Facebook
Misja Grupa 5000+ audycji Kino Czat Kryzys? Napisz Broń
Podpis:
Numer GG:
KonteStacja.com - radio ludzi wolnych Wspieraj KonteStację i dołącz do Kontest.CLUB
Dziś
21:00
audycja odwołana, ByteEater nie na siłach do prowadzenia
Jutro
21:00
Jan Fijor zaprasza
Słuchaj radia
Jan Fijor zaprasza (5)
5 dni temu
Jan Fijor - Złotówka nam leci w dół
Janek kolejny raz robi analizętego co dzieje się na rynku oraz zaprasza do myślenia. To podobno nie takie trudne.
Wydanie Główne
wczoraj
Jedzenie można wyrzucać
Czy foodsharing ma sens? Marnowanie jedzenia. Martin w KS? Patriotyzm gospodarczy. Polskie sklepy. Rolnicy i ziemia rolna. Demokracja bezpośrednia w Szwajcarii. TVP i Panorama.
Skorzystaj z naszych projektów:

▸ Kontest.CLUB - wspieraj KonteStację
▸ Własna broń - zdobądź pozwolenie
▸ Wolny Rynek - w liczbach
▸ Emigrujesz - posłuchaj najpierw
▸ KontestKino - filmy na wieczór
▸ Poważny kryzys - napisz

Audycja: Epicentrum 2014-12-31

Geeky Afterparty 2013—2014, część 1

Nadający: Krzysztof Maczyński

Od symulatora kozy po kontrakty ślubne oparte na bitcoinie, czyli tradycyjnie luźne podsumowanie wydarzeń i trendów z tych 2 lat w informatyce i jej okolicach

KOMENTARZE

Kamil 2014-12-31

Przyzwyczaiłem się już, że Blacha ma coś do powiedzenia na WSZYSTKIE tematy w KAŻDEJ audycji, ale czy zawsze musi mówić tonem, jakby był obrażony na cały świat?

Cezary 2015-01-01

Chyba Blacha już tak ma i z jakiś dziwnych względów ta ksywa do niego pasuje, ale ja w innej sprawie. 
 
Może jakiś geek albo nerd miałby chwilę, żeby zerknąć na to? 
 
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cezarydziemian.magazyn&hl=pl 
 
To moja druga gra wydana na Androida i jakoś kiepsko idzie. Nieskromnie powiem, że wydaje mi się, że gra jest bardzo fajna i oryginalna. Tym bardziej dziwi mnie, że nie idzie tak jak powinna i nie mogę dojść dlaczego. Grafika nie najlepsza - to wiem. Ale nawet ludzie, którzy instalują nie grają zbyt długo. Nie wiem, może gra nie jest dla nich ciekawa, może za łatwa albo za trudna, może mają problemy ze sterowaniem, a może na ich urządzeniach są problemy. 
 
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Na pewno są tu osoby, które znają się na rzeczy i mogłyby podpowiedzieć to i owo.

Krzysztof z Bielska-Białej vel ByteEater 2015-01-05

Macie, pooglądajcie se (piersi widać ;-)): www.geekweek.pl 
 
@Kamil, nie jakby był obrażony, tylko jakby chciał spuścić wszystkim wpierdol. ;-P A słuchaczom z frakcji życzącej sobie mniej Blachy tym bardziej daję zachętę: dzwońcie sami częściej, to się będzie miało dobre podstawy spełnić. 
 
@Cezary, też mi się wydaje ta gra fajna i oryginalna, choć jeszcze nie miałem na nią czasu. Ale myślę, że lepiej jak przekażę głos ekspertom, którzy wystąpili w odcinku. :-)

KK 2015-01-05

Hej Cezary, 
Tak się składa, że prowadzę firmę, która zajmuje się miedzy innymi testowaniem i wydawaniem gier na różne platformy mobilny (w tym Android). Jak tylko znajdę chwilę, pogram co nie co i dam Ci znać, jakie jest moje zdanie w tym temacie. 
Teraz mogę powiedzieć jedynie tyle, że miałem kontakt z wieloma naprawdę świetnymi tytułami, które nie odniosły większego sukcesu rynkowego. W przypadku Google Play to obecnie przede wszystkim marketing robi robotę. W gąszczu tysięcy gier i aplikacji wydawanych każdego dnia naprawdę ciężko jest się wybić bez sensownego pomysłu na zareklamowanie swojego tytułu.

Jacek_vel_Blacha 2015-01-05

cytuje :  
"A słuchaczom z frakcji życzącej sobie mniej Blachy tym bardziej daję zachętę: dzwońcie sami częściej, to się będzie miało dobre podstawy spełnić. "  
 
 
Z swojej strony potwierdzam - będzie więcej telefonów to prowadzacy mnie zrzucić na koniec kolejki oczekujacej a też samemu nie będzie mi tak się tak chciało by dzwonić bo nie będę widział takiej potrzeby.  
 
Jak nie stać was by wesprzeć audycje czy same radio to chociaż kupcie sobie ten mikrofon za 10 zł np: na allegro bez problemu można taki znaleźć.

Cezary 2015-01-05

Dzięki Byte, mam nadzieję że znajdziesz trochę czasu. Myślę, że wystarczy 10 minut, żeby tak mniej-więcej obczaić o co chodzi i zrobić pierwsze kilka plansz. 
 
@KK - Nieźle, że trafiłem na eksperta. Tez zauważyłem, że z grami ciężko się przebić. Na razie nie staram się tej gry jakoś specjalnie promować. Na razie staram się dopracować samą grę i potem dopiero powalczyć o większą ilość graczy. O marketingu nie mam pojęcia niestety.

Cezary 2015-01-05

A co do telefonów to sam bym pewnie czasem zadzwonił gdyby nie to, że odłuchuję tylko offline z braku czasu :/

KK 2015-01-06

@Cezary - OK, wystarczyły 2 minuty. 
Raz - bardzo niewielka kompatybilność - z 5 urządzeń, na które starałem się pobrać Twoją grę, tylko jedno było kompatybilne (Nexus 7). To naprawdę bardzo ważne, żeby zoptymalizować apkę pod większość rozdzielczości (a, o ile mi wiadomo, nie jest to bardzo skomplikowane), 
2. lokalizacja - nie miałem czasu, żeby to sprawdzić na anglojęzycznym handsecie (nie przełączałem języka, bo sprawdzałem w biegu i brakło czasu), ale jeśli chcesz mieć więcej pobrań przetłumacz in-game'owe teksty i opis na GP chociaż na angielski - to naprawdę pomoże. 
3. Nazwa gry - ona naprawdę nie działa :/ poza tym na GP jest kilka innych apek o tej samej nazwie, 
4. "sterylność" - oprawa jest bardzo (inaczej tego nazwać nie mogę) sterylna. Nawet najlepsze pomysły muszą być sensownie opakowane. A biorąc pod uwagę, że na GP sprzedaje się teraz głównie dobrym marketingiem - musisz popracować nad oprawą (mam kilka pomysłów).  
5. Zadbaj o prawa autorskie - jeżeli gra wypłynie od razu zgarną Cię za "Ace of Base" w trailerze ;-) ...i "nara" jeśli chodzi o dotychczasowe konto developerskie na GP (wiem co mówię;)

KK 2015-01-06

@Cezary - OK, wystarczyły 2 minuty. 
Raz - bardzo niewielka kompatybilność - z 5 urządzeń, na które starałem się pobrać Twoją grę, tylko jedno było kompatybilne (Nexus 7). To naprawdę bardzo ważne, żeby zoptymalizować apkę pod większość rozdzielczości (a, o ile mi wiadomo, nie jest to bardzo skomplikowane), 
2. lokalizacja - nie miałem czasu, żeby to sprawdzić na anglojęzycznym handsecie (nie przełączałem języka, bo sprawdzałem w biegu i brakło czasu), ale jeśli chcesz mieć więcej pobrań przetłumacz in-game'owe teksty i opis na GP chociaż na angielski - to naprawdę pomoże. 
3. Nazwa gry - ona naprawdę nie działa :/ poza tym na GP jest kilka innych apek o tej samej nazwie, 
4. "sterylność" - oprawa jest bardzo (inaczej tego nazwać nie mogę) sterylna. Nawet najlepsze pomysły muszą być sensownie opakowane. A biorąc pod uwagę, że na GP sprzedaje się teraz głównie dobrym marketingiem - musisz popracować nad oprawą (mam kilka pomysłów).  
5. Zadbaj o prawa autorskie - jeżeli gra wypłynie od razu zgarną Cię za "Ace of Base" w trailerze ;-) ...i "nara" jeśli chodzi o dotychczasowe konto developerskie na GP (wiem co mówię;) 
 
..

Krzysztof z Bielska-Białej vel ByteEater 2015-01-06

KK to Krzysiek, który był gościem w odcinku, jakby ktoś się nie domyślił. :-D 
 
Cezary, myślę, że znajdę w końcu :-). Choć nie wiem, czy będę w stanie coś konstruktywnego dodać po tak wyczerpującej wypowiedzi KK. 
 
Innemu Cezaremu, o ksywce Moneetor, miałem zamiar odpowiedzieć też w sprawie gry na Androida, pod nieswoją audycją, gdzie temat był w komentarzach i mu to obiecałem (podzielenie się pomysłem, który miałem kilka lat temu, a który w przypadku Twojej gry jest oczywisty i go stosujesz, bo masz edytor układów). Początkowo zamierzałem prywatnie, ale potem zmieniłem zdanie, jednak jakoś mi to umknęło z linków, a wyszukiwanie też mnie z powrotem tam nie naprowadza, więc napiszę tu. Motto Web 2.0: let your users create your content. Jeśli nie chcesz ciągle siedzieć i wymyślać nowe układy, scenariusze rozgrywek, misje, mapy, obiekty, postaci, czy inne elementy, pozwól na ich tworzenie i bądź zadawanie sobie nawzajem jako wyzwań, bądź nawet publikację (i może jakiś system ocen, żeby społeczność też wybierała najlepsze).

KK 2015-01-06

...w razie czego (dłuższe dyskusje, czy takie tam) pisz na kkrol@7lvls.com ;-)

Krzysztof z Bielska-Białej vel ByteEater 2015-01-06

Krzychu, Ty nie widziałeś, jakiej długości tutaj bywają dyskusje ;-D! Przykład: www.kontestacja.com 
 
Ja oczywiście, jako gospodarz tej audycji, to naturalne, że zachęcam do komentowania pod nią, zwłaszcza merytorycznego. Ale oczywiście jak coś nie jest przeznaczone na widok publiczny (choć tu przeważnie ludzie dość otwarcie rozmawiają nawet o swoich biznesowo newralgicznych sprawach), to napisanie e-maila bardziej wskazane, tak więc dzięki, Krzychu, że tu adres podałeś ludziom.

Cezary 2015-01-06

@KK Wielkie dzięki za garść cennych porad. Wezmę je pod uwagę. Wiem, że ludzie mało pobierają i zgadzam się z tym co piszesz ale największa zagadka dotyczy czego innego. 
 
Chodzi mi o ludzi, którzy pobiorą i kończą grę na pierwszej czy drugiej planszy. To już trochę dziwne, bo wszystkie wady o których wspomniałeś są widoczne już zanim ktoś pobierze grę. 
 
Mógłbyś napisać o co chodzi z tą kompatybilnością? Z założenia gra jest tylko na tablety. Czy jest niekompatybilna również z tabletami, czy tylko z telefonami? 
 
Krótko mówiąc na razie chodzi mi o to, żeby ktoś kto już zainstaluje nie przestawał grać, a w drugim etapie zajmę się kwestią tego, co zrobić, żeby było dużo ściągnięć.

KK 2015-01-09

@Cezary. Wiesz, sam brałem udzial w wydawaniu gier (darmowych), które były pobierane ale ludzie w nie po prostu nie grali. Z analityki wynikało, że zazwyczaj kończyli po 4-5 minutach (1-2 etapy, zależnie od tytułu). To wynika z faktu, że takich gier jest cała masa, ludzie pobierają je hurtowo i sprawdzają. Jeśli któraś spodoba im się bardzo, zostawiają. Dlatego szanse na przebicie mają te, które są naprawdę dobre w swojej kategorii. Nie twierdze, że Twój tytuł jest zły, ale nie przyciąga uwagi od początku na tyle, by potem ktoś chciał na dłużej przy nim zostać, skoro do sprawdzenia ma jeszcze dziesiątki podobnych. 
Mógłbyś pobawić się troche samą grafiką, żeby przyciągnąć gracza na dłużej. Ja poszedłbym w klimat 8/16 bitowy, który ostatnio jest dość popularny i akurat w przypadku Twojej gry pasowałby idealnie. Spójrz chociaż na tytuł Retry od Rovio - bardzo prosty pomysł, niewymagająca oprawa, a jednak coś w tym jest. 
Kompatybilność - zakładając, że gra będzie obsługiwana tylko przez tablety bardzo ograniczyłeś grono odbiorców. Może warto pomyśleć też o smartfonach?

Cezary 2015-01-11

@KK Dzięki wielkie, wszelka pomoc na wagę złota. Powalczę jeszcze trochę bo nie chcę odpuścić tego pomysłu. Smartfony odrzucam bo za mały ekran jak na tego typu grę. Pozdrawiam i powodzenia!

Dodaj komentarz...

Krzysztof Maczyński

Krzysztof Maczyński, Homo sapiens

Inne audycje tego autora:

Internet przyszłości (4) - 4 tygodnie temu


Jak przeżyć wyjście za potrzebą (1) - 2 miesiące temu

Hakerskie opowieści - 3 miesiące temu

Droga do bankructwa (2) - 4 miesiące temu

Na metadane nie miej wyjebane (2) - 7 miesięcy temu

DevOps: oswajanie Dockera - 9 miesięcy temu

Więcej audycji...
Co pokona Bitcoina? (1) - 9 miesięcy temu

Szekspir i Pocahontas w kosmosie - 10 miesięcy temu

Nowe technologie XXI wieku (7) - 10 miesięcy temu

Nie słuchaj, bo utyjesz! (4) - 11 miesięcy temu


Ile tak naprawdę nóg ma stonoga? (3) - 11 miesięcy temu

Naga półprawda (3) - 11 miesięcy temu

Ceny minimalne w świecie kryptowalut? (3) - 11 miesięcy temu


Czy szczepionki wywołują autyzm? (12) - ponad rok temu







Odcinek wielobarwny (4) - ponad rok temu

Cyberzbóje i cyberrycerze (7) - ponad rok temu



Czym otruć prezydenta? (4) - ponad rok temu


Kryptowalutowy Dziki Zachód (4) - ponad rok temu

Jak oni programują (11) - ponad rok temu

Lightning Network – Bitcoin 2.0? (2) - ponad rok temu

Czy koty są okrutne? (6) - ponad rok temu



Darmowa energia, tania energia… (10) - ponad rok temu


Lecą drony z każdej strony! (2) - 2 lata temu






Zawrotne prędkości (2) - 2 lata temu









Po co nam science fiction? (1) - 3 lata temu

Interview with Lyn Ulbricht (1) - 3 lata temu



Szachy kontra go (10) - 3 lata temu



Zagadkowy odcinek (4) - 3 lata temu






Co to jest biohacking? (8) - 3 lata temu




Innowacje w motoryzacji (2) - 3 lata temu









Epicentrum wolności (4) - 4 lata temu

Śmierć Windows XP (7) - 4 lata temu


ARM vs x86 (5) - 5 lata temu


Podsumowanie roku 2013 (7) - 5 lata temu

Gry niezależne (indie games) (13) - 5 lata temu







Bitcoin - wirtualna waluta (25) - 5 lata temu




FBI zamknęło Silk Road (4) - 5 lata temu

Linóx to ZUO? (4) - 5 lat temu

Gość elektronik: LordBlick (9) - 5 lat temu



Magia gier (2) - 5 lat temu

Mobilny 1010fingers (1) - 5 lat temu



Wywiad z Robertem Partyką (2) - 6 lat temu

Hackerspace odyssey (5) - 6 lat temu

Geeky Afterparty 2012 (3) - 6 lat temu



Jak nagrywać własne podcasty (14) - 6 lat temu


Urządzenia ponadczasowe (3) - 6 lat temu


Polski tablet czy UMPC? (11) - 6 lat temu



UMPC (1) - 6 lat temu

Co z tą innowacyjnością? (3) - 6 lat temu

Wozniak, kafelki i rowery (15) - 6 lat temu

Geek Drags o tabletach (5) - 6 lat temu



Rozszerzona rzeczywistość (3) - 7 lat temu

Wehikuł czasu nerdów (2) - 7 lat temu








Własne media center - 7 lat temu






Zaoranie HTML5 (4) - 7 lat temu


Wszystko o XML-u (4) - 7 lat temu


Google kupił Motorolę! (3) - 7 lat temu

IRC - technologia do lamusa? (4) - 7 lat temu


Geek cloud: ARM i x86 (9) - 7 lat temu

























Mobilny HydePark (1) - 8 lat temu




UMPC i tablety (8) - 8 lat temu




Notebook czy Netbook? (1) - 8 lat temu

Linux w kieszeni (4) - 8 lat temu



Audycja Mobilnych - 8 lat temu

Audycja Mobilnych - 8 lat temu

Audycja Mobilnych - 8 lat temu

Audycja Mobilnych - 8 lat temu



A dzisiaj polecamy:
 align="center">
Program sponsorują:

nexty - - 10.00
Koczkodan - - 20.00
Piotrek - - 25.00
Pigularz - - 30.00
Ćwok - a teraz do roboty - - 50.00
Wudz po raz n - - 50.00
Grzech - - 40.00

Możesz i ty zasponsorować >>>

Promuj radioWydrukujDaj komuś ulotkęChcesz prowadzić audycję?Kontakt