Facebook
Misja Grupa 5000+ audycji Kino Kryzys? Napisz KC 10 Kontest.CLUB Broń
Podpis:
Numer GG:
TerazInny głos na temat Ukrainy: Szymon Szewczyk
Jutro
21:00
Jan Fijor zaprasza (na żywo)
Słuchaj radia
Wydanie Główne (2)
dziś
Kto będzie sądził Twojego mordercę?
czyli o protestach i pełnej prywatyzacji sądów. Weto prezydenta. "Nadwyżka" budżetowa. PokerStars omija blokadę państwa.
Jan Fijor zaprasza (4)
5 dni temu
Jan Fijor - Samoloty, Białoruś i UK
Relacja Janka z podrózy Ryan Air na piknik wolnościowy w UK. Piknik piknikiem, ale podróż to była przygoda.
Skorzystaj z naszych projektów:

► KontestCAMP - przybywaj w sierpniu
▸ Własna broń - zdobądź pozwolenie
▸ Wolny Rynek - w liczbach
▸ Emigrujesz - posłuchaj najpierw
▸ KontestKino - filmy na wieczór
▸ Poważny kryzys - napisz
▸ Kontest.CLUB - wstąp i ucz się z nami

Audycja: Konserwa 2014-04-02

Ukraina a system reykjawicki. Pierwsi o tym mówimy!

Nadający: Kreator i Jabollissimus

Wbrew pozorom od dawna nie żyjemy w systemie jałtańskim, a w zupełnie innej rzeczywistości. Jabollissimus przedstawia hipotezę - jak można spoglądać na konflikt ukraiński w nowym kontekście. Na to jeszcze nikt przed nami nie zwracał uwagi! Ni w 1. ni w 2. obiegu!
Pobierz [36,8 MB]

KOMENTARZE

Ostatni Sprawiedliwy 2014-04-02

Zgłaszam zdanie odrębne ;) - rozwinę w konserwie bo o tej hipotezie jabol również mamy zamiar mówić ;) 
Dajmy sobie też spokój z tym całym Sun Tzu, bo już mi się nie dobrze robi :P Widzę w twojej fascynacji nim typową dla ludzi zachodu azjofilię ;) 
Nie przesadzałbym również z samodzierżawiem Putina - on nie dostał się na szczyt znikąd, ktoś za nim stał i nie ma powodów aby sądzić, że dalej nie stoi ;) On jest symbolem, odbijającym światło klejnotem w koronie, ale prócz niego jest cała grupa wzajemnie powiązana, która kontroluje Moskalię. 
 
Co do rzekomej aktywności niemieckiej również mam poważne wątpliwości (więcej nadam w konserwie). 
Wybacz, ale to jest wierutna bzdura, ze system bankowy w XX w. jest graczem równoważnym do państw narodowych. Uśmiałem się Jabolu, dzięki :) 
To nie pycha była Jabol, a chciwość ;) 
Ja niestety nie widzę jak to się niby Ukraina z rzekomych łańcuchów bankowych urywa :( 
 
Podawaj Jabol kto śpiewa ;) 
 
Najlepszy bank? Bank ziemski :)

Jabollissimus 2014-04-02

Ostatni... 
Co do Putina. Na jakiś "meta"-obraz państw w XX w. składają cywilizacje, ale też wyrosłe z nich ideologie. Nad to całe mnóstwo drobniejszych spraw, które bada politologia. I tak przebiłem się przez pół godziny, więc rozwinę kwestię gdy przyjdzie czas. 
Tak, system bankowy jest graczem i to bardzo istotnym. 
Sun Tzu w przypadku spraw azjatyckich, lub gdzie myśl azjatycka oddziaływała - jest godzien cytowania. I to nie żadna filia. :P 
Śpiewa Leszek Czajkowski.

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2014-04-03

Zgadzam sie z Ostatnim Sprawiedliwym w temacie Niemiec i bankow.  
 
Przy okazji polecam: www.worldaffairsjournal.org na prawde nie trzeba dalej szukac. To jest proste nie trzeba zachowywac sie jak Falusy i fantazjowac o kkkorporacjach...

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2014-04-03

I jeszcze Jabol, nie obraz sie, ale na prawde wystarczy tych rymow czestochowkich Czajkowkiego. To nie o to chodzi ze ja sie z nim nie zgadzam. Zgadzam sie, ale on jest tak zenujaco prymitywny, lopatologiczny, pozbawiony rytmu i przypadkowy ze chce sie zygac.

Daniel Piesto 2014-04-03

Inter arma silent leges - Prawa milkną w szczęku oręża

Ostatni Sprawiedliwy 2014-04-03

Jabolu, w kwestii Putina - oczywiście, dobrze przedstawić obraz ogólny, ale Ty opisujesz taki obraz, że Putin jest tam nowym chanem i wszystkich trzyma za mordę. Z całym szacunkiem i sympatią do Ciebie, ale do Iwana Strachliwego (zwanego nie wiedzieć dlaczego groźnym ;)) to Putinowi daleko. 
Oczekuję, że temat rozwiniesz, bo obecnie to bardzo ogólnikowo było i zasadniczo bez dowodów. 
W tym temacie mógłbym polecić "Historie politycznych tradycji. Piłsudski, Putin i inni" pod redakcją prof. Andrzeja Nowaka. 
Tu nie twierdzę inaczej niż ty "tak, system bankowy jest graczem i to bardzo istotnym" ale nie zgadzam się, że jest równorzędny do państw narodowych jak twierdzisz w audycji :P Dodałbym również, że nie tyle sam system bankowy co po prostu wielkie przedsiębiorstwa, banki, razem ;) Bo jeżeli będziemy tak rozbijać to zniknie nam sprzed oczu to co ma naprawdę siłę. 
Mówi się, że Makiaweli rozdziewiczył zachodnia moralność. To nie prawda, wszyscy jesteśmy ludźmi i zachowujemy się bardzo podobnie. Zachód nie miał Sun Tzu, ale potrafił doskonale stosować opisywane przez niego metody od zarania dziejów (zanim ów w ogóle napisał to napisał - o ile napisał bo tutaj pewności nie ma. Bardzo możliwe, że jego dzieło było kompilacją wcześniejszych traktatów filozofii politycznej, społecznej, myśli strategicznej. Jak czytałem "Sztukę wojny" to miałem nieodparte wrażenie, że nic nowego tam nie ma. Za to jest uporządkowane, zebrane i podane w zwięzłej formie. Dużo bardziej lubię bardziej symboliczne podejście Japończyków, jak choćby "Księgę pięciu kręgów" Miyamoto Musashiego). W mentalności azjatyckiej nie ma niczego co by nie było obecne w mentalności zachodniej - różnicą jest dużo wyższa skala deprawacji tej pierwszej. 
Proszę dodaj jeszcze jak się te kawałki Leszka Czajkowskiego zwą :)

Paweł2 2014-04-03

Jabol dobrze gada, "system bankowy" jest bardzo ważnym "graczem", jeżeli nie najważniejszym - i to od wielu wieków, twierdzenie że jest inaczej, jest tak naiwne, jak twierdzenie, że PiS to rozsądna alternatywa wyborcza;P

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2014-04-03

Szystme bankowy nie jest zadnym spojnym graczem. Warto pamietac ze nikt na Argentyne nie najechal jak ta zbankrutowala.

Ostatni Sprawiedliwy 2014-04-04

konkrety ad. tych wieków proszę :) 
PiS nie jest alternatywą dla liberałów, ich nie obchodzi nic poza czubkiem własnego nosa ;) Nic z tego oczywiście nie mają, gdyż mości zbawca korwin nigdy do władzy nie dojdzie, a gdyby doszedł to szybko gros jego wyznawców odczułyby na własnej skórze jego recepty.

Paweł2 2014-04-04

Oczywiście, że nie jest SPÓJNYM graczem, tak samo jak np komuniści nie są "spójnym graczem", heretycy nie są "spójnym graczem", nawet banda złodziei rządzących Polską nie jest "spójnym graczem". Bez jaj, MIZKu.

Paweł2 2014-04-04

Ostatni Sprawiedliwy... czy Ty czasem nie pomyliłeś adresów?? Przypadkiem wszedłeś na Kontestację, czy jak? Co to za teksty o "liberauah"?? (z jaką pogardą zapewne piszesz to słówko....)

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2014-04-04

Pawel slyszales kiedys o wolnosci slowa? W Kontestacji mozna sie nie zgadzac nawet z liberalami. Powaznie.

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2014-04-04

Re 10: Czyli cala gadtka o systemie finansowym sprowadza sie do tego ze ludzie i korporacje maja interesy finansowe. Ok spoko i co dalej?

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2014-04-04

re 9: Jestem w stanie roznicowac pomiedzy PiS i reszta bo wierze ze mozna wyznawcow PiS przekonac i sie z nimi dogadac, podczas gdy mlodych wyksztalconych z duzych osrodkow, komuchow, lewakow, palikocieta itd mam w zbyt wysokiej pogardzie zeby w ogole starac sie z nimi nawiazac kontakt. Natomiast w momencie kiedy slysze durne teksty o tym ze liberalow interesuje tylko wlasny nos to roznica pomiedzy PiS i reszta socjalistow staje sie niezbyt wyrazna.

Paweł2 2014-04-04

ad14 Właśnie o takie durne teksty mi chodziło.

Ostatni Sprawiedliwy 2014-04-04

Pogarda, hehe. Nie, mnie ten cały liberalizm raczej bawi z racji naiwności tego poglądu :) Jedno natomiast cenię w liberalizmie - przynajmniej teoretyczne poszanowanie wolności słowa (praktyka oczywiście bywa różna - co widać zresztą po ostatnich komentarzach). Tak, ja uważam, że liberałowie nie wychodzą poza czubek własnego nosa (co do zasady bo wiadomo, że ludzie się różnią). A może się mylę? Przekonajcie mnie, że nie mam racji. Przekonajcie mnie, ze liberałom zależy nie tylko na jednostce, ale również na wspólnocie, że są gotowi do poświęceń, że nie obchodzi ich tylko własne dobro ale również dobro innych. Ewentualnie możecie poprzestać na wyzwiskach czy tam prowokacjach :) - to łatwiejsze, nie wymaga wysiłku umysłowego, pozwala pozostać w bezpiecznym kręgu własnego oblężonego obozu, wskazać mnie jako tego złego, zwymyślać, poczuć się lepszym i zidentyfikować jako wroga (a wiadomo, że każda grupa potrzebuje tego innego, potrzebuje wroga).

Jabollissimus 2014-04-04

"W tym temacie mógłbym polecić "Historie politycznych tradycji. Piłsudski, Putin i inni" pod redakcją prof. Andrzeja Nowaka." 
Tak, czytam. 
Nie ma co nad Putinem więcej się rozgadywać. Każdy włodarz, jak mówi Zybertowicz, działa w pewnym "polu interesów". Sposób władania zależy od cywilizacji. 
 
System bankowy, a raczej system bankowo-korporacyjny oczywiście, że nie jest spójny. Ale przez XIX i XX wiek wrósł w państwa - za pomocą banków centralnych (z walutami w końcu bez standardu), systemami ubezpieczeń, opieką zdrowotną wraz z przemysłem farmaceutycznym. 
I jakoś taka linia korpo-korpo działała, skoro nie bombardowano niektórych niemieckich fabryk w czasie II wojny światowej. Niestety wypadła mi z pamięci książka. 
Ale przykładów można znaleźć mnóstwo. Jak powiedziałem w audycji: polecam poszukać wykładów Kieżuna, książek Gwiazdów, czy wielu innych źródeł (m.in. znalazłem w necie wykład Chodakiewicza, w którym się do tego typu rzeczy odnosił). 
Powtórzę: nie jest to system spójny. 
 
Ech, Ostatni, buraku cukrowy!

Ostatni Sprawiedliwy 2014-04-04

Jeżeli masz coś do moich wypowiedzi Jabolu to mów śmiało :P Ja kasy od nikogo za gadkę nie biorę więc mówię co myślę :) 
Dobrze, że podałeś na czym się opierasz. Źle, że nie podałeś szczegółów - na serio uważasz, że ja jako niezgadzający się z twoją hipotezą rejkiawicką będę szukał twoich źródeł? To nie na kontestującym spoczywam ciężar dowodu. Jednak zostawiam to gdyż liczę, że z czasem rozwiniesz hipotezę wraz z źródłami, do których będzie można się odnieść. Tę audycję traktuję jako wstęp i przyczynek do dyskusji.

Pakun 2014-04-04

Moim zdaniem, system bankowo-korporacyjny nie jest jeszcze równie silny co państwa narodowe gdyż nie posiada własnych środków przymusu bezpośredniego. Goldman Sachs nikogo nie zbombarduje, może co najwyżej poprosić (kazać? pewnie coś pomiędzy) Obame żeby to zrobił. Praktyczny przykład jak to działa był w ostatnim sezonie House of Cards, gdzie to było pokazane na przykładzie elektrowni. Oczywiście jest jeszcze pytanie, kto kontroluje rządy.Ta kwestia jest znacznie bardziej płynna, co chyba najlepiej widać teraz na Ukrainie. 
 
Odnośnie kwestii liberałów, to w normalnych warunkach, nie zależy im tylko na własnym interesie. Raczej skupiają się na interesie własnej klasy społecznej, choć wśród polskich liberałów jest to często ta klasa do której mają nadzieje w najbliższym czasie awansować. Jest to oczywiście jakaś wspólnota, ale raczej nie obejmuje całego społeczeństwa.

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2014-04-04

“Przekonajcie mnie, że nie mam racji. Przekonajcie mnie, ze liberałom zależy nie tylko na jednostce, ale również na wspólnocie, że są gotowi do poświęceń, że nie obchodzi ich tylko własne dobro ale również dobro innych.” 
Powiedzial prowadzacy audycje w radju ktore utrzymuje sie wylacznie z datkow. No to jest juz chyba swiadoma hipokryzja. Nich ci Kreator powie ile dostal za project szkoly w Afryce i niech Kamil doda ile zarobil na jej stawianu. Jak trzeba pomoc to liberal zakasuje rekjawy i pomaga podczas gdy socjalista tupie obuzony ze nalezy cos zrobic i ze to skandal ze panstwo nie wprowdzilo prawa w tym efekcie. Istota liberalizmu jest to ze my sami zrobimy to lepiej niz panstwo, ze my nie potrzebujemy stada biurw zeby powiedziec nam jak to robic , zakazac, nakazac, ograniczyc i sie przy tym suto oblowic.

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2014-04-05

Re 9: I jeszce chcialbym wiedziec jakie aspekty polityki gospodarczej i spolecznej PiSu ciebie raza, z czym sie nie zgadzasz, co uwazasz za glupote?

Ostatni Sprawiedliwy 2014-04-05

A więc nie próbujesz mnie przekonać :P Szkoda :( Za to całkiem nieźle odpowiedział mi Pakun - to co powiedział mniej więcej zgadza się z moim postrzeganiem liberałów. Obchodzą ich oni sami, ewentualnie ich grupa, reszta to zbędny balast (czyli to co się opłaca, a to co nie to już nie nasz problem) - a więc darwinizm społeczny. Oczywiście z dobrej woli zrobią to czy tamto, jednak broń Boże aby musieli przekazywać podatki na tych "nierobów" i nieopłacalne dla nich bezpośrednio acz konieczne działania dotyczące ogółu społeczeństwa (tak wiem, powiecie, że to nie są konieczne działania a kto sobie nie radzi to niech zdycha). Trochę w tym fragmencie prowokacyjne słowa wypowiadam - celowo! Aby mnie ktoś jednak postanowił przekonać, że liberałom zależy na wspólnocie narodowej, na państwie, nie tylko na sobie podobnym :) A może tak po prostu jest, takie podejście liberałowie mają - jeżeli tak to też mi to powiedzcie, bądźcie otwarci. Ja liberałem nie jestem i tak dobrze na was się nie znam - więc pytam u źródła ;) 
 
Z tego co wiem to radio to ma służyć propagowaniu idei liberalnych (a więc nie innych, a więc dla swoich ;)). Jest tutaj sporo audycji, które w ogóle tych tematów nie tykają. Dlaczego się na to pozwala? Nie wiem, ja tego radia nie prowadzę. Zarzut hipokryzji odrzucam :P 
 
Co do programu PiSu to posłużę się tym co pisze wiki (jak to "socjalista" jestem leniwy i nie chce mi się przebijać przez wiele stron deklaracji programowej) i do tego co mi tam nie pasuje odniosę: 
1) progresywna skala podatkowa - wolałbym podatek liniowy. Jednak niezależnie od formy to jestem za możliwie niskimi podatkami, przy czym dla osób/firm mających duże dochody netto (ale takie realne a nie oszukańcze za pomocą różnych trików aby wykazać stratę i zmniejszyć opodatkowanie) czyli podmiotów mogących realizować inwestycje na skalę dużą to jestem za wyższymi podatkami. Jednakowoż jestem również za zmniejszeniem takiego podatku gdy taki podmiot przeznacza dużą część zysku na inwestycje w Polsce (czyli zapłacicie dużo mniej jeżeli nie będziecie wyprowadzać zysków za granicę ale je inwestować w Polsce). Tego na wiki akurat nie było, ale zdaje się, że PiS jest za przykręceniem śruby zagranicznym bankom i podmiotom typu sklepów wielkoprzestrzennych, które większość zysków wyprowadzają za granicę używając różnych sztuczek. Ja za tym oczywiście również jestem (coś takiego Orban zrobił na Węgrzech). 
2) wolałbym aby PiS większy nacisk kładł na likwidację większości ulg podatkowych (konieczne przy niskich podatkach) i ogólnie zmniejszenie obciążeń administracyjnych, biurokratycznych, składkowych. Czyli zmniejszenie kosztów podatkowych i ubezpieczeniowych pracy; zdziesiątkowanie barier administracyjnych przy prowadzeniu działalności gospodarczej (a także odchudzenie administracji) 
3) Wolałbym utrzymania tzw. kompromisu aborcyjnego 
4) Chciałbym prywatyzacji PKP w stylu Deutsche Bahn (gdzie państwo wciąż zachowuje pakiet kontrolny), ale zdaje sobie sprawę z problematyczności takiej akcji 
 
Chciałbym również wprowadzenia tzw. bykowego czego w programie PiSu nie ma (ale miałem nie mówić co bym chciał tylko co mi się nie podoba więc na tym poprzestanę). 
 
A więc uważam, że mimo wszystko PiS za mały nacisk kładzie na stworzenie tzw. przyjaznego klimatu do rozwoju przedsiębiorczości. Właściwie to nie mam wielu obiekcji. Może gdybyś zapytał o jakieś konkrety to byłoby ich więcej ;) 
 
PS jestem za społeczną gospodarką rynkową i podoba mi się idea ordoliberalizmu (jednak obecne wykonanie tego w Polsce jest dalekie od ideału)

Jabollissimus 2014-04-05

"Moim zdaniem, system bankowo-korporacyjny nie jest jeszcze równie silny co państwa narodowe gdyż nie posiada własnych środków przymusu bezpośredniego".  
A po co taka jawność? ;) 
Jesteś zależny od woli tego, u kogo masz długi. Oczywiście nie jest tak, że system bankowo-korporacyjny trzyma za jaja i wprowadza NWO. Złapał Kozak Tatarzyna a Tatarzyn za łeb trzyma. Stąd i takie cyrki są z ratowaniem firm 'too big to fail'. Bo powiązania są nie tylko ekonomiczne. ;) 
 
Źródła, zatem szukam cosik po wierzchu: 
youtu.be 
youtu.be 
youtu.be 
youtu.be 
Gwiazdowie, Poza Układem 
I cała sterta innych rzeczy z wielu dziedzin.

Jabollissimus 2014-04-05

Tutaj przy okazji muszę zdradzić trochę tajemnic kuchni Konserwy. 
Tak, Ostatni jest pisowiec i etatysta, Kreatór jest korwinista, mamy adminów narodowca i apolitycznego katola. :P A ja - łohoho! 
Jesteśmy rozsiani po świecie, ekipka nasza jest wesoła i prowokująca do dysput. Jakbyśmy się kiedyś spotkali na żywo, to byłaby niezła bitka. 
 
Tyle chciałbym dodać w temacie spin, jakie się robią. ;)

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2014-04-06

“A więc nie próbujesz mnie przekonać” 
Po co? 
Przeciez znasz odpowiedz. Panstwo nie naprawia problemow tylko je tworzy. To nie chodzi o poswiecenie tylko o nie marnowanie. Zarzot egoizmu jest absurdalny.  
 
Osobiscie nie mam zadnej litosci dla zebrakow. Odstrzeliwywal bym a w squaty pompowal Cyklon B. Ale ci wszyscy biedni niefortunni w imieniu ktorych chcesz mnie rabowac w zdecydowanej wiekszosci znalezli sie na dnie przez lenistwo, glupote i wlasnie pomoc panstwa. Na prawde trzeba konsekwentnie popelniac blad po bledzie zeby sie nie odbic z dna. I te menele pod budka z piwem chca siedziec na zapomodze i nic wiecej nie osiagnac. I tak, nie przeszkadza mi jak zdechna z glodu albo zapija sie i zamarzna w rowie.  
 
No dobrze ale to nie wszyscy. Sa przeciez ci co na prawde potrzebuja. No sa, i prywatne religijne lub swieckie instytucje charytatywne sa znacznie efektywniejsze w pomaganiu im. Panstwo tylko zwieksza rzesze darmozjadow, ktorym prywatna instytucja powie zeby se robote znalezli.  
 
Panstwo kreuje i glorygikuje pozycje roszczeniowa. Kiedy nierob domaga sie zapomog, swiadczen I subsydjow, panstwo w zamian za glosy nierobow kurwi sie, daje nierobom i zmosza innych zeby za to placili. I jeszcze dodatkowo pobiera sobie niezly characz I zatrudnia kolejne biurwy ktore juz sie upewnia ze zawsze bedzie zapotrzebowanie na ich uslugi.  
 
Dobra jak zwykle za duzo tego gadania. Z postulatami w sprawie PiSu po czesci sie zgadzam, po czesci jestem sklonny przelknac zakladajac ze inne by tez przeszly z czesci sie zwyczajnie smieje.  
 
Np bykowe. Trzeba na prawde wierzyc w panstwo zeby cos takiego popierac. Bykowe zwyczajnie karze ludzie ktorzy chca zoszczedzic zanim zaloza rodzine a wynagradza tych co nie chcieli sie zabezpieczyc i teraz domagaja sie zeby panstwo ich z tego wyciagnelo. Typowe zachowania panstwa: karac odpowiedzialnosc i wynagradzac nieodpowiedzialnosc. A po co? Bo tak. Bo zamiast sie odpierdolic panstwo mosi uzasadniac swoje istnienie. Chcesz wiecej dzieci? Obetnij podatki i emerytury (nie, nie dla dziatkow ktorzy cale zycie placili). Generacje pozniej bedzie dzieci w cholere, bo z jednej strony bedzie rodziny stac na wiecej dzieci a z drugiej nie bedzie ich stac na niemanie dzieci bo ktos na starosc bedzie mosial rodzicow utrzymywac. Ale to zbyt proste, prawda? Lepiej dzielnie zwalczac problemy nie znane w innym ustroju (doslownie).

Ostatni Sprawiedliwy 2014-04-06

Jakie spiny Jabol, jest dobrze :) 
Dzięki za linki, w wolnej chwili obejrzę. 
 
Mateuszu, 
Egoizm jest moim zdaniem typowy dla liberałów - ich doktryna go zakłada immanentnie. Wasz ideał to jak rozumiem robienie tylko tego co dobre dla was, inni ludzie (no może poza innymi liberałami) nic was nie obchodzą, nie poczuwacie się do pomocy innym. 
Jeżeli już komuś innemu pomożecie to nie dlatego, że tak należy, że to słuszne. Nie ma się co na to obrażać, tak już po prostu jest - są altruiści i są egoiści :) 
 
Dużo zależy jak się bykowe skonstruuje. System społeczny i ekonomiczny jest w Polsce jaki jest. Osoby, które mogłyby mieć dzieci a nie chcą i mieć nie będą podwyższają koszty jakie reszta społeczeństwa musi na takie osoby ponosić (choćby system emerytalny obecnie skonstruowany na zasadzie solidarności międzypokoleniowej) a jednocześnie same ponoszą koszty mniejsze (nie muszą utrzymać ani wychować swoich dzieci). Takie zachowanie jest społecznie szkodliwe gdyż osłabia siłę samego społeczeństwa (zwłaszcza w czasach obecnych gdy przyrost naturalny w Polsce jest zerowy). Nie chcą mieć dzieci? Bardzo proszę, ale jednocześnie przynajmniej symbolicznie wyrównaj społeczeństwu koszty jakie w ten sposób powodujesz. Polskie społeczeństwo to nie jest X milionów jednostek żyjących obok siebie i zupełnie od siebie niezależnych niczym z liberalnego snu, to jest system naczyń połączonych. 
 
Efektywne działania zachęcające do zakładania rodzin to jedno, wyrównanie strat zadawanych społeczeństwu to drugie (i tym jest bykowe). Tutaj się właśnie świetnie przejawia egoizm liberałów - z dobrodziejstw systemu korzystam, ale dokładać się do niego nie chcę. 
 
PS tak, ja naprawdę wierzę w państwo :) Może trochę statolatrą jestem, ale cóż - jestem z nacji, której własnego państwa często odmawiano i może dlatego lepiej widzę jego wartość.

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2014-04-07

“przynajmniej symbolicznie wyrównaj społeczeństwu koszty” 
Jak mi ktos zabiera pieniadze to w tym nic symbolicznego nie ma. Jak jestem zmoszony placic podatki na szkole twoich dzieci to juz dawno koszty wyrownalem.

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2014-04-07

Na prawde staralem sie nie obrazac ciebie w dyskusji. Ale na dluzsza mete to wymaga zbyt duzo kontroli bo wasc pierdolisz takie kompletne bzdury i tak do ciebie nic nie dociera ze cierpliwosc mi sie skonczyla. Pisze po raz ostatni. To wlasnie panstwowcy zakladaja ze ludzie sobie nie potrafia pomoc i dlatego potrzebne jest panstwo. Oczywiscie jak panstwo zabiera sie za pomoc to tylko tworzy dodatkowe problemy, niczemu nie zaradza i w imie tych dodatkowych problemow rosci sobie prawo do kolejnej ingerencji i tak w kolko. To wy wierzycie w egoizm i panstwo korygujace egoizm. Ja wierze ze panstwo kreuje problemy i ze ludzie naturalnie sobie pomoga i beda pomagali tym wiecej im mniej bedzie panstwa. Czyli jest dokladnie odwrotnie niz jak powiedziales. Mozna jeszcze tylko przypomniec ze w swojej ocenie egoizmu liberalow PiS zgadzasz sie w 100% z Palikotem, gratulacje. Kluczowa kwestja, pelna zgoda lewakow kazdej barwy, ale z jakiegos powodu PiS to alternatywa.  
 
Zignorowales wszystko co powiedzialem o bykowym. Masz w dupie wolnosc jednostki i chcesz karac odpowiedzialnych. Zrodlem niskiego przyrostu naturalnego sa podatki i emerytury. A ty chcesz zwiekszyc przyrost naturalny zwiekszajac podatki zeby utrzymac emerytury. Samo to jest kretynizmem oczywistym i nie wymagajacym dalszego komentowania. Poza kerynizmem jest arogancja i wiara ze do ciebie nalezy decydowanie jak innych w cugle wsadzic dla dobra wspolnoty. Znowu pelna zgoda z lewakami. 
 
Dziekuje skonczylem.

Ostatni Sprawiedliwy 2014-04-07

Spokojnie, jeszcze palikot się przechrzci na liberalizm to znajdzie się grupa wolnościowców bijących mu brawo. Wychodzi szydło z worka Mateuszu czyli umiejętność czytania ze zrozumieniem - bykowe nie ma zwiększać dzietności tylko karać skrajny egoizm, którego skutki ponoszi reszta. Pisałem o tym i zastanawiałem się czy to zrozumiesz. Nie zrozumiałeś. Kalumni komentować nie będę. Pozdro :)

Paweł2 2014-04-07

Jabolu, kiedy wróci korwinista Kreator?? 
ps. wiem, że najgorsze są nieproszone rady, ale uważajcie jak czytacie gazetę wyborczą dla pisowskich mikrocefali - tzn gazetę polską, czy tam gp codziennie... czytanie takich pism, może doprowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń mózgu;)

Jabollissimus 2014-04-08

Dzisiejszy brak audycji sponsoruje win8...

Ostatni Sprawiedliwy 2014-04-09

Pawle, po co ta żółć? Zastanów się jaką opinię takimi tekstami wystawiasz swojemu środowisku, gdyż potwierdzasz tylko najgorsze wyobrażenia o liberałach.

Paweł2 2014-04-10

To nie jest żadna żółć, tylko autentyczna troska o mojego ulubionego jabola, po zauważeniu odnośników do owych piśmideł na jego pejsbuku;)

Ostatni Sprawiedliwy 2014-04-10

tak sobie luknąłem i jaką piękną dziewczynę widzę, piosenka i muzyczka też niezła https://www.facebook.com Nigdy takich rzeczy u Jabola nie widziałem. Kto wie, może GP ma na niego dobroczynny wpływ :)

Jabollissimus 2014-04-10

A może rmf? https://www.facebook.com

Ostatni Sprawiedliwy 2014-04-11

lepiej uważaj bo jeszcze te twoją gołą klatę i specyficzny ubiór wykorzystają pewne środowiska ;)

Paweł2 2014-04-11

Oglądaliście ostatni "występ" G.Brauna w klubie Lenina, tzn Ronina z 7.04?

Ostatni Sprawiedliwy 2014-04-12

a myślisz, że będziemy komentować kogoś kto mówi o Klubie Ronina per Lenina?

Paweł2 2014-04-12

G.Braun nazywał klub Lenina "klubem Lenina"?

Ostatni Sprawiedliwy 2014-04-12

Z pewnością nie. Ty za to tak. Więc myślisz sobie, że z kimś takim mielibyśmy prowadzić dyskurs?

Paweł2 2014-04-14

Ostatni Prawy i Sprawiedliwy, nie wiem, kogo masz na myśli, mówiąc w liczbie mnogiej - może niech każdy mówi za siebie.  
Tak, czy inaczej, polecam wysłuchać Brauna - odniósł się m.in. do syt. na Ukrainie.

Jabollissimus 2014-04-15

Tożto Braun mówi to samo. Słuchał? :P

liberau wróg ludowy 2014-04-15

No patrz, Braun słucha Konserwy;) 
(Paweł2)

Dodaj komentarz...

Kreator i Jabollissimus

Adam Kreator - konserwatywny liberał pracujący niestety na etacie. W wolnym czasie zajmuje się pomnażaniem w socjalizmie XXI wieku swojej nędzy i różnymi dziwnymi zainteresowaniami: numizmatyka, fuchy, grafika 3D, rysunki, rzeźba, malarstwo, design, stare komputery, pisanie artykułów, podróże, fotografia zabytków, konserwacja sztuki, zamki polskie, monarchiści, historia ogólnie a zwłaszcza mało znane ciekawostki które wyszukuję w książkach, internecie i wikipedii. Żeby określić dokładniej trzeba wypić z nim lampkę wina o cenie powyżej 8zł za butelkę.

Krzysztof Jabollissimus - wierszoklej (słowo "poeta" używał niejeden grafoman, on skromnie nie użyje). Węglomaz i farbiarz ("rysownik i malarz" zarezerwowane są raczej dla tych, co nieszpetnie uprawiają sztukę). Wydrzymord (zaiste, by być "wokalistą" trzeba umieć śpiewać!). By poznać fragmenty jego tfu-rczości - warto zajrzeć na stronę www.jabollissimus.pl Żeby poznać go lepiej, trzeba wypić z nim lampkę wina w cenie poniżej 8zł za butelkę.

Prowadzą audycję na żywo Konserwa Każdy jest konserwatystą, tylko jeszcze o tym nie wie. Na żywo we wtorki o 22:22 



Inne audycje tego autora:


ANP#5, [kocham Polskę], ZS 3, ZAD.1 (1) - 3 miesiące temu






Więcej audycji...

Kryptoreklama Kaczmarskiego - 10 miesięcy temu



Po szczycie NATO | Konserwa 2.0, #30 (1) - 11 miesięcy temu







Chiny i Brexit | Konserwa 2.0, #23 (1) - ponad rok temu






TK w sejmikach | Konserwa 2.0, #17 (7) - ponad rok temu



Śródroczna szopka improwizowana (1) - ponad rok temu





Równość - sruwność. (1) - ponad rok temu

Ludobójstwo - film - ponad rok temu













Dziwna wojna - c.d. (3) - 3 lata temu

Wojna 23 sierpnia? (12) - 3 lata temu


Trzecia wojna światowa? (6) - 3 lata temu

Plotki, ploteczki (1) - 3 lata temu


Zabory Ukrainy? (6) - 3 lata temu

Kabaret z Konserwą (4) - 3 lata temu

O masonerii (15) - 3 lata temu


Pisk eunuchów: Rosjo ratuj! (25) - 3 lata temu




Czarne święta! (11) - 4 lata temu

Bierzemy to na gołą klatę! (3) - 4 lata temu

Właściciele Polski (12) - 4 lata temu


Na 11.11 - polub lewaka! (8) - 4 lata temu

Powrót emigranta - cz.1 (22) - 4 lata temu



Mrowisko masonerii (38) - 4 lata temu

Polska - Afryka Europy (13) - 4 lata temu


Litwo, Ojczyzno moja! (2) - 4 lata temu



Wlepy AgenTomasza (1) - 4 lata temu

Banksterzy nas okradną? (6) - 4 lata temu

Klasycy prawicy w konserwie! (10) - 4 lata temu

Kto gardzi Lechem Kaczyńskim? (1) - 4 lata temu




Jan Pietrzak (24) - 4 lata temu






Młodzież się organizuje! (11) - 5 lata temu

Punki i hipstery (16) - 5 lata temu

Szopka Noworoczna 2012/2013 (6) - 5 lata temu



Kornel Morawiecki w Konserwie (25) - 5 lata temu

Historia pieniądzem się toczy (18) - 5 lata temu





Kult Lecha Kaczyńskiego? (35) - 5 lata temu

Europa poza Unią? (2) - 5 lata temu





Czy Polska jest konserwatywna? (18) - 5 lata temu


Korwinowe gadanie (29) - 5 lata temu

Wielki kryzys i konkurs (7) - 5 lata temu


Kto wygrał bitwę warszawską (29) - 5 lat temu


Konserwa - pełna humoru (11) - 5 lat temu

Krzyż w PE (47) - 5 lat temu

ACTA wciąż zagraża (9) - 5 lat temu

Anegdoty z uczelni... (24) - 5 lat temu


Potrzeba nam dekomunizacji (17) - 5 lat temu

Relacje polsko-żydowskie (11) - 5 lat temu





Rozbój! VIATOLL to hell! (9) - 5 lat temu


Kłamstwo smoleńskie (71) - 5 lat temu

Konserwa - Free Trade is Fair! (19) - 5 lat temu


Głodówka przeciw dysedukacji (25) - 5 lat temu




Konserwa: rozkład systemu (11) - 6 lat temu



Konserwa pełna miłości (21) - 6 lat temu


Konserwa z nutką Naszości (9) - 6 lat temu

Konserwa protestacyjna! (28) - 6 lat temu

Konserwa w szkole (16) - 6 lat temu

Konserwa: ideologia a życie (13) - 6 lat temu


Karpiobójstwo i długi (12) - 6 lat temu


WRON won! 13 grudnia. (12) - 6 lat temu


Mały jubileusz Konserwy (13) - 6 lat temu

Konserwa: Solidarność (17) - 6 lat temu

Konserwa o 11.11.11 (20) - 6 lat temu


Precz z Halloween (69) - 6 lat temu








Konserwa chaosu (48) - 6 lat temu



Konserwa II wojenna (22) - 6 lat temu


Konserwa: Kult siły (41) - 6 lat temu

Konserwa reedukowana (6) - 6 lat temu

Konserwa... satanistyczna! (20) - 6 lat temu

Atrapa puszki od konserwy. (3) - 6 lat temu

Konserwa w pytę! Pyta.pl (7) - 6 lat temu



Konserwa o atomistyce (19) - 6 lat temu

Konserwa lwowsko-kresowa. (23) - 6 lat temu

Konserwa o sztuce (23) - 6 lat temu







Konserwa - Na razie się bawmy (27) - 6 lat temu



Maghreb i Lewant dalej kipi¹ (11) - 6 lat temu

Konserwa o pieskach, hau, hau! (10) - 6 lat temu





















Konserwa (testowa) 2 (9) - 7 lat temu

Konserwa (testowa) 1 (16) - 7 lat temu

A dzisiaj polecamy:
 align="center">
Program sponsorują:

Jaro - - 20.00
numer faksu - - 30.00
Piotr_W - - 40.00
Robert - - 77.00
Donald z Brukseli - - 200.00
czk - - 56.00
Mateusz, War of Tanks - - 100.00

Możesz i ty zasponsorować >>>

Promuj radioWydrukujDaj komuś ulotkęChcesz prowadzić audycję?Kontakt