Facebook
Podpis:
Numer GG:

Nie
20:00
Firma na emigracji zaprasza do oglądania nagrań.
Pon
21:00
Wydanie Główne
Słuchaj radia
Wydanie Główne (24)
3 dni temu
Wywiad z terrorystą
Dziś Hugo z Martinem rozmawiają z Kamilem oskarżonym o terroryzm i z Markiem oskarżonym o rozpasanie alkoholowe. Jeden poległ, drugi wygrał...
ALBRECHT o nieruchomościach (3)
3 dni temu
Zwiększamy skalę naszego działania
Dziesiątki nowych spotkań z inwestorami, miliony kapitału do zagospodarowania i międzynarodowe projekty inwestycyjne. Informacje o spotkaniach networkingowych znajdziesz na...
Jan Fijor zaprasza
przedwczoraj
Jan Fijor - Sądy w Polsce powodem wyprowadzki Janka
Dzisiaj Janek ma niskie ciśnienie. Nie słuchał TOK FM i z poziomu czarnego humoru, opowiadając o polskich sądach, rozmyśla nad wyprowadzką do USA.

Audycja: Jan Fijor zaprasza 2014-12-04

Jan Fijor - Szwajcaria, Putin i gospodarka podażowa

Nadający: Jan Fijor

O referencum w Szwajcarii, wolnej strefie ekonomicznej na Krymie oraz o podażowej gospodarce.
Pobierz [61,7 MB]

KOMENTARZE

Krzysztof z Bielska-Białej vel ByteEater 2014-12-04

Dla słuchaczy oto także linki, które podesłałem Jankowi (jeśli się brzydzicie Wyborczą, zaglądnijcie następnie do źródeł, na które ona się powołuje, choć już nie po polsku): 
wyborcza.pl 
swiat.newsweek.pl

kpitek 2014-12-04

proponuje obejrzec  
https://www.youtube.com

Robi 2014-12-04

Słuchajcie, przeżyłem ostatnio dość duży wstrząs. Czytałem mianowicie wiadomość u Korwina (tam był link do audycji z Polskiego Radia), gdzie gość o nazwisku Jonathan Haidt przyznał się, że dopiero po czterdziestce zapoznał się z ideami konserwatyzmu. Co ważne, ten człowiek to najwybitniejszy psycholog społeczny na świecie. No przepraszam bardzo, ale czy was to nie załamuje? On mówił, że w USA większość elity intelektualnej styka się tylko z poglądami lewicowymi. Szok. Czyli jak on nie wiedział co to jest, no to o czym my mówimy ludzie...

darek 2014-12-04

Czy była już audycja o BRICS i przyszłości światowej ekonomii gdyby eksporterzy ropy przestali przyjmować dolara? Przepraszam ale nie jestem systematycznym słuchaczem.

Krzysztof z Bielska-Białej vel ByteEater 2014-12-04

Janek na antenie zapytał się mnie, skąd ma mieć pewność, czy opieram się na wiarygodnych źródłach. Podałem więc powyższe linki od razu, a także w komentarzu. Ponadto w międzyczasie dostałem odpowiedź ukraińskiego prawnika, który pomógł mi w wykazie praw wprowadzonych przez okupacyjne władze Krymu znaleźć to o nacjonalizacji, legalizujące raiderstwo (później go rozszerzano, żeby uderzyć na więcej obiektów): www.rada.crimea.ua 
 
kpitek, niewykluczone, że to prawda. Choć, jeśli dobrze zrozumiałem prelegenta mówiącego o wyborach w UK na Zjeździe Zmielonych w Łodzi w 2012, to tam liczenie głosów jest nagrywane i publikowane. Przydałoby się więc, gdyby podali, z których oficjalnie opublikowanych nagrań które minuty wykorzystali w tym filmiku, a tego nie widzę.

darek 2014-12-04

Odnośnie tego Putina to słyszałem, że Amerykanie go nienawidzą, ale jednoczesnie mają dla niego skryty szacunek. Mówią, że jest skurczybykiem , ale nie można mu zarzucić, że nie walczy o interes Rosji. 
Czy Polacy skrycie nie marzą, a by znalazł sie w Polsce taki polityk, co o polskie interesy walczy tak jak Putin. Michalkiewicz ciągle mówi, ze polscy politycy to obce stronnictwa, pruskie, ruskie, amerykańskie i żydowskie. 
 
Odnośnie tematów audycji : podobno w Niemczech powstała nowa partia : Alternatywa dla Niemiec.

Krzysztof z Bielska-Białej vel ByteEater 2014-12-05

darek, ci, co marzą, to kolektywiści, to ludzie o moralności Kalego, uważający, że można na krzywdzie bliźnich (innej narodowości, koloru skóry, wyznania, poglądów, czegokolwiek) opierać korzyści dla swojego kolektywu. Prowadzi to do upodlenia na niesłychaną skalę. Jest ono udziałem większości narodu rosyjskiego. Janek nie ma (a przynajmniej mówi, jakby nie miał; nie wydaje mi się, żeby to był cynizm, tylko po prostu niewiedza, natomiast już w przypadku JKM i jego armii kuców, to są ciężko winni manipulacji) wyobrażenia o tym, jak się żyje w Rosji. Pranie mózgów jak u Orwella, przez co są skłonni ścierpieć drożyznę, korupcję, brak jakichkolwiek perspektyw dla chcących się wyróżniać (przedsiębiorczo, opiniotwórczo, czy jakkolwiek) spośród jednolitej masy w sposób inny niż pod patronatem wszechobecnej władzy, jako jedyną pociechę w zamian przyjmując namiastkę wielkości, oczywiście kolektywnej, z bezpośrednio korzystają w ich imieniu ich przywódcy. Państwo rosyjskie nie ma partnerów. Ma albo wrogów, albo sługusów. Inny układ nie mieści się mentalnie w ich doktrynie politycznej. Tym właśnie gardzą Ukraińcy, którzy zrobili sobie Rewolucję Godności (tak się to teraz nazywa, żeby ktoś nie pomyślał, że chodziło głównie o Unię Europejską). I tym powinien gardzić Polak, a w dzisiejszych czasach spoglądać na wschód i uczyć się od Ukraińców, bo to, co robią, jest bardzo wolnościowe, gdyż większość rzeczy osiągają oddolną inicjatywą, zastępującą nieudolne (wciąż w znacznym stopniu) działania państwa, a także wymuszając pewne posunięcia.

pudzian 2014-12-05

ByteEater, o banderowcach bombardujacych z mozdzierzy miasta (osiedla, bloki) cywilow mniejszosci rosyjskiej zaczeto mowic w okolicach lutego. O wojskach rosyjskich, separatystach, terrorystach bijacych biednych ukraincow na dobra sprawe w okolicach kwietnia. 
To jest moj punkt widzenia na cala ta sprawe. 
 
zmianynaziemi.pl 
A wyzej masz jakiegos oficjela, ktory potwierdza finansowanie banderowcow przez USA, walke o rope (ukrainska), udzialy wplywu na bliski wschod (droga morska) przez oba zaangazowane panstewka. Maja sie o co bic.

darek 2014-12-05

ByteEatererze, byłem kiedyś w Kijowie i prawie wszyscy mówili tam po rosyjsku, a nie ukraińsku i raczej przyznawali się tam do Rosji. Byłem też we Lwowie i to tam ludzie mówili po ukraińsku. 
 
Ukraiński nacjonalizm ma poparcie tylko w zachodniej części Ukrainy - na wschodzie de fakto nie ma Ukrainy. Nawet w samym Kijowie żyje sporo ludzi identyfikujących się jako Rosjanie. 
 
 
Czy sytuacja Ukrainy i Rosji nie ma pewnych podobieństw do Polski i Niemiec. Chodzi mi o konflikt na Śląsku, powstania Śląskie, plebiscyty itd.

darek 2014-12-05

Czy Ukraina nie znalazła się w podobnej sytuacji do Polski w roku 1939. Polska wtedy miała w swoich granicach wielu (nomen omen ) Ukraińców, którzy nie byli lojalni wobec państwa polskiego i czekali na okazję do zniszczenia naszego państwa. Jak przyszedł Hitler to zaczęli ochoczo mu pomagać. 
 
Teraz Ukraina miała w swoich granicach mnóstwo Rosjan, którzy skorzystali z możliwości secesji od Ukrainy z pomocą obcej interwencji. 
 
Czy to nie powtórka z historii ?

darek 2014-12-05

W sumie to można się cieszyć, że obecnie poziom nacjonalizmu nie jest tak ogromny jak w 1939 roku. Wtedy przecież Ukraińcy wymordowali bodajże około 250 tysiecy Polaków

Adolf 2014-12-05

Panie Janku ja sobie z pana jaj nie robię,jedyną osobą która robi sobie z pana jaja jest pan sam.Niech pan posłucha tej audycji jeszcze raz ze szczególnym uwzględnieniem momentu jak tłumaczy pan kłopoty Japonii z powodu nadmiaru pieniędzy i błędnych ich zainwestowaniu,i co według pana złem jest nadwyżka pieniędzy bo w innym przypadku nie mieli by co błędnie inwestować?To dlaczego obwinia pan Helwetów może oni bali się że błędnie zainwestują i dlatego wolą mieć cienki portfel zamiast grubego?,-)) Dla pana informacji tylko sam Samsung eksportuje więcej niż wszystkie Japońskie firmy elektroniczne razem wzięte.

jan M Fijor 2014-12-05

@Adolf Ty wiesz...Jest dokładnie odwrotnie. Szwajcarzy mieli szansę odebrać rządowi władzę nad pieniądzem i takimi wydatkami, jakie marnotrawił rząd w Tokio. Nie uczynili tego, więc zapłacą. Wspomnij moje słowa: frank szwajcarski spadnie wkrótce o dobre kilkanaście procent. Podobnie zresztą jak euro, do którego się tak frank przywiązał. Adolfie, czółko!

Sofronoff 2014-12-05

Panie Janie, apropos gospodarki i "wspomnij moje słowa" :-) 
Tutaj: 
youtu.be 
wypowiedział pan ciekawą tezę odnośnie przyszłości rynku nieruchomości. Również w Polsce. Mam wrażenie, że na tymże spotkaniu poruszony wątek jednak panu umknął. Może pan wrócić do zagadnienia tejże "elity", a najlepiej rozwinąć tenże arcyciekawy temat? Skąd takie pesymistyczne prognozy? Porusza pan temat wpływu kryzysu, wysokości podatków, ale raczej już bez powiązania z "elitą"...

Adolf 2014-12-05

Drogi panie Janku takie Chiny w ubiegłym roku skupiły więcej złota niż powinien by skupić Szwajcarski bank centralny licząc po dzisiejszym kursie aby spełnić wymóg 20% rezerw, a mimo to cena spadła.Wziąłby pan to na klatę razem z Sziffem gdyby mimo to cena spadła?Chce pan dobrze,ale jak to mówią dobrymi chęciami.....To by się dopiero rozpętało piekło w mediach głównego ścieku,przecież wałkowali by to bez końca!!Lawiruje pan stosuje różne sztuczki a rzeczywistości i tak pan nie zmieni jak się pan nie odwróci to d...a z tyłu.Ciekawy jestem czy byłby pan za referendum gdyby okazało się że pozostałe 80%rezerw Szwajcarzy mają w dużej części w rublach?A w takim 2008 złotówka poleciała bardziej niż rubel,a korona Norweska też leci .no to ile tych referendów i jakie hasła-RUBEL BE,KORONA .BE....? Nie przyszło panu na myśl że szwajcarzy widząc okazje sami po cichu bez udziału państwa(bo może w przeciwieństwie do pana nie lubią gdy państwo robi coś za nich co sami mogą zrobić bez rozgłosu i błysku fleszy)chce wymienić część większą lub mniejszą papieru na złoto co na pewno sami zrobią po korzystniejszym kursie i unikną również dziwnych "rewolucji" walczących o to i śmo i demokracje oczywiście jakie ostatnimi miesiącami targały Chinami?Co do eksportu rosyjskiego właśnie wychodzi jego słabość mierzona słabością gospodarki która nic innego nie ma do zaoferowania oprucz tego co zalega w ziemi rosyjskiej i powstało w tedy gdy jeszcze nikt nie mówił po rosyjsku.Z natury rzeczy rynek ma charakter podażowy ponieważ jak t ł u m a c z y prof.Gwiazdowski "Ulegamy złudzeniu nic się nie zmieniło się od czasu pierwszej wymiany która dokonała się tysiące lat wcześniej zanim powstał pieniądz my nadal się wymieniamy tylko nazywamy to kupnem i sprzedażą a wymieniamy się podażą czyli coś co mamy do zaoferowania"..Myśli pan że kiedykolwiek istniało miejsce gdzie ludzie spotykali się by wymienić się czymś czego nigdy nie posiadali nie zamierzają w przyszłości zdobyć ani wytworzyć czy mogło powstać takie miejsce taki rynek w przeszłości?(abstrahując od terazniejszości Jak jest napisane w jednej księdze człowiek jest tyle wart ile może dać innym.Coś co funkcjonuje w danym środowisku i jest jego częścią musi przestrzegać reguł tego środowiska w innym przypadku działamy na swoją niekorzyść.Istnieją firmy jedno i wieloosobowe,przez tysiące lat większość gospodarki stanowiło rolnictwo może to jest powód dla którego zostano przy tej nazwie na którą składają się gospodarstwa/firmy ale to nadal są twory ludzkie.To są tylko nazwy ,nazewnictwo może być dowolne ale reguły są stałe.Dzięki granicom powstały słowa import eksport,ale to nadal jest kupno sprzedaż a tak na prawdę wymiana.Żeby ukryć drzewo najlepiej posadzić las,nie wiem może to samosiejka a może celowe działanie-grunt żeby nie ulegać złudzeniu "nie da się zjeść jabłko i mieć jabłko. Janku... busika.

evilClown 2014-12-06

#5 ByteEater 
"Janek na antenie zapytał się mnie, skąd ma mieć pewność, czy opieram się na wiarygodnych źródłach. Podałem więc powyższe linki od razu" 
 
No chyba sobie żarty robisz z ludzi myślących. wybiórczy zakłamany lewacki szmatławiec i newsweek lisa czyli kolejna propagandówka rządowa. Masz ty honor i godność człowieka? Podaj jeszcze link do tvn-u, będzie komplet.

Krzysztof z Bielska-Białej vel ByteEater 2014-12-06

25000? Heh, a to masz statystyki z rozmachem, takich jeszcze nie spotkałem! No ale co z tego? Każda liczba zabitych to wielkie zło, ale co to ma wspólnego z obecną sytuacją i obecnymi rewolucjonistami? Czyż nie opłaca się nam nawet, żeby dla Ukraińców przeżyciem narodowym kluczowym dla ich tożsamości jest Rewolucja Godności, a nie ten najboleśniejszy (i najmniej znany im tak naprawdę, bo Polacy często wiedzą tylko tyle o banderowcach, że zrobili ludobójstwo na Wołyniu, a Ukraińcy wszystko oprócz tego, zwłaszcza ich walkę z radzieckimi okupantami) epizod z pierwszej połowy ubiegłego wieku. 
 
Co do Hitlera, to był wybór tragiczny między nim a Stalinem, część dokonała go w jedną stronę, część w drugą, część żadnego. Należy przy tym mieć na uwadze, że hitlerowski reżim na Ukrainie był dużo łagodniejszy niż w Polsce, wręcz z akcentami proukraińskimi, w porównaniu z antypolonizmem i eliminacją elit w Generalnym Gubernatorstwie. Ale nie wmawiaj tutaj, że jakieś masowe sprzymierzenia z Hitlerem były przeciwko Polakom. Miały one na celu odparcie ZSRR. Na podobnej zasadzie Polacy brali udział u boku zbrodniczej Armii Czerwonej w zwycięskim pochodzie na zachód. 
 
Niemcy i Śląsk – śmieszne, mieszkam blisko i naprawdę, śmieszne. 
 
A co do tożsamości większości (przy czym wiadomo, że większość płynie z prądem, więc nie należy się liczyć z nią jako jakimś niezmiennym betonem – kwestia zmiany śpiewki w mediach, i już sondaże opinii publicznej skaczą o dziesiątki punktów procentowych – dla przykładu: Polska jest obecnie na pierwszym miejscu, gdy chodzi o kraje, które Ukraińcy darzą sympatią, Gruzja na drugim miejscu, Białoruś na trzecim), to trzeba rozumieć zjawiska takie jak homo sovieticus, stalinowski ideał wymieszania narodów i stworzenia nowego człowieka, który by się nie poczuwał przynależeć do narodu, religii, kultury językowej, tylko do robotniczego kolektywu. Lata wszechobecnej propagandy, rosyjskojęzyczne media, wychowanie na strachu. Ale zobacz na najaktywniejsze kilkanaście %, które nadaje ton (a za nim idzie już kolejne kilkadziesiąt % z masy, tej naśladującej, nieskorej do stawania w awangardzie dziejów, ale niebędącej betonem i zdolnej do zmiany). Patriotyzm, w pozytywnych przejawach, nieżywiący się (jak ten rosyjski, a niestety często i polski w skrajnych wydaniach) nienawiścią (o dziwo, nawet do narodu rosyjskiego – tak, Polaków poznających przykłady zadziwiają one), kwitnie teraz na Ukrainie, bardziej niż w USA, Polsce i Chorwacji razem wziętych. 
 
Dodam jeszcze, że w wyborach prezydenckich banderowscy kandydaci (dwaj, dostali W SUMIE ok. 3%) większe poparcie zdobyli na Donbasie niż w zachodnich regionach. 
 
Janku, a nawet Twoje chwalenie stabilizacji prawa podatkowego na kilka lat (zakład, że się nie utrzyma?) zostało zaorane: https://www.facebook.com

evilClown 2014-12-06

https://www.youtube.com

darek 2014-12-06

ByteEater, argument Janka był taki, że Putin okazał się większym wolnościowcem od rewolucjonistów z Ukrainy, bo robi coś konkretnego - czyli strefę ekonomiczną. 
 
Pytanie na czym niby polegać miałaby prowolnościowość władz Ukraińskich. W czym one są lepsze od Putina. Że niby Putin skorumpowany, o ile wiem rząd ukraiński tak samo, a może i więcej skorumpowany. 
 
Czy według ciebie rząd ukraiński jest mniej skorumpowany niż Putin ?

pudzian 2014-12-06

Tak jest, pozytywny patriotyzm bandeorwcow. Hehe... O banderze pewnie tez zapomnieli. Bo o tych 200tys to kto by (chcial) pamietal. 
Tez sobie kolegow znalazles... 
 
 
Jak dla mnie to dolar wlasnie przezywa ostatnie chwile uniesienia (jako takiej sily) i teraz to juz tylko z gorki. Choc kto wie...

zib 2014-12-06

Tam gdzie „vel BE” widzi jakieś „Rewolucje Godności” – cokolwiek to znaczy, ja widzę tylko interesy geopolityczne mocarstw, trasy rurociągów i dostęp do obszarów strategicznych i szlaków żeglugowych. Ciekawe czy po wysłuchaniu np. wykładów (dostępne na YT) pana Jacka Bartosiaka 
„vel BE” zmieniłby poglądy z idealistycznych na racjonalne ?

pudzian 2014-12-06

Same ruskie agenty: 
wiadomosci.wp.pl 
www.zerohedge.com

jan M Fijor 2014-12-06

@21,22 kto/co to jest vel BE? 
zerohedge robi grupa naprawdę zacnych i bardzo mądrych ludzi biznesu. Amerykanów. Robią to po pseudonimem, bo boją się sankcji rządu, nieoczekiwanych audytów IRS, konfiskat, utraty licencji etc. Niemce też głupie nie są, ale ja nich nie traktuję jak autorytety. Czołem

jan M Fijor 2014-12-06

@22 Jeśli macie wątpliwości co do moralności i mądrości Rona Paula, to znaczy, że już na tym świecie mądrych ludzi nie ma. 
jmf

Krzysztof z Bielska-Białej vel ByteEater 2014-12-07

Janku, to ja jestem KM vel ByteEater, zibowi chodzi o mnie. Przypuszczam, że tak krótką formą chciał wyrazić, na modłę arabską, brak poszanowania. W języku tym np. do kogoś, kogo się nie poważa, zamiast salaam aleikum na powitanie mówi się nieraz tylko sa aal. 
 
Zero Hedge w większości mądrze piszą, tu przytaczają (więc też zgodnie z prawdą, bo informują, co powiedział) słowa kogoś, kogo przeważnie popieram, jednak co do Putina, to myli się sromotnie (mylili się w pewnych kwestiach tacy ludzie jak Myrray Rothbard, Jan Paweł II, Jan Fijor, więc czemuż miałbym traktować Rona Paula jako nieomylnego?), tu bardzo merytorycznie zaorany: dailyanarchist.com 
 
A że Schröder, który jest bardziej jawnie na utrzymaniu rosyjskiej władzy niż był Poniatowski, wraz z podobnymi mu towarzyszami apeluje (nie po raz pierwszy zresztą) o politykę appeasementu, to mnie bynajmniej nie dziwi. 
 
darek, zrozumiałem argument Janka, i zadzwoniłem, żeby sprostować, bo nie robi, tylko mówi, i to któryś raz już mówi, a okazuje się, że robi coś wręcz przeciwnego. 
 
Myślę, że prawie na pewno nie uda mi się przekonać psychofanów. Przydałaby się czystka (nie banami, tylko wywołaniem bólu odbytu i odejścia) takowych (Hugo, in adiutorium nostrum intende), nawet bardziej niż kiedyś kolektywistycznej części narodowców bywały na Kontestacji czystki (świadomie robione, przynajmniej w znacznej części). 
 
Całą resztę natomiast, oraz komentujących tutaj, zapraszam na odcinek mojej audycji, który poświęcę wydarzeniom na Ukrainie, we wtorek, 23 grudnia o 20. Odniosę się m.in. do powyższych komentarzy.

zib 2014-12-07

Panie Krzysztofie z Bielska-Białej vel ByteEater (z wisienką na torcie), podpowiedziałem Panu gdzie szukać rzeczowych informacji . Pomijam niedorzeczne złośliwości na mój temat. A moje pytanie pozostaje otwarte …

jan M Fijor 2014-12-07

@ Krzysztofie Maczynski. Zadam ci pytanie po raz kolejny: jaki ty masz interes w tym, żeby kopać Putina za aneksję Krymu? Twój ten Krym był, czy cuś? Wcześniej, kiedy zabrał Osetię, Abchazję, Adżarię, to żeś cicho siedział. co ci nagle tego Krymu tak brakuje na Ukrainie? Nie ma drugiego, poza posłem Kowalem, takiego miłośnika Krymu w :Polsce. Moim zdaniem widzisz tylko to co widać, a nie widzisz tego, czego nie widać. Jak o mnie chodzi możesz kochać Krym ukraiński czy nawet polski. Mnie Krym wisi. Chodzi mi o poznanie motywu. Ukłony

Pcimek 2014-12-08

Panie Janku - bój w hucie. To tak w temacie.  
A co do Wladimira - on szykuje się na III WW i buduje przedpole.

pudzian 2014-12-08

Janek, to byl sarkazm w strone Krzysztofa.

pudzian 2014-12-08

Dobrze, ze Ron Paul co do Putina sie myli, a nie co do tego amerykanskiego papieru, ktory jako taki stanowi problem. 
 
Jest oczywiste ze USA cisna do wojny (chyba ze ktos cala uwage skupia na rosjanach). I co, Wladymir mialby tego nie wiedziec? Mialby byc az tak glupi zeby ich prowokowac?

pudzian 2014-12-08

Podobnie sprawa z niemcami. Jedna osoba palcem wybrana ma byc reprezentacja wszystkich? I skad im sie ubzduralo, ze prowokatorem sa USA, (odezwa prezydenta slowacji)? Bo jest spora roznica miedzy powyzszym stanowiskiem, a nie draznieniem ruskich. No bo po co w to mieszac USA, skoro na ukrainie krzewi sie pozytywny patriotyzm? 
Ja nie musze byc narodowcem zeby nie podac reki naziscie. Podobnie holocie banderowskiej. Natomiast ruskowi podam reke. Zgadnij czemu ByteEater. Stosujesz te glupie narodowe podzialy i poki co narazie sam wychodzisz na nienawidzacego ruskich (jak ich kolektywnie nazywasz), jak standardowy narodowiec polszy. Albo ukrainski.

RAdesign 2014-12-08

@pudzian 
owszem było by możliwe, że "Niemcy" stoją za szambem na Ukrainie - ich wywiad ma historię zdolnych prowokacji, począwszy od fałszowania pieniądza IRP przez Prusy, poprzez organizację rzezi galicyjskich, a skończywszy na częściowo nieudanych agentach Leninie i Piłsudskim. 
W tym wypadku jednak pani Nuland sama przyznała się do inwestowania pieniędzy w organizowanie zamieszek na Ukrainie i to częściowo zamyka sprawę...

pudzian 2014-12-08

Masz racje RAdesign, jednak pominales USA o co sie rozbija ta rozmowa. Jest jasne, ze usa maja znacznie wieksze wplywy w europie zach (niemcy) niz rosja. Nie ulega watpliwosci, ze nasze elyty, to jest nic w porownaniu do niemieckich. Jest oczywiste, ze niemcy maja chyba najwiekszy interes jesli idzie o dobre relacje z rosja ze wszystkich panstw europejskich. Pamietamy tez Huliane Cimoszenko. To wszystko to jest duzo za malo. Nawet jesli niemcy nagle sie przerazili obecna sytuacja. Najemnicy na majdanie brali dolary.

Michał 2014-12-09

Janku propozycja na osoby na Liberty Fest: 
 
Michał Wawrzyniak z Mental Way 
 
mentalway.pl

Michał 2014-12-09

Janku  
 
Proponuje osobę na Liberty Fest: 
 
Michał Wawrzyniak z MentalWay 
 
mentalway.pl

Rysiek 2014-12-10

@Michal Mam nadzieje ze liberty fest to nie miejsce dla takich pajacy od motywacji

Tomasz 2014-12-11

@pudzian: "Najemnicy na majdanie brali dolary" - Na Ukrainie nie liczą się inne waluty, jak się robi biznes to albo liczy się w dolarach, albo używa dolarów, nie opłaca się trzymanie hrywny. 
 
Temat Ukrainy jest o tyle ciekawy, że nie jest jednolity, szkoda, że gadamy o tym, bo kto by nie miał racji, my mamy własne problemy. Putin zrobił sobie strefę, ale tak jak mówi Krzysztof, to nie wygląda to tak bajecznie jakbyśmy oczekiwali.  
 
Póki co w Słupsku są firmy, które dobrze prosperują, miałem okazję spotkać się z dwiema firmami z Polski w Stuttgarcie. 
Azjatów było ponad połowa z ich tańszym hardware'm a reszta firm z europy prezentująca software i drogi hard... 
 
Więc póki co mamy swoje strefy i kasę z unji, może lepiej doić krowę póki mleko jest. 
Kto z was rozważa Azję jako pole biznesowej bitwy?

FormaStylu 2014-12-11

Do wszystkich, którzy uważają, że wojna = samoloty, czołgi i piechota, mam pewną wiadomość. Otóż, od dłuższego już czasu wojna światowa pomiędzy wielkimi imperiami trwa. W dzisiejszych czasach jest to wojna informacyjna. Te zabawki w stylu czołgów czy samolotów są używane doraźnie jako straszaki, albo do działań w słabo rozwiniętych krajach, które nie mają swojej siatki informacyjnej. Polecam wszystkim zainteresowanym tymi kwestiami wykłady zamieszczone na Youtube na kanale HarFOR. Ujęcie cybernetyczne spraw współczesnych odpowiada na większość pytań i tych marnych domysłów serwowanych nam przez różnych "wszystkowiedzących". 
Poza tym kierowanie się stereotypami nie wyjdzie nikomu na dobre. Tym bardziej w kwestiach narodowych. Powodzenia.

Jasni 2014-12-12

Dobrze, że taki Krzysiek vel ByteEater jest w Kontestacji i prostuje tą propagandę Putinowską, która nawet w tym radio zawitała.

Krzysztof z Bielska-Białej vel ByteEater 2015-01-05

Janku (komentarz 27), po pierwsze, nie siedziałem wtedy cicho. Ale jeszcze się nie znaliśmy, więc nie wiesz. Po drugie, pierwszy raz zadałeś mi to pytanie niepublicznie, więc przytoczę swoje wypowiedzi (bez Twoich; jeśli chcesz ujawnić, możesz uzupełnić, ale były one krótkie) z tamtego fragmentu rozmowy: 
 
Nic wspólnego z Putinem? A np. o firmie Jukos słyszałeś? 
Olewnik i Kluska - prawda, sam podałem przykład Jeziornego, ale jednak nie ta skala. No i nie boisz się o tym mówić. W Rosji byś miał poważne powody, żeby się bać uprawiać dziennikarstwo krytyczne wobec władzy i ujawniające takie fakty. 
Ale dobrze, że już pośrednio przyznałeś, że na Krymie rzeczywiście pod rosyjską okupacją jest gorzej, a nie lepiej. Oczywiście z wyjątkiem ludzi, którzy bezpośrednio lub pośrednio pracują dla Putina nad czymś, co on uważa za ważne. 
 
O prawdę, bo żadnej sprawy na Krymie nie miałem, nie straciłem tam biznesu. Co do motywów, uzasadnień, a przede wszystkim powiązań z faktami, to myślę, że po tym, co obaj pisaliśmy i mówiliśmy, jasno widać, że głębiej wniknąłem w temat. 
 
Czuję się niesprawiedliwie potraktowany tym zarzutem. Niektóre przykłady prawidłowości, które opisałem, analizując całościowo dostępny materiał, a nie opierając się nigdy na pojedyńczym przypadku: 
• powtarzalny brak prawdomówności Putina i jego ludzi 
• łamanie umów międzynarodowych przez Rosję 
• zamordyzm, podporządkowanie wszystkiego (biznesu, mediów, kultury, organizacji społecznych) państwu, w stopniu większym niż gdzie indziej 
• surowość i arbitralność (także w wymierzaniu, które jest szybkie i okrytne, z torturami i śmiercią włącznie) w karaniu za opór wobec powyższego 
• stałość doktryny Rosji i ZSRR, opartej na agresji, nie na partnerskim szacunku (można być albo sługusem, albo wrogiem; oni się wręcz cieszą, że ich w cywilizowanym świecie nie lubią i krytykują, bo uznają to za oznakę strachu i doceniania ich wielkości) 
• stałość motywów propagandowych podpierających tę doktrynę na potrzeby wewnętrzne oraz Zachodu 
 
No, w Polsce jednak możesz mówić to, co mówisz, bez większych obaw, że zostaniesz np. zastrzelony w windzie przez nieznanych sprawców. Nie zabiera się tysięcy firm w kilkadziesiąt dni. Nie prześladuje się z użyciem przemocy fizycznej za inną tożsamość narodową, religijną, mówienie innym językiem. Nie wysyła się żołnierzy zaprzeczając temu. Nie grozi się śmiercią za udział w wyborach. Nie ostrzeliwuje się przeciwnika, stawiając moździeż specjalnie obok bloków mieszkalnych. Nie ściąga się ekipy telewizyjnej, żeby nagrała własny ostrzał budynków mieszkalnych i opublikowała jako dzieło przeciwnika. Wicemarszałek Sejmu nie mówi, że z kilku sąsiednich krajów powinien zostać atomowy popiół. Jeden z wieloletnich głównych doradców prezydenta, przy tym popularny prowadzący audycje, strony, publikacje tekstowe, lider wielu organizacji o randze podobnej do harcerstwa w Polsce w czasach jego największego znaczenia (zwłaszcza dla formacji młodego pokolenia), nie mówi o podbiciu Europy jako o jednoczącym naród celu i świętej dziejowej roli państwa: www.russia.ru Janku, nie wiem, czy zapoznawałeś się z czymkolwiek z tego, co linkowałem, ale jeśli miałbyś, dla odtrutki od tego, co usłużnie wobec Putina popularyzują w Polsce ludzie KaNaPy, tylko jednego spróbować, to proszę Cię, oglądnij w całości te 970 sekund, bo pokazuje, że w rosyjskim dyskursie otwarcie mówi się to, czego „realistyczni” (jak przed Hitlerem) interlokutorzy nie chcą nawet wspominać. 
 
KONIEC CYTATÓW 
 
Dodam też, że nie chodzi mi bynajmniej o państwo (bo każde, oprócz prywatnego w zasadzie Watykanu, to mafia, niektóre z nich są gorsze od innych), tylko o wolność i o ludzką krzywdę. Ponownie podlinkuję też objectivismforintellectuals.wordpress.com (nie dla całości zawartych tam przemyśleń; więcej napisałem w tym komentarzu: www.kontestacja.com No i znakomicie pokazujący, po polsku, o co chodzi, wywiad z Duginem: niniwa22.cba.pl

Dodaj komentarz...

Jan Fijor

Współzałożyciel szkoły biznesu ASBIRO, przedsiębiorca i podróżnik, który w czasie stanu wojennego wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, gdzie spędził 17 lat. Były barman, pośrednik nieruchomości, agent ubezpieczeniowy i makler. Obecnie, oprócz działalności w szkole ASBIRO, zajmuje się publicystyką oraz jest właścicielem wydawnictwa Fijorr Publishing.

Prowadzi audycję na żywo Jan Fijor zaprasza w którym przedstawia punkt widzenia przedsiębiorcy. W środy o 21.00

Medale:

Program miesiąca
złoty!

Prowokator miesiąca
złoty!
Inne audycje tego autora:





Jan Fijor - Roboty kradną pracę? (24) - 6 tygodni temu


Jan Fijor - A narzekam sobie dzisiaj (19) - 8 tygodni temu

Więcej audycji...

Jan Fijor - Najbogatsi ludzie rotują (15) - 2 miesiące temu

Jan Fijor - O lewackim Hollywood (6) - 3 miesiące temu

Jan Fijor - Spotkam się z Trumpem (23) - 3 miesiące temu

Jan Fijor - Nowe obywatelstwo Janka (5) - 3 miesiące temu

Jan Fijor - Milion plus (17) - 4 miesiące temu

Jan Fijor - Powrót z Białorusi (3) - 4 miesiące temu

Jan Fijor - Wolny monopol (21) - 4 miesiące temu

Jan Fijor - Prezydenci USA (12) - 5 miesiące temu




Jan Fijor - Telenovela (7) - 6 miesięcy temu

Jan Fijor - Raport z Liberlandu (19) - 7 miesięcy temu




Jan Fijor - Oszukańczy Wolontariusz (18) - 8 miesięcy temu


Jan Fijor - Trumpy i Hilarie (3) - 8 miesięcy temu

Jan Fijor - Trumpy i Hilarie (7) - 8 miesięcy temu

Wielki szwindel na mieszkaniach (19) - 9 miesięcy temu

Jan Fijor - O palancie z Kontestacji (35) - 9 miesięcy temu

Jan Fijor - Szarańcza w Malawi (20) - 10 miesięcy temu



Jan Fijor - To Polacy Panie Kolonko (21) - 10 miesięcy temu


Jan Fijor - On wcale nie mówi jak jest (30) - 11 miesięcy temu


Jan Fijor - ksiądz Zieba zlewaczal (9) - 11 miesięcy temu

Jan Fijor - TRUMP (34) - 11 miesięcy temu

Dlaczego Janek nie kupił złota? (22) - 11 miesięcy temu


Jan Fijor - Jak znaleźć sponsora (9) - ponad rok temu




Jan Fijor - Skok na OFE 2.0 (29) - ponad rok temu


Jan Fijor - Pranie pieniędzy na dom (34) - ponad rok temu

Jan Fijor - Jak w grudniu 81 (40) - ponad rok temu


Jan Fijor - Illinois vs Oklahoma (20) - ponad rok temu



Komu Kaczyński zrobi dobrze? (23) - ponad rok temu


Jan Fijor - Jednak się walnęliśmy (12) - ponad rok temu


Jan Fijor - Super Kandydatka z PO (8) - ponad rok temu

Jan Fijor - Silk Road (14) - ponad rok temu

Obsługa klienta wg Janka (19) - ponad rok temu

Jan Fijor - Same niedobre rzeczy (10) - ponad rok temu


Bierzcie zasiłki (31) - ponad rok temu










Jan Fijor - Podatek katrastrofalny (10) - ponad rok temu

Jan Fijor - Pomysły na biznes (7) - ponad rok temu


Jan Fijor - o tematach z debaty (18) - ponad rok temu


Jan Fijor - Wybory (19) - ponad rok temu


Nie ma gotówki i nie będzie (24) - ponad rok temu

Jan Fijor - O Ameryce Łacińskiej (14) - ponad rok temu


Jan Fijor - Jak umarł Tuwim (11) - 2 lata temu


Jan Fijor - O pisaniu książek (29) - 2 lata temu


Jan Fijor - Franek (14) - 2 lata temu


Jan Fijor - Putin Austriakiem? (18) - 2 lata temu

Jan Fijor - Lekcja historii (14) - 2 lata temu




Jan Fijor - Motywy (30) - 2 lata temu


Jan Fijor - O wizycie Stockmana (16) - 2 lata temu

Jan Fijor - Złoto (9) - 3 lata temu




Prywatyzacja wg Janka Fijora (14) - 3 lata temu


Kierowcy LPG są dyskryminowani (13) - 3 lata temu





Wolny rynek — wprowadzenie (38) - 3 lata temu





Jan Fijor - Buthan (17) - 3 lata temu




Jan Fijor - Emp@tia (5) - 3 lata temu


Jan Fijor - Łukraina (18) - 3 lata temu


Nakręcony prywatyzacją (52) - 3 lata temu


Słuchacz w długach (30) - 3 lata temu

Jan FIjor - Rock and Roll (15) - 3 lata temu

Jan Fijor - Dyskryminacja (27) - 3 lata temu



Bitcoin to tylko zabawka! (87) - 3 lata temu

Bardzo smutny Janek (47) - 3 lata temu

Wywiad z Markiem Klugmannem (40) - 3 lata temu

Rzecz o kontroli czynszów (14) - 3 lata temu

Janek zbankrutował (20) - 4 lata temu


Blacha wie co mówi (37) - 4 lata temu

Fijor idzie w politykę (37) - 4 lata temu

Ostro (63) - 4 lata temu



Banki, samochody, podręczniki (28) - 4 lata temu


Służba zdrowia za oceanem (22) - 4 lata temu

Czy okienko blokuje kolejkę? (65) - 4 lata temu

Czy istnieje strata społeczna? (24) - 4 lata temu


Czy alkoholik jest racjonalny? (61) - 4 lata temu


Czym jeździ milioner? (21) - 4 lata temu

Jan Fijor - Jak wybieram akcje (15) - 4 lata temu


Jan Fijor - Emeryty (40) - 4 lata temu

Jan Fijor- Zmęczenie bogactwem (28) - 4 lata temu


Jan Fijor - Kto mi wisi? (58) - 4 lata temu

Na co nam służby specjalne? (17) - 4 lata temu


Jan Fijor - Geje są jak SB (50) - 4 lata temu

Jan Fijor - O dwóch burakach (20) - 4 lata temu

Jan Fijor - Długi (117) - 4 lata temu


Bogaty może dłużej (48) - 4 lata temu


Komentarze pomysłów na biznes (32) - 4 lata temu

Co Janek zrobił z ogórkami? (37) - 4 lata temu




Jan Fijor - SKOK (15) - 4 lata temu



Jan Fijor - Rozmowy na Jetlagu (19) - 4 lata temu


Jan Fijor - Ja się wycofuję (20) - 5 lata temu


Robimy gospodarstwo? (70) - 5 lata temu



Jan Fijor - Wyjazdy (53) - 5 lata temu





Jan Fijor - Broni Amber Gold (78) - 5 lata temu


Jan Fijor - W kraju dziadów (27) - 5 lata temu




Jan Fijor - Oba maży da (30) - 5 lata temu

Jan Fijor - Karty kredytowe (19) - 5 lata temu


Jan Fijor - Rozmowy znad Turcji (44) - 5 lata temu

Jan Fijor - pośrednicy (23) - 5 lat temu


Czy celnicy to kretyni? (23) - 5 lat temu

Jan Fijor - Unikać euro i eko (26) - 5 lat temu

Jan Fijor - Knajpy w Zakopanym (29) - 5 lat temu




Jan Fijor - Powrót z Azji (15) - 5 lat temu



Jan Fijor - dochód pasywny? (21) - 5 lat temu


Jan Fijor - Putinizacja (38) - 5 lat temu

Jan Fijor - To już 6,12 (26) - 5 lat temu










Jak sprzedawać dom? (20) - 6 lat temu

Boeing, monopol i korupcja (52) - 6 lat temu


Oburzeni (11) - 6 lat temu


Książki ekonomiczne (21) - 6 lat temu

Podatek Buffeta (8) - 6 lat temu

Dlaczego nas nie lubią? (31) - 6 lat temu

Portugalia (17) - 6 lat temu

Wy ćwoki (15) - 6 lat temu

Jan Fijor: Czy brać kredyt? (4) - 6 lat temu






Przygody Janka w Rosji (10) - 6 lat temu

Co tam w Norwegii słychać (38) - 6 lat temu



Jan Fijor o gejowych (50) - 6 lat temu

Jan Fijor o pracy po maturze (39) - 6 lat temu


Co boli Janka F.? (14) - 6 lat temu


Fijor zatrzymany w Kolumbii (11) - 6 lat temu


Kto to jest biedny człowiek (18) - 6 lat temu

Kto to jest człowiek biedny (6) - 6 lat temu


Żona milionera (10) - 6 lat temu





Afryka Afryka (27) - 6 lat temu

Czego nie wiem Janek Fijor (9) - 6 lat temu


Janek o szpitalach (7) - 6 lat temu



Dalsze relacje z Kaliforni (17) - 6 lat temu

Fijor w Californi (17) - 6 lat temu


Prawo spadkowe (6) - 6 lat temu

Się SANEPIDowi oberwało (9) - 6 lat temu




O wyborach w ameryce (21) - 7 lat temu





O gatunkach, które wymierają (14) - 7 lat temu




O "wygranych" na loterii (15) - 7 lat temu

Służba zdrowia ciąg dalszy (26) - 7 lat temu











Państwowe akcje (20) - 7 lat temu


Ubezpieczalnia pilotów TV (2) - 7 lat temu

Jan Fijor o USA (33) - 7 lat temu






A dzisiaj polecamy:
 align="center">
Program sponsorują:

Montaż Anten Warszawa - - 20.00
Przeprowadzki Międzynarodowe - - 25.00
WordPress Developer - - 39.00
Suplementi.pl - Odżywki i suplementy - - 20.00
Chwyty Gitarowe - - 30.00
Wypożyczalnia samochodów Odkryj-Auto - - 30.00
Montaz-Anten.PL - - 20.00

Możesz i ty zasponsorować >>>

Promuj radioWydrukujDaj komuś ulotkęChcesz prowadzić audycję?Kontakt