Facebook
Misja Grupa 5000+ audycji Kino Czat Kryzys? Napisz Broń
Podpis:
Numer GG:
strona główna Kontestacji Własna broń – zdobądź pozwolenie
Dziś
21:00
Jan Fijor zaprasza (na żywo)
Nie
20:00
Dziś "Firma na emigracji" na żywo!
Słuchaj radia
Wydanie Główne (4)
wczoraj
Nowy próg podatkowy
który obejmie 350 tys Polaków. Wzrost wydatków budżetowych. Zakaz palenia w filmach. Wenezuela niewypłacalna. Sąd rozpozna fake news w 24h. Cezura wraca.
Świat Kamila C. | Biznes | Wywiady
wczoraj
Marek Wzorek - Organizacje Turkusowe w praktyce
Przedsiębiorca, prezes zarządu firmy Igus. Zajmują się sprzedażą produktów z tworzyw sztucznych. Firma igus istnieje w Polsce od 1997 roku. Polski oddział zatrudnia dziewięćdziesiąt osób....
Skorzystaj z naszych projektów:

▸ Własna broń - zdobądź pozwolenie
▸ Wolny Rynek - w liczbach
▸ Emigrujesz - posłuchaj najpierw
▸ KontestKino - filmy na wieczór
▸ Poważny kryzys - napisz
▸ Kontest.CLUB - wstąp i ucz się z nami

Audycja: Jan Fijor zaprasza 2010-08-18

Służba zdrowia ciąg dalszy

Nadający: Jan Fijor

Po poprzedniej audycji zawrzało w komentarzach więc kontynuujemy wątek służby zdrowia.
Pobierz [82,8 MB]

KOMENTARZE

Mateusz z Kanady 2010-08-19

Dzieki za audycje. Uczta dla duszy. Kilka luznych komentazy: 
 
Jezeli ktos ma watpliwosci co do standartu sluzby zdrowia na Kubie to polecam (radze nie ogladac z pelnym zoladkiem): www.therealcuba.com 
 
"Ludzie ktorzy nie placa podatkow nie glosuja"  
Amen! Tak! dokladnie! Dotyczyc to powinno zarowno tych na zapomodze jak i budzetowke. Ograniczyc prawo glosu tak zeby (parafrazujac Franklina) dwa wilki i owca nie glosowaly co na obiad... Plus jednosobowe okregi wyborcze a nie zadna idiotyczna procentowa ordynacja. 
 
Jak mowil P. J. O'Rourke: "Problemem z demokracja jest to ze 50% ludzi jest ponizej sredniej inteligencji... i to w zasadzie tlumaczy wszystko."

mgr inż. BlackEmperor 2010-08-19

Co do inkubatorów, to pozwolę sobie skorygować. 
 
300zł do ZUS ci Panowie zapewne płacą ponieważ mają nową firmę i przez 2 lata się tyle płaci. Nie trzeba być w inkubatorze. Przykładem jest moja żona, która tak ma. Była też osobiście w 2 inkubatorach Krakowskich. Niestety spotkała się tam głównie z niekompetencją.  
 
Inkubator jest dobrym jeśli potrzebujesz zaplecza biurowo-księgowego (sala konferencyjna, internet, ksero, fax, księgowy) Wtedy za możliwość korzystania płacisz jakieś małe pieniądze rzędu 200 zł/mc. 
 
Niestety przed innymi przesiębiorcami wygląda się mniej profesjonalnie, bo jeśli dobrze pamiętam wszelkie umowy, papiery itp. są na inkubator a nie na twoją firmę 
.  
Swoją drogą chętnie dowiedziałbym się u źródła jak to wygląda.  
Audycja na ten temat była by ciekawa.

Piotrek 2010-08-19

Jak mowil P. J. O'Rourke: "Problemem z demokracja jest to ze 50% ludzi jest ponizej sredniej inteligencji... i to w zasadzie tlumaczy wszystko." 
 
Podejrzewam, że chodziło o medianę inteligencji. W USA używa się mediany, w przeciwieństwie do naszej "średniej". 
 
Nie, żebym się czepiał, ktoś się nie domyśli i zaraz powie, że to nieprawda i d***kracja jest ok ;D

Słuchacz 2010-08-19

A może za tydzień porozmawiamy o przypadkowych milionerach z LOTTO? 
którzy zbankrutowali.

Mateusz z Kanady 2010-08-19

@ Pioterek, tak oczywiscie masz racje. Chociaz P. J. uzyl slowa "average" czyli srednia ... ale on nie jest statystykiem. Zreszta z tego co pamietam to dystrybucja ilorazow inteligencji jest raczej symetryczna czyli mean (sreadnia) i median sa bardzo blisko siebie.

Marcopolo 2010-08-20

Piotrek no fakt P. J. O'Rourke to jest gość! Miewał olśnienia żył w samym oku cyklonu BA, Miami University of Ohio (1969) Risk Factors: Smoking, LSD, Cocaine, Marijuana) www.nndb.com

Marcopolo 2010-08-20

Mówimy o wszystkim tylko nie o historii rozwoju "ubezpieczeń", a może ktoś by powiedział o mechanizmach dziełania tych firm o krociowych zyskach i złodziejskich zasadach i znikaniu naszej kasy. Jeżdżę samochodem 20 lat i płacę ubezpieczenie. Wszystkie moje wypadki to otarcia i raz rozwalona klapa bagażnika przez manewrujący samochód dostawczy na sklepowym parkingu wszystko w ramach "deductible". Parę razy zmieniałem miejsce zamieszkania i firmy ubezpieczeniowe. Gdzie jest moja kasa???? 
Płacą wszyscy. przez te 20 lat widziałem może 9 poważnych wypadków. Jakie sa prawdziwe zyski firm ubezpieczeniowych? Od kiedy ludzi ZMUSZA się do ubezpieczeń i kto na to wpadł pierwszy??? 
Nie ma idealnych ubezpieczeń zdrowotnych! W Ameryce pacjent (jak ma ubezpieczenie) jest tylko hasłem do walki między szpitalami i lekarzami z jednej strony a firmami ubezpieczeniowymi z drugiej. Naprawdę najmniej liczy się tu pacjęnt. Wszystkie czynności związane z leczeniem mają oznaczenie cyfrowe a ubezpieczenia dwa rodzaje cenników jeden obejmuje to za co płacą, drugi wewnętrzny do negocjacji. Szpital ćwiczy pacjenta na wszystkie sposoby np badania temperatury co 4 godz. wizyty specjalistów od wszystkiego,  
konsultacje z lekarzami, badania krwi i przświetlenia. Im masz lepsze ubezpieczenie tym zapewnią tobie ciekawszy program łacznie z wizytą psychologa i tak po 3 dniach leczenia liszaja na nodze licznik nabija $20 000. To jest początek walki jak wyzdrowieałeś i masz siły. Ubezpieczenie odrzuca rachunek za zabiegi które uważa za niekonieczne. Ten koszt szpital przerzuca na pacjenta. Pacjent walczy na odwolania. Z adwokatem robią ugodę ze szpitalem. Jezeli nie masz nic mogą tobie nagwizdać jak masz dom, samochód, dochody  
walczysz. Jedyna nauka na przyszłość nie idziesz do szpitala jak masz liszaj na nodze. 
Idziesz do apteki, najlepiej polskiej bo farmaceuci amerykańscy umią jedynie liczyć pastylki i dostajesz za $9 dolarów maść smarujesz po trzech dniach spoko.  
Po pierwszej wizycie w szpitalu refleksje nawiedzają wszystkich. W Ameryce miliony ludzi żyje dziś bez ubezpieczenia zdrowotnego, dla tego Pan Baran Obama nakazał wszystkich ubezpieczyć : 
 
www.youtube.com 
 
www.youtube.com

Mateusz z Kanady 2010-08-20

"Risk Factors: Smoking, LSD, Cocaine, Marijuana) " 
 
Niezapomnij ze jego zelazna zasada przy podrozowaniu po swiecie jest "Never run out of whiskey". Natomaist narkotykow juz od paru dekad nie dotyka. Enjoy: fora.tv

jan M Fijor 2010-08-20

Marcopolo, problemem nie są złodziejskie praktyki firm ubezpieczeniowych, lecz przymus państwa co do posiadania ubzpieczenia, plus utrudnienia w tworzeniu konkurencji, które dają firmom ubezpieczeniowym łatwy zysk. To co napisałeś o nabijaniu licznika nie jest prawdą, bo w normalnych warunkach, firma ubezpieczeniowa ustanawia swoje limity i procedury, których szpital nie może przekroczyć, bo mu nie zapłacą. Pacjent nie wie, ale jego ubezpieczycie wie, co jest uzasadnione, a co nie.  
Pozdrawiam

SEKAi 2010-08-20

Panie Januszu dla tych co zostali wyrolowani przez firmy ubezpieczeniowe to jest problem, sadzilem ze poruszy pan ten temat glebiej ale aby to naprawde omuwic potrzeba by z 5 audycji - jak narazie wypowiedzi (nacjo-kapitalistow) wklejajacych minusy kazdemu kto wytyka wady pseudoidealnemu systemowi prywatnemu - dlaczego mowicie o KUBIE (bez urazy dla kubanczykow) ale kogo oni obchodza tutaj, tak mnie interesuje kuba jak rosyjskie kino szajs-fikction - czemu nikt nie wspomnial o kanadzie oraz angli czy francji... Sporo rzeczy zostalo naswietlonych - ale jak dla mnie to troche tak jakby rozmawiac z premierem, albo wyznawca new age, albo swiadkiem jehowy... W koncu dochodzisz dop wniosku ze marnujesz swoj czas... Takie gadanie ze sluzba zdrowia, emerytury ma dopiero 150 lat, a ile maja ubezpieczenia jakos nie przypominam sobie aby ich tworca byl sokrates.  
Ubezpieczenia to sztuczny twor, to posrednictwo zbedne - tak jak posrednictwo panstwa tak posrednictwo prywatnej firmy ubezpieczeniowej, stanowi bariere miedzy pacjentem i lekarzem, skoro aby chodzic do prywatnej szkoly nie potrzeba robic tego przez ubezpieczyciela - to dla czego przy chodzeniu do lekarza on jest potrzebny ???  
 
firma ubezpieczeniowa ustanawia swoje limity i procedury, których szpital nie może przekroczyć, bo mu nie zapłacą. Pacjent nie wie, ale jego ubezpieczycie wie, co jest uzasadnione, a co nie. 
 
Sam pan przeciez tym stwierdzeniem przyznaje ze firmy ubezpieczeniowe manipuluja umowa - aby miec przewage nad klientem, a w audycji przeciez dokladnie powiedzial pan ze nalezy wszystko prywartyzowac i nie dopuszczac do monopolizacji.. 
 
 
to co powiedzial ktos wyzej, placisz za ubezpieczenie samochodu, zmieniasz firme a nie miales wypadku i te pieniadze przepadaja, podpisujac nowa umowe tracisz tamte pieniadze i swiadczenia zaczynasz od nowa jesli w po 2 wplatach bedziesz mial wypadek to nieuwzglednia ci tego bo tak im sie podoba... tak sobie skonstruowali umowe, aby sie bronic przed kim przed uczciwym klientem, czasem mi sie wydaje ze jestescie tak slepi .... Ronald Paul wyraxnie mowi ze w stanach problemem jest korporacyjna sluzba zdrowia, w tych wlasnie filmach mowiacych ze ten caly (more) tak to komunista, ze te 10-15 % ludzi ktorzy przez pomylke zostali wykonczeni finansowo przez ubezpieczycieli to zwykli oszusci i chcieli sie leczyc za darmo - jak facet ktory stracil 3 domy bo nagle musial zaplacic 200 tys. za leczenie i glupo porwal sie sadzic z ubezpieczycielem, lepiej bylo dac to ubezpieczenie zulowi sprzedac dom i sie za te kase wyleczyc....  
Skoro w tym nie widzicie problemu, to czemu narzekacie ze przedsiebiorca jest tepiony przez rzad przeciez to tylko 15% w statystyce, ktorym nie warto sie zajmowac, muj dziadek mawiał  
 
"POLITYKA NIKT SIE NIE INTERESUJE, DOPUKI BEZPOSREDNIO GO ONA NIE DOTYCZY"  
 
Skoro place to zafajdane ubezpieczenie, tak np 300 zl mies. i moge sie leczyc tylko do 70% zaosczedzonej kwoty ktora wplacilem, to pocholere mi to lepiej to schowac do skarpety. Mam 100% minus inflacja, nie musze prosic sie pani od ubezpieczen aby laskawie oddala mi moje pieniadze abym mogl chociaz czesc kosztow pokryc leczenia - oczym tu wogule rozmawiac... 
 
Jak juz mowilem pare dni temu, przedsiebiorczy czlowiek wyleczy sie nawet w glebokiej komunie, a w kapitalixmie podpisze taka umowe ktora go zadowoli a nie pobiegnie na promocyjne warunki z reklamy w TV, przynajmniej byscie przyznali na antenie ze niezaleznie czy to panstwo ci zabiera pieniadze czy prywatny ubezpieczyciel, to zabiera on twoje pieniadze do ktorych to ty masz prawo jako pierwszy - tak jakby ludzie to wiedzieli to dawno wyszli by na ulice i spalily by tych kretynow w tym ich zaf. koloseum.  
 
Tak samo jedna z wad jest ze kazdy powinien regularnie dbac o to aby placic sobie skladke na ubezpieczenie - dokladnie takie jakie czuje ze jest mu potrzebne, a kto nie placi to niech idzie do siostr milosierdzia, a nie jak w polsce sa powszechne praktyki - ludzie rejestruja sie w biurze pracy, nie pracuja, siedza w domu ale chodza do posredniaka aby moc za darmo sie leczyc. Sprywatyzowanie szybko by otworzylo ludziom oczy, wedlug mnie prywatyzacja jest najlepszym sposobem aby dac ludziom swobode dzialania to raz i otworzenia im oczu ze sami sa odpowiedzialni za swoje zdrowie, ze jesli nie dopilnuja badan kontrolnych, skladki na ubezpieczenie - czy to bylaby UCZCIWA firma, w ktorej maja ostatnie slowo klienci a nie zarzad (to klienci powinni wiedziec jak ma wygladac umowa) albo niech placa skladke do jakiejs kasy prywatnego szpitala, wtedy dobre szpitale inwestujace w wyposazenie i dobrych specjalistwo przyciagna wiecej pacjentow a te gorsze w koncu upadna, i nikt nie bedzie zmuszony leczyc sie u konowalow, bo zamiast rzad zabierze mu 700 zl, to on wplaci je tam gdzie bedzie chcial sie leczyc.... anie bedzie musial isc tam gdzie jakis matol przeslizgujac sie przez studia, wkrecil sie do gabinetu i jedyne co umie to wypisac antybiotyk... 
 
Mimo wszystko audycja bardzo dobra, licze ze w kolejnej audycji wroci pan do tego tematu, i mysle (mam nadzieje) ze jest pan raczej osoba obiektywna i ujmie pan calosc tematu, nie kierujac sie jak wiekszosc moich znajomych stronniczo za opiniami zaslyszanymi jedynie na studia od zniesmaczonych wykladowcow lub dalekiego kuzynostwa ktorych wiedza o swiecie konczy sie na meczu pilki noznej. 
 
A temat jest zlozony poniewaz tutaj wchodzi w gre nie tylko ogolna mentalnosc spoleczenstwa, ale poszczegolne segmenty, pacjenci, rzad, chore przepisy, lekarze i szpitale, firmy farmaceutyczne, czesto po czesci instytuty naukowe (zaklamujace rzeczywistosc swoim rzekomym autorytetem), firmy ubezpieczeniowe - jesli komus wydaje sie ze wystarczy zamknac zus to jest naiwny poniewaz nie zmieni to najwiekszego problemu - a mianowicie mentalnosci ludzi, ktorzy wierza ze im sie nalezy wszystko za darmo (nieswiadomi ze X lat placili haracz) tylko wierza ze socjal to taki dobry chrzestny...............

SEKAi 2010-08-20

Acha - no i jeszcze jedna sprawa ktora pan ominal Panie Januszu, czy wedlug pana sluzba zdrowia ogolnie KUBANSKA, POLSKA ESKIMOSKA, PRYWATNA, SOCJALNA - ogolem tam gdzieleczy sie czlowieka a nie psa, to ceny dla ludzi sa kosmiczne - nie przez rynek ale przez to ze tymi cenami sie manipuluje - jak to jest mozliwe ze wplywa tyle miliardow i rzekomo tych pieniedzy wplywa za malo aby wszystkich wyleczyc... Osobiscie od 10 lat szpital widzialem tylko 2 razy ogolnie spedzilem tam 1,5 h - z regoly faceci nie chodza poszpitalach....  
Wiec milion polakow wplaca te 700 zl. tak to daje 700 000 000, na caly rok z tego miliona osob ile bedzie mialo chemioterapie, zlamana noge, grype - a ilu w ciagu roku nic sie nie stanie - zasada Bayesa. Nawet gdyby 500 000 000 poszlo w jednym roku na obsluzenie 1 miliona chorych (zaplate lekarzom, leki, badania, luszko) - a ile zostaje hMMM ciekawe... 
swoja droga podobno jak zlamiesz noge musisz zaplacic 50 tys za leczenie w szpitalu jesli nie masz ubezpieczenia, naprawde wierzycie ze lozko na ktorym lezycie kosztowalo 50 tys. a moze antybiotyk tyle kosztowal... 
 
Czas chyba z konczyc z klamstwami co, a nie dopisalem ilu ludzi skorzystalo z wolantariatu gdzie studenci (no nie tylko oni sa tacy szlachetni) chodzili po domach pomagajac starszym ludziom, robiac pranie, idacna zakupy - i co rzad nie musi placic aby ludzie sobie poprostu pomagali i byli rzyczliwi, a nawet gdyby microsoft zmienil sie w najwiekszego ubezpieczyciela na swiecie, nie nakloni ludzi aby byli dla siebie rzyczliwi... 
 
Tak wiec jaki ja wybralbym system, tak czy prywatny czy panstwowy, w moim idealnym wzorze to karzdy jest za siebie odpowiedzialny - i nie ma dobrego wujka w rzadzie czy zarzadzie ktory manipuluje danymi i przeplywem gotowki i daje temu kogo lubi. Korporacje czuja sie bezkarne, oni moga sadzic sie 20 - 40 lat, a ile czasu moze sadzic sie kobieta o to ze placila 20 lat firmom ubezpieczeniowym skladki w terminie, a teraz na jakiejs podstawie oni odmawiaja jej wydania jej prywtnych pieniedzy ... zgadzam sie aby cos osiagnac trzeba byc uczciwym, ale mafia tez jest uczciwa, placi lapowki uczciwie policji i sedziom, bandyci szanuja sie nawzajem prawda... kto mowi ze bedac nie uczciwym nie mozna byc uczciwym.  
 
Jakis czas temu ogladalem ciekawy film, chyba w latach 50 jeden inzynier opracowal wycieraczki interwalowe (jest tam taka historia ze ameryka byla podzielona na tych co kochali forda lub GM, syn pracownika GM poszedl pracowac do Forda za to ojciec nie odezwal sie do niego wiecej), ten inzynier byl bardzo przedsiebiorczy wzor do nasladoweania, sam zrobil cale urzadzenie, wyliczyl koszty - inwestorem stal sie jegoprzyjaciel prawnik, no i sam kochał GM aha wykupil rowniez wszystkie patetnty z 20 - uklad plytki krzemowej, nazwe itd... Nawet byl na tyle bystry ze pomimo uwielbienia GM nie dal zajrzec inzynierom GM pod maske za nim nie spisza umowy, no i spisali umowe - wszystko jak w bajce, bylby to kolejny czlowiek sukcesu ktory spisal swoja biografie... ale GM zerwalo umowe i postawilo go w stan oskarzenia, zaraz po tym jak dostali cala dokumentacje. No i sadzac sie z GM starcil zone, dzieci - dopiero kiedy jego dzieci byly na studiach kiedy on walczyl o sprawiedliwosc - po chyba 15 latach wygral z korporacja, myslicie ze kobieta chora na raka bedzie sie sadzic 15 lat aby udowodnic ze ubezpieczyuciel ja oszukal... DOBRZE SIE ZASTANOWCIE  
 
- Chodzilo o wycieraczki interwalowe

Marcopolo 2010-08-20

Mr jan M Fijor, to co opisałem jest smutną rzeczywistością i jest to przypadek siostry mojej żony. Po ukąszeniu przez komara zaczął powstawać liszaj na stopie. Temperature i ciśnienie mierzono jej co 4 godz w nocy też. na drugi dzień był psycholog, oglądało ją w sumie 6 specjalistów. Akcja miała miejsce w LUTHERAN GENERAL HOSPITAL w Chicago, IL. Dokładnie nabili $19 500. 
Masz rację pacjent nikogo nie obchodzi, a ubezpieczalnie wie lepiej co mu jest i za co zapłaci a za co nie. 
Mogę Tobie jeszcze opisać przypadek ze szpitala w New York The Mount Sinai Medical Center, też znany mi osobiście bo był to mój landlord z okresu jak mieszkałem na Queens. Miał bardzo dobre ubezpieczenie! Po dwóch operacjach na srecu w czasie pierwszych 10 dni pobytu w tym pięknym szpitalu już z niego nie wyszedł. Technika medyczna utrzymała go jeszcze miesiąc na respiratorach choć po drugiej operacji już nie odzyskał przytomności. W dniu w którym w/g prawa USA zmarł miał wpisaną wizytę gościa od rechabilitacji ruchowej. Nie trzepie tego z rękawa taka jest prawda.  
Medycyna to business, a nie sztuka jak kiedyś bywało.  
Dział finansowy jest najważniejszy a najmniej czasu poświęca się pacjentowi.

SEKAi 2010-08-20

Zgadza sie Marcopolo - i to saslowa czlowieka ktoremu wy Komunisto-Kapitalisci zyjacy marzeniami (stad poruwananie) wklejacie czerwone nr. wierzycie ze oddanie pieniedzy ubezpieczycielowi to lepsze rozwiazanie niz danie tego rzadowi, krytykujecie tego mora ze jest komunista, zamieszczacie filmiki majace ukazac ze jest komunista a sami strzelacie sobie miedzy oczy - poniewaz w tych waszych filmikach pokazuja to samo co ten caly morr - system zdrowia na calym swiecie sa zaklamane a system prywatny jest wsrod nich, skoro kupuje akcje to prawo nakazuje chronicmnie bardziej jako udzialowca/akcjonariusza niz spolke (to znaczy ze jesli oni beda mnie oszukiwac to maja poniesc tego konsekwencje).  
 
A jakie ponosi konsekwencje ubezpieczyciel i lekarz, wierzycie ze ubezpieczenia w USA prywatne to sa malowane tecza, hmm poczytajcie Benjamina Grahama ktory jest najwazniejsza postacia jesli chodzi o gielde w USA jako inwestor fundamentalny wychwytywal tworcza ksiegowosc spolek, i opisywal jak te spolki oszukuja akcjonariuszy i rynek (czemu nie krzyczycie na niego ze jest komunista - on pokazal 2 strone medalu) lub nicolas darwas - wall street other las vegas, tak wstrzasnal wallstret ze musieli zmienic przepisy obowiazujace na gieldzie, nienawidzili go poniewarz pokazal ulomnosci systemu.  
 
A wy bezrozumnie przyjmujacy tylko to co wam sie podoba nie ruznicie sie od komunistow, oni tez slepo patrzyli w przyszlosc, niestety kiedy jestes na boisku i masz dobiec do bramki, nie wystarczy idea albo poczucie ze jestem najmadrzejszy na swiecie, trzeba dopasowywac sie do zeczywistosci i nieustannie korygowac swoja pozycje, a nie zalozyc ze bede biegl prosto to mi sie uda, albo tylko w lewo. jak ktos mowi ze banki dzialaja nieuczciwie w porozumieniu z rzadem to dla was kapitalista, a kiedy ktos mowi ze czesc albo ze bardzo duza czesc firm ubezpieczeniowych wykorzystuje przepisy aby ok 20 % klientow skazac na smierc lub kalectwo to jest dla was komunista ????? 
 
WSTYD  
 
Zamiast wyzywac innych od komunistow czy zydow, napiszcie przyklady jak sluzba zdrowia dziala dobrze,dlaczego dziala dobrze, dlaczego ludzie tam sa zadowoleni - w tym filmie mora (moja exgirlfriend na Harddrivie ma ze 30 takich filmow jak ten o morze, ale tam sa postacie z pierwszych stron gazet sportowcy zarabiajacy setki tysiecy, kraje oszukane przez korporacje poniewaz opatentowali rosliny ktore rosna w ich kraju, rolnikow glownie z USA - oni tez sakomunistami).A moze te filmy wedlug was to krecili rosjanie ??? 
 
WSTYD

Marcopolo 2010-08-20

SEKAi to się nazywa INDUSRIALIZM rządy potężnych korporacji i kilku facetów z kasą i massssmediami w kieszeni. To moja opina! To oni dyktują prawa i piorą mózgi. Do tego stopnia, że Martin Che boi się mleka od krowy bo uważa że dostanie rozwolnienia, a ludzie chwalą "pana" za napromieniowaną żywność i mrożone zestawy do mikrofali. Bo to takie praktyczne i mają rok przydatności do spożycia i takie tanie. No i dzieki Mosanto i GMO zniknie głód na "przeludnionej" ziemi, a wkładając sobie tampon do d.... hamujesz wydzielanie gazów cieplarnianych i ratujesz Matkę Ziemię przed "zmianami klimatycznymi" bo "klimatyczne pakiety" na giełdzie nie wystarczają, a demokracja jedynym słusznym ustrojem na ziemi.  
itp itd. Miliony ton medialnego "gówna" przerabiającego wirtualność na rzeczywistość. 
Najwiekszą wartością jest bezpieczeństwo i brak jakiejkolwiek agresji. To w imie bezpieczeństwa skanują Ciebei wszędzie scanery, fotografują kamery, obserwują policje tajne, jawne i wupłciowe. Jeżeli masz problem zażyj Prozac. Jeżeli chcesz się bawić zażyj "dopalacze", a jeżeli zapragniesz stosumku seksualnego zażyj viagrę. Dziś viwgra stawia wszytkim! W "automacie" mają absolutnie wszystko dla Ciebie tylko wsadz kartę. 
Odpalił to na dobre prezydennt Nixom uwalniając gigantycne spekulacje kapitalowe. 
To on zrzucił z uciśnionego pieniądza resztki jażma wymienialności na kruszec i zrzekł się przewodniej roli dolara amerykańskiego w świecie. Potężne kapitały spekulacyjne "rozwalały" kogo chciały. Przykładem może być Ameryka Południowa. Mają wszystko, a bieda aż piszczy lub geniusz ekonomi Balcerowicz wpuszczając kapitał spekulacyjny wydoił z Polaków ostatnie dolarki dzięki planom George Soros mylnie nazywanych Planem Balcerowicza.  
No i dobra! 
To tylko moja opinia zaznaczam traktowanie tego jako "widzy" jest nieuprawnione. 
Srawdzaj samemu.

Mateusz z Kanady 2010-08-21

Przepraszam ale dlaczego ususal suspects pozostaja przekonani ze firmy ubezpieczeniowe czymkolwiek manipuluja? 
 
Zaskoczeniem mosi byc dla poniekturych ofiar okrutnie pociagnietych do odpowiedzialnosci za to co podpisaly ale podobno mozna przeczytac polise. I to, uwiezcie mi, przed podpisaniem kontraktu. No szok kompletny, ale naprawde to wcale nie jest takie trudne. Kazdy Kanadyjczyk to robi i jego dentysta zawsze go uprzedza jezeli dana procedura nie jest pokryta. Jak mnie nie uprzedza to nastepnym razem pojde do innego dentysty. Rynek dentystow w Kanadzie jest generalnie wolny i dziala swietnie. Przeciez mozna takie sprawy uzgodnic wczesniej.  
 
No ale nie wszystko jest takie proste jak dentysta, powiedza jeczace medy. No moze, niech wam bedzie. To co sie wtedy robi? Idzie sie do szpitala gdzie przed przyjeciem podpisuje sie umowe ze na kazda procedure nie pokryta przez ubezpieczyciela pacjent lub jego opiekun mosi sie jednoznacznie zgodzic. I wtedy decydujcie czy potrzeba wam psychologa zeby pomagal wam mentalnie ustosunkowac sie do pryszcza na dupie. W panstwowych szpitalach Kanadyjskich gdzie poziom uslug zalezy od jakosci ubezpieczenia to dziala. Na przyklad, na porodowce moja zona miala prywatny pokoj bo sprawdzili ze nam przysluguje bo mamy bardzo dobre ubezpieczenie, ci co mieli gorsze siedzieli w pokojach dwu ososbowych a ci bez ubezpieczenia siedzieli po osiem na sale. A jak chciales lepszy pokoj to mosiales placic na miejscu. No i problem z glowy.

Marcopolo 2010-08-21

Mateusz z Kanady, no to z Ciebie stary wyga! Podziwiam,kuty na cztery łapy.  
Mądrego aż miło posłuchać. 
Gratuluję chłopiec czy dziewczynka?  
Dla wyjaśnienia dodam, że LUTHERAN GENERAL HOSPITAL w Chicago i New York The Mount Sinai Medical Center, nie są państwowe i nie leżą na terytoruim Kanady.

Mateusz z Kanady 2010-08-21

Za gratulacje dziekuje. Chlopak. 
 
Z lekcje geografi jestem wdzieczny, nie bardzo. Glownie dla tego ze nie dokonca rozumiem co to ma do rzeczy. Dlaczego mieszkaniec Nowego Yorku albo Illinois ma raptem byc zwolniony od konsekwencji swoich decyzji? Czy to jest jakies prawo o ktorym nie slyszlem ze w tych stanach ludzie nie sa uprawnieni do samodzielnego myslenia (biorac pod uwage politykow jakich wybieracie to raczej sporo by tlumaczylo).  
 
Dlaczego tak wazna decyzja jak wybor firmy ubezpieczajacej twoje zdrowie ma byc podejmowana bezmyslnie? Jak sie ubezpieczasz to czym sie kierujesz? Sama cena? Cyckami pani sprzedajacej polisy? Dlaczego tak wazna decyzja ma zajmowac mniej czasu i przebadania rynku niz kupno tostera? Jak zmienilem nowa prace i zmienilo sie ubezpieczenie to bardzo szybko pogadalem z kolegami z pracy o ich doswiadczeniach z ta firma? Potem wyslalem detale polisy mojej pani doctor z prosba o pinie i rade czy warto sie dodatkowo ubezpieczyc a jezeli to na co? Potem zrobilem to samo z dentystka. No i w czym problem? Ty wolisz zeby za ciebie decydowala jakas biurwa?

SEKAi 2010-08-21

Mateuszu to że trzeba czytac umowe nie zmienia faktu ze na rynku ubezpieczen są nieuczciwe firmy ubezpieczeniowe, i nie są one aż tak glupie i nie robia tego tak jak mafia pruszkowska tylko wykorzystując przepisy oraz nieścisłości w umowach robią ludzi w bambuko. Taki przykład jak banki za plecami swoich klientow sprytnie pobierali prowizje za kazda kupiona przez nich rzecz, nie było tego w umowie o karte platnicza ze za kazde uzycie dolicza ci 1% - pl.wikipedia.org – gdyby klienci wiedzieli o tym od początku nie czuli by się oszukani. Tak jak z gory wiesz ze pobierając pieniadze z bankomatu innego banku odlicza ci 5 zl. Wiesz o tym, i dlatego masz wybór. 
 
Benjamin Graham – pisze o takiej zasadzie „UFAJ ALE SPRAWDZAJ”, to znaczy że jeśli firma jest uczciwa, skonstruowana umowe dla ciebie napisze tak jak instrukcje obsługi pilota TV – ale jeśli jest nieuczciwa napisze ja jak podręcznik fizyki kwantowej i nawet twój adwokat będzie potrzebowal mase czasu aby doczytac o co tam naprawde chodzi. Uczciwa firma sama szuka z toba kontaktu, poinformuje cie ile już wpłaciłeś, o zmianach w ich przepisach, wytłumaczy ci co masz zrobic jeśli złamiesz nogę (jaki dokument będzie ci potrzebny, jak potwierdzić twoje ubezpieczenie w szpitalu w innym kraju np.). 
 
Ale tak robi UCZCIWA firma, a nie uczciwa robi tak jak wytłumaczyło mi to 2 kolegow którzy pracowali w takiej Polskiej firmie ubezpieczeniowej, aby byli lepszymi handlowcami namawiali ich żeby tez wykupywali polisy dla siebie i rodziny w firmie w której pracowali.  
Not big deal – ale już na ich zgrupowaniach, uczyli swoich sprzedawcow ze klient to idiota i jak sprzedac polise babci z niska renta.  
Ogólnie jeden z nich sparafrazowal to następująco – nie wierzy w ubezpieczenia, ale nie mówi ze są złe, są dobre jeśli osoba sporzadzajaca umowe pracuje dla ciebie, wówczas dostosuje ja do twoich potrzeb i zabezpieczy ciebie. Pracownik firmy ma udawac że pracuje dla ciebie aby naciągnąć cie na jak najgorsze ubezpieczenie dla ciebie i jak najlepsze dla jego firmy. Taka była polityka tej firmy, po kilku latach działalności oglosili bankructwo i zniknęli a ubezpieczenia jego i jego rodziny przepadly. Może do niedzieli będę się z nim widział to napisze o jaka firme dokladnie chodzilo…

Marcopolo 2010-08-22

Mateuszu jesteś genialny! Ja jestem ubezpieczony na umowie zbiorowej opłacanej przez moją firmę gdzie pracuje.

Michał Łabuś 2010-08-22

Pozwolę się nie zgodzić ze stwierdzeniem, że głosować powinni ludzie, którzy płacą podatek dochodowy. Moim zdaniem ten podatek powinien być zlikwidowany, ponieważ państwo nie powinno kontrolować tego kto jak i ile zarabia. Oprócz wysokich kosztów ściągalności tego podatku istnieje niebezpieczeństwo, że informacje zbierane do jego obliczenia mogą być wykorzystane również przez różne grupy przestępcze przekupujące skorumpowanych urzędników. 
Według mnie lepszym lepszym rozwiązaniem byłoby: 
- wprowadzenie opłaty w wysokości np. 100 zł za możliwość głosowania w danych wyborach 
- odebranie możliwości głosowania wszystkim pracowników budżetówki oraz emerytom i rencistom. 
 
Dodam jeszcze, iż chciałbym, aby Polskę zmieniła ustrój na monarchię konstytucyjną.:)

SEKAi 2010-08-22

A ja wolalbym aby polska zmienila system na feudalny o ile - zostane shogunem

Marcopolo 2010-08-23

SEKAI, przeciwieństwiem dla demokracji (rządu motlochu) jest politeja czyli państwo gdzie rządy sa mieszane więc jest władca-król, arystokracja-intelektualiści i ludzie-prości obywatele. Kraj w ktrórym panuje personalizm.  
Może tego spróbować???

Mateusz z Kanady 2010-08-23

To ja biore moje CZ i Benelli, laduje i czekam na pierwszego monarche, intelektualiste, madaryna, super namaszczona biurwe lub szoguna. Jak pisal klasyk "Nigdy z Krolami nie bedziem w aliansach, nigdy przed moca nie ugniemy szyi". Lub jak spiewal inny klasyk "Nie graj ze mna chuje bo cie obserwuje" (przez celownik optyczny).

Michał Łabuś 2010-08-23

Z monarchią konstytucyjną mamy obecnie do czynienia w Lichtensteinie. Systemu feudalnego raczej tam nie ma, książę na szoguna też nie wygląda. Problem z tym krajem jest taki, że jest bardzo mały, więc może być łatwo podbity przez Niemcy pod pretekstem walki z tzw. nieuczciwą konkurencją podatkową, czyli rajami podatkowymi.

SEKAi 2010-08-23

W sumie to sie wywodze z arystokracji, nawet na historii ucza się wszyscy o moich przodkach, nom ale nam wszystkom ziemie i przywileje odebrali - i polskiej, i pruskiej szlachcie... ale jaks tam krew plynie we mnie wiec mam prawo ubiegac sie o krzeslo shoguna - Taki zarcik 
 
ale tak po za tym jak sie juz o tym dowiedzialem, okazalo sie ze zaraz po wojnie ten moj szlachecki rod to byla najwieksza cholota od wawy do ruskiej granicy - miejscami to pluja wrecz polacy na to nazwisko. No ale jest tez sporo malo znanych przodkow slynacych z kopania niemcom i ruskim zadow, nawet pare pomnikow stoi. A najslawniejszy to w angli, nawet raz poznalem w prostej lini przodka dabrowskich ale to przez przypadek... Nie jestem tylko pewny co do helikoptera. 
 
No i tak wogole to cale szczescie, ze chociaz do tego komuchy sie przydaly...

michał 2010-09-18

Książki Jana Fijora znajdziesz tu ksiegarniaprzedsiebiorcow.pl

Dodaj komentarz...

Jan Fijor

Współzałożyciel szkoły biznesu ASBIRO, przedsiębiorca i podróżnik, który w czasie stanu wojennego wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, gdzie spędził 17 lat. Były barman, pośrednik nieruchomości, agent ubezpieczeniowy i makler. Obecnie, oprócz działalności w szkole ASBIRO, zajmuje się publicystyką oraz jest właścicielem wydawnictwa Fijorr Publishing.

Prowadzi audycję na żywo Jan Fijor zaprasza w którym przedstawia punkt widzenia przedsiębiorcy. W środy o 21.00

Medale:

Prowokator miesiąca
złoty!
Inne audycje tego autora:

Jan Fijor - Trump coś kręci (21) - 13 dni temu

Jan Fijor - Czytamy Misesa (7) - 4 tygodnie temu

Jan Fijor - Zarobki i molestowanie (63) - 5 tygodnie temu

Jan Fijor - Wolność (103) - 8 tygodni temu


Jan Fijor - Maile o start-upach (3) - 2 miesiące temu

Jan Fijor - Doradzamy biznesplanom (5) - 3 miesiące temu

Więcej audycji...


Jan Fijor - Gdzie poszedł handel (1) - 4 miesiące temu

Jan Fijor - Jak Trump kupował tanio (38) - 4 miesiące temu

Jan Fijor - Samoloty, Białoruś i UK (10) - 4 miesiące temu

Ryanair i LOT to naciągacze (20) - 4 miesiące temu

Jan Fijor - Imigranci (20) - 5 miesiące temu


Jan Fijor - Co tam Panie w Ameryce? (3) - 5 miesięcy temu

Jan Fijor - USA, ekonomia i listy (5) - 6 miesięcy temu

Jan Fijor - Przeprowadzka do Chicago (29) - 6 miesięcy temu




Jan Fijor - Delta? Nie latam (7) - 7 miesięcy temu






Jan Fijor - Roboty kradną pracę? (24) - 9 miesięcy temu


Jan Fijor - A narzekam sobie dzisiaj (19) - 10 miesięcy temu


Jan Fijor - Najbogatsi ludzie rotują (15) - 10 miesięcy temu

Jan Fijor - O lewackim Hollywood (6) - 10 miesięcy temu

Jan Fijor - Spotkam się z Trumpem (23) - 11 miesięcy temu

Jan Fijor - Nowe obywatelstwo Janka (6) - 11 miesięcy temu

Jan Fijor - Milion plus (17) - 11 miesięcy temu

Jan Fijor - Powrót z Białorusi (3) - 11 miesięcy temu

Jan Fijor - Wolny monopol (22) - ponad rok temu

Jan Fijor - Prezydenci USA (13) - ponad rok temu




Jan Fijor - Telenovela (7) - ponad rok temu

Jan Fijor - Raport z Liberlandu (19) - ponad rok temu




Jan Fijor - Oszukańczy Wolontariusz (18) - ponad rok temu


Jan Fijor - Trumpy i Hilarie (3) - ponad rok temu

Jan Fijor - Trumpy i Hilarie (7) - ponad rok temu

Wielki szwindel na mieszkaniach (19) - ponad rok temu

Jan Fijor - O palancie z Kontestacji (35) - ponad rok temu

Jan Fijor - Szarańcza w Malawi (20) - ponad rok temu



Jan Fijor - To Polacy Panie Kolonko (21) - ponad rok temu





Jan Fijor - TRUMP (34) - ponad rok temu

Dlaczego Janek nie kupił złota? (22) - ponad rok temu


Jan Fijor - Jak znaleźć sponsora (9) - ponad rok temu




Jan Fijor - Skok na OFE 2.0 (29) - ponad rok temu


Jan Fijor - Pranie pieniędzy na dom (34) - ponad rok temu

Jan Fijor - Jak w grudniu 81 (40) - ponad rok temu


Jan Fijor - Illinois vs Oklahoma (20) - ponad rok temu



Komu Kaczyński zrobi dobrze? (23) - 2 lata temu





Jan Fijor - Silk Road (14) - 2 lata temu

Obsługa klienta wg Janka (19) - 2 lata temu



Bierzcie zasiłki (31) - 2 lata temu











Jan Fijor - Pomysły na biznes (7) - 3 lata temu


Jan Fijor - o tematach z debaty (18) - 3 lata temu


Jan Fijor - Wybory (19) - 3 lata temu


Nie ma gotówki i nie będzie (24) - 3 lata temu



Jan Fijor - Jak umarł Tuwim (11) - 3 lata temu


Jan Fijor - O pisaniu książek (30) - 3 lata temu


Jan Fijor - Franek (14) - 3 lata temu


Jan Fijor - Putin Austriakiem? (18) - 3 lata temu

Jan Fijor - Lekcja historii (14) - 3 lata temu




Jan Fijor - Motywy (30) - 3 lata temu


Jan Fijor - O wizycie Stockmana (16) - 3 lata temu

Jan Fijor - Złoto (9) - 3 lata temu




Prywatyzacja wg Janka Fijora (14) - 3 lata temu


Kierowcy LPG są dyskryminowani (13) - 3 lata temu





Wolny rynek — wprowadzenie (38) - 4 lata temu





Jan Fijor - Buthan (17) - 4 lata temu




Jan Fijor - Emp@tia (5) - 4 lata temu


Jan Fijor - Łukraina (18) - 4 lata temu


Nakręcony prywatyzacją (52) - 4 lata temu


Słuchacz w długach (30) - 4 lata temu

Jan FIjor - Rock and Roll (15) - 4 lata temu

Jan Fijor - Dyskryminacja (27) - 4 lata temu



Bitcoin to tylko zabawka! (87) - 4 lata temu

Bardzo smutny Janek (47) - 4 lata temu

Wywiad z Markiem Klugmannem (40) - 4 lata temu

Rzecz o kontroli czynszów (14) - 4 lata temu

Janek zbankrutował (20) - 4 lata temu


Blacha wie co mówi (37) - 4 lata temu

Fijor idzie w politykę (37) - 4 lata temu

Ostro (63) - 4 lata temu



Banki, samochody, podręczniki (28) - 4 lata temu


Służba zdrowia za oceanem (22) - 4 lata temu

Czy okienko blokuje kolejkę? (65) - 4 lata temu

Czy istnieje strata społeczna? (24) - 4 lata temu


Czy alkoholik jest racjonalny? (61) - 4 lata temu


Czym jeździ milioner? (21) - 5 lata temu

Jan Fijor - Jak wybieram akcje (15) - 5 lata temu


Jan Fijor - Emeryty (40) - 5 lata temu

Jan Fijor- Zmęczenie bogactwem (28) - 5 lata temu


Jan Fijor - Kto mi wisi? (58) - 5 lata temu

Na co nam służby specjalne? (17) - 5 lata temu


Jan Fijor - Geje są jak SB (50) - 5 lata temu

Jan Fijor - O dwóch burakach (20) - 5 lata temu

Jan Fijor - Długi (117) - 5 lata temu


Bogaty może dłużej (48) - 5 lata temu


Komentarze pomysłów na biznes (32) - 5 lata temu

Co Janek zrobił z ogórkami? (37) - 5 lata temu




Jan Fijor - SKOK (15) - 5 lat temu



Jan Fijor - Rozmowy na Jetlagu (19) - 5 lat temu


Jan Fijor - Ja się wycofuję (20) - 5 lat temu


Robimy gospodarstwo? (70) - 5 lat temu



Jan Fijor - Wyjazdy (53) - 5 lat temu





Jan Fijor - Broni Amber Gold (78) - 5 lat temu


Jan Fijor - W kraju dziadów (27) - 5 lat temu




Jan Fijor - Oba maży da (30) - 6 lat temu

Jan Fijor - Karty kredytowe (19) - 6 lat temu



Jan Fijor - pośrednicy (23) - 6 lat temu


Czy celnicy to kretyni? (23) - 6 lat temu

Jan Fijor - Unikać euro i eko (26) - 6 lat temu

Jan Fijor - Knajpy w Zakopanym (29) - 6 lat temu




Jan Fijor - Powrót z Azji (15) - 6 lat temu



Jan Fijor - dochód pasywny? (21) - 6 lat temu


Jan Fijor - Putinizacja (38) - 6 lat temu

Jan Fijor - To już 6,12 (26) - 6 lat temu










Jak sprzedawać dom? (20) - 6 lat temu

Boeing, monopol i korupcja (52) - 6 lat temu


Oburzeni (11) - 6 lat temu


Książki ekonomiczne (21) - 6 lat temu

Podatek Buffeta (8) - 6 lat temu

Dlaczego nas nie lubią? (31) - 6 lat temu

Portugalia (17) - 6 lat temu

Wy ćwoki (15) - 6 lat temu

Jan Fijor: Czy brać kredyt? (4) - 6 lat temu






Przygody Janka w Rosji (10) - 6 lat temu

Co tam w Norwegii słychać (38) - 7 lat temu



Jan Fijor o gejowych (50) - 7 lat temu

Jan Fijor o pracy po maturze (39) - 7 lat temu


Co boli Janka F.? (14) - 7 lat temu


Fijor zatrzymany w Kolumbii (11) - 7 lat temu


Kto to jest biedny człowiek (18) - 7 lat temu

Kto to jest człowiek biedny (6) - 7 lat temu


Żona milionera (10) - 7 lat temu





Afryka Afryka (27) - 7 lat temu

Czego nie wiem Janek Fijor (9) - 7 lat temu


Janek o szpitalach (7) - 7 lat temu



Dalsze relacje z Kaliforni (17) - 7 lat temu

Fijor w Californi (17) - 7 lat temu


Prawo spadkowe (6) - 7 lat temu

Się SANEPIDowi oberwało (9) - 7 lat temu




O wyborach w ameryce (21) - 7 lat temu





O gatunkach, które wymierają (14) - 7 lat temu




O "wygranych" na loterii (15) - 7 lat temu

Służba zdrowia ciąg dalszy (26) - 7 lat temu











Państwowe akcje (20) - 8 lat temu


Ubezpieczalnia pilotów TV (2) - 8 lat temu

Jan Fijor o USA (33) - 8 lat temu






A dzisiaj polecamy:
 align="center">
Program sponsorują:

Panel-pol - - 20.00
Wypożyczalnia samochodów - - 30.00
najlepszy ranking - - 20.00
Montaż Anten Warszawa - - 20.00
klimatyzacja centrum - - 20.00
Montaż Anten Warszawa - - 20.00
Przeprowadzki Międzynarodowe - - 25.00

Możesz i ty zasponsorować >>>

Promuj radioWydrukujDaj komuś ulotkęChcesz prowadzić audycję?Kontakt