Facebook
Misja Grupa 5000+ audycji Kino Kryzys? Napisz KC 10 Kontest.CLUB Broń
Podpis:
Numer GG:
strona główna Kontestacji Własna broń – zdobądź pozwolenie
Dziś
21:00
Ogniu krocz ze mną
Jutro
21:00
Jan Fijor zaprasza (na żywo)
Słuchaj radia
Wydanie Główne
dziś
Za tanie linie lotnicze
Hugo opowiada swoich problemach z lotami. Cisza nocna na lotnisku. Zwiążki zawodowe blokują premie. Solaria zakazane! Właśność w czasach feudalnych i PRL. Debata o demokracji. Rozmowa...
Jan Fijor zaprasza (2)
przedwczoraj
Jan Fijor - Maile o start-upach
Z gry maili spływających do Janka omawiamy kilka mówiących o rozpoczynaniu prowadzenia działalności gospodarczej.
Skorzystaj z naszych projektów:

▸ Własna broń - zdobądź pozwolenie
▸ Wolny Rynek - w liczbach
▸ Emigrujesz - posłuchaj najpierw
▸ KontestKino - filmy na wieczór
▸ Poważny kryzys - napisz
▸ Kontest.CLUB - wstąp i ucz się z nami

Audycja: Jan Fijor zaprasza 2014-07-04

Jan Fijor - Niepoważni wolontarisuze

Nadający: Jan Fijor

A dzisiaj Janek zdradza wewnętrzną organizację wśród wolontariuszy Instytutu Mangera. Oj się oberwało.
Pobierz [52,6 MB]

KOMENTARZE

Martin 2014-07-04

Janek, ja mam pytanie. Ciekawi mnie jak patrzysz na taką sprawę. 
 
Powtarzasz często (i słusznie!) że polski wymiar sprawiedliwości to de facto wymiar zemsty. Bo nacisk nie jest na to, żeby zadośćuczynić ofierze, ale żeby dowalić sprawcy. 
 
To jasne. 
 
Więc czy inaczej podchodzisz do słów typu "winni (...) zostaną odnalezieni, nazwani, oskarżeni, osądzeni i wtrąceni do więzienia"? To powiedział Korwin (wiadomosci.gazeta.pl 
 
On dość często powtarza tego typu hasła. Szczerze mówiąc boję się takiej retoryki. Bo każdy w historii, kto szukał zemsty (wszystko jedno czy słusznie czy nie) nazywając ją "sprawiedliwością dziejową" okazywał się, gdy już doszedł do władzy, mniejszym lub większym potworem. 
 
Kaczyński mówił w ten sam sposób. Jak doszedł do władzy i zaczął to swoje rozliczanie spisków i układów, to szukanie winnych, to wiemy jak się to skończyło. No nie najlepiej. 
 
Nie martwi cię ta mściwa strona Korwina? Jak ty patrzysz na to?

jan M Fijor 2014-07-04

Mnie się wydaje, że Korwinowi chodzi o karę. że kara musi być dotkliwa inaczej nie spełnia swojej roli. a jak wymierzy się tę karę, to już jest drugorzędne. znam go 40 lat i nie widzę, żeby był mścicielem. JKM to raczej człowiek łagodny... 
ja bym sprzedawał wyrok więzienia: I rok za 50 tys. zł, II za 49 tys., trzeci za 35 tys. etc. więzienia niech stoją puste.  
pozdr 
 
.

darek 2014-07-04

Panie Janku, z pańskiej wypowiedzi dotyczącej społeczności startupów nie można się dowiedzieć - kto zawiódł w tym przypadku ? Czy nie ma żadnych inwestorów, czy nie ma dobrych projektów ? Czy nie poważnych ludzi do realizacji ? 
W czym problem ? Wyraża się pan jak w telewizorze, że nie wiadomo, o co chodzi ?

jan M Fijor 2014-07-04

@darek są projekty, są inwestorzy, jak zwykle zawodzi wiara, konsekwencja, upór. Ludziom brak zaufania do siebie, a co dopiero do innych. nie wiem dlaczego tak jest? Masy angażują się w katastrofy lotnicze, w Majdany, a trudno nam dostrzec własny interes w działaniu wspólnym. Nie wiem na czym to polega. może ktoś wie, dlaczego trzem Polakom wszystko rozejdzie się między palcami, a każdy z trzech pojedynczo sięga po sukces, rzecz jasna znacznie większym wysiłkiem.

kobza 2014-07-04

Słówko do poprzedniej audycji: 
@Krzysztof z BB "kobza, czy spotkałaś się i przemyślałaś gruntownie tezę i przykłady na nią, że szkodliwość korporacji wynika z ich układów z państwem? Sama piszesz, że lobbują, i to źle. Ale gdyby był wolny rynek, wykluczone byłyby regulacje, które ktoś mógłby chcieć wylobbować" 
 
Zastanów się nad czym lobbują korporacje? - otóż nad tym, aby w majestacie prawa wymanewrować (wyrzucić z rynku) pomniejsze podmioty gospodarcze, nie tak silne, nie tak bogate, nie tak wypływowe. Tworzy się pod nie stosowne regulacje prawe, ustawy, uchwały itd, aby one mogły swobodnie działać, ale inne firmy - których nie stać aby dać w łapę urzędasom i innym przy korycie - niekoniecznie. Więc zastanów się, co się stanie, gdy państwo totalnie się rozpadnie i korporacje rozszaleją się na tzw "wolnym rynku"?  
 
Z jednym się z Tobą zgodzę, obecne marionetkowe rządy nie są szczególnie silną zaporą dla tych, którzy niekoniecznie muszą działać fair play aby przejąć rynki. Albo wręcz jest to dla wszystkich na rękę - wszak stwarza pozory legalności.  
------------------------ 
 
Panie Janku, Pan by sprzedawał wyroki więzienia - czyli znów, bogaci się wyłgają z każdego gówna, a zwykłe boroki będą siedzieć za kradzież bułki - normalnie to co mamy obecnie - w zasadzie bogaty kupuje sobie hire gun, czyli adwokata i przez niego kupuje sobie werdykt sędziego. Patologia, patologią pogania. Wg ja się zastanawiam nad sensem takich zawodow jak adwokat - wszak od rozstrzygnięć wyroków powinien byc sąd i on także powinien ustalić stan faktyczny sprawy. W praktyce to co pan postuluje jest niedopuszczalne - jeśli będę bogata, bardzo bogata pójdę i odstrzelę całą Pana rodzine i sobie kupie wolność. Chciałby Pan żyć w takim świecie?

kobza 2014-07-04

Z drugiej strony za dużo ludzi jest osadzonych za drobne przestępstwa, gdyby oni mieli nałożoną karę finansową, lub prace społeczne to nie mieli by czasu aby się jeszcze bardziej degenerować w tym środowisku wieziennym - niestaty, ale młode łebki są wsadzani często do celi z dlugoletnimi recydiwistami i to dodatkowo psuje tych chłopaków.  
 
Co do przeregulowania gospodarki to się zgodzę, że to jest gł powod podcinania skrzydeł przedsiębiorcom, a także przyczyna korupcji. Z kolei całkowita deregulacja powoduje inne patologie

wierny słuchacz 2014-07-04

Mengera 
Posłucham i chętnie się dowiem co tam jak działa instytut.

Krzysztof z Bielska-Białej vel ByteEater 2014-07-05

Prośba: czytajcie czata, bo czasem kontynuowana na antenie wypowiedź jawnie brnie naprzeciw podanym tam czy to wątpliwościom, czy nawet faktom. 
 
kobza, no tak, lobbują za przywilejami dla siebie, kosztem klientów i mniejszej konkurencji, niemającej takich dojść do polityków, czyli żeby było mniej wolnego rynku, a nie więcej. O to mi właśnie chodziło. Państwo i możliwość wprowadzania przez nie regulacji to nie rozwiązanie, tylko źródło tego problemu. 
 
A że bogaty może więcej, to pomimo, że w przypadku unikania sprawiedliwej kary potępiam to moralnie, to jednak nie wyeliminuje się tego. Zawsze będą źli, niektórzy z nich potężni. Złoczyńca mający wystarczająco dużo pieniędzy może se nakupić tyle broni i wynająć tylu ochroniarzy, że nawet wszyscy policjanci kraju nie będą w stanie się do niego dobrać bez kilkudziesięcioprocentowych strat w ludziach, więc raczej sobie podarują i poprzestaną na izolacji. 
Choć pomysłu Janka z wykupywaniem się z więzienia przy z góry podanym cenniku nie popieram. Ale gdyby w akapie prowadził agencję ochrony i właśnie tak czynił, to rynek dałby rozstrzygnięcie, czy to ma sens.

Michał Kresak 2014-07-05

Oto popularyzuję ideę LEAP: 
bezsciemy.weebly.com

Kwiat126p 2014-07-05

Janku drogi, co ty mowisz? Bo strace szacunek dla twojej inteligencji. Zeby sprzedawac wyroki...Marzenie mafiozów. Albo zeby zadosc uczynic ofierze zamiast klasc nacisk na kare dla przestepcy...No szok. Jak chcesz zadoscuczynic facetowi ktoremu zamordowano i zgwalcono dziecko? Dać 100 tys i jestesmy kwita?? Kara, ta wlasnie zemsta w obliczu prawa to sprawiedliwosc bo oddano bandycie to co jego. Zabil i powinien zostac zabity i szlus i koniec pieśni! Kary powinny być bardzo surowe a wiezienia powinny zarabiac na siebie predzej, czyli pomysl JKM jest mi blizszy, czyli przymusowa praca albo głód i koniec.

jan M Fijor 2014-07-05

Kwiat126p Jedno drugiemu nie przeszkadza. Kara i wynagrodzenie. Jeśli nie da się wynagrodzić, pozostanie kara. Praca przymusowa to nie kara. Poza tym taka praca przeważnie nie przynosi rezultatów. Praca musi być dobrowolna. Skazany ma chcieć spłacić swoje długi wobec tych, których skrzywdził. Co komu z tego, że siedzi w więzieniu. On ma stracić wszystko co miał, i to co będzie mieć. Sama kara nie wynagradza szkody. co do kary śmierci, to jestem przeciwko, ale rozumiem argument Korwina i twój. Sprzedawanie wyroków to nic innego jak zamiana karty więzienia na pieniądze/grzywnę. Wskaźnik wymiany ustala ofiara w oparciu o obowiązujące prawo.  
 
Ukłony

Kwiat126p 2014-07-05

praca musi być dobrowolna ale jak nie siedzisz w więzieniu bo wiezienie z definicji jest niewolne Janku :) Na wolności jest tak że nie pracujesz - nie jesz a oni mają nie pracować i jeść? Te ofiary maja płacic podatki na czlowieka ktory zrobil im jakąś krzywdę? Na to żeby on sobie popykał w ping ponga 5 lat i w ten sposób spłacił swój dług wobec społeczeństwa? No i teraz więzienia są przeludnione bo są państwowe i trzeba na nie łożyć kasę. Już sobie wyobrażam te nazwy więzień prywatnych "Kowalski i syn" albo Więź-Pol" :D

jan M Fijor 2014-07-05

@kwiat126p nie wiem o co ci chodzi. Piszę, żeby ponosili karę nie siedząc w więzieniu, źle. Siedzą w więzieniu - źle. Czy ty chcesz karę śmierci dla każdego przestępcy? kara to głównie wyrównanie krzywd, jakie zbrodniarz uczynił. co mi z tego, że siedzi, jeśli moja krzywda nadal nie została spłacona? więzienia są przepełnione, bo są państwowe. Mogą być prywatne. podobnie jak sądy. I policja.  
 
pozdr

lxlxlx 2014-07-05

@Martin 
 
Wyobraź sobie, że ktoś szuka zemsty, tudzież władza(opieramy się na słowach Korwina), ale Ty w tym wszystkim żyjesz jak żyłeś obecnie. Widzisz, że kogoś ścigają. Widzisz, że to się dzieje. Widzisz, że kara jest bardzo brutalna. Ty w tym wszystkim Martin żyjesz wciąż tak jak chcesz nie robiąc nikomu krzywdy. Ty to widzisz, ale ręka sprawiedliwości Cie nie dotyka. Ty żyjesz sobie spokojnie w tym zgiełku "zemsty".  
Nagle widzisz, że przestępczość spada, bo już nie jest tak dobrotliwe jak było wcześniej(dzisiaj). 
 
Dlatego też myślę, że porównując Kaczyńskiego do Korwina robisz duży błąd. Kaczyński nie zmienił na tyle drastycznie prawa karnego/cywilnego, aby napastnik miał się bać swego czynu. Nie mówię tutaj o CBŚ,CBA czy innych służbach, które faktycznie powstało wówczas, tylko o codzienności w której szary człek boi się czasami wyjść nocą, aby nie zarobić w ryj. 
 
Chciałbym aby mógł wyjść nie obawiając się tego procederu. Obawia się go, bo kara jest za lekka. Chciałbym jej zmiany. Myślę, że to gwarantuje Korwin. To i wolną gospodarkę.

Tomanek 2014-07-05

Janusz Fijor Na Prezydenta !!

Tomasz 2014-07-05

Janku drogi!  
co do kar wiesz dobrze, że są dotkliwe w polsce i problemem jest sądownictwo i wszelkie instytucje, które temu towarzyszą. 
Przykład? ostatnia afera, nikt oprócz nas podatników nie ucierpiał, nie otrzymał kary a dobrze wiesz, że za takie sprawy ja już bym był w więzieniu, bo ja nie mam żadnych koneksji, a Ty ? być może masz... 
 
Co do EPPA SREPPA itd. dobrze wiesz, że w PL z wyżej wymienionych powodów, możemy się jedynie rozmażyć. 
Jak to powstanie to armia urzędasów ruszy z różnych stron by upierdolić każdego, bo tam będą Ci co mają kasę, albo się jej dorobią. A to w końcu o to chodzi, żeby mieć mniejsze wydatki, a podatki to tylko jeden ze składników. 
 
Rozumiem, że przez chwilę zapomniałeś na jakim świecie żyjesz, bo Korwinowi się udało, ale z drugiej strony pomyśl... co to za popieprzeni ludzi i popierzony kraj, gdzie trzeba tak długo bronić swoich racji, aby być zauważonym? 
 
i teraz prosta riposta: 
- Korwin nie został wybrany, on został jak brzytwa uchwycony przez tych, którzy już nie ufają tym z obecnej władzy. 
Polacy to nie naród, sam to mówiłeś nie tak dawno temu, dla mnie polska jako kraj może nie istnieć. 
Ukraina jak widzicie pada, kto będzie następny?

Kwiat126p 2014-07-05

Janku oni będą siedzieć w wiezieniu ale po pracy :) Sądy i policja nie mogą byc prywatne z wiadomych przyczyn. Jesteś Janie z tego co czytam typem człowieka dla którego kara nie jest sprawiedliwością, to twoich krzywd nie wyrównuje a moje wyrównuje. Sprowadzając to do handlu można rzecz że on mi uczynił krzywdę i teraz prawo zrobi mu kuku - uczciwie? Uczciwie. Dobra transakcja. Oczywiscie ludzie są rózni i jeden wolalby żeby gość np hulał na wolnosci a jemu dać 100 tys za zabitego syna - są takie swołocze moralne. Tylko że typ ktory ma krew na rękach i pokazał spoleczenstwu ze jest zły i zwyczajnie nie nadaje sie do życia w nim może uczynić dalej to samo za chwilę komu innemu - taka jego natura. A to że ofiara woli kase niz zeby tamten poszedl siedziec to co z tego? Jak przez niego będą cierpieć inni, ci co są na wolności. Nie chcę wszystkich więźniów zabijać tylko morderców. Schopenhauer zachwalał bardzo pomysł jakoby ucinać jaja złodziejom żeby nie przekazywali złego genu dalej. Żony złodziei dodatkowo dbałyby o to żeby mąż nie wyciagal łapy po cudze :) Taka ciekawostka a propos kar. Tak czy siak więźniowie powinni pracować a po pracy sobie siedzieć w małej celi, spędzać romantyczne wieczory i rysować "kominy"(wiesz co mam na mysli). Niestety wolny rynek nie sprawdza się wszędzie. Sprawdza się w wymianie handlowej, w biznesie miedzy dwoma stronami, bez interwencjonizmu dryblasa w postaci państwa. Dalej już nie.

kobza 2014-07-06

Schopenhauer miał bzika na punkcie ochrony własności, gdyż całe życie utrzymywał się z tego, co zostawił mu w spadku bogaty ojciec, który był kupcem. Schopenhauer nigdy nie musiał pracować na swoje utrzymanie.  
 
Pan Janek pisze, że od ofiary zależy jak kara byłaby wyrównana - zadośćuczynienie - otóż jest w tym racja, gdyż ofiara lub rodzina ofiary ma prawa zażądać sposobu rewanżu na sprawcy, ale - jest jedna wątpliwość, gdy rodzina jest biedna, dla nich kara finansowa może być wystarczającym zadoścuczynieniem/przymus ekonomiczny może spowodować, iż niektorzy ludzie godzą się na takie warunki, na które w normalnych okolicznościach nigdy by się nie zgodzili.  
 
W średniowieczu była forma kary finansowej tzw główszczyzna - wiadomo, że za głowę szlachcica chłop płacił własną głową, a szlachcić zabijając np chłopa rzucił rodzinie jakieś ochłapy i było ok. To już było. To co niektorzy obecnie proponują to jest regres, wycena człowieka jak bydła. Im bogatszy tym lepszy.

kobza 2014-07-06

@8 - masz racje. Mam np wrażenie ze taki twór pt. "UE" jest prywatnym folwarkiem, stworzonym na potrzeby kolejnych regulacji, bo te państwowe nie są wystarczająco dobre, skuteczne, silne - niewazne - kartel jakim jest unia europejska, jest nie mniejszym kartelem niż ONZ z jego agendami, których działanie jest bardzo wyraznie motywowane ideologicznie np system edukacji seksualnej lobbowane przez UNICEF.  
 
Tylko ze jest problem, bo jeśli zlikwidujemy państwa, to kto ma tworzyć prawa i pilnować aby były przestrzegane? Prywatne korporacje? Czy taka potęga w rękach nielicznych, nie zostanie odwrócona przeciwko ludziom? Nie mam wątpliwosci, że ci którzy nawołują za zniesieniem wszelkich granic, mają świadomość, że funkcje pańśtwa przejęly by ponadnarodowe kartele. Jeśli ci ludzie nie mają tej świadomości, to są pożytecznymi idiotami. Państwa w pierwszej kolejności powstały jako wspólnoty ideologiczno - religijne, zwróccie uwagę, że to co narzuca UE i cały ten neomarksistowski, nowolewicowy stuff to model państwa laickiego, neutralnego ideologicznie - który jest po prostu niemożliwy - tj kłamstwo - i tutaj zataczamy koło, gdyż libertarianie propaguję elementy neomarksistowskie.

Kwiat126p 2014-07-06

Kobza, nie wiedziales ze Schopen byl wykladowcą? Tylko Hegel zlosliwie zajmowal mu sale na tą samą godzinę co on? :D No i taki czas byl ze Heglowszczyzna byla bardziej popularna i na wyklady Schopena przestaly chodzic tlumy, potem sie obrazil i skonczyla sie przygoda z pracą na uczelni, wiec nie zawsze nie pracowal w sensie zarobkowym. Mial duzo czasu na myślenie i zgłębianie ludzkiej natury i dobrze :) Tak sprostowując.

kobza 2014-07-06

Heglizm jest modny do tej pory, cały neomarksizm ma podstawy w tym heglizmie. Schopenhauer pracując na uczelni robił to hobbistycznie - ja nie mówie, że to żle że żył z jak rentier, po prostu rozumiem dlaczego tak był uczulony na ochronę swojego stanu posiadania. A co do jego zgłębiania ludzkiej natury - poczytaj sobie jego aforyzmy, niektóre - szczególnie o kobietach świadczą że mógł mieć problemy natury psychicznej ;)

Kwiat126p 2014-07-06

nie no to że ktoś ma sceptyczne podejście do natury kobiecej nie świadczy o tym że jest chory. Znam jego teksty o kobietach. Ale już nie popadajmy w dygresje jak Janek bo się mu konkurencja zrobi :D

kobza 2014-07-06

Z przymrużeniem oka to napisałam, że jest psychiczny. Kobietami Schopenhauer gardził.  
 
Z innej beczki, wspaniała unia wie jak zadbać o przedsiębiorców, produkty wpisane jako "regionalne", nie mogą być eksportowane za granicę - tyle w wolnym handlu w ramach unii.

robsonic 2014-07-07

AD23 
 
A co jesli produkt "regionalny" jest produkowany na naszych polskich ziemiach lecz kapital z zachodu? Oprocz produktu podatki tez powinny zostac w PL nieprawdaz?

kobza 2014-07-07

@24 - a jakie ma znaczenie źródło finansowania co do samej istoty produktu regionalnego?  
 
"Oprocz produktu podatki tez powinny zostac w PL nieprawdaz?" 
 
Niekoniecznie. Tzn ładnie brzmi, że podatki zostają w kraju, ale pamiętaj, że każdy kraj nie tylko jest beneficjentem finansowym,ale i płatnikiemi, a w tej sytuacji dany przedsiębiorca wytwarzający regionalny produkt, także składa się na te dopłaty - a co ma wzamian? Musi wynająć prawników, aby ogarnąć całą dokumentację, aby zakwalifikowano jego produkt do kat. regionalny.

kobza 2014-07-07

wiadomosci.wp.pl 
 
Douga Bandowa, eksperta z libertariańskiego think thanku Cato Institute

robsonic 2014-07-08

AD25 
 
Ja z innej beczki poprzednio.. Pewnie, ze zadnego nie ma znaczenia. Pytanie tylko czy to jest w porzadku, zeby nasze regionalne produkty byly pad wplywem zachodnich korporacji. Na przyklad ketchup Pudliszki juz nie smakuje tak samo jak 10 lat temu. W czekoladkach firmy Wedel zmieniono recepture (na tansza oczywiscie), piwa smakowo coraz bardziej ida w strone pefrum (lech, tyskie, perla - czasami smakuja jakby byl dodany proszek do prania). Tak ma byc? Czy to jest ok, zeby nasze "prawdziwe polskie" zostalo tak bez sensu oddane zachodnim cwaniakom, ktorzy skutecznie niszcza nasze produkty i nas samych?

Martin 2014-07-08

Ma być tak jak rynek chce. 
Oczekujesz cudów, super jakości za taką cenę? 
 
Jakby ludzie kupowali droższe i lepsze, to by było droższe i lepsze. A że kupują byle dziadostwo byle tylko taniej, to taką dostają ofertę. To firmy służą ludziom, a nie konsumenci firmom. To nie firmy idą w tą stronę, tylko konsumenci idą w tą stronę - miej pretensję do tych, którzy wybierają towar, a nie tych którzy dają wybór. 
 
Firmy niczego nie "niszczą" - jak już ktoś coś niszczy, to ludzie wybierając dziadostwo zamiast jakości. 
 
Można zresztą bez problemu znaleźć piwa o wiele lepsze, ale są oczywiście ze dwa razy droższe.

robsonic 2014-07-08

AD28 
 
Oczekuje aby rynek, zwlaszcza naszych regionalnych produktow pozostal, czy zamknal sie w Polsce od A do Z. Problem polega na tym, ze mieszkajac w Polsce nie masz juz czasami wyboru i musisz kupic cos co NIE polskie. Czasami nawet myslisz, ze kupujesz polski produkt a tak naprawde napedzasz rynek z zewnatrz zupelnie nieswiadomie. Na przyklad nasza polska siec "Zabka" juz od jakiegos czasu nalezy do Tesco. Nalezaloby wchodzac do Zabki placic funtami, a co tam.. Nie moge zdzierzyc tego perfidnego rozkradania naszego polskiego majatku. Nie moge uwiezyc, ze kolejne rozbiory Polski staly sie rzeczywistoscia. Polski juz nie ma. Naprawde nie ma do czego wracac.. W takich malutkich miescinkach 15-20 tys mieszkancow sa juz zadomowione na dobre zachodnie kolosy typu "Carrefour" czy "Inter-Marche" pomijajac juz Lidl i inne tego typu smieci, ktore juz od dawien dawna sie zakorzenily w naszym kraju. Kazdy juz chyba wie , ze nasza polska "Biedronka" tez zaciaga zachodnim akcentem zdaje sie Holendersko-Portugalskim. Gdzie mamy kupowac 100% prawdziwe polskie produkty? Wszystkie prywatne male sklepiki, srednich i malych przedsiebiorcow padly jak muchy. To nie sa zarty, to jest rzeczywistosc! 
 
PS. Ktore piwa 100% polskie polecisz? Jak mam pewnosc, ze 100% polskie i naprawde smaczne to zaplace i 5 razy tyle. W zeszle lato probowalem browarow Kormoran, wciaz polskie hehe, ale niestety nie na moje podniebienie.. Nie bede przeciez pil czegos na sile co mi nie smakuje tylko dlatego, ze wciaz polskie. Jaki mamy wobor? Gdzie sie nie obejrzysz to zachodni kapital. Moje ulubione Zywiec tez nie polskie.. :(

Marcin 2014-07-08

ad 29 
Browary : Biełkówka , Czarnków, Racibórz i wiele innych 
oraz browary w knajpach  
Żywiec to nie piwo tylko napój piwopodobny  
 
pozdawiam ciepło 
Marcin

Paweł 2014-07-08

Panie Janku, a może by pan zaprosił Janusza Korwin-Mikkego do jednej ze swoich audycji? Zapraszał pan już gości, a tu mamy człowieka na niesamowitym poziomie. Chętnie usłyszałbym co powiedziałby głównie na temat inwestowania(może jakieś dobre rady), może też biznesu czy stref specjalnych EPPA. Przy okazji mógłby zareklamować swoją ofertę polityczną. Zresztą pan potrafi przeprowadzić ciekawe wywiady. Myślę, że człowiek takiego pokroju zwiększyłby panu liczbę słuchaczy. Że tak powiem, obaj zrobilibyście sobie dobrze;-) Poszerzając wzajemnie grono odbiorców. Podobno się przyjaźnicie, więc zakładam że JKM nie robiłby problemu. Co pan o tym myśli?

Paweł 2014-07-08

Macie podobne podejście do socjalizmu, globalnego ocieplenia, związków zawodowych i wiele wiele innych. Byłoby o czym pogadać ;-)

kobza 2014-07-08

@Marin "Ma być tak jak rynek chce.  
Oczekujesz cudów, super jakości za taką cenę?" 
 
Martin, rynek to nie twór organiczny. Na rynek się wpływa, modyfikuje i ustawia pod siebie. 
 
"Jakby ludzie kupowali droższe i lepsze, to by było droższe i lepsze. A że kupują byle dziadostwo byle tylko taniej, to taką dostają ofertę." 
 
A ludzie mają kase aby za chleb dać 30 zł, a za mleko 15? A może wina jest przelicznika dolara do złotówki i zamordowanie polskiej konkurencyjności po '89, przez co dla zwykłego kowalskiego ceny są i tak wyśrubowane, ale dla Ciebie jest za tanio.  
 
"To firmy służą ludziom, a nie konsumenci firmom. To nie firmy idą w tą stronę, tylko konsumenci idą w tą stronę - miej pretensję do tych, którzy wybierają towar, a nie tych którzy dają wybór." 
 
Powtarzasz jakieś banały. Ludzie mają taką naturę, iż zawsze idą po najniżej linii oporu - wybierają to co jest aktualnie dostępne, po najlepszych dla nich cenach. Musisz wziąć pod uwagę sytuację gospodarczą kraju i zrozumiesz dlaczego ludzie kupują towary, które mają obniżoną jakość. A może lepiej pasuje - zmuszeni są kupować dziadostwo - lepsze dziadostwo niż zdechnąć z głodu, prawda? 
 
"Firmy niczego nie "niszczą" - jak już ktoś coś niszczy, to ludzie wybierając dziadostwo zamiast jakości." 
 
lol - owszem, są firmy które niszczą... konkurencję. No ale to normalne, bo konkurencje jak można to się "niszczy" ;D A przy okazji niszczenia konkurencji, konsumentom dostaje się rykoszetem

robsonic 2014-07-09

"Powtarzasz jakieś banały. Ludzie mają taką naturę, iż zawsze idą po najniżej linii oporu - wybierają to co jest aktualnie dostępne, po najlepszych dla nich cenach. Musisz wziąć pod uwagę sytuację gospodarczą kraju i zrozumiesz dlaczego ludzie kupują towary, które mają obniżoną jakość. A może lepiej pasuje - zmuszeni są kupować dziadostwo - lepsze dziadostwo niż zdechnąć z głodu, prawda? " 
 
Pelna zgoda z tym. Faktycznie ludzie w PL (a i ostatnio w calej Europie nikomu sie nie przelewa) bardzo oszczedzaja, glownie kosztem jedzenia. Jedzenie wbrew porozom jest bardzo drogie (zwlaszcza zdrowe jedzenie, czyli owoce, warzywa, itd).  
Natomiast z drugiej strony faktycznie bogatsi kupia drozsze, lepsze, polskie produkty , ale pod warunkiem ze na 100% wiedza co kupuja.. Nie ma sensu przeplacac za cos co nie polskie albo polskie dziadostwo. Mysle, ze Martin za dlugo przebywa za granica i ten "dobrobyt" Go dopadl.. W UK jest o wiele latwiej zyc, wiecej mozna kupic za te sama wykonywana prace co w PL i tutaj nie ma cudow..

Martin 2014-07-09

Bzdury. 
Tyle bzdur, że szkoda marnować czasu na odpowiadanie, zwłaszcza, że mam wrażenie, że woli do rozmowy nie ma, wola do wygłaszania monologów jest. 
 
Pozdrawiam, 
Martin z Lublina (czyli zza granicy)

kobza 2014-07-09

@Martin mylisz się - wola do rozmowy zawsze jest!!  
 
No chyba, że uważasz, iż złą wolę ma każdy kto nie podziela twojego punktu widzenia? Piszesz bzdury, ale nie odnosisz się merytorycznie. Piszesz "szkoda marnować czasu na odp..." a jednak go marnujesz.  
 
Martin odpowiedz co powoduje, że np złoty w stosunku do dolara ma taki a nie inny przelicznik?

Robi 2014-07-09

Panie Janie! Ostatni sondaz prezydencki wskazuje, że JKM ma "tylko" 9%. Wyprzedza go nawet Kalisz. Korwin niestety ma duży elektorat negatywny i ludzie nie widzą go na tym stanowisku. Mam pytanie czysto hipotetyczne, czy przyjąłby pan propozycję wystartowania na prezydenta z ramienia KNP, gdyby taką propozycję panu złożono?

kobza 2014-07-09

Robi te sondaże można sobie włożyć tam gdzie światło nie dociera - one są bardzo często fałszowane.  
Ostatnie wybory jednak pokazały, że Korwin zbiera coraz większe poparcie i będzie je zbierał dalej, tylko niech przynajmniej milczy na tematy rozdrażniajace obyczajowo, a skupi się na złodziejach, oszustach finansowych, bezprawnym ustawom i fatalnej totalnej polityce UE

kobza 2014-07-09

a propos Korwina, bardzo interesujące wydają mi się postulaty Ruchu Narodowego, obejrzałam kilka wywiadów z Krzysztofem Bosakiem i gość jest bardzo konkretny - chyba zacznę im kibicować, choć zawsze uważałam, że polityka jest odrażająca, tak tu widzę sensownych ludzi.

Tomasz 2014-07-09

Korwin nie chce być prezydentem tylko królem, więc tutaj nie ma sensu się rozwodzić na temat procentów.

robsonic 2014-07-10

AD35... 
 
Cos z humorkiem sie stalo? Czy co moze ugryzlo w ucho? 




za malo piwa pewnie..

robsonic 2014-07-10

PS. do AD41.. 
 
Byl tu kiedys juz jeden Martin (albo ktos o zblizonym nicku) z UK i sie tutaj duzo udzielal, calkiem sensownie pisal chlopak. Najwidoczniej moja pomylka Martinie z Lublina. Prosze o wybaczenie tej strasznej pomylki, mam nadzieje, ze chlosty nie bedzie :D 
 
Pozdrawiam 
zza granicy

Moneetor 2014-07-10

Jak 1 sponsor dał tysiaka, to reszta, zawstydzona , pochowała się do swoich norek, Teraz datki pozostałych to jak kieszonkowe wyglądają przy tym tysiaku.

Tomasz 2014-07-12

a kto to są WOLONTARISUZE? 
chodzi o wolontariuszy?

kobza 2014-07-12

www.infokatowice.pl 
 
Ja w tym nie wiedzę nic niewłaściwego - homo sovietucus jest bez kręgosłupa, więc nawet tego nie poczuł

kontestatornia 2014-07-14

Kamil, mogę ci przerobić każdą myszkę żeby przyciski były bez słyszanego "kliku" bo takiej nie kupisz.

Lt. Marty Castillo 2014-07-17

Panie Janku, czy jest szansa, że pojawią się na stronie nagrania z dwóch ostatnich audycji? Pliis

Dodaj komentarz...

Jan Fijor

Współzałożyciel szkoły biznesu ASBIRO, przedsiębiorca i podróżnik, który w czasie stanu wojennego wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, gdzie spędził 17 lat. Były barman, pośrednik nieruchomości, agent ubezpieczeniowy i makler. Obecnie, oprócz działalności w szkole ASBIRO, zajmuje się publicystyką oraz jest właścicielem wydawnictwa Fijorr Publishing.

Prowadzi audycję na żywo Jan Fijor zaprasza w którym przedstawia punkt widzenia przedsiębiorcy. W środy o 21.00

Medale:

Program miesiąca
złoty!

Prowokator miesiąca
srebrny
Inne audycje tego autora:

Jan Fijor - Maile o start-upach (2) - przedwczoraj




Jan Fijor - Gdzie poszedł handel (1) - 6 tygodni temu

Jan Fijor - Jak Trump kupował tanio (38) - 7 tygodni temu

Jan Fijor - Samoloty, Białoruś i UK (10) - 2 miesiące temu

Więcej audycji...
Ryanair i LOT to naciągacze (20) - 2 miesiące temu

Jan Fijor - Imigranci (20) - 3 miesiące temu


Jan Fijor - Co tam Panie w Ameryce? (3) - 3 miesiące temu

Jan Fijor - USA, ekonomia i listy (5) - 3 miesiące temu

Jan Fijor - Przeprowadzka do Chicago (29) - 4 miesiące temu




Jan Fijor - Delta? Nie latam (7) - 5 miesięcy temu






Jan Fijor - Roboty kradną pracę? (24) - 7 miesięcy temu


Jan Fijor - A narzekam sobie dzisiaj (19) - 8 miesięcy temu


Jan Fijor - Najbogatsi ludzie rotują (15) - 8 miesięcy temu

Jan Fijor - O lewackim Hollywood (6) - 8 miesięcy temu

Jan Fijor - Spotkam się z Trumpem (23) - 8 miesięcy temu

Jan Fijor - Nowe obywatelstwo Janka (6) - 9 miesięcy temu

Jan Fijor - Milion plus (17) - 10 miesięcy temu

Jan Fijor - Powrót z Białorusi (3) - 10 miesięcy temu

Jan Fijor - Wolny monopol (22) - 10 miesięcy temu

Jan Fijor - Prezydenci USA (13) - 10 miesięcy temu

Jan Fijor - Jak zainwestować 2 tys. zł (24) - 11 miesięcy temu



Jan Fijor - Telenovela (7) - 11 miesięcy temu

Jan Fijor - Raport z Liberlandu (19) - ponad rok temu




Jan Fijor - Oszukańczy Wolontariusz (18) - ponad rok temu


Jan Fijor - Trumpy i Hilarie (3) - ponad rok temu

Jan Fijor - Trumpy i Hilarie (7) - ponad rok temu

Wielki szwindel na mieszkaniach (19) - ponad rok temu

Jan Fijor - O palancie z Kontestacji (35) - ponad rok temu

Jan Fijor - Szarańcza w Malawi (20) - ponad rok temu



Jan Fijor - To Polacy Panie Kolonko (21) - ponad rok temu





Jan Fijor - TRUMP (34) - ponad rok temu

Dlaczego Janek nie kupił złota? (22) - ponad rok temu


Jan Fijor - Jak znaleźć sponsora (9) - ponad rok temu




Jan Fijor - Skok na OFE 2.0 (29) - ponad rok temu


Jan Fijor - Pranie pieniędzy na dom (34) - ponad rok temu

Jan Fijor - Jak w grudniu 81 (40) - ponad rok temu


Jan Fijor - Illinois vs Oklahoma (20) - ponad rok temu



Komu Kaczyński zrobi dobrze? (23) - ponad rok temu


Jan Fijor - Jednak się walnęliśmy (12) - ponad rok temu


Jan Fijor - Super Kandydatka z PO (8) - ponad rok temu

Jan Fijor - Silk Road (14) - ponad rok temu

Obsługa klienta wg Janka (19) - ponad rok temu

Jan Fijor - Same niedobre rzeczy (10) - ponad rok temu


Bierzcie zasiłki (31) - 2 lata temu











Jan Fijor - Pomysły na biznes (7) - 2 lata temu


Jan Fijor - o tematach z debaty (18) - 2 lata temu


Jan Fijor - Wybory (19) - 2 lata temu


Nie ma gotówki i nie będzie (24) - 2 lata temu



Jan Fijor - Jak umarł Tuwim (11) - 3 lata temu


Jan Fijor - O pisaniu książek (29) - 3 lata temu


Jan Fijor - Franek (14) - 3 lata temu


Jan Fijor - Putin Austriakiem? (18) - 3 lata temu

Jan Fijor - Lekcja historii (14) - 3 lata temu




Jan Fijor - Motywy (30) - 3 lata temu


Jan Fijor - O wizycie Stockmana (16) - 3 lata temu

Jan Fijor - Złoto (9) - 3 lata temu




Prywatyzacja wg Janka Fijora (14) - 3 lata temu


Kierowcy LPG są dyskryminowani (13) - 3 lata temu





Wolny rynek — wprowadzenie (38) - 3 lata temu





Jan Fijor - Buthan (17) - 3 lata temu




Jan Fijor - Emp@tia (5) - 4 lata temu


Jan Fijor - Łukraina (18) - 4 lata temu


Nakręcony prywatyzacją (52) - 4 lata temu


Słuchacz w długach (30) - 4 lata temu

Jan FIjor - Rock and Roll (15) - 4 lata temu

Jan Fijor - Dyskryminacja (27) - 4 lata temu



Bitcoin to tylko zabawka! (87) - 4 lata temu

Bardzo smutny Janek (47) - 4 lata temu

Wywiad z Markiem Klugmannem (40) - 4 lata temu

Rzecz o kontroli czynszów (14) - 4 lata temu

Janek zbankrutował (20) - 4 lata temu


Blacha wie co mówi (37) - 4 lata temu

Fijor idzie w politykę (37) - 4 lata temu

Ostro (63) - 4 lata temu



Banki, samochody, podręczniki (28) - 4 lata temu


Służba zdrowia za oceanem (22) - 4 lata temu

Czy okienko blokuje kolejkę? (65) - 4 lata temu

Czy istnieje strata społeczna? (24) - 4 lata temu


Czy alkoholik jest racjonalny? (61) - 4 lata temu


Czym jeździ milioner? (21) - 4 lata temu

Jan Fijor - Jak wybieram akcje (15) - 4 lata temu


Jan Fijor - Emeryty (40) - 4 lata temu

Jan Fijor- Zmęczenie bogactwem (28) - 4 lata temu


Jan Fijor - Kto mi wisi? (58) - 5 lata temu

Na co nam służby specjalne? (17) - 5 lata temu


Jan Fijor - Geje są jak SB (50) - 5 lata temu

Jan Fijor - O dwóch burakach (20) - 5 lata temu

Jan Fijor - Długi (117) - 5 lata temu


Bogaty może dłużej (48) - 5 lata temu


Komentarze pomysłów na biznes (32) - 5 lata temu

Co Janek zrobił z ogórkami? (37) - 5 lata temu




Jan Fijor - SKOK (15) - 5 lata temu



Jan Fijor - Rozmowy na Jetlagu (19) - 5 lata temu


Jan Fijor - Ja się wycofuję (20) - 5 lata temu


Robimy gospodarstwo? (70) - 5 lat temu



Jan Fijor - Wyjazdy (53) - 5 lat temu





Jan Fijor - Broni Amber Gold (78) - 5 lat temu


Jan Fijor - W kraju dziadów (27) - 5 lat temu




Jan Fijor - Oba maży da (30) - 5 lat temu

Jan Fijor - Karty kredytowe (19) - 5 lat temu



Jan Fijor - pośrednicy (23) - 5 lat temu


Czy celnicy to kretyni? (23) - 6 lat temu

Jan Fijor - Unikać euro i eko (26) - 6 lat temu

Jan Fijor - Knajpy w Zakopanym (29) - 6 lat temu




Jan Fijor - Powrót z Azji (15) - 6 lat temu



Jan Fijor - dochód pasywny? (21) - 6 lat temu


Jan Fijor - Putinizacja (38) - 6 lat temu

Jan Fijor - To już 6,12 (26) - 6 lat temu










Jak sprzedawać dom? (20) - 6 lat temu

Boeing, monopol i korupcja (52) - 6 lat temu


Oburzeni (11) - 6 lat temu


Książki ekonomiczne (21) - 6 lat temu

Podatek Buffeta (8) - 6 lat temu

Dlaczego nas nie lubią? (31) - 6 lat temu

Portugalia (17) - 6 lat temu

Wy ćwoki (15) - 6 lat temu

Jan Fijor: Czy brać kredyt? (4) - 6 lat temu






Przygody Janka w Rosji (10) - 6 lat temu

Co tam w Norwegii słychać (38) - 6 lat temu



Jan Fijor o gejowych (50) - 6 lat temu

Jan Fijor o pracy po maturze (39) - 6 lat temu


Co boli Janka F.? (14) - 6 lat temu


Fijor zatrzymany w Kolumbii (11) - 6 lat temu


Kto to jest biedny człowiek (18) - 7 lat temu

Kto to jest człowiek biedny (6) - 7 lat temu


Żona milionera (10) - 7 lat temu





Afryka Afryka (27) - 7 lat temu

Czego nie wiem Janek Fijor (9) - 7 lat temu


Janek o szpitalach (7) - 7 lat temu



Dalsze relacje z Kaliforni (17) - 7 lat temu

Fijor w Californi (17) - 7 lat temu


Prawo spadkowe (6) - 7 lat temu

Się SANEPIDowi oberwało (9) - 7 lat temu




O wyborach w ameryce (21) - 7 lat temu





O gatunkach, które wymierają (14) - 7 lat temu




O "wygranych" na loterii (15) - 7 lat temu

Służba zdrowia ciąg dalszy (26) - 7 lat temu











Państwowe akcje (20) - 8 lat temu


Ubezpieczalnia pilotów TV (2) - 8 lat temu

Jan Fijor o USA (33) - 8 lat temu






A dzisiaj polecamy:
 align="center">
Program sponsorują:

Wypożyczalnia samochodów - - 30.00
najlepszy ranking - - 20.00
Montaż Anten Warszawa - - 20.00
klimatyzacja centrum - - 20.00
Montaż Anten Warszawa - - 20.00
Przeprowadzki Międzynarodowe - - 25.00
WordPress Developer - - 39.00

Możesz i ty zasponsorować >>>

Promuj radioWydrukujDaj komuś ulotkęChcesz prowadzić audycję?Kontakt