Facebook
Podpis:
Numer GG:

Dziś
21:00
Jan Fijor zaprasza
Dziś
22:30
Kolejne Rozmowy w Nocy 19 Kwietnia 22.30
Słuchaj radia
Jan Fijor zaprasza (18)
9 dni temu
Jan Fijor - Polskie sądy zachęcają do wyjazdu
Janek ma ciśnienie, ale nie słuchał TOK FM, tylko wrócił ze sprawy sądowej po której zastanawia się nad ponowną emigracją.
Świat Kamila C.
przedwczoraj
Anna i Michał Kustosik - Zainwestuj nieruchomości w Łodzi
Małżeństwo, które inwestuje w nieruchomości i w oparciu o nie buduje swój biznes. Już 5 lat działają na rynku w Łodzi. Zajmują się zarządzaniem wynajmami z gwarancją czynszu oraz pomagają...
Programista Na Emigracji
przedwczoraj
Milion wyświetleń na YT – ile to sprzedało książek?
Wpis na blogu do filmu: http://www.javadevmatt.pl/milion-wyswietlen-na-youtube-ile-to-sprzedalo-ksiazek/

Audycja: Wydanie Główne 2013-09-17

Jak kraść?

Nadający: Marcin Hugo Kosiński

Jak kradnie się w III RP i z czym wiąże się inwestowanie w branżę budowlaną? O tym i o innych sprawach rozmawiamy z Kazimierzem Turalińskim, specjalistą od bezpieczeństwa gospodarczego.
Pobierz [93,7 MB]

KOMENTARZE

RADesign 2013-09-17

Pierwsza audycja z przewagą realizmu nad życzeniowym sci-fi ;> 
Jak mi ostatni kontrahent odda kasę to obiecuję zasponsorować. 
 
Jako kolekcjoner dziwnych książek z krótkich serii mam pytanie to Gościa - czy zna taką małą książeczkę "ABC Przestępczości zorganizowanej" wydanej ok 2000 ?

Faraday007 2013-09-17

Hugo, gratuluję wspaniałej audycji! Nie tylko ciekawa , ale rzuciła trochę światła na obecną i przyszłą sytuację Polski. 
Musisz koniecznie jeszcze kiedyś zaprosić Pana Turalińskiego.

evilClown 2013-09-17

Jednak PIS miał rację

RADesign 2013-09-17

@ 3  
ale to jest chyba tzw "common knowledge" dla każdego kto żyje w Polsce i ma oczy ;) 
tzn. układ, oczywiście wyśmiany. 
jak Lepper gadał o Klewkach to też się wszyscy śmiali - a potem zonk, bo jednak CIA woziło i pewnie torturowało u nas więźniów. 
 
zauważ, że pomimo teoretycznej lustracji nie są nią związani agenci którzy nie przerwali współpracy, tzn. ich teczki tylko przeniesiono pod nowe szyldy. jestem przekonany, że lustracji uniknęła zdecydowana większość księży, biskupów, pracowników mediów, dziennikarzy, ludzi z obecnego sektora NGO czy z ugrupowań ekstremistycznych - bo tacy ludzie są zawsze przydatni dla każdych służb, niezależnie od ustroju.

Martin 2013-09-17

Jedna z najlepszych audycji z Hugo! 
Ale nie rób takich za często. 
Bo im więcej realizmu w audycjach, tym większe przygnębienie potem.

Tomek 2013-09-17

Witam, 
rowniez gratuluje swietnej audycji. Czytalem dwie ksiazki Pana 
Turalińskiego i moge je rowniez goraco polecic. 
Pan Turaliński powiedzial o patologii na polskim rynku o czym nadmienilem w ostatnim komentarzu do audycji Pana Fijora.  
Zeby sie nie powtarzac twierdze ze wszelkie swietne teorie wolnego rynku i liberalizmu w przelozeniu na polski rynek po prostu sie nie sprawdza. Nie zakladaja one pierwiastka ludzkiego, korupcji, powiazan z roznymi ukaladmi itp. 
Czego Pan Turaliński nie zdazyl powiedziec a co bylo i pewnie jest patologia to tzw. zaklady pracy chronionej. Zatrudniano w nich czesto niby inwalidow po to aby miec ogromne ulgii i byc zwolnionym z podatkow. Powiem wiecej znany jest mi przypadek gdy ktos na linie montazowa zatrudnil na czas okreslony ludzi zdrowych placil im dobrze nawet bardzo dobrze od wykonanej normy, sprawdzajac ile czlowiek moze maksymalnie wykonac, kladac nacisk na maksymalne obciazenie pracownika. Potem ludzi zwolnil przyjal nowych i placil im marne pensje wymagajac efektywnosci jak od grupy ludzi ktozy byli wczesniej. Kto jest w stanie pracowac kilka lad na maksymalnym obciazeniu ? Wszystko pod szyldem zakladu pracy chronionej. Jak wiec tu mowic o wolnym rynku i konkurencyjnosci ? Jak Pan Fijor wytlumaczy ten fenomen ? Czy przeklada sie to na ekonomie wg szkoly austriackiej ? 
Zreszta ten Pan wlasciciel tej firmy o ktorej pisze powyzej jest ogolnie szanowanym biznesmenem z gornej polki najbogatszych polakow, nawet dosc znanym sponsorem pewnego klubu sportowego. Wogole to gdyby opisywac nalezaloby zaczac jak ten opisywany przezemnie biznesmen wszedl w posiadanie tej firmy. Na temat jak to sie dzialo Pan Turaliński dal juz odpowiedz w swojej audycji. Tak wiec na koniec proponuje wiecej takich audycji o faktach niz radosnych rozwazan nad utopijnymi teoriami ktore nie maja szans na realizacje. 
Pozdrawiam

pio 2013-09-17

genialna audycja, więcej takich Hugo!

rainman 2013-09-17

Teorie spiskowe w Kontestacji. Uff... Jak to dobrze, ze zaden inteligentny czlowiek nie wierzy w te bluznierstwa.

Jacek_vel_Blacha 2013-09-17

Posłużę się słowami moich przedmówców by skomentować co usłyszałem w nagraniu wyżej ..... 
"Pierwsza audycja z przewagą realizmu nad życzeniowym sci-fi. 
(.....) to jest chyba tzw "common knowledge" dla każdego kto żyje w Polsce i ma oczy (....) Nie tylko ciekawa , ale rzuciła trochę światła na obecną i przyszłą sytuację Polski. "  
a od siebie aby dodam ,że jestem pod wielkim wrażeniem tego co usłyszałem .....i pozostaje tylko pytanie : Dlaczego tak późno?! Dlaczego tak późno taka audycja ?  
 
Great Job ;-)))))

Jacek_vel_Blacha 2013-09-17

Nie wiem jak Wam natomiast mnie taka dawka realizmu i życiowej szkoły case by case w świecie biznesu wybitnie smakowała szczególnie po tym nadmiarze libertariańskich mrzonek i życia złudzeniami , hm ???? ;-))))

Paweł 2013-09-17

Blacha, weź już sobie daruj to skomlenie skrzywdzonego pieska. Wszyscy już wiemy, że mrzonki i złudzenia jakiegoś tam milionera z Ameryki, to nie dla nas - nie z nami takie numery... Dajcie jakiś czas antenowy dla prawdziwego mistrza na autorską audycję, to nam powie jak żyć. 
A na poważnie: @6 "Zeby sie nie powtarzac twierdze ze wszelkie swietne teorie wolnego rynku i liberalizmu w przelozeniu na polski rynek po prostu sie nie sprawdza" - zależy jak to rozumieć. Jeżeli w taki sposób, że mamy tzw. wolny rynek przy chu*wym sądownictwie, policji, chu*wym prawie ( czy raczej - bezprawiu) to TAK: taki "wolny rynek" nie będzie działał - i to nie tylko w Polsce, ale wszędzie na świecie. W normalnym państwie wolnorynkowym te wszystkie sbeckie, mafijne działalności szybciutko by poupadały, chyba, że by się przestawili na uczciwą działalność.  
ps. tak Blacho, naiwny jestem;) nie to co Ty.

RADesign 2013-09-17

@ 11 Paweł  
Zdefiniuj "normalny kraj" ;) 
Nie bój nic - przestępczość gospodarcza działa w każdym kraju, gdzie działa biznes. Po prostu gdzie indziej są bardziej "low-profile" i nie duszą tak rynku, część mafiozów idzie w bardziej szary lobbing uzależniający polityków i skupia się na trzepaniu kapuchy na kontraktach państwowych. Przykładowo budowlanka - Japonia, Korea, Włochy - tam w większości miast rynek jest dokładnie ustawiony, wiadomo, że przetargi ma wygrywać ta i ta rodzina mafijna związana z taką i taką grupą polityczną. Ruszyć się tego często nie da, bo i nikomu się nie chce robić kosztownej wojny - skoro każdy może trochę zarobić.... 
Inne podatne na dominację mafii branże to np. śmieci, w tym specjalizacja utylizacji, handel złomem, kasyna..chociaż jeśli chodzi o pranie kasy to można to robić wszędzie. Sam znam np. kilka lokali w Krakowie - od dekady działają, zawsze jest tam tak pusto, że co najwyżej barman i 1 gość - a mimo to działają - w centrum czynsze chyba na 1 klienta dziennie są za wysokie troszkę ;)

KamilS 2013-09-17

Halo, słuchacze, co tu się dzieje, mówię co do niektórych, jeden Pan opisał patologie naszego kraju, socjalistycznego kraju, a wy najeżdżacie na liberalizm, wolny rynek, którego nigdy u nas nie było. Myślałem, że słuchacz kontestacji dążą do wolnego rynku, kapitalizmu itp., a wy brzmicie jakbyście jeszcze więcej regulacji chcieli, bo skoro obecne się nie sprawdzają to dołóżmy jeszcze więcej? Jak można wysnuć po usłyszeniu patologii socjalizmu, że wolny rynek się nie sprawdzi? Może wolnego rynku nie należy w ciągu miesiąca wprowadzać, ale na pewno trzeba cały czas dążyć do tego kapitalizmu.  
I tak jak zaznaczył @11 przy istnieniu wolnego rynku, potrzebne jest dobre prawo, sądownictwo, policja, a tego też nie mamy. 
Nie popadajcie od razu w skrajności, powinniście się w tych komentarzach skupić na krytyce interwencjonizmu państwowego, a nie na krytyce wolnego rynku, którego nie mamy i nie mieliśmy.

Jacek_vel_Blacha 2013-09-17

@Paweł  
 
Spoko, wolę już tego pieska niż ideowe frajerstwo ... 
Tak masz rację bardziej skłaniam się ku Kontestacji ,która mówi mi jak omijać socjalistyczne rafy tudzież rafy ludzi o złych intencjach niż kaznodzieją z bibliami liberalizmu powtarzającego bez końca JAK POWINNO BYĆ. 
Pieski szczekają karawana jedzie dalej. 
Takimi wrzutkami mnie Pawełku nie uciszysz :-)

Paweł 2013-09-17

Hehe drogi Blacho, ja Cibie nie próbuję uciszać, bo nawet i nie wiem, co Ty chcesz wszystkim obwieścić, nie mówiąc już, że nie mam takich mocy... uczepiłeś się tylko JF i podszczekujesz bo Cię kiedyś potraktował (wg. Ciebie) źle. Korwin też ma od groma takich podszczekiwaczy;) - chyba już tak musi być. 
Co do Korwina właśnie - zasugerowane było w audycji (przez słuchacza), że to co on (Korwin) proponuje co do gospodarki - to "jednak" się nie sprawdzi, nie da rady itd... Ja tam myślę, że się sprawdzi, tylko trzeba zmienić/oczyścić praktycznie wszystko także poza gospodarką (a na ile to możliwe i czy w ogóle - trzeba wierzyć, że tak).  
Wiesz Blacha, moim zdaniem są potrzebni tacy idealiści, kaznodzieje, czy jak tam ich sobie nazwiesz - inaczej byś do dzisiaj z drzewa nie zszedł... 
Jesteś słuchaczem Kontestacji od lat, przeczytałeś parę książek i już uważasz, że masz jakieś prawo określać jak JF ma prowadzić swoją audycję(!). Kiedy zaś nie posłuchał Twoich cennych rad, zachowujesz się jak Blacham, a nie Blacha. Mam nadzieję, że w ramach protestu i być może urazu psychicznego, spowodowanego tym odrzuceniem Ciebie - nie będziesz odmrażał sobie uszu, jak w tym powiedzeniu - tzn. nie staniesz się niedługo zatwardziałym socjalistą:)

RADesign 2013-09-18

@ KamilS 
No nie wiem kto walczy z tym wolnym rynkiem. 
Przestępczość a wolny rynek to dwie różne sprawy - wiadomo, że przestępczość będzie zawsze. 
Jednak faktycznie w naszym przypadku korzysta z socjaliberalnego rynku polskiego. 
Ale tylko dlatego, że mamy patologię - najpierw mieliśmy silne struktury przestępcze - w PRL nieco przycięte działaniami policji, po upadku PRL i wejściu krótkiego okresu wolnego rynku przestępcy zakwitli - bo mieli kapitał z działalności z drugiego obiegu w PRL. 
Kiedy mafie umocniły wpływy i zaczęły wchodzić do legala, dziwnym trafem przepisy zaczęły się robić coraz bardziej opresyjne i ograniczające. Być może przypadek, być może zaczęło się zabezpieczanie. 
W tak powstałym systemie socjaliberalnym Ci - którzy mieli i mają środki i wpływy na zdobycie monopoli żyją jak pączki w maśle i korzystają z faktycznej pozycji monopolisty na wolnym rynku, zaś dla reszty próg wejścia na rynek jest często nie do przeskoczenia. 
Czy w związku z tym liberalizm jest zły ? Nie, bo go nie ma. 
Mamy w Polsce jakąś nieokreśloną chimerę - ni to postkolonialny feudalizm, ni to rządy grup przestępczych, ni to socjalizm, ni liberalizm - wszystkiego po trochu.

Tomek 2013-09-18

Witam, 
niestety twierdze ze lepsze jest pisanie jaka jest obecnie sytuacja i jakie sa realia niz filozofowanie o tym jak powinno byc, bez jakiejkolwiek mozliwosci wprowadzenia tych wszystkich pieknych teorii w zycie. 
Zeby zmienic prawo, sadownictwo, storzyc zdrowe struktury nalezalo z poczatkiem lat 90 tych przeprowadzic dekomunizacje i powsadzac aferzystow, ubekow, podejzanych towarzyszy z tworcami stanu wojennego na czele. Trzeba bylo zrobic to co zrobiono min. w Niemczech gdzie ci wszyscy towarzysze, TW itp zostali pozbawieni prawa udzialu w zyciu politycznym. Zarchiwizowac i zabezpieczyc akta jak zrobiono to w Instytucie Gaucka z pelnym prawem wgladu do akt wlasnych. Wtedy system w duzej mierze oczysil by sie sam. Nie zrobiono nic. Ciagle przepychanki i szantarze teczkami to polska rzeczywistosc. Jak wiec mowic tutaj o realnej zmianie systemu na wolno rynkowy ? Szanuje Pana Fijora ale z tego co on mowi majatku dorobil sie w USA. Nie ma to wiec zadnego przelozenia na Polske. Majac wczesniej zarobiona kase zawsze mozna jakos funkcjonowac rowniez i w Polsce. Co innego jest dorobic sie od zera duzego majatku w Polsce w dodatku kierujac sie moralnoscia i zasadami wolnego rynku. Dlatego popieram Blache ktory pisze ze najpierw nalezy okreslic zasady dzialania tego obecnie patologicznego rynku a potem myslec jak w tym balaganie dzialac wolnorynkowo. Co do Korwina. Jesli mam byc szczery to duzo z tego co on mowi to czysta prowokacja i granie na ludzkich emocjach. On sam doskonale wie ze raczej nigdy nie bedzie mial szans nawet na jakakolwiek namiastke wladzy czy decydowania, wiec prowokuje ludzi roznymi ekscentrycznymi pomyslami. Niektore sa sensowne, inne graniczace z absurdem. Jest to czlowiek bardzo inteligentny dlatego przyciaga do siebie jakas czesc spoleczenstwa ktore jest dosc mocno sfrustrowane. 
Zreszta jak mozna traktowac powaznie czlowieka ktory mowi ze: "zamykanie w piwnicy w stylu Fritzla jest OK". Jesli slysze cos takiego zastanawiam sie czy ten czlowiek nie ma zlych doswiadczen z dziecinstwa i czy nie odbija mu sie to na starosc. Jesli to ma byc przywodca polskich liberalow i takie maja byc reformy. Szkoda slow !!!!! 
 
@13 KamilS mam pytanie ? Gdzie do tej pory sprawdzil sie wolny rynek i przetrwal w czystej formie do dzis ? 
Przedstaw recepte jak z polskiego systemu uczynic skutecznie system liberalno - wolnorynkowy. Uwzgledniajac zwalczenie patologii, dekomunizacje, oczyszczenie struktur, ogolnie pierwiastek "Homo Sowietikus". 
Chetnie poslucham dobrych recept uwzgledniajacych polskie realia ! 
 
Konczac chce stwierdzic ze owszem fajnie jest posluchac o zasadach wolnego rynku, pofantazjowac co nalezy zmienic i jak bylo by dobrze. Niemniej jednak jesli ma to byc radio dla przedsiebiorcow powinno byc wiecej takich audycji jak ta ktora przygotowuje przedsiebiorcow rowniez na wszelkie patologie i chore praktyki.  
Pozdrawiam

zib 2013-09-18

Witam, 
 
Poniżej wklejam materiał równiez na ten temat. Początek o Afryce ale dalej już o nas. 
 
www.youtube.com

Paweł 2013-09-18

Tomek, jaka jest obecnie sytuacja i jakie są realia, to przeciętnie bardziej rozgarnięci słuchacze Kontestacji wiedzą doskonale. Potrzebne są i takie i takie audycje. Nie jestem wierzący i do kościoła nie chodzę, ale skojarzyło mi się to z kościołem właśnie;) To jest tak, jakby tacy mędrkowie przychodzili do księdza i mówili, weź ty tu nam nie mów o ideałach, mrzonkach....nie zabijaj, nie kradnij - bo wiesz, że realia są inne. Poopowiadaj nam jak tu w praktyce przeżyć w tym złym świecie. Wiesz co by się stało z takim kościołem? 
Nie chcę już tu dalej robić offtopu blaszanego - powiem tylko, że Blacha jak jest takim chojrakiem zadufanym, to niech zrobi gdzieś swoją audycję. JF swojego majątku dorobił się w USA, tak więc nie będzie nam tu mówił, jak mamy żyć w Polsce - ostatnio w audycji Blacham nawet próbował sprowokować "jakiegoś tam milionera" dopytywaniem po jaką cholerę na starość przyjechał do Polski... Nie jestem tu gospodarzem i nie mi określać co tu wolno, a co nie wolno - jako słuchacz tylko proszę, aby ten bezczelny gołodupiec zaprzestał swojego podszczekiwania. 
"Dlatego popieram Blache ktory pisze ze najpierw nalezy okreslic zasady dzialania tego obecnie patologicznego rynku a potem myslec jak w tym balaganie dzialac wolnorynkowo" - jak określić zasady działania gdzieś, gdzie nie ma zasad? Bełkot. 
To, że sporo z tego co mówi Korwin nigdy (?) nie będzie miało szans na realizację, to znaczy co? Skończyć z tymi "mrzonkami" tak? Niech taki Blacha i jemu podobni zrobi choć 1/50 tego co JKM "dla sprawy", a później mędrkuje. 
"Zreszta jak mozna traktowac powaznie czlowieka ktory mowi ze: "zamykanie w piwnicy w stylu Fritzla jest OK"" - radzę następnym razem sięgnąć do źródła i trochę pomyśleć, a nie wypisywać bzdury.

Paweł 2013-09-18

Patrzajta... Korwin znowu o Hitlerze www.youtube.com Może jakiś bard znowu napisze jakąś głupkowatą piosneczkę?

KamilS 2013-09-18

@RADesign 
 
Socjalliberalizmu też nie mamy. A ten twój krótki okres wolnego rynku pewnie mówisz o ustawie Wilczka, która została zatwierdzona jeszcze w 88' a wiec po 89 może po porostu dorwali się socjaliści którzy chcieli dalej wszystko regulować więc regulują. 
 
@Tomek 
 
Ale mówiłem nie popadajmy od razu w skrajność. Ty widzę masz tylko wybór albo obecny system, albo od razy przeskoczenie do 100% wolny rynek. 
Dla Ciebie pewnie taki Adam Smith to lewak? 
Oczywiście, że mógłbym przedstawić jakąś receptę, ale to za dużo pisania. Od kiedy słuchasz kontestacji pojawiło się tutaj również już wiele pomysłów. A może zapoznaj się z tym co głosi CAS.

Tomek 2013-09-18

@19 Pawel. 
"jak określić zasady działania gdzieś, gdzie nie ma zasad" - tym retorycznym pytaniem w zasadzie sam odpowiadasz sobie na poruszony problem. Jak tworzyc wolny rynek na rynku gdzie nie panuja zadne zasady. Mission Impossible. 
Szanuje Twoje zdanie niech jednak kazdy z nas zostanie przy swoim 
 
Korwina nie chce mi sie komentowac bo jak juz wspomnialem niekiedy gada takie bzdury oderwane od rzeczywistosci ze sam zaczynam sie zastanawiac czy nie zamykano go w dziecinstwie do piwnicy.  
 
Pamietaj ze nawet najglupsze wynaturzenia mozna ubrac w ladna teorie i przekonac do niej wiele naiwnych osob. 
Vide Rewolucja Francuska, czy komunizm. 
 
@21 KamilS - nie wiem czemu myslisz ze ja twierdze ze Adam Smith to lewak ? 
Chcialbym widziec jak Adam Smith swoja "moral philosophy" wprowadza na terenach panstw post komunistycznych ! 
Smiem twierdzic po raz kolejny ze obecny system w Polsce to post kolonializm. 
Wiec aby zaczynac wprowadzac stopniowo reguly wolnego rynku i wolnosci nalezy okreslic kolonizatorow po imieniu i odstawic ich poza nawias decydowania w strukturach Panstwa.

Paweł 2013-09-18

@22 Ja nie mówię, żeby tworzyć wolny rynek w takim burdelu bez zasad - tylko właśnie zmienić trzeba wszystko (w jakimś dość krótkim odstępie czasowym). Inaczej nic z tego nie będzie. I nie rozumiem przez to, żeby nic nie robić - dlatego napisałem, że są potrzebne i takie audycje, gdzie się mówi "jak powinno być" i takie, gdzie się opisuje konkretne problemy i sposoby ich uniknięcia - Blachowi nie podobają się te pierwsze, więc niech ich nie słucha i nie przedstawia swoich wynurzeń spowodowanych urażoną miłością hehehehe... 
Dlaczego Korwina nie skomentujesz, dawaj dawaj;) Podaj jakieś przykłady bzdur, które wygaduje - jak już oskarżasz (i robisz aluzję, że omotał swoimi "wynaturzeniami" naiwniaków) to daj coś konkretnie, może wyniknie z tego ciekawa dyskusja. Z piwnicą Fritzla powtórzyłeś gdzieś przeczytaną bzdurę - pudło. Dawaj coś następnego. Może Hitler, może niepełnosprawni, co tam jeszcze było;)

Tomek 2013-09-18

@23 Jakos nie mam zamiaru robic Korwinowi zbednej reklamy.  
Jesli znasz a mniemam ze tak jego wypowiedzi czy artykuly to sam znajdziesz duzo wypowiedzi dziwnej tresci. 
O ile podejdziesz do nich racjonalnie. 
Zreszta to chyba nie miejsce aby pisac o Korwinie. 
 
Jesli jednak koniecznie chcesz to uwazam ze relacja rodzice dziecko jest zawsze relacją niedobrowolną. 
Jesli idac tropem myslenia Korwina chcielibysmy narzucac dziecku co wedlug nas jest dla niego dobre to zapewniam cie ze niektorzy zinterpretowaliby to jako zezwolenie na np: sadyzm, pedofilie i inne patologie. Jakies normy mimo wszystko musza obowiazywac. Co do jego wypowiedzi na temat niepelnosprawnych to nawet szkoda tego komentowac.  
Czlowiek zdrowy nigdy nie zrozumie chorego, dlatego Korwin wyglasza tego typu teorie z pozycji czlowieka zdrowego. 
Mysle ze Kontestacja to nie miejsce na analize mysli politycznych Korwina ! 
Pozdrawiam

KrzychuLibertarianin 2013-09-18

Korwin wprost powiedzial, ze jak ojciec chce zamknac dziecko w piwnicy i nie wypuszczac to powinien miec do tego prawo (az dziecko skonczy 18 lat) i nikt mu nie powinien tego zabronic, bo ojciec wie co dla dziecka najlepsze, a nawet jesli nie jest to w imie wolnosci... Niestety taka jest opinia Korwina :/ 
 
Audycja niestety obnazyla wolnorynkowe idealy i naiwnosc zalozenia liberalizmu jakoby ludzie byli z zalozenia dobrzy... Jestem zwolennikiem wlasnosci prywatnej, ale bezmyslne idealizowanie zawsze mnie irytowalo.

Paweł 2013-09-18

Spoko Tomek, wcale się nie nastawiałem na dyskusję, bo wiem, że nie będzie z czym dyskutować - jak zawsze tylko frazesy w stylu "nie będę robił reklamy", "szkoda komentować", "poszukaj sam - dużo tego jest", "tego typu teorie" (nigdy nikt nie powie JAKIE) itd;)  
A co do tej "niedobrowolnej relacji". Tak, ja chcę aby rodzice mieli prawo narzucać swoim dzieciom to, co uważają, że jest dla nich dobre. TAK, będą tacy debile, którzy będą uważali, że dobre jest gwałcenie i zabijanie swoich dzieci - będzie jakiś promil takiej swołoczy, tak jest zbudowany świat. I co w związku z tym? Czy JKM mówił coś o zniesieniu norm i prawa zabraniającego kazirodztwa, gwałcenia, mordowania? Czy raczej mówi o zniesieniu prawa, kiedy ktoś trzeci mówi co masz robić ze swoimi dziećmi (dla twojego i twoich dzieci dobra, jakżeby inaczej). 
Kontestacja to chyba jak najbardziej dobre miejsce na analizę owych myśli politycznych, tylko może nie w tym miejscu, racja. 
Dobra tam, nie ma co tu spamować.

KrzychuLibertarianin 2013-09-18

Pawel: 
 
"A co do tej "niedobrowolnej relacji". Tak, ja chcę aby rodzice mieli prawo narzucać swoim dzieciom to, co uważają, że jest dla nich dobre. TAK, będą tacy debile, którzy będą uważali, że dobre jest gwałcenie i zabijanie swoich dzieci - będzie jakiś promil takiej swołoczy, tak jest zbudowany świat. I co w związku z tym? Czy JKM mówił coś o zniesieniu norm i prawa zabraniającego kazirodztwa, gwałcenia, mordowania?" 
 
Jest za zniesieniem pedofilii. Dla mnie to wystarczajaco obrzydliwe. JKM mowi stanowczo (w wywiadze przeprowadzonym przez Kominka), ze za pedofilie nie nalezy karac. 
 
Co do zniesienia mordowania wlasnych dzieci, to taki pomysl byl przedstawiony na lamach tego zacnego radia. To ktorys z redaktorow (Martin?) mowil, ze ojciec powinien miec prawo zabic swoje dziecko, bo zabronienie mu tego to naruszenie swietej zasady wlasnosci.

KamilS 2013-09-18

@22 Tomek 
 
Mam wrażenie, że ideały wolnorynkowe czerpiesz od konserwatysty Korwin, a on to daleko na prawo za Smithem. 
 
@25  
 
Korwin to konserwatysta, z jednej strony w gospodarce chce pozwalać na wszystko, a z drugiej w społeczeństwie chce ustalać swoje zasady.  
Niestety Korwin dzieci trochę traktuje jak towar, ale to Korwin nie zapominajcie, ze to co głosi to już korwinizm, a idei liberalnych innych jest dużo.

Jacek_vel_Blacha 2013-09-18

@Paweł  
 
Dla mnie to symptomatyczne ,że ledwo delikatnie ,nie wprost otarłem się o JF kolejne twoje myśli sugeruja moje negatywne nastawienie do wolnego rynku .Sorry pomyliłem się kaznodzieja to złe określenie Janek jest hipnotyzerem - Twój mózg już został przejęty. :)))  
 
cytat : 
" Niech taki Blacha i jemu podobni zrobi choć 1/50 tego co JKM "dla sprawy", a później mędrkuje. "  
koniec cytatu. 
 
Ależ ja zrobiłem wiele więcej " dla sprawy" bowiem w ani jednej setnej nie zrobiłem tak wiele jak JKM bo ani w jednej setnej nie ośmieszyłem ,nie shiteryzowałem ,spatologizowałem wolności tak bardzo jak zrobił to JKM i co gorsza robi nadal . Jakiś tam Kowalski z Pcimia widzi JKM w swoim TV i nie analizuje jego wypowiedzi z tym co napisał jeden z klasyków ekonomii a potem na blogu śledzac kolejne wersy Najświętszego Janusza tak jak nie przymierzajac robi to Paweł jak sadzę . Kowalski widzi w postaci JKM kabaret a reżimowi dziennikarze jeszcze to podkręcaja bo skoro jest błazen a w dodatku kapitalista a lud domaga się chleba gdzie szukać bardziej idealnego kozła ofiarnego ? :-)))) 
 
cytat : 
"w audycji Blacham nawet próbował sprowokować "jakiegoś tam milionera" dopytywaniem po jaką cholerę na starość przyjechał do Polski... Nie jestem tu gospodarzem i nie mi określać co tu wolno, a co nie wolno - jako słuchacz tylko proszę, aby ten bezczelny gołodupiec zaprzestał swojego podszczekiwania." 
koniec cytatu. 
 
Wiedziałem ,że komuś się to odbije niezdrowa czkawka ! Czułem to w kościach ! Gdybyś uważnie słuchał to Janek nie odebrał tego tak złośliwie bo powiedział ,że jeszcze kiedyś o tym opowie.Samo pytanie jest bardzo zasadne bo milionerzy ale nie tylko oni także wszyscy uczciwi ludzie chcacy coś osiagnać w swoim życiu wedruja tam gdzie im się nie utrudnia....Mimo tego iż Ameryka podupada tam nadal kultura prowadzenia biznesu ( wogóle działalności między ludźmi ) jest zdecydowanie łatwiejszym procesem i mniej tam zasieków czyhajacych na podatnika niż w Polsce. 
To chyba nie powinno mieć dla Ciebie znaczenia w epoce internetu kiedy to swojego idola możesz słuchać a nawet widzieć z każdego miejsca na świecie, hm?  
 
Na koniec powiem Ci tak im dłużej jestem w Kontestacji tym bardziej przekonuje się o tym ,że to Janek od Kamila powinien się uczyć a nie odwrotnie.Oni to chyba wogóle rolami się odwrócili bo to taki Janek powinien mówić ,że teraz nadszedł czas by być konsumentem państwa i wybierać się najmniej opresyjne dla realizacji swoich celów zamierzeń jako uczestnik amerykańskiego biznesu ale też jako człowiek oblatany po świecie a to on własnie zachęca do otwierania firm w Polsce i tłumaczy negatywne społecznie skutki emigracji ,samemu o zgrozo będac kawał życia imigrantem a Kamil co to zjadł zęby przecierajac trudne realia działalności w Polsce wypowiada się z pozycji globalnego biznesu .Totalnie na opak :-))) 
 
Pozdrawiam JacekVelBlacha

KrzychuLibertarianin 2013-09-18

KamilS: Dokładnie tak - KORWINIZM, a Korwinizm najlepiej oddaje poniższy cytat samego Korwina: 
 
Kominek: Pańskie idee nigdy nie zostaną wcielone w życie. 
JKM: A dlaczego mają być wcielone w życie? Idea jest piękna jak nie jest wcielona w życie. Po wcieleniu w życie może się z ideą zrobić źle.  
 
Otóż to - on nie chce wygrać, woli bujać w obłokach i jednocześnie wie, że jego idea jest piękna tylko bez wcielania jej w życie, tylko w teorii, tylko jako fikcja, przyznaje że w praktyce z jego ideami mogło by się zrobić źle...

Atreyu 2013-09-18

Dzięki za udaną audycję . Dzięki niej dowiedziałem się o książkach Kazimierza Turalińskiego , które myślę , że warto przeczytać .Wszystkiego dobrego! D.

Everthus 2013-09-18

Wielkie dzięki za audycje. Przypomniała mi się sytuacja z firmami budowlanymi na Euro i wielkimi bankructwami, niewypłacalnością, etc. Po przesłuchaniu audycji parę rzeczy zaczyna się pomału układać - zwłaszcza fragment o roli państwa, i spółek nowo zarejestrowanych, dosłownie dzień po wygraniu przetargu jako podwykonawcy, i świeżo wpisanymi do KRS. Oczywiście takie są moje przypuszczenia, ale schematy działania podobne :)

Maciek 2013-09-19

super audycja, otwiera oczy na wiele spraw, życzę powodzenia autorowi i odwagi w dochodzeniu do prawdy i ujawnianiu jej nam, czytelnikom, książka trochę droga, może jest przewidziana jakaś tańsza wersja?

kontestatornia 2013-09-20

Myślę że rozwiązaniem problemu nieuczciwości byłaby legalizacja broni palnej. "Państwo" nie zabezpiecza interesów obywateli więc obywatele powinni rozwiązywać sami swoje problemy. Przez pierwsze kilka lat mielibyśmy kilkadziesiąt tyś trupów a potem ludzie przekonaliby się że jednak warto żyć uczciwie.

KrzychuLibertarianin 2013-09-20

Bogacz moze zlecic profesjonaliscie zabojstwo i on to zrobi tak, ze nie bedzie podejrzenia, natomiast ten maly przedsiebiorca nie bedzie mial takich mozliwosci, wiec z rynku znikna mali, a zostana gangsterzy :-) Genialne

keneida 2013-09-20

audycji nie ma w rssach

Radek W 2013-09-20

Gośc wspomniał o firmie budowlanej z Irlandii, która chciała wystartować w przetargu na budowanie autostrady w Polsce a kiedy zetknęła się z naszą rzeczywistością wycofała się przerażona i złożyła skargę na Polskę do Komisji Europejskiej? Interesują mnie szczegóły, zetknęła się z czym konkretnie? Był o tym jakiś artykuł w necie? Ktoś coś wie? Będę wdzięczny za podpowiedź?

Martin 2013-09-20

Hej, rzeczywiście nie ma audycji w RSS! 
Tajemnicze zjawisko. Zbadam temat, jak tylko mi zdrowie pozwoli.

Jed 2013-09-20

juz jest

Martin 2013-09-22

Naprawiłem, to jest. 
Tylko w sumie nie wiem nawet co naprawiłem...

RADesign 2013-09-23

www.shadowstats.com 
IMHO - interesująca ciekawostka nt. alternatywnych metod liczenia wskaźników gospodarczych. 
pokazuje, dlaczego rządom na ogół rośnie, a obywatelom spada... 
case USA, ale można odnieść do Polski

keneida 2013-09-23

Może p. Turaliński byłby w stanie pomóc w sprawie Malmy?

trux 2013-09-23

Brawo Hugo, takich audycji aż chce się słuchać. 
Gość do końca mi obrzydził ten kraj.

Antyszwed 2013-09-27

czasem słuchając takich audycji myślę, że najuczciwszą drogą dużego zarobku dla mnie jest handel narkotykami, polecam audycję dokładka w waszej marnotrawnej córce - Radiu na Fali

eliah 2013-10-01

No nareszcie Przeeeemocna Audycja!! Dawno takiej nie słuchałem. Musicei koniecznie Pana Turalińskiego zaprosić jeszcze raz, a najlepiej to zorganizujcie mu oddzielną audycję cykliczną. Z pewności słuchalność wzrośnie skokowo..... aa już miałem wracać do kraju dziadów ale to chyba się jeszcze wstrzymam. Panie Kazku Pan się nie boi 2/3 emigracji za Panem stoi!!!!

Antoni od zaopatrywania dentystów. 2013-10-25

Najlepsza audycja. Porażająca dawka wiedzy. Podświadomie zdajemy sobie sprawę z "ciemnej strony mocy", która to dziwnie się ujawnia tam, gdzie pojawiają się duże pieniądze w naszym kraju. Afera paliwowa, autostradowa, VAT-owa, dziwne przejęcia majątku - to wszystko składa się w jedną całość gdzie graczami są przestępcy w krawatach i rzekomo nic nie mający z tym wspólnego - politycy. Zmierzamy w kierunku katastrofy. Już wiadomo - tego długu publicznego nigdy nie będziemy w stanie zwrócić. Na razie jeszcze nam pożyczają i sytuacja jest jak na Titanic-u. Orkiestra gra, ale co będzie dalej - nie wiadomo. Hugo - takich rozmówców zapraszaj jak najczęściej.

slawko 2013-10-26

Super audycja! Więcej takich :)

Dodaj komentarz...

Marcin Hugo Kosiński


Libertarianin. Przedsiębiorca. Dziennikarz.

Właściciel radia KonteStacja. Od ponad 12 lat, propagator wolności słowa, nieszablonowego podejścia do własnego życia i kreatywnej edukacji.

Założyciel newslettera Ideoskop.pl mówiącego o niebabalnych pomysłach na biznes, które ktoś gdzieś wdrożył w życie oraz platformy edukacyjnej Edukatorium.pl dla osób przedsiębiorczych.

A do tego jeszcze bloger w Kosinski.IT

Prowadzi audycję na żywo Wydanie Główne od której się wszystko zaczęło. Jest wciąż główną pozycją rozgłośni. Niebanalne tematy i ciekawi goście. W poniedziałki o 21.00


Medale:

Prowokator miesiąca
srebrny

Program miesiąca
brązowy
Inne audycje tego autora:

Czy wziąłbyś order? (20) - 8 dni temu



Twoje hasła są za słabe! (6) - 4 tygodnie temu

Niemcy cenzurują internet (4) - 5 tygodni temu

Do apteki dopłyniesz wpław (7) - 6 tygodni temu


Więcej audycji...
Wywiad z terrorystą (34) - 8 tygodni temu


Kto spekuluje masłem? (3) - 2 miesiące temu

Czy Asbiro to sekta? (12) - 3 miesiące temu

Czy chciałbyś tyle zarabiać? (15) - 3 miesiące temu


Nie wolno prowadzić firmy z knajpy (5) - 3 miesiące temu


Lewak zmusza do picia wódki (9) - 4 miesiące temu

Trump chce zatruć płuca rodaków (15) - 4 miesiące temu


Chcę sprzedać nerkę męża! (19) - 4 miesiące temu

Marnowanie żywności jest opłacalne (6) - 5 miesiące temu

No to nacjonalizujemy hazard (4) - 5 miesięcy temu

Warto być biednym (8) - 5 miesięcy temu

Czy Kościół kradnie? (5) - 6 miesięcy temu




Poprzez wódkę cenzurują sklepy (8) - 7 miesięcy temu


Jednolite okradanie podatników (6) - 7 miesięcy temu


Na chuja nam dzietność? (13) - 8 miesięcy temu

Nie zgadniecie, które podatki spadną (12) - 8 miesięcy temu




Wynajmnij nieruchomość pod burdel (2) - 9 miesięcy temu

Ile złotych zapłacisz za frankowicza? (11) - 9 miesięcy temu

Jak spożywać piwo publicznie? (1) - 10 miesięcy temu


Polska skazała terrorystę (6) - 10 miesięcy temu




Człowiek, który dostał po d... (5) - 11 miesięcy temu


Jak przejść przez kryzys biznesowy? (2) - 11 miesięcy temu

Od dziś wszyscy jesteśmy przestępcami (18) - 11 miesięcy temu
















Bandyta, ale polski bandyta (13) - ponad rok temu

Urzędnik przy każdym dziecku (7) - ponad rok temu





Jak unikać długów? (1) - ponad rok temu

Ich firmę likwiduje się od 20 lat (10) - ponad rok temu






Bluzgi, bluzgi, bluzgi... (20) - ponad rok temu

Znamy wyniki wyborów (21) - ponad rok temu

Gościmy bezdomnych milionerów (3) - ponad rok temu





Majonezowi mówimy NIE (16) - ponad rok temu





Koniec z handlem dziećmi (10) - ponad rok temu

Ujawniamy prawdziwego trolla (3) - ponad rok temu

Człowiek, który wygrał z ZUS-em (7) - ponad rok temu


Jak naprawdę żyje się w Rosji (3) - ponad rok temu







"Te wybory to przełom" (24) - 2 lata temu



Po co mieszkać w Polsce? (11) - 2 lata temu

Hugo w Business Misji (6) - 2 lata temu




Jak nie płacić mandatów? (4) - 2 lata temu



Obalamy mity nt. energetyki (40) - 2 lata temu







Czy alimenty powinny istnieć? (29) - 2 lata temu









Idziemy palić opony pod sejm (9) - 3 lata temu









To mit, że trzeba płacić ZUS (10) - 3 lata temu


Możesz jeździć na gapę (10) - 3 lata temu



Korwinowsko i emigracyjnie (14) - 3 lata temu










Dlaczego tutaj jest tak drogo? (13) - 3 lata temu

Górnicy mordują ludzi (19) - 3 lata temu





Wolni ludzie się nie żenią (12) - 3 lata temu


Dlaczego lepiej być debilem? (9) - 3 lata temu



Pracuje jeden dzień w tygodniu (18) - 3 lata temu


Przepracowała 17 lat w ZUS-ie (23) - 3 lata temu


Czy Owsiak kradnie? (26) - 3 lata temu

Czy Żydzi są terrorystami? (18) - 3 lata temu






Jak zabrać 15 milionów? (42) - 4 lata temu


Jak wygrać 24 MacBooki (17) - 4 lata temu


Co powinien spalić narodowiec? (61) - 4 lata temu




Czy wolno gwałcić publicznie? (17) - 4 lata temu


Ile dałbyś za dziecko? (25) - 4 lata temu


Jak kraść? (49) - 4 lata temu


Opodatkujmy rowerzystów (29) - 4 lata temu

Ja zawsze chcę pić... (18) - 4 lata temu





Jak zabić krowę? (46) - 4 lata temu


Czy należy płacić podatki? (24) - 4 lata temu





Jak wycenić dziecko? (9) - 4 lata temu

MLM to ściema (67) - 4 lata temu





Dupy z Wykopu (40) - 4 lata temu







Czy Polacy to kapusie? (44) - 4 lata temu






Kontestatorskie życzenia (6) - 5 lata temu




Czy na taką partię czekamy? (30) - 5 lata temu











Czy rolnicy nas okradają? (43) - 5 lata temu





Jak manipulują media? (12) - 5 lata temu


Nietypowe lekarstwo na kaca (5) - 5 lat temu





Korporacje są wyzyskiwane! (23) - 5 lat temu


Wódka czy panienki? (19) - 5 lat temu


Jak nie płacić mandatów? (12) - 5 lat temu


Martin: Jak rzuciłem etat? (27) - 5 lat temu

Gdzie są nasze pieniądze? (13) - 5 lat temu

Squatter przejmuje audycję! (44) - 5 lat temu


Jak się wykańcza firmy (6) - 5 lat temu






Panie, jak protestować? (31) - 5 lat temu

ACTA samo zło (87) - 5 lat temu












ZUS jako partner biznesowy (13) - 6 lat temu

Naloty na graczy (17) - 6 lat temu


Wieczór powyborczy (61) - 6 lat temu

Wręcz przeciwny tygodnik (46) - 6 lat temu




Ile powinien zarabiać poseł? (14) - 6 lat temu


Cała prawda o szczepieniach (22) - 6 lat temu

Nie bądź Jeleniem! (12) - 6 lat temu







Przemyt to grzech! (39) - 6 lat temu

Sześciolatki do szkoły? (68) - 6 lat temu



Nowe podatki Unii Europejskiej (22) - 6 lat temu





Krągły fetyszyzm (38) - 6 lat temu






Frondo, nie idź tą drogą! (31) - 6 lat temu



Demaskujemy manipulacje TVN (31) - 6 lat temu



Bereta LIVE 2/2 (68) - 6 lat temu

Bereta LIVE 1/2 (31) - 6 lat temu




Świat wg PARP godzina druga (7) - 7 lat temu


Dziękujemy ci Platformo (27) - 7 lat temu

Czy Windows jest zbyt drogi? (56) - 7 lat temu



Ta złodziejska prywatyzacja (36) - 7 lat temu







Telewizja śniadaniowa (20) - 7 lat temu


Prawa posiadaczy broni (4) - 7 lat temu


Oszustwa na fotoradarach (6) - 7 lat temu


Jak robią nas w balona (33) - 7 lat temu




Czy media kłamią? (38) - 7 lat temu






Rób, do cholery, dzieci! (11) - 7 lat temu









Dlaczego zarabiasz tak mało? (66) - 7 lat temu

KonteStacja pisze książkę (65) - 7 lat temu










ZUS emigruje do USA (15) - 7 lat temu



Tylko tutaj nie ma cenzury (32) - 7 lat temu


Jak ukraść dziecko? (9) - 7 lat temu

cHWDP reaktywacja! (12) - 7 lat temu





Martin o PKP w TVN (4) - 8 lat temu



Krzyże w szkołach??? (23) - 8 lat temu

Wymyślamy partię idealną (5) - 8 lat temu


O buncie informatyków (8) - 8 lat temu







UE powstała! (2) - 8 lat temu

Pilot pierwszego sezonu (5) - 8 lat temu

A dzisiaj polecamy:
 align="center">
Program sponsorują:

Complex - - 20.00
Blog o pracy przez internet w domu - - 20.00
Adolf - - 50.00
SilasNicebox - - 400.00
Piter - - 10.00
Hose - - 20.00
Krzychu aka Vexir - - 10.00

Możesz i ty zasponsorować >>>

Promuj radioWydrukujDaj komuś ulotkęChcesz prowadzić audycję?Kontakt