Facebook
Podpis:
Numer GG:

Nie
20:00
Firma na emigracji zaprasza do oglądania nagrań. Odcinek na żywo za tydzień!
Pon
21:00
Odwołujemy niestety! Jeden prowazdący leci ze Stanów, drugi jedzie ze Szczecina i nie mamy szans dotrzeć...
Słuchaj radia
Jan Fijor zaprasza (5)
wczoraj
Jan Fijor - Przeprowadzka do Chicago
Janek po przeprowadzce już ładny tydzień w USA i opowiada co się zmieniło od czasu, kiedy mieszkał tam ostatnio.
Państwo Piesto (3)
wczoraj
Korwin - Wyrżnąć Parlamentarzystów!
ŻEBY BYŁA JASNOŚĆ: NIE ZGADZAM SIĘ, ŻE METODĄ NA LIKWIDACJĘ DOCHODOWEGO JEST WYRZYNANIE PARLAMENTARZYSTÓW. TRZEBA LOBBOWAĆ.
Polski "Wall Street" (1)
wczoraj
Uśrednianie Cen Akcji
jeden z podstawowych błędów popełnianych przez inwestorów giełdowych. I nawet, wtedy gdy nam się uda, to i tak zapłacimy za swoje. Więcej na ten temat w Audycji

Audycja: Programista Na Emigracji 2014-11-08

Automatyzacja procesu testowania oprogramowania

Nadający: Mateusz Kupilas

Moje doświadczenia z QA.

KOMENTARZE

WhiteLightning 2014-11-09

Masz taki sam kubek jak ja:) 
 
Pytanie o libgdx (zarowno ksiazka z obrazka, jak i struktura projektu w IDE sugerowałaby ze go uzywasz). Nadaje sie toto do komercyjnego uzycia poza gamedevem (pytam bo zglebiam to hobbystycznie i nie wiem czy warto ciagnac temat)? 
 
Uwaga co do samego kodu - jesli nie musisz, nie mieszaj jezykow (polski+angielski), fatalnie sie to czyta, a jesli ktos chce pojsc w strone informatyki, podstawy angielskiego i tak musi zalapac. 
 
Co do tego co mowisz - da sie jakos "wyostrzyc" glos? Jesli probuje sluchac Twojego nagrania, robiac cos innego, przestaje rozumiec co mowisz. Nie wiem jak to dokladnie powiedziec, ale po prostu zlewa sie z telm dzwikowym.

JavaDevMatt 2014-11-09

Polski kod tylko, by ułatwić zrozumienie przykładu dla "nie programistów". :) 
 
Libgdx to głównie gamedev. Jeśli byś chciał stworzyć multiplatformowo aplikację komercyjną, to pewnie i da radę, ale nie jestem pewny czy to najlepszy wybór... wszystko zależy jaka ma być specyfikacja projektu.  
 
Z głosem też coś pokombinuję, bo sam nie jestem zadowolony.

Daniel 2014-11-11

Cześć. Mateuszu. Jak tam Twoje plany z założeniem własnej działalności gospodarczej? Mieszkam w Berlinie i też coś będę musiał kombinować swojego. Niestety nie mam umiejętności programistycznych.

AdamK 2014-11-12

Hej, 
@WhiteLightning, @JavaDevMatt 
Ja w obecnym projekcie korzystam z cocos2dx, od wersji 3 jest tam wsparcie do projektowania GUI z poziomu graficznego edytora (cocos studio). Zrobili to głównie żeby można było wygodnie robić menu w grach :) ale ja w projekcie wykorzystuje to mocniej i jak na razie się sprawdza. 
 
Jedyny problem - nie można kodować w Javie, tylko w C++, JS, Lua 
 
Pozdro

JavaDevMatt 2014-11-12

@Daniel w 2015 mam zamiar w pełnym wymiarze godzin być znowu na swoim :) na pewno się w Kontestacji pochwalę szczegółami, jak będzie tak daleko.

WhiteLightning 2014-11-12

AdamK - Masz jakis dobry link by zastartowac z Cocosem?  
 
Zwlaszcza jak to polaczyc z C++ (na ichniejszej stronei pisza tylko o LUA+JS). Da sie wogole kodowac w tym ich IDE w C++ (jesli nie to czego uzywasz?) 
 
Z tymi bibliotekami i enginami do gier jest jeden problem - mnoza sie jak kroliki, a nie wiadomo ktory przetrwa. Ja np. sporo czasu utopilem w XNA, w ktorym tworzylo sie rewelacyjnie ale jest na wymarciu.

AdamK 2014-11-13

Ze źródeł wiedzy to głównie ich strona, dokumentacja i ew. blogi/youtube. 
cocos2d-x i cocos2d-js to dwa osobne produkty. Cocos IDE jest głównie dla cocos2d-js ale także można tam kodować w LUA. 
 
Cocosa 2dx w C++ nie wspiera Cocos IDE i koduje się tam w Visual Studio, XCode lub Eclipse. Ja aktualnie używam Eclipse'a, ale w planach mam przerzucenie się na XCode. 
 
Co do widoków na przyszłość, cocos2d-x jest robiony przez Chińczyków i na razie jest aktywnie rozwijany. Ma też wsparcie dla 3D, ale na razie słabe. Jego niewątpliwą zaletą jest system GUI, którego nie mają inne frameworki.

Dodaj komentarz...

Mateusz Kupilas

Mateusz Kupilas - kiedyś przedsiębiorca (SEO/SEM), aktualnie od kilku lat etatowy programista. W latach 2008/2009 prowadził portal edukacyjny Ryu.pl, który figurował na 1# w Google pod frazą "Streszczenia". Ma nadzieję, że niedługo wróci do prowadzenia własnego biznesu. Po godzinach muzyk-hobbista.

Prowadzi audycję Programista Na Emigracji . Czyli emigracja z perspektywy początkującego junior developera. Oprócz porad dotyczących efektywnej pracy/nauki można spodziewać się informacji na temat pracy w niemiecki start-upie.

Inne audycje tego autora:


Podsumowanie I kwartału 2017 - 4 tygodnie temu






Więcej audycji...






Efekt kuli śnieżnej (5) - 7 miesięcy temu










O co chodzi z tymi makami? (7) - 11 miesięcy temu










Piekło perfekcjonistów (2) - ponad rok temu
















Za stary na programowanie? (4) - 3 lata temu



Tworzenie produktu - 3 lata temu





Widełki i Koszty (7) - 3 lata temu

Rekrutacja - 3 lata temu

A dzisiaj polecamy:
 align="center">
Program sponsorują:

Naturalnemetody.pl - - 20.00
Tłumaczenie strony internetowej - - 20.00
Naturalnemetody.pl - - 20.00
rozmaryn - - 100.00
Tłumaczenia stron internetowych - - 20.00

Możesz i ty zasponsorować >>>

Promuj radioWydrukujDaj komuś ulotkęChcesz prowadzić audycję?Kontakt