymże błędne koło jest. Każde jego "ja uważam" = "ja nie rozumiem". Tyle w tym temacie. 
 
Z kolei Jabol i Kreator to bardzo dobrze wychowane osoby i ja im zazdroszczę tej cnoty. Spokojnie i bez przerywania - doskonałe dziennikarstwo.

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2012-11-16

@ Daniel: reprezentujesz poziom logicznego rozumowania jakze charakterystyczny dla Wszechpolskich. Np ta perelka:  
“Jeżeli ktoś się kieruje jedynie sprawami materialnymi i niczym dziecko wyzwie od socjalisty, obrazi się i zabierze zabawki to nie jest osobą poważną. “ 
Po pierwsze: jakimi sprawami materjalnymi? Od kiedy wolnosc jednostki i niepodleglosc od kolektywu to jedynie sprawy materjalne? 
Po drugie: dlaczego stwierdzenie faktu ze ktos jest socjalista staje sie raptem wyzwiskiem? On reprezentuje socjalistyczne poglady i otwarcie szydzi z pogladow wolnosciowych. Wiec tak jest socjalista. To nie jest zadne wyzwisko.  
Po trzecie: co w nazwaniu socjalisty socjalista jest dziecinnego? 
Po czwarte: kto sie obraza i zbiera zabawki? Wprost przeciwnie, nikt nie chce sobie nigdzie pojsc chociaz podejzewam ze nie jeden chcialby zeby socjalisci sobie poszli. 
Po piate: Ja nie lubie socjalistow wszechpolskich, wszech europejskich, wszech ONZtowskich i wszech galaktycznych. Tak oczywiscie poglady socjalistyczne dla mnie skreslaja czlowieka. Nie robi mi roznicy pod jakim sztandarem maszeruje baran ktory chce regulowac moje zycie.

Pakun 2012-11-16

Czego ruch wolnościowy może się nauczyć od narodowego (prawicowego)? Budowania szerokiej wspólnoty. Bez czego nie da się osiągnąć żadnego sukcesu politycznego. Ten właśnie brak wspólnoty jest głównym podobieństwem między polskim ruchem liberalnym (libertariańskim) a socjalistycznym. Który też nie może przeciąć władzy, bo nie ma silnej bazy. Jedyną wspólnotę jako taką próbuje budować Korwin, z tym że wiadomo z jakim skutkiem. Trochę boli w tym kontekście, że Kontestacja wzięła sobie bardziej elitarny target (o czym wiele razy mówił Hugo). Wydaje mi się to pomysłem nietrafionym. Nie tak się wygrywa w Polsce wybory. 
 
Inna sprawa, że tak naprawdę z powodzeniem polscy liberałowie mogą odwoływać się do wspólnoty narodowej. Między wyższością grupy nad jednostką czy odwrotnie nie ma w praktyce sprzeczności. I dobro grupy i dobro jednostki realizuje się najlepiej przez wolny rynek. Nie znaczenia czyje kogo chcemy afirmować, metody są te same. W sferze ideologicznej nie ma tak naprawdę różnicy.  
 
Najlepszą drogą by w Polsce zatryumfowała wolność, jest generalna współpraca ze ogólnie pojętą orientacją patriotyczną i w jej ramach agitacja wolnorynkowa. Zapewni to mocną bazę dla myśli wolnościowej, niezależną od zmiennych wiatrów politycznych.

Daniel 2012-11-16

#24 
Mateusz, bo ja z góry wiem co następuje po takim określeniu. "Socjalista, to do widzenia", autowykluczenie. Samemu automatycznie skazujesz się na wieczne, intelektualne pieprzenie w gronie kilkunastu libertarian raz na rok na zjeździe bądź polityczny elitarny onanizm żyjąc nadzieją, że Korwin kiedyś dojdzie do władzy lub jakikolwiek polityk ze swoim ugrupowaniem stricte wolnościowym. 
Reżyser Braun (chyba konserwatywny liberał) osobiście w Nowym Ekranie podczas dyskusji nt. gospodarcze nazwał pana Winnickiego Mussolinistą za jego socjalizujące poglądy i nie ma tragedii.  
Wielu np. ONRowców, bodajże sam przewodniczący ma wolnościowe poglądy gospodarcze, chłopaki z Opcji Społeczno-Narodowej jak najbardziej mają wolnościowe przekonania i im to nie sprawia problemu by razem z dystrybucjonistami czy ludźmi o poglądach socjalnych maszerować w słusznej sprawie. Mi np. bliżej do realnych działań Narodowców niż ludzi którzy wiecznie rozprawiają na temat błahych spraw typu: czy Mormoni mogą spółkować na WŁASNYM TERENIE z nieletnimi i wchodzić w związki poligamiczne.  
Serio, skrajny liberalizm to jest jakaś kompletna utopia niemożliwa do zrealizowania z wielu względów, chociażby takich że ludzie nie mają czasu na zaglębianie wiedzy ekonomicznej i mają różne doświadczenia. Nie płynie za tym nic konkretnego, ot taka ciekawostka jedynie.  
Możesz się obrazić na Winnickiego, nazwać socjalistą, brzydzić się z nim i nie współpracować z jego organizacją w jednym celu, ale od tego nie ulepszysz swoich koncesji u obecnie rządzących, bo oni nadal będą nas skubać. Celem jest likwidacja mafii, zaprowadzenie optymalnych praw regulujących życie w tym państwie by kraj ten był krajem gdzie będzie można było się normalnie uczyć, rozwijać, pracować, prowadzić biznesy, rozwijać swoje pasje, a nie wiecznie emigrować za chlebem po zachodzie. Ku temu są różne środki, ja i Ty uważamy że jest to wolność gospodarcza, ktoś inny nie do końca, ale cechować nas powinna miłość do ojczyzny i walka o normalność. Wielka Polska, ekonomicznie, militarnie, kulturowo.

Bezimienny 2012-11-16

Kelthuz stwierdziłby, że gen.Augusto wielki wskazał nam słuszną drogę:Do faszystów się strzela.

Bezimienny 2012-11-16

Podoba mi sie podejscie ze bezdzietny Kreator i Jabolissimus namawiaja do robienia dzieci :)

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2012-11-16

Daniel, kompletnie ale to kompletnie nie trafiasz. Nigdy nie bylem i nigdy nie bede korwinista/doktrynalem libertarianinem. Zupelnie bez powodu zakladasz ze istnieja tylko trzy alternatywy: okraglostolowa, wszechpolska i Korwin. Dlaczego tak robisz nie mam pojecia. Wielokrotnie podkreslalem ze doktrynalni libertarianie sa bezuzyteczni. Co nie zmienia faktu ze Winnicki jest wrogiem wolnosci. Nie trzeba byc wysnawca JKMa zeby widziec ze Winnicki jest kolektywista. On sam to jednoznacznie podkresla i automatycznie nie ma mi nic do zaoferowania. Nie uslyszalem od niego jednego zdania ze panstwo powinno sie odpieprzyc od obywatela. Wprost przeciwnie uslyszalem (w juz drugim dlugim wywiadzie) ze panstwo powinno sie dopieprzac, tyle ze pod jego przewodem to bedzie sie slusznie dopieprzalo. A ja wlasnie chce zeby sie odpieprzyli. Nie wierze mu i nie zgadzam sie na to zeby on mna kierowal ani mniej ani wieciej niz nie zgadzam sie zeby to robili bandyci z SLD.  
 
Moja opozycja i pogarda dla narodowych socjalistow takich jak Winnicki nie oznacza ze przekreslam caly ruch narodowy. Sluchales wywiadow ByteEatera z szefem ONRu? Wywiadu do ktorego ByteEater nawiazuje powyzej? Przesluchaj. Zupelnie inny punkt widzenia – czlowiek reprezentuje generalnie zdrowe wolnorynkowe pogaldy i co wazniejsze nie czuc od niego kolektywistycznego swedu. Nie mosze sie z ONRem zgadzac w 100% zeby widziec w nich pozytywna sile. Z Winnickim poprostu nie moge zgodzic w sprawach fundamentalnych i kropka.  
 
Nie trzeba byc doktrynalem w muszce zeby odzucac agresywny socjalizm i indolencje ekonomiczna.  
 
P.S. 
“Mormoni mogą spółkować na WŁASNYM TERENIE z nieletnimi i wchodzić w związki poligamiczne. “ 
To jest oczywiscie mit.

Daniel 2012-11-16

To spoko, źle oceniłem. Też się nie zgadzam z poglądami Winnickiego i wierzę że kiedyś pójdzie po rozum do głowy. Ja poprostu nie widzę innego silnego sensownego frontu jak szeroko pojęty RN, którego częścią jest MW z prezesem Winnickim na czele, który moim zdaniem zaraz obok Mariana Kowalskiego, Bosaka, Ziemkiewicza znakomicie radzi sobie w wystąpieniach medialnych broniąc idei, jest osobą wizerunkową i dużo robi na rzecz sukcesu samego Marszu. Nie porównywałbym go do betonu z SLD, to jest spore nadużycie, pomimo tego że nie ma pojęcia o gospodarce i socjalizuje. Wierzę że jest reformowalny w tej kwestii i dla dobra narodu skłonny jest skorzystać z dobrodziejstw wolności gospodarczej bo ona jest środkiem do sukcesu, a nie celem "dla zasady". Z drugiej strony postawa krytyczna też jest potrzebna, aby nie popaść w pułapkę teorii, które nie zawsze przystają do rzeczywsitości. If you know what I mean. Pamiętam jak pan Fijor u pani Jaworowicz w sprawie z Malmą raczej był przychylny kryzysowi tej firmy, a jak się okazuje sprawa nie jest taka prosta. A to dlatego że nie ma warunków wolnorynkowych, majątki były przejmowane nie według wolnorynkowych zasad i najwięksi bogacze nie zawsze mają zamiar przestrzegać wolnorynkowych zasad. Śliska kwestia. Wierzę w indywidualność, przedsiębiorczość, odpowiedzialność, ale nie jestem zatwardziałym liberałem gospodarczym. Jestem w stanie iść na kompromisy i wolę zgubić z Winnickim niż znaleźć z Balcerowiczem. Pozdrawiam.

Till 2012-11-17

Nie mogę słuchać gościa. Gospodarka to kwestie drugorzędne?? A co jest wg niego pierwszorzędne? Delegalizacja homoseksualistów? Etatysta pieprzony.

pawelw 2012-11-18

Tak w ogóle to z gościem programu nie zgadzam się prawie w niczym :) 
Jednak wątpliwa pozostaje jedna sprawa. 
Czy jeśli w sytuacji wolnorynkowej państwo przestało by się wtrącać w sektor paliwowy to faktycznie Rosjanom łatwiej było by utrzymywać swoje warunki w porównaniu z tymczasowym etatystycznym rządem?

Bonsai 2012-11-18

Jeżeli ten Ruch Narodowy będzie mieć na celu zorganizowanie ludzi/narodu oddolnie do większego zaangażowania w życie kraju na wzór endecji (jak to proponuje Ziemkiewicz), czyli pracy u podstaw to już wtedy z ideologią liberalizmu będzie łatwiej się przebić. 
 
Bo w naszym kraju nie jest bezpośrednim problemem socjalizm tylko to, że jest burdel i wszyscy mają to w dupie. Jak Polacy się zachowują jak bydło to są traktowani jak bydło i nie ma co tu gadać o libertarianizmie gdy sami się o to nie upomną. Jeżeli ludzie masowo zaczną się zastanawiać jak naprawić ten kraj to będzie można im wytłumaczyć jaki socjalizm jest bełkotem.

Dodaj komentarz...

Kreator i Jabollissimus

Adam Kreator - konserwatywny liberał pracujący niestety na etacie. W wolnym czasie zajmuje się pomnażaniem w socjalizmie XXI wieku swojej nędzy i różnymi dziwnymi zainteresowaniami: numizmatyka, fuchy, grafika 3D, rysunki, rzeźba, malarstwo, design, stare komputery, pisanie artykułów, podróże, fotografia zabytków, konserwacja sztuki, zamki polskie, monarchiści, historia ogólnie a zwłaszcza mało znane ciekawostki które wyszukuję w książkach, internecie i wikipedii. Żeby określić dokładniej trzeba wypić z nim lampkę wina o cenie powyżej 8zł za butelkę.

Krzysztof Jabollissimus - wierszoklej (słowo "poeta" używał niejeden grafoman, on skromnie nie użyje). Węglomaz i farbiarz ("rysownik i malarz" zarezerwowane są raczej dla tych, co nieszpetnie uprawiają sztukę). Wydrzymord (zaiste, by być "wokalistą" trzeba umieć śpiewać!). By poznać fragmenty jego tfu-rczości - warto zajrzeć na stronę www.jabollissimus.pl Żeby poznać go lepiej, trzeba wypić z nim lampkę wina w cenie poniżej 8zł za butelkę.

Prowadzą audycję na żywo Konserwa Każdy jest konserwatystą, tylko jeszcze o tym nie wie. Na żywo we wtorki o 22:22 



Inne audycje tego autora:


ANP#5, [kocham Polskę], ZS 3, ZAD.1 (1) - 7 miesięcy temu






Więcej audycji...

Kryptoreklama Kaczmarskiego - ponad rok temu




Liberland | Konserwa 2.0, #29 (1) - ponad rok temu






Chiny i Brexit | Konserwa 2.0, #23 (1) - ponad rok temu






TK w sejmikach | Konserwa 2.0, #17 (7) - ponad rok temu



Śródroczna szopka improwizowana (1) - ponad rok temu





Równość - sruwność. (1) - ponad rok temu

Ludobójstwo - film - ponad rok temu













Dziwna wojna - c.d. (3) - 3 lata temu

Wojna 23 sierpnia? (12) - 3 lata temu


Trzecia wojna światowa? (6) - 3 lata temu

Plotki, ploteczki (1) - 3 lata temu


Zabory Ukrainy? (6) - 4 lata temu

Kabaret z Konserwą (4) - 4 lata temu

O masonerii (15) - 4 lata temu


Pisk eunuchów: Rosjo ratuj! (25) - 4 lata temu




Czarne święta! (11) - 4 lata temu

Bierzemy to na gołą klatę! (3) - 4 lata temu

Właściciele Polski (12) - 4 lata temu


Na 11.11 - polub lewaka! (8) - 4 lata temu

Powrót emigranta - cz.1 (22) - 4 lata temu



Mrowisko masonerii (38) - 5 lata temu

Polska - Afryka Europy (13) - 5 lata temu


Litwo, Ojczyzno moja! (2) - 5 lata temu



Wlepy AgenTomasza (1) - 5 lata temu

Banksterzy nas okradną? (6) - 5 lata temu

Klasycy prawicy w konserwie! (10) - 5 lata temu

Kto gardzi Lechem Kaczyńskim? (1) - 5 lata temu




Jan Pietrzak (24) - 5 lata temu






Młodzież się organizuje! (11) - 5 lata temu

Punki i hipstery (16) - 5 lata temu

Szopka Noworoczna 2012/2013 (6) - 5 lat temu



Kornel Morawiecki w Konserwie (25) - 5 lat temu






Kult Lecha Kaczyńskiego? (35) - 5 lat temu

Europa poza Unią? (2) - 5 lat temu





Czy Polska jest konserwatywna? (19) - 5 lat temu


Korwinowe gadanie (29) - 5 lat temu

Wielki kryzys i konkurs (7) - 5 lat temu


Kto wygrał bitwę warszawską (29) - 5 lat temu


Konserwa - pełna humoru (11) - 5 lat temu

Krzyż w PE (47) - 5 lat temu

ACTA wciąż zagraża (9) - 5 lat temu

Anegdoty z uczelni... (24) - 5 lat temu


Potrzeba nam dekomunizacji (17) - 6 lat temu

Relacje polsko-żydowskie (11) - 6 lat temu





Rozbój! VIATOLL to hell! (9) - 6 lat temu


Kłamstwo smoleńskie (71) - 6 lat temu

Konserwa - Free Trade is Fair! (19) - 6 lat temu


Głodówka przeciw dysedukacji (25) - 6 lat temu




Konserwa: rozkład systemu (11) - 6 lat temu



Konserwa pełna miłości (21) - 6 lat temu


Konserwa z nutką Naszości (9) - 6 lat temu

Konserwa protestacyjna! (28) - 6 lat temu

Konserwa w szkole (16) - 6 lat temu

Konserwa: ideologia a życie (13) - 6 lat temu


Karpiobójstwo i długi (12) - 6 lat temu


WRON won! 13 grudnia. (12) - 6 lat temu


Mały jubileusz Konserwy (13) - 6 lat temu

Konserwa: Solidarność (17) - 6 lat temu

Konserwa o 11.11.11 (20) - 6 lat temu


Precz z Halloween (69) - 6 lat temu








Konserwa chaosu (48) - 6 lat temu



Konserwa II wojenna (22) - 6 lat temu


Konserwa: Kult siły (41) - 6 lat temu

Konserwa reedukowana (6) - 6 lat temu

Konserwa... satanistyczna! (20) - 6 lat temu

Atrapa puszki od konserwy. (3) - 6 lat temu

Konserwa w pytę! Pyta.pl (7) - 6 lat temu



Konserwa o atomistyce (19) - 7 lat temu

Konserwa lwowsko-kresowa. (23) - 7 lat temu

Konserwa o sztuce (23) - 7 lat temu







Konserwa - Na razie się bawmy (27) - 7 lat temu



Maghreb i Lewant dalej kipi¹ (11) - 7 lat temu

Konserwa o pieskach, hau, hau! (10) - 7 lat temu





















Konserwa (testowa) 2 (9) - 7 lat temu

Konserwa (testowa) 1 (16) - 7 lat temu

A dzisiaj polecamy:
 align="center">
Program sponsorują:

Jaro - - 20.00
numer faksu - - 30.00
Piotr_W - - 40.00
Robert - - 77.00
Donald z Brukseli - - 200.00
czk - - 56.00
Mateusz, War of Tanks - - 100.00

Możesz i ty zasponsorować >>>

Promuj radioWydrukujDaj komuś ulotkęChcesz prowadzić audycję?Kontakt