Facebook
Podpis:
Numer GG:

Nie
20:00
Firma na emigracji zaprasza do oglądania nagrań.
Pon
21:00
Wydanie Główne
Słuchaj radia
Wydanie Główne (24)
3 dni temu
Wywiad z terrorystą
Dziś Hugo z Martinem rozmawiają z Kamilem oskarżonym o terroryzm i z Markiem oskarżonym o rozpasanie alkoholowe. Jeden poległ, drugi wygrał...
ALBRECHT o nieruchomościach (3)
3 dni temu
Zwiększamy skalę naszego działania
Dziesiątki nowych spotkań z inwestorami, miliony kapitału do zagospodarowania i międzynarodowe projekty inwestycyjne. Informacje o spotkaniach networkingowych znajdziesz na...
Jan Fijor zaprasza
przedwczoraj
Jan Fijor - Sądy w Polsce powodem wyprowadzki Janka
Dzisiaj Janek ma niskie ciśnienie. Nie słuchał TOK FM i z poziomu czarnego humoru, opowiadając o polskich sądach, rozmyśla nad wyprowadzką do USA.

Audycja: Jan Fijor zaprasza 2013-10-03

Fijor idzie w politykę

Nadający: Jan Fijor

Janek kontynuuje temat ameryki południowej, tym razem opowiada o prywatnych miastach LEAP.
Pobierz [53 MB]

KOMENTARZE

MK 2013-10-03

Może Janek by się wypowiedział i rozwinął temat SĄDÓW? W jednym z bardzo starych odcinków mówił, że chciałby aby sądy były prywatne, i jak ktoś chce się sądzisz w sprawie swojej kamienicy bo mu ją ktoś np. okupuje to idzie do sądu O KTÓRYM WIE ŻE SĄDZI TAK BY TAKICH OKUPANTÓW WYRZUCAĆ. Jak się sądzi mąż z żoną to idzie do sądu specjalizującego się w wyrzucaniu żon. Zrozumiałem, że Jan ma taką koncepcję że każdy KUPUJE sobie z góry odpowiedni dla siebie OSĄD sądu. Przydała by się o tym audycja. Bo sporo gadacie o władzy ustawodawczej, ale o sądowniczej nie.

afafaffa 2013-10-03

juz pan opowiadal o tym polwyspie :)

Jezier z zadupia 2013-10-03

Jeśli chodzi o sądy to ja to widzę na tej samej zasadzie co rozstrzyganie sporów na stronach internetowych ,gdzie jej właściciel ustalił zasady itp itd 
 
Podstawowa zasadą internetu jest możliwość stworzenia własnej strony internetowej (kwestia serwów) z unikalnymi zasadami oraz egzekwowani ich wedle własnego uznania  
 
to samo miałoby miejsce w wypadku systemów politycznych każdy kto zakłada miasto ma prawo ustalać własne zasady w tym mieście jednak nie można pozwolić aby ten ktoś wpływał na zasady jakie panują w danym domostwie. 
 
Dobrze a teraz sądownictwo , z jednej strony sądzeniem zajmuje się właściciel lub starszy wioski (tak jak to miało normalnie miejsce) czyli ktoś z największym doświadczeniem życiowym oraz darzony największym szacunkiem wśród ludzi ,zawsze mogłoby być kilku takich co by sądzeniem się zajmowało a oni by radzili się między sobą co do kwestii sądzenia w wypadku popełnienia czynu na obszarze o wspólnej jurysdykcji 
 
Pozdrawiam Kamil

Jezier z zadupia 2013-10-03

taką strefę można to zrobić w kotlinie jeleniogórskiej !!!

sprae 2013-10-03

Tak prawdę mówiąc to wyłączyłem po tym bajdurzeniu o KNP i 10%. Dosłucham resztę w wolnym czasie. 
 
Jeśli miałbym coś doradzić, to raczej współpracę z burmistrzami którzy mają najbogatsze gminy. Oni już mają sukcesy polityczne w rzeczywistości i potrafią się obracać w tym łajnie, dla dobrobytu mieszkańców.

Krzysztof z Bielska-Białej vel ByteEater 2013-10-03

@afafaffa, ale to było na KC4, zresztą w odpowiedzi na moje pytanie.

kobza 2013-10-03

Bardzo fajny pomysł z tą wydzieloną strefą jurystykcyjną na terenie Polski i niestety - albo stety - ale takie organizacje trzeba przeprowadzać odgórnie - oddolnie nie ma szans.  
Blacha wspomniał o naszych lokalnych samorządowcach, "oddanych ludziom, lokalnym interesom" otóż, bzdura - nasi lokalni politycy nie muszą się przed nikim tlumaczyć, robią co im się podoba np budują aquaparki za 100 mln zł tłumacząc, że "ludzie tak chcieli". A ludzie co? nic! Działanie samorządowców jest odbiciem działan rządu.  
 
Szczerze mówić, to lud, zwykli ludzie nie są zainteresowani niczym, poza tym, aby mieć jako taki święty spokój, np w mieście na 100 tyś mieszkanców, głosuje ok 15%, a większość stadnie przyjmuje to co zostało ustalone. Lokali politycy zacierają rączki i robią co chcą.  
Zmienić cokolwiek, może tylko mała zorganizowana grupa ludzi, która wyjdzie z odgórnym postulatem i tymi samymi metodami w które bawi się "wielka polityka" - "urobi" większość.

Tomasz 2013-10-04

Podziwiam Twój zapał Janku. 
Co do tematu to bardzo mi się podoba, jestem emigrantem i Ty emigrowałeś wiele lat temu, więc wydaje mi się, że tylko emigranci są w stanie to zrozumieć, bo to własnie głównie ekonomiczna sytuacja zmusiła ich do emigracji. 
Wobec tego może warto zacząć od małych regionów, gdzie musi się udać i na tym przykładzie pokazać, że może warto to zrobić na większym regionie.  
Tak jak Blacha mówił, nie ma prostej drogi i trzeba to jeszcze 10 razy zamieszać, żeby to nie przypominało tego czym ma być, bo jednak jak się gra w otwarte karty to ludzie się zaczynają zastanawiać o co chodzi i są bardzo nieufni. 
 
I Śląsk i Pomorze już poczynili kroki w celu pokazania swojej odrębności, Kaszubi są dość zaradni i gościnni i proszę nie mylić tuska, który nie ma nic wspólnego z byciem Kaszubą. 
 
Śląsk nie jest mi dobrze znany pod tym względem, ale mam pozytywne skojarzenia, stąd, gdyby znaleźć mniejszy region,  
w jednej z obu tych części Polski, myślę, że może to się udać, zwłaszcza, gdyby był to region gdzie było/jest wiele emigrantów, którzy rozumieją problem, bo im łatwiej przekonać rodziny i sąsiadów, że to ma sens.

Jacek_vel_Blacha 2013-10-04

Przypominam ,że wolne strefy ekonomiczne także w Polsce powstały właśnie za wstawiennictwem władz samorzdowych ,"góra" partyjna jedynie przyklepała co miała przyklepać. 
Nie chce mi się nawet podawać przykładów , najprościej pojechać w antydemokratycznym stylu ,że polityk niezależnie jakiego szczebla to na pewno menda i *uj dlatego nie da się z nim nic załatwić. 
Tylko takie myślenie w żaden sposób nie rozwiazuje problemu no chyba ,że Janek jest w posiadaniu jakiejś prywatnej armii która dokona przewrotu :-)  
 
cytat :  
"Z punktu widzenia prawa wspólnotowego zwolnienie z opodatkowania dochodów z działalności prowadzonej w SSE stanowi formę pomocy państwa w rozumieniu TWE. W swej pierwotnej wersji konstrukcja zwolnienia nie spełniała  
jednak wymogów uznania za pomoc zgodną ze wspólnym rynkiem" 
koniec cytatu . 
 
Jest to fragment z dokumentu opublikowanego przez PwC na temat specjalnych stref ekonomicznych (SSE) i zarazem to potwierdza to o czym mówiłem ,że UE i jej regulacje nie sa tutaj problemem . 
link : www.pwc.pl  
 
Poniżej link do artykułu na temat roli regionów w tworzeniu specjalnych stref ekonomicznych : 
biznes.gazetaprawna.pl 
 
cytat z tekstu w linku wyżej : 
"Krakowski Park Technologiczny, który zarządza krakowską strefą, stał się instytucją w poważny sposób wspierającą rozwój nowoczesnej gospodarki w całej Małopolsce. KPT stał się partnerem nie tylko samorządów, w których działają podstrefy, lecz także ośrodków naukowych i administracji, co pozwala realizować projekty realnie wpływające na promocję innowacyjnych rozwiązań i transfer technologii." 
koniec cytatu. 
 
Jeżeli w Polsce za kilka lat powstała by taka SSE pod protektoratem ASBIRO a konkretny region ( nie chce teraz lokalizacji sugerować) bez watpienia by na tym zyskał to po kolejnych kilku latach na tej bazie przedstawiciele SSE mogli by zapukać do niejednych drzwi majac bardzo silne argumenty by przekształcić to w jurysdykcje. 
Wiem Janek ,że jest zapał do tego by zrobić to już teraz , od razu łomotać we właściwe drzwi ale miej na uwadze to jak władze tego kraju traktuja swoich obywateli a przez to nawet dużej skali referendum może okazać się porażka także z powodu nieufność ów obywateli do czegoś co tak na prawdę będzie incydentem w najnowszej historii Polski i w ten sposób zwykli ludzie będa na to patrzeć zanim złoża swój podpis . 
 
Pozdrawiam  
 
JacekVelBlacha

Krzysztof z Bielska-Białej vel ByteEater 2013-10-05

SSE to kpina. Powstają tam, gdzie politycy lokalni mają układy, a najwięksi gracze polityki krajowej pochodzą stamtąd. Mnóstwo uniokratycznych i kolesiowskich organizacji czuwa nad SSE. Poza tym SSE to tylko przywileje dla wybranych, spełaniających kryteria (często uznaniowe) firm, a nie całościowe rozwiązanie, jak miasto statutowe, z którego dobrodziejstw korzysta każdy, nawet zwykły Kowalski, który coś potrafi i chce uczciwie żyć.

Jacek_vel_Blacha 2013-10-05

@Krzysztof 
 
Może zamiast krytykować wrzucisz coś konstruktywnego? :-/ 
 
Myślisz ,że w takim prywatnym mieście było by aż tyle przestrzeni aż tyle miejsca by każdy mógł się tam znaleźć .Polecam obejrzeć filmik ostatniej audycji Firma na emigracji jak Maciej wspomina o cenach nieruchomości i wogóle cenach w takim Lichtensteinie przy bardzo bardzo niskich obłożeniach fiskalnych na wzór ,na podobieństwo tego co w Lichtensteinie w owym prywatnym mieście szybko cena za miejsce by skoczyła do astronomicznych kwot za metr kwadratowy. 
 
Wszędzie kolesiostwo ,wszędzie układy a urzędnicy czaja się na drzewach xD z takim myśleniem to eh... a mi pisza ,że to ja torpeduje pomysły Janka :-/  
Od czegoś trzeba zaczać nawet jeśli nie jest to ideologicznie krystaliczne , żyjemy w takim świecie w jakim żyjemy na cały szereg rzeczy nie mamy wpływu więc może zamiast obrażać się na rzeczywistość zaczać działać , lub chociaż dać impuls do działania a nie uprawiać malkontenctwo. 
Zirytowałem się .

kobza 2013-10-05

SSE to nie jurystykcja ktora rządzi się własnymi prawami. Wydaje mi się, aby w ogóle myśleć o przekształceniu SSE w Jurystykcje to trzeba mieć silnych przedstawicieli w rządzie, ew. lobbować to- wszelkie działania na poziomie samorządu są mało realne.  
 
Aby utworzyć autonomiczną strefę prawno trzeba mieć JEDNAK swojego mocnego przedstawiciela w rządzie - partie z jakotakim poparciem. Plan jest bardzo ambitny. To nie jest w ogole do zrobienia na poziomie samorządu.

Tomasz 2013-10-06

łatwo mówić o tym dlaczego miałoby się nie udać, to może dla odmiany warto skierować burzę mózgów na tor jak mogłoby się to udać, bo wszystkich się nie przekona i nie od razu. 
 
Czy hipotetycznie, gdyby w jakiejś gmine zameldowali się w większości "mieszkańcy" kontestacji, to czy przy wybraniu władz w większości kontestacyjnych i prowadzeniu własnej polityki można by coś ugrać na większej arenie?

Tomasz 2013-10-06

www.stat.gov.pl - załączam statystyki dot gmin

kobza 2013-10-06

dalej nie rozumiesz, ze takie dycyzje o własnej strefie prawnej, podejmuje się odgórnie - władze gminne to nie ustawodawca - nie maja takich uprawnien.

Tomasz 2013-10-06

niestety masz rację, z tego co czytam: 
www.parp.gov.pl 
 
wychodzi na to, że tak został ograniczony odgórnie budżet gminy by ta dorabiała na karaniu swoich wyborców, bo z podatków, które może ściągać niewiele da się wyciągnąć, no chyba, ze ma na swoim terenie jakieś specjalne warunki do ściągania podatków. 
 
Mimo to gdyby taka nowoczesna gmina powstała bądź istnieje, gdzie podatki są niskie i drogi nie najgorsze, a obsługa jak w przedsiębiorstwie prywatnym to czemu nie, od czegoś można zacząć :)

kobza 2013-10-06

ale to nie jest to o czym mówił pan Jan! Zresztą, gdyby taki lokalny obszar z tak niskim obłożeniem podatkowym, swietnie zaczął prosperować, to skąd pewność, że lokalni politycy nie zaczęli by KONKUROWAC z samymi przedsiębiorcami, tak jak to miejsce do tej pory w postaci roznych społek miasta?  
 
Plan dobry - do zrealizowania tylko odgórnego, na zasadzie faktycznego przedstawicielstwa w sejmie, nie figuranta z pustymi chwytliwymi sloganami, Libertarianie brzydzą się polityką, więc niech zasponsorują swojego mocnego przedstawiciela, partie. Uważam, że to jest zwykła umijętność odnalezenia się w takich a nie innych warunkach, bez tego "góra" kopie "dół".

kobza 2013-10-06

co do Korwina, to osobiście go lubię, jest postacią barwną, w wielku kwestiach się z nim zgadzam, w wielu nie - niemniej jednak, jest on NIEWIARYGODNY w oczach opinii publicznej - czy komuś się to podoba, czy nie, ale przedstawiciel musi byc bardziej "stonowany, wyważony, grać tymi samymi kartami", unikać kontrowersji - gdyż nie zajedzie na tym daleko.

slawko 2013-10-06

Ja proponuje na mazurach eksperymenty robic. Bieda, bezrobocie, ludzie uciekaja. Jak widac ludzie z Wiejskiej klada na nich lache. Miejsce dobre.

Tomasz 2013-10-06

@kobza - wydaje mi się, że nie do końca rozumiesz ideę, którą przedstawiłem: skoro słabością demokracji jest to, że idioci są to większością, to można na małej powierzchni dla odmiany zebrać mądrzejszą większość i to zgodnie z prawem. 
Dla mnie np. nie ma problemu, żeby się zameldować i mieszkać przez jakiś czas w określonej lokalizacji, mogę pracować zdalnie.  
 
Ale nie w tym leży problem ponieważ lokalnie nie można zbyt wiele ugrać, ponieważ podatki które są najdotkliwsze są odgórnie narzucane. 
 
Stąd mi pozostaje założenie działalności w raju podatkowym, życie poza granicami kraju. 
 
Co do samego problemu poruszanego przez Janka - chętnie bym się dowiedział jakie opcje wchodzą w grę, bo @kobza pieprzysz cały czas o jakiś niemożliwościach a to na razie nie prowadzi do rozwiązania.

kobza 2013-10-06

Tomasz, czytaj mnie nie zrozumieniem. Niezależna jurysdykcja to nie tylko niskie podatki, to np mozliwość ich zniesienia, niezależność od fiskusa, zusu, sądownictwa, polskiej policji m in. i innych przepisów. Np w Polsce masz ok 200 tyś róznych "interpretacji podatkowych" - taka jurystykcja to wlasnie odcięcie się od tego.  
 
Na poziomie samorządu, jest to nie do wykonania.  
 
@Tomasz: "skoro słabością demokracji jest to, że idioci są to większością, to można na małej powierzchni dla odmiany zebrać mądrzejszą większość i to zgodnie z prawem" 
 
Kto ci bajek naopowiadał, ze to jest "najwieksza słabość demokracji" - człowieku, słabość demokracji to system sam w sobie, który "produkuje" ułomne prawo. Wiekszosc nie ma tu nic do rzeczy, demokracja wciaż "działa" gdy garstka ludzi idzie do wyborów.  
 
Nawet jeśli w jakims rejonie chcesz zebrać "mądrzejszą większość" - no to co wskurasz? Co najwyzej załozysz SSE!

look997 2013-10-06

Powiat Pilski się zgłasza!

Jacek_vel_Blacha 2013-10-06

@kobza 
 
Niezależnie jak źle to wyglada to od czegoś trzeba zaczać wedle chińskiego powiedzenia nawet najdłuższa droga zaczyna się od pierwszego kroku .Wedle mojej opinii takim pierwszym krokiem jest stworzenie specjalnej strefy ekonomicznej a następnie próba jej przekształcenia .Czy to jest trudne? Oczywiście ,że jest .Czy jest czasochłonne ? Oczywiście ,że jest .Znasz lepsze a na dodatek możliwie realistyczne rozwiazanie ? ( Nie sadzę! )  
Janek pierwszy raz od dłuższego czasu rzucił konkretem i to takim konkretem sprawdzonym na zagranicznych gruntach , wskazał realny model którym można się posiłkować.... Janek tutaj rusza masowa wyobraźnie a Ty chcesz to zwyczajnie po polsku zwalić ! Nie , nie pozwolę na to .Myślę ,że @Tomasz także nie byłby tym zachwycony.

LordBlick 2013-10-07

Region słupski jest rzut beretem od morza (ok 20 km ze Słupska do Ustki), no i już ma SSE, a nawet SSSE... ;)

Daniel Piesto 2013-10-07

Kaczyński kiedyś starał się zdobyć wyborców obiecując 17 województwo: środkowopomorskie. Jak znalazł.

Antoni od zaopatrywania dentystów. 2013-10-07

Bardzo ciekawa audycja. To,że prawo kuleje i szaleje korupcja wiedzą wszyscy. Nawet ostatnia ustawa śmieciowa napisana została pod urzędnika, który według swojego uznania wybierze firmę. Zabrakło tylko stawek łapówek. Autostrady - to jeden wielki przekręt i co - nic. Pomysł – czy coś w rodzaju Trybunału Stanu składającego się z nieprzekupnych sędziów z zagranicy jest dobry, tylko ma tę wadę ,że jest utopijny. To nagle wysoko postawieni urzędnicy partyjni mieli by być stawiani przed taki trybunał. Jeżeli chodzi o strefę ekonomiczną w której aktywność szła by „od dołu”, to też godzi w układ partyjny. Kto wie, może jakiś lokalny działacz spróbować walkę z wiatrakami i życzę mu powodzenia. Pomysłów jest wiele np. lokalna waluta – jest coś takiego w Szwajcarii i ostatnio w Hiszpanii. Na Zachodzie ludzie zaczynają kupować żywność od chłopa. ASBIRO, Radio Kontestacja tworzy dobry klimat żeby - aktywni,młodzi, przedsiębiorczy ludzie zamiast psioczyć, spróbowali zrobić coś konstruktywnego. Ja mam tyle lat co Janek – pracuję, prowadzę firmę i sympatyzuję z całym naszym ruchem wolnościowym. Pozdrawiam!

kobza 2013-10-07

@Jacek_vel_Blacha 
"... Janek tutaj rusza masowa wyobraźnie a Ty chcesz to zwyczajnie po polsku zwalić ! Nie , nie pozwolę na to .Myślę ,że @Tomasz także nie byłby tym zachwycony." 
 
Aż mi łeska poszła.... jejku, niszcze Twoje i Tomasza marzenia. Przepraszam!!!! 
No, nie wiedziałam, ze mam aż tak dużą siłę sprawczą, aby coś "zwalić"? - ale mogę np "zwalić" mojego psa z kanapy. 
 
Ja wskazuje tylko na realia, a realia nie są optymistycznie i moim skromnym zdaniem - pomysł pana Jana dobry, realizacja kt zaproponowałeś fantazyjna/mało rozwojowa. No ale oczywiście, coś trzeba robić, trzeba mieć nadzieję i energie, no ale trzeba też wykorzystać intelekt, zdrowy rozsądek, dostępną wiedzę, a nie "hurra optymizmem" rzucać się pod pociąg!

błażej 2013-10-07

"jedno okienko na cała Polskę"udany żart poprostu przedni

Adam 2013-10-08

ktoś już stworzył profil ba fb dotyczący pomysłu :) 
https://www.facebook.com

Jacek_vel_Blacha 2013-10-08

@kobza  
 
Zamiast wskazywać realia , o których ludzie i tak dobrze wiedza , wskaż , co już napisałem , alternatywne rozwiazanie.....  
"Znasz lepsze a na dodatek możliwie realistyczne rozwiazanie ? ( Nie sadzę! )"  
Innymi słowy zaproponuj coś bo jak do tej pory uprawiasz coś co Hugo ma w zwyczaju nazywać polactwem ( czyt. nagminna krytyka poparta niemoca bez odrobiny reflekcji nad rozwiazaniem )

dataskin 2013-10-08

Pewnie zainteresuje Cię, Janku fakt, że KNP pochwyciło pomysł dzięki niezależnym mediom (portalowi polskiepiekielko.pl) 
polskiepiekielko.pl 
 
odpowiedź do artykułu na temat Twojej audycji: polskiepiekielko.pl

kobza 2013-10-08

@29  
Blacha czytaj ze zrozumieniem, zaproponowalam rozwiązanie - tzn wskazałam na pewien pomysł;  
A ze pomysł niezgodny z twoimi mniemaniami, to dla ciebie "polactwo", "niemoc", "nagminna krytyka" i powód do "wycieczek personalnych" i jeszcze odwołujesz się do swojego "gury" - z całą sympatią dla Hugo ;)  
 
Blacha, znasz realia - jak to określiłes, to dlaczego zaproponowałes SSE?

Krzysztof z Bielska-Białej vel ByteEater 2013-10-09

Blacha, chodziło mi o to, że SSE to ślepa uliczka, bo jest synekurą dla Lewiatana. Za mało samorządności, za dużo macek, a mogą mówić, że po co miasto statutowe, jak przecież macie SSE. Moim zdaniem nie należy się powoływać na SSE, bo to droga do wykastrowania tego projektu prze upodobnienie do SSE, gdy chodzi o zakres możliwości, a także stopień kontroli przez Lewiatana. Ja jak najbardziej jestem za, i nawet pisałem (m.in. Wiplerowi, gdy jakiś czas temu zbierał pomysły), że Bielsko-Biała powinno zostać miastem statutowym, tylko przestrzegam przed pewną drogą, sugerowaną we wcześniejszych komentarzach, którą uważam za błędną, na co mam argumenty. 
 
A ceny ziemi skoczyłyby, oczywiście. Więc ludzie chętniej kupowaliby w okolicy, poza tym obszarem. Po czym byłby dość silny głos, żeby go powiększyć. Co w tym złego? Należałoby się cieszyć, że rynek wycenia ziemię na więcej - cena rynkowa to przecież taka, jaką ludzie dobrowolnie są skłonni zapłacić.

Jacek_vel_Blacha 2013-10-10

@Krzysztof z Bielska-Białej vel ByteEater 
 
Czyli co będziesz czekał na lepszy wynik wyborczy KNP ? ;-) :P 
 
W Twojej wypowiedzi niestety również nie znalazłem konkretów w postaci alternatywy do tego co przedstawiłem .Bezrozumna wiara w sukces wyborczy jednej z "naszych" partii to jak dla mnie skrajnie naiwna wizja . Poproszę o konkret bo mimo największego wysiłku ,próby nawet czytania miedzy słowami nic prócz krytyki i negacji nie znalazłem w Twoim komentarzu. 
Cytuje :  
 
" tylko przestrzegam przed pewną drogą, sugerowaną we wcześniejszych komentarzach, którą uważam za błędną, na co mam argumenty." 
 
koniec cytatu. 
 
Proszę pokaż inna drogę która : 
1.Nie będzie wymagała olbrzymiego finansowania oddolnego jakiejś partii politycznej .Gdzie mimo finansowania skutków czegoś takiego nie jesteśmy pewni bo co pokazuj praktyka ludzie po wejściu do gmachu na Wiejskiej często bardzo się zmieniaja , najczęściej w sensie negatywnym zachodzi ta zmiana. Jest takie prawdopodobieństwo ,że drugie tyle co na wepchnięcie takiej partii do struktur władzy ludzie będa musieli wydać na kampanie informacyjna po co ,dlaczego i gdzie ,dla kogo powoływać wydzielony obszar prawo-fiskalny na terenie Polski. Podsumowujac koszty ogromnie wielkie , wynik nie pewny. 
2.Nie jest kierunkiem referendalnym co doskonale pokazuje przykład zmielonych .Zrobisz referendum zostanie ono zmielone przez struktury partyjno-administracje ( jak sadzę także w poczuciu zagrożenia przed tak silnym niezależnym obszarem) i spalisz pomysł na kolejne 5-10 lat bo ludzie drugi raz na to samo nie zagłosuja przekonani ,że się nie uda .Co najmniej kilka lat będzie potrzebnych by zapomnieli i mogli ustosunkować się do tego na nowo. 
 
3.Lobbyści .... Skad ich weżmiesz? Kto i wedle jakich kryteriów bedzie ich weryfikował ? Na ich opłacenie będzie potrzebna zbiórka wśród ludzi a to oznacza ,że będziesz musiał podać dane personalne tych lobbystów a to znów oznacza ,że te dane wyciekna do mediów pół biedy jeśli to media lokalne gorzej jeśli TVN podchwyci temat i zmasakruje cała inicjatywę jako szalony pomysł skrajnych neoliberałów . 
 
Ja szczegółowo i dokładnie przeanalizowałem jakiego typu opcje w tym wypadku moga wchodzić w grę. SSE jest tu moim zdaniem najbardziej realne i zarazem daje przedpole do działania tzn gdy już zaistnieje SSE wówczas jest więcej możliwości by lokalnie (ale nie tylko lokalnie) przekonywać ludzi ,że to jest dobre i pożyteczne dla wszystkich wkoło.Administracja z swoimi fochami na takim tle może się bujać kolokwialnie piszac bo takowe strefy na terenie Polski oraz zagranica już istnieja  
 
Niebawem napiszę odpowiedź , dalsza jej część .... 
@kobza Tobie już w dużej mierze odpowiedziałem ale jeszcze tu dopiszę za jakiś czas ....

Krzysztof z Bielska-Białej vel ByteEater 2013-10-11

Blacha, nie wiem, co Ty o tych lobbystach. O reszcie rozmawialiśmy na głos, ale skoro tu publicznie mnie wywołujesz, to też podam pisemnie 2 sposoby. Jeden (wymieniany w kontekście KNP) to postawienie tego jako absolutny warunek do koalicji przez partię, która nawet może mieć mało mandatów, ale być niezbędna komuś do zbudowania większości. A drugi polega na ogłoszeniu tego przez lokalnego przywódcę (np. prezydenta miasta), który cieszyłby się popularnością u ludności, a najlepiej jeszcze przyjaźnił z dowódcą stacjonującej tam jednostki wojskowej. UE jest już na tyle słaba, że nie przemogliby drugiego Haidera. W Polsce kryzys (m.in. demograficzny, finansów publicznych, kultury politycznej) też doprowadzi do tego, że spokojnie będzie można, mając cojones i oddolne poparcie, zagrać tym w Warszawie na nosie.

Jacek_vel_Blacha 2013-10-11

@Krzysztof z Bielska-Białej vel ByteEater  
 
O lobbystach wspomniałem z rozmachu @kobza o nich pisała więc od razu wypunktowałem żeby to do głowy w kolejnym komentarzu Ci nie przyszło.  
---------------------------------------------------------------------------------------------- 
Cytuje :  
 
"Blacha, znasz realia - jak to określiłes, to dlaczego zaproponowałes SSE?"  
 
koniec cytatu. 
 
Nie jestem wielkim fanem @kobza SSE i z wieloma zarzutami wobec tego ustrojstwa zgadzam się z ByteEater'm nie mniej jednak jeżeli chcemy obrać kierunek jaki daje nam choćby 1% gwarancji sukcesu i nie jest karkołomnym zajęciem typu partyjne mezalianse (patrz komentarz kolegi wyżej) to SSE jest czymś co stanowi poczatek pewnego procesu nad jakim mimo wszystko mamy zdecydowanie większa kontrolę niż nad procesami zachodzacymi na poziomie politycznym. Napisałem "mimo wszystko" bo Krzysztof w rozmowie prywatnej (na skype) trochę mnie uświadomił co do ilości biurokracji wewnatrz specjalnej strefy ekonomicznej.  
 
cdn....

Gregorius 2013-10-12

Witam,  
od niedawna pasjami słucham kontestacji, bo odpowiada mi Wasz sposób myślenia.  
Tak się zastanawiałem, nad pomysłami p. Janka. To piękna utopia. Od lat powtarzam swoja receptę na poprawę, a brzmi ona: niech się państwo od ludzi odpier.... Problem polega na tym ze państwo nigdy się nie odpie... z prostej przyczyny, nikomu się to nie opłaci, poza zainteresowanymi. Każdemu jest względnie dobrze, nie ma atmosfery na zryw. Nie ma szans. Jesteśmy jako społeczeństwo zarobieni, przepracowani, wkładamy cały wysiłek w przetrwanie i nie mamy czasu nawet dzieci robić. Nikt niczego nie ułatwi i nie pomoże z prostej przyczyny, precedens pokazałby, że się da. Ja rozumiem ideę. Jest banalnie prosta, ale decydenci nie mają szans skorzystać na banalnych rozwiązaniach, za którymi nie stoi gąszcz niezrozumiałych i sprzecznych przepisów, więc nigdy nie dopuszczą, by zaistniała. Niemniej, kto nie spróbuje nigdy się nie dowie, więc czemu nie. 
Taka anegdota, jak uzdrowić system emerytalny: niedawno w jakimś serwisie informacyjnym było, że na terenach USA gdzie przeszedł huragan, luzie nie mieli prądu kilka tygodni i teraz, po 9 miesiącach od huraganu, przyrost naturalny zwiększył się tam o 50%. A wziąć wyłączyć w Polsce prąd na 3 miesiące, i za 20 lat jest nas 80milionów. 
Pozdrawiam

Dodaj komentarz...

Jan Fijor

Współzałożyciel szkoły biznesu ASBIRO, przedsiębiorca i podróżnik, który w czasie stanu wojennego wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, gdzie spędził 17 lat. Były barman, pośrednik nieruchomości, agent ubezpieczeniowy i makler. Obecnie, oprócz działalności w szkole ASBIRO, zajmuje się publicystyką oraz jest właścicielem wydawnictwa Fijorr Publishing.

Prowadzi audycję na żywo Jan Fijor zaprasza w którym przedstawia punkt widzenia przedsiębiorcy. W środy o 21.00

Medale:

Program miesiąca
złoty!

Prowokator miesiąca
złoty!
Inne audycje tego autora:





Jan Fijor - Roboty kradną pracę? (24) - 6 tygodni temu


Jan Fijor - A narzekam sobie dzisiaj (19) - 8 tygodni temu

Więcej audycji...

Jan Fijor - Najbogatsi ludzie rotują (15) - 2 miesiące temu

Jan Fijor - O lewackim Hollywood (6) - 3 miesiące temu

Jan Fijor - Spotkam się z Trumpem (23) - 3 miesiące temu

Jan Fijor - Nowe obywatelstwo Janka (5) - 3 miesiące temu

Jan Fijor - Milion plus (17) - 4 miesiące temu

Jan Fijor - Powrót z Białorusi (3) - 4 miesiące temu

Jan Fijor - Wolny monopol (21) - 4 miesiące temu

Jan Fijor - Prezydenci USA (12) - 5 miesiące temu




Jan Fijor - Telenovela (7) - 6 miesięcy temu

Jan Fijor - Raport z Liberlandu (19) - 7 miesięcy temu




Jan Fijor - Oszukańczy Wolontariusz (18) - 8 miesięcy temu


Jan Fijor - Trumpy i Hilarie (3) - 8 miesięcy temu

Jan Fijor - Trumpy i Hilarie (7) - 8 miesięcy temu

Wielki szwindel na mieszkaniach (19) - 9 miesięcy temu

Jan Fijor - O palancie z Kontestacji (35) - 9 miesięcy temu

Jan Fijor - Szarańcza w Malawi (20) - 10 miesięcy temu



Jan Fijor - To Polacy Panie Kolonko (21) - 10 miesięcy temu


Jan Fijor - On wcale nie mówi jak jest (30) - 11 miesięcy temu


Jan Fijor - ksiądz Zieba zlewaczal (9) - 11 miesięcy temu

Jan Fijor - TRUMP (34) - 11 miesięcy temu

Dlaczego Janek nie kupił złota? (22) - 11 miesięcy temu


Jan Fijor - Jak znaleźć sponsora (9) - ponad rok temu




Jan Fijor - Skok na OFE 2.0 (29) - ponad rok temu


Jan Fijor - Pranie pieniędzy na dom (34) - ponad rok temu

Jan Fijor - Jak w grudniu 81 (40) - ponad rok temu


Jan Fijor - Illinois vs Oklahoma (20) - ponad rok temu



Komu Kaczyński zrobi dobrze? (23) - ponad rok temu


Jan Fijor - Jednak się walnęliśmy (12) - ponad rok temu


Jan Fijor - Super Kandydatka z PO (8) - ponad rok temu

Jan Fijor - Silk Road (14) - ponad rok temu

Obsługa klienta wg Janka (19) - ponad rok temu

Jan Fijor - Same niedobre rzeczy (10) - ponad rok temu


Bierzcie zasiłki (31) - ponad rok temu










Jan Fijor - Podatek katrastrofalny (10) - ponad rok temu

Jan Fijor - Pomysły na biznes (7) - ponad rok temu


Jan Fijor - o tematach z debaty (18) - ponad rok temu


Jan Fijor - Wybory (19) - ponad rok temu


Nie ma gotówki i nie będzie (24) - ponad rok temu

Jan Fijor - O Ameryce Łacińskiej (14) - ponad rok temu


Jan Fijor - Jak umarł Tuwim (11) - 2 lata temu


Jan Fijor - O pisaniu książek (29) - 2 lata temu


Jan Fijor - Franek (14) - 2 lata temu


Jan Fijor - Putin Austriakiem? (18) - 2 lata temu

Jan Fijor - Lekcja historii (14) - 2 lata temu




Jan Fijor - Motywy (30) - 2 lata temu


Jan Fijor - O wizycie Stockmana (16) - 2 lata temu

Jan Fijor - Złoto (9) - 3 lata temu




Prywatyzacja wg Janka Fijora (14) - 3 lata temu


Kierowcy LPG są dyskryminowani (13) - 3 lata temu





Wolny rynek — wprowadzenie (38) - 3 lata temu





Jan Fijor - Buthan (17) - 3 lata temu




Jan Fijor - Emp@tia (5) - 3 lata temu


Jan Fijor - Łukraina (18) - 3 lata temu


Nakręcony prywatyzacją (52) - 3 lata temu


Słuchacz w długach (30) - 3 lata temu

Jan FIjor - Rock and Roll (15) - 3 lata temu

Jan Fijor - Dyskryminacja (27) - 3 lata temu



Bitcoin to tylko zabawka! (87) - 3 lata temu

Bardzo smutny Janek (47) - 3 lata temu

Wywiad z Markiem Klugmannem (40) - 3 lata temu

Rzecz o kontroli czynszów (14) - 3 lata temu

Janek zbankrutował (20) - 4 lata temu


Blacha wie co mówi (37) - 4 lata temu

Fijor idzie w politykę (37) - 4 lata temu

Ostro (63) - 4 lata temu



Banki, samochody, podręczniki (28) - 4 lata temu


Służba zdrowia za oceanem (22) - 4 lata temu

Czy okienko blokuje kolejkę? (65) - 4 lata temu

Czy istnieje strata społeczna? (24) - 4 lata temu


Czy alkoholik jest racjonalny? (61) - 4 lata temu


Czym jeździ milioner? (21) - 4 lata temu

Jan Fijor - Jak wybieram akcje (15) - 4 lata temu


Jan Fijor - Emeryty (40) - 4 lata temu

Jan Fijor- Zmęczenie bogactwem (28) - 4 lata temu


Jan Fijor - Kto mi wisi? (58) - 4 lata temu

Na co nam służby specjalne? (17) - 4 lata temu


Jan Fijor - Geje są jak SB (50) - 4 lata temu

Jan Fijor - O dwóch burakach (20) - 4 lata temu

Jan Fijor - Długi (117) - 4 lata temu


Bogaty może dłużej (48) - 4 lata temu


Komentarze pomysłów na biznes (32) - 4 lata temu

Co Janek zrobił z ogórkami? (37) - 4 lata temu




Jan Fijor - SKOK (15) - 4 lata temu



Jan Fijor - Rozmowy na Jetlagu (19) - 4 lata temu


Jan Fijor - Ja się wycofuję (20) - 5 lata temu


Robimy gospodarstwo? (70) - 5 lata temu



Jan Fijor - Wyjazdy (53) - 5 lata temu





Jan Fijor - Broni Amber Gold (78) - 5 lata temu


Jan Fijor - W kraju dziadów (27) - 5 lata temu




Jan Fijor - Oba maży da (30) - 5 lata temu

Jan Fijor - Karty kredytowe (19) - 5 lata temu


Jan Fijor - Rozmowy znad Turcji (44) - 5 lata temu

Jan Fijor - pośrednicy (23) - 5 lat temu


Czy celnicy to kretyni? (23) - 5 lat temu

Jan Fijor - Unikać euro i eko (26) - 5 lat temu

Jan Fijor - Knajpy w Zakopanym (29) - 5 lat temu




Jan Fijor - Powrót z Azji (15) - 5 lat temu



Jan Fijor - dochód pasywny? (21) - 5 lat temu


Jan Fijor - Putinizacja (38) - 5 lat temu

Jan Fijor - To już 6,12 (26) - 5 lat temu










Jak sprzedawać dom? (20) - 6 lat temu

Boeing, monopol i korupcja (52) - 6 lat temu


Oburzeni (11) - 6 lat temu


Książki ekonomiczne (21) - 6 lat temu

Podatek Buffeta (8) - 6 lat temu

Dlaczego nas nie lubią? (31) - 6 lat temu

Portugalia (17) - 6 lat temu

Wy ćwoki (15) - 6 lat temu

Jan Fijor: Czy brać kredyt? (4) - 6 lat temu






Przygody Janka w Rosji (10) - 6 lat temu

Co tam w Norwegii słychać (38) - 6 lat temu



Jan Fijor o gejowych (50) - 6 lat temu

Jan Fijor o pracy po maturze (39) - 6 lat temu


Co boli Janka F.? (14) - 6 lat temu


Fijor zatrzymany w Kolumbii (11) - 6 lat temu


Kto to jest biedny człowiek (18) - 6 lat temu

Kto to jest człowiek biedny (6) - 6 lat temu


Żona milionera (10) - 6 lat temu





Afryka Afryka (27) - 6 lat temu

Czego nie wiem Janek Fijor (9) - 6 lat temu


Janek o szpitalach (7) - 6 lat temu



Dalsze relacje z Kaliforni (17) - 6 lat temu

Fijor w Californi (17) - 6 lat temu


Prawo spadkowe (6) - 6 lat temu

Się SANEPIDowi oberwało (9) - 6 lat temu




O wyborach w ameryce (21) - 7 lat temu





O gatunkach, które wymierają (14) - 7 lat temu




O "wygranych" na loterii (15) - 7 lat temu

Służba zdrowia ciąg dalszy (26) - 7 lat temu











Państwowe akcje (20) - 7 lat temu


Ubezpieczalnia pilotów TV (2) - 7 lat temu

Jan Fijor o USA (33) - 7 lat temu






A dzisiaj polecamy:
 align="center">
Program sponsorują:

Montaż Anten Warszawa - - 20.00
Przeprowadzki Międzynarodowe - - 25.00
WordPress Developer - - 39.00
Suplementi.pl - Odżywki i suplementy - - 20.00
Chwyty Gitarowe - - 30.00
Wypożyczalnia samochodów Odkryj-Auto - - 30.00
Montaz-Anten.PL - - 20.00

Możesz i ty zasponsorować >>>

Promuj radioWydrukujDaj komuś ulotkęChcesz prowadzić audycję?Kontakt