Facebook
Misja Grupa 5000+ audycji Kino Czat Kryzys? Napisz
Podpis:
Numer GG:
KonteStacja.com - radio ludzi wolnych Kup najbardziej niepoprawną książkę tego roku
Jutro
20:00
Firma na emigracji
Pon
21:00
Wydanie Główne
Słuchaj radia
Wydanie Główne (1)
4 dni temu
Magiczne szable i tarcze
Czyli jak urzędnicy zapewniają nam lepsze życie. Zakaz handlu bez zmian. Walka z samochodami. Konkurencja Steam. Pomyślny finał afery o żarówkę. Zbilansowany budżet Słowacji. Legalny hazard.
Świat Kamila C. | Biznes | Wywiady
przedwczoraj
Flipy w nieruchomościach -Agata Kopiejczyk |#448
Agata Kopiejczyk. Ukończyła studia geodezyjne jednak Praca geodety nie przyniosła jej satysfakcji. następnie pracowała jako pośredniczka sprzedaży nieruchomości. Postanowiła skończyć...
Skorzystaj z naszych projektów:

▸ Kontest.CLUB - wspieraj KonteStację
▸ Wolny Rynek - w liczbach
▸ Emigrujesz - posłuchaj najpierw
▸ KontestKino - filmy na wieczór
▸ Poważny kryzys - napisz

Audycja: Jan Fijor zaprasza 2018-02-16

Jan Fijor mówi, że się zaczyna

Nadający: Jan Fijor

Sytuacja w USA nie jest do pozazdroszczenia. To co Janek opowiada w audycji jako czarny scenariusz ziszcza się na drugi dzień w postaci rekordowych spadków i cen obligacji. W dzisiejszej audycji trochę analizy ekonomicznej.

KOMENTARZE

Maciej Szymański 2018-02-16

Proszę Szanownego Pana ten bezimienny to ja , lat 40 ... Myślę że ludzie w większości nie piszą nazwisk ze względu na ilość liter , Jan Fijor można powiedzieć brzmi oldskoolowo i mało liter ,.. temat Niemiec jest właściwie jedną rzeczą z Pana wypowiedzi z którą się nie zgadzam ,.. Pozdrawiam i Życze zdrowia .

jan M Fijor 2018-02-16

Dziękuję, miło mi cię poznać. Ja nie wymagam,, żebyś się ze mną zgadzał, Ja chcę tylko, żebyś się zastanowił, czy przypadkiem nie mam racji. Denerwuję się, gdy ktoś nie rozumie moich racji, ale tylko dlatego, że jestem do nich przekonany, a także, że nie chcę, aby mój rozmówca nie wpadł na minę. To czego nie mogę pojąć, to agresja, wręcz nienawiść o to, że myślę inaczej. Ja takiego uczucia nie mam, sprzeciwiam się nawet pomiataniu lewakami, których mi najczęściej żal. pozdrawiam

Maciej 2018-02-17

Janek, tłumaczyłem Ci tylko DLACZEGO Niemcy mogą mieć mniej majątku, ponieważ więcej podróżują, więcej jedzą na mieście i częściej zlecają np. remonty samochodu czy domu firmom (tzw. "zachodni" styl życia), a Polacy częściej jedzenie i remonty robią po prostu sami. Nie pisałem czy to dobrze czy źle, a Ty od razu zacząłeś się podniecać, że co im da to "używanie życia" itp. 
 
Cała awantura wynikła z tego, że nie zrozumiałeś intencji mojej wypowiedzi, która była stwierdzeniem faktu, a nie opinią. Ja nie pisałem, czy to dobrze czy źle używać życia zamiast obrastać majątkiem, bo nie włażę ludziom w życie, ja tylko stwierdzałem fakt. 
 
Po drugie - wyjaśniłem Ci dlaczego Niemcy nie pożądają tak własnego domu jak Polacy - ich nawet najniższa emerytura wystarczy im na wynajęcie mieszkania, więc nie są sterowani strachem przed bezdomnością na starość, tak jak Polacy. Dlatego mają mniejsze parcie na zakup nieruchomości, zwłaszcza że często zmieniają pracę w różnych regionach, a Polacy są bardziej przywiązani do regionu rodzinnego. A ty znowu zacząłeś się podniecać i zapowietrzać, zaprzeczając prostym faktom, po czym zostałem rozłączony. 
 
Dlatego nie będę już do Was dzwonił, bo zachowujecie się jak gówniarze. Żegnam.

Pcimek 2018-02-17

Panie Janku, słusznie się Pan denerwuje ale na tym polega dyskurs. Nie ważne są Pana argumenty i nie ważne czy poparte doświadczeniem, ważniejsze są argumenty tych co mają, przynajmniej w ich mniemaniu siłę. I to jest marksizm kulturowy, czyli 99% obecnej cywilizacji. Pozdrawiam.

pazurcezara 2018-02-17

Audycja wyjątkowo udana. Wyczułem duży spokój w Twoim głosie mówisz i dobierasz tak pięknie słowa jak papież.

pazurcezara 2018-02-17

Oczywiście powyższy komentarz dotyczy Janka. Kamil też fajnie dzisiaj nikogo nie wyrzucił z audycji he he he... Pozdrawiam

pazurcezara 2018-02-17

Powyższy komentarz dotyczy oczywiście Janka, Kamil też fajnie, dzisiaj nikogo nie wyrzuci z anteny ł he he he... Pozdrawiam i życzę zdrówka...

Maciej Bienert 2018-02-17

ad 3  
"ich nawet najniższa emerytura wystarczy im na wynajęcie mieszkania" 
 
prawda jest taka że ponad 51% niemieckich emerytów to petenci pomocy społecznej. Nie wspominając już o opłaceniui czynszu. Ostatnio opublikowano dane że w wielu placówkach ponad połowa kożystających z stołówek Der Tafel poanowanych dla ludzi bezdomnych to emeryci nieieccy. Średnio z 1,5mln bezdomnych zopatrujących się w pożywienie 350tyś to emeryci. Prognoza na przyszłość jest znacznie bardziej pesymistyczna. Większość z przyszłych niemieckich emertyów będzie skazanych na życie w skrajnym ubóstwie 
 
Emerytury w Niemczech https://www.youtube.com 
 
Ubóstwo emerytów www.faz.net 
 
www.zeit.de

Maciej Bienert (care24.pl) 2018-02-18

ad3 "- ich nawet najniższa emerytura wystarczy im na wynajęcie mieszkania" W Niemczech nie ma czegoś takiego jak najniższa emerytura. Może ona wynosić również nr. 35EUR/miesiąc Emeryturę otrzymasz po przepracowaniu 45lat składkowych i osiągnięciu wieku min 63lata. W planach jest wiek emerytalny 70lat. Dla przykładu pracownik który przepracował 45lat i zarabiał 1500EUR/miesiąc bruttto otrzyma 540EUR brutto/miesiąc  
 
" Niemcy mogą mieć mniej majątku, ponieważ więcej podróżują, więcej jedzą na mieście i częściej zlecają np. remonty samochodu czy domu firmom (tzw. "zachodni" styl życia)" 
 
Jakoś nie zachwyca mnie "zachodni styl życia" za 540EUR brutto/miesiąc

Pcimek 2018-02-18

Macieju, ale powiedz tak szczerze, co nas obchodzą Niemcy? A niech sobie i mają na dziesięć mieszkań albo niech mieszkają pod mostem. Ważne, że my mamy za mało i chcemy mieć więcej i lepiej. Mnie nic nie obchodzą Niemcy, Żydzi czy Amerykanie. Absolutnie. Z mojego punktu widzenia te porównania są kompletnie absurdalne.

Maciej Bienert (care24.pl) 2018-02-18

ad.10 Pcimek wbrew pozorom dla nas bardzo ważne jest to co dzieje się w Niemczech ,USA i trochę mniej w Izraelu. Nie mam czasu opisać tematu szeroko ale powiem tylko: wyobraź sobie że w Niemczech mieszka ,pracuje wielu rodaków. To ponad milion osób które potencjalnie wrócą do Polski pod koniec swojego życia ,z niemiecką emeryturą na poziomie głodowym -ich będziemy musieli utrzymać. Wymęczeni wieloletnią pracą będą oni również wymagali opieki zdrowotnej za którą my będziemy musieli zapłacić. W ten sposób powiniśmy interesować się sprawami międzynarodowymi oczewiście w kontekscie naszego interesu.

Tomek35 2018-02-18

Styl wypowiedzi Janka w ostatniej audycji: oli***c wszystkich którzy mieli czelność skomentowac, ich Bogu ducha winne żony, dobrze że nie oberwało się jeszcze małym dzieciom i spokrewnionym emerytom po czym na koniec ... zaprosić całe to zbesztane towarzyrzstwo na płatne seminarium. Muszę przyznać Janek że Twoja strategia marketingowa (czy też strategia ASBIRO) jest delikatnie mówiąc dość oryginalna. Jeżeli zjawię się na seminarium i przyznam się do komentowania pod audycja to czy powinienem się spodziewać palowania czy tylko publicznego lżenia mojej osoby i przodków do 10 pokolenia wstecz ??? 
 
Poza tym nie wciskamy ludziom ciemnoty, to nie słuchacz który dzwonił w poprzedniej audycji przekrzykiwal Ciebie tylko Ty próbowałeś przekrzyczec jego! Proponuje i odświeżyć sobie pamięć i przesłuchać raz jeszcze ową audycje. Nie trawie hipokryzji, tyle w temacie ... 
 
Biorąc pod uwagę powyższe komentarze i Twój wywód Janku chciałem tylko podkreślić jedna mała kwestie. Załóżmy że masz rację, niech Ci będzie że polacy są aż tak strasznie zamożni w odniesieniu do innych. Jakie to ma znaczenie w odniesieniu do tego jak wyglądać będzie gospodarka Polski za 10,20, 30 lat? 
Polska rządzi banda idiotów, zdołali się pokłócić już chyba że wszystkimi sąsiadami dookoła. Rozdają pieniądze za nic na prawo i lewo (500+, mieszkanie +), kaplikuja prawo, gnębią przedsiębiorców, konstrukcja maja za papier toaletowy. Nawet gdybym miał 10 milionów euro majatku w Polsce w postaci gruntów czy portfolio domów/mieszkan to raczej bym się obawiał niż cieszyl czy szczycił. 
Powołując się na austriacka szkole ekonomii można łatwo wywnioskować jaki będzie finał obecnych magików z PiSu: zapaść, bankructwo, zamordyzm i wszechobecne państwo policyjne innymi słowy scenariusz grecki a może i wenezuelski! 
 
Ja wiem że wielu rozsądnie myślących ludzi łudzi się ze PiS zostanie odsunięty od władzyna ja wierzę że ta partia kupiła sobie pieniędzmi 500+ dożywotnia wdzięczność tłuszczy i prędzej przyjdz 
ie do Polski bankructwo niż zmieni się partia u steru.

jan M Fijor 2018-02-18

Mnie Niemcy obchodzą z kilku powodów: gros Polakó mwarzy i tym, żeby żyć jak Niemcy; Polacy kopiują Niemców (samochody, domy, meble, a nawet ubranie); Niemcy są krajem uchodzącym za bogaty, Nie mam zamiaru porównywać się z Rumunią. Niemcy są przeciwstawiani Polakom, jak ci mądrzy, Polnische Wirtschaft to obiekt drwin. O ile Niemcy mają swoje zasługi (technika, przedsiębiorczość, punktualność, uczciwość pod wieloma względami się do nas nie podmywają. W warunkach porównywalnych tworzą silniejsze państwo, ale słabszą rodzinę. Wolny rynek w Niemczech wzbogaca państwa. W Polsce wzbogaca Polaków, I dlatego cieszy mnie, że te moje spostrzeżenia sie sprawdziły. Poza tym wolę ludzi niż państwo. ukłony

Pcimek 2018-02-18

Macieju, volenti non fit iniuria. Wyjechali niech nie wracają a jak wracają to z zabezpieczeniem. Nikt im nie broni wykupić w Polsce ubezpieczenie lub zainwestować w polskie firmy i potraktować to jako fundusz emerytalny. Ja nie mam zamiaru futrować emigracji po tym jak ich wyrzucą.

jan M Fijor 2018-02-18

Pcimek, ale przecież to ty sam, zaledwie kilka tygodni temu zjebałeś mnie, że plotę bzdury pomniejszając prawdziwe bogactwo Niemców. To ty jesteś winien tych złamanych serc i pękniętych portfeli, jakie przywiozą z Niemiec na stare lata do kraju ludzie, którzy ci uwierzyli. I teraz im rzucasz w twarz tę potwarz, że sami są sobie winni, bo tak chcieli? Pcimek to nie jest fer!

Endriu 2018-02-18

@12 - Tomek 35.  
 
Kolego Tomku. Myślałem, że Pan Janek po tych naszych komentarzach jakoś weźmie je sobie do serca i zmieni trochę styl audycji, ale chyba będzie o to ciężko. Słuchałem do tej pory audycji często z małżonką, bo małżonka uwielbia słuchać o podróżach, i jak Pan Janek ciekawie opowiadał o różnych krajach w których przebywał to małżonka była zachwycona. 
 
Niemniej ostatnio po opierdolu jaki spotkał tego dzwoniącego i stylu w jakim go rozłączono małżonka bardzo się zniechęciła do Pana Janka. 
 
Co do bitcoina - 23.01.2018 pisałem, że cena po formacji harmonicznej będzie sie parę tygodni bujać w w okolicach 10716. Minęły trzy tygodnie i jest na 10062. Jeszcze z tydzień lub dwa w tych okolicach się pobuja.

Tomasz Tofil 2018-02-18

Panie Janku, Kamilu, Rafał Zaorski zrobił na Dax'ie niedawno bańkę, nie znam szczegółów czy korzystał z lewara czy miał duże depo, tak czy owak obstawiał silne odbicie podczas gdy wszyscy wieszczyli dalszą zapaść kursu. To był tamten piątek. Wiele razy spierał się też z Mac Walenem, o to jak powinien zarabiać zawodowy trejder. Prowadzi Trading Jam. Fajnie by było gdybyście go kiedyś przesłuchali, można go znaleźć na FB, nawet u mnie w profilu. Świetny gość i do tego wiarygodny, bo przedstawia swoje statementy. Ostatnio pisali nawet o nim na WP. pozdrawiam.

Tomasz Tofil 2018-02-19

Panie Janku. Co mnie obchodzą jakieś Niemcy... a tym bardziej spory tutaj w komentarzach. Zaraziliście mnie wolnym rynkiem dawno temu i od dłuższego czasu nie jestem w stanie przegapić ani jednej Waszej audycji. Kamil Cebulski to dla mnie wzór do nasladowania, myślę, że otworzył mi kiedyś oczy na wiele spraw.  
 
Ale do rzeczy: 
BTC/kryptowalutami interesuje się jeszcze długo przed poznaniem kontestacji. W 2011 roku pytałem m.in. Kamila czy wie czym jest Bitcoin, wtedy jeszcze nikt o nim nawet tu nie słyszał.  
 
Bitcoin/kryptowaluty to przede wszystkim BLOCKCHAIN i jego techniczne aspekty, które mają pokonać system pieniądza finducjarnego. Independent trader od lat wieszczy upadek pieniądza(średnia 27lat), zaś co do kryptowalut również jest sceptyczny, jak wielu brokerów, trejderów itp. Z czasem tendencja się odwraca, brokerzy pytają mnie czy ta flaga wyjdzie górą czy dołem, implementują kontrakty na BTC do swoich platform inwestycyjnych. Bitcoin to Blockstream Core(technicznie blok 1mb), który nie będzie w stanie przebić płatności typu visa. Trwają pracę. Segwit, Ligthing Network, modyfikacje, które mają ów technologię przybliżyć do tego celu. Zresztą prawdziwym Bitcoinem nie jest Bitcoin, tylko technologia Blockchain zmodyfikowana do tego stopnia, by technicznie było możliwe przechowywanie wartości, jak również płacenie za bułki w sklepie bez opłat(fee) i oczekiwania na potwierdzenie z sieci Blockchain. Dlatego powstają forki BTC, na przykład Bitcoin Cash z blokiem do przechowywania danych 8mb, powstają nowsze kryptowaluty 2.0 typu RailBlocks(bez opłat i miningu), IOTA(sieć tangle), które już technicznie są w stanie konkurować z BTC, a nawet go przebiły, jednak popyt i popularność jeszcze nie wywołała podwyżki cenowej do tego stopnia, by pojawił się entuzjazm jak przy Litecoin w tamtym roku. Poza tym warto odnotować, że Litecoin ma jedne z najszybszych transferów ze wszystkich kryptowalut, poza tym jest znany i powszechnie dostępny na giełdach.  
 
Reasumując, Bitcoin to tylko pionier, stąd jego cena, top 100 adresów najbogatszych to giełdy i kopalnie.https://bitinfocharts.com/pl/top-100-richest-bitcoin-addresses.html To nic złego, że jest obiektem spekulacji, to tylko efekt uboczny, jednak wartość przechowujesz u siebie(masz bank przy każdej kryptowalucie, swój własny bank) i nie jestes uzalezniony od depo na giełdzie czy u brokera. Oczywiście że nie opłaca się kupować przeszacowanego Bitcoina skoro stosunek cena/zysk daje wiele do życzenia, natomiast sama idea moim zdaniem nie ma podstaw do tego, by upaść.

Krzysztof Broma 2018-02-19

Dzień dobry Panowie, szukam źródła informacji o tej kilku tysięczno procentowej aprecjacji cen ziemi w Polsce, są jednak tylko informacje o najwyżej kilku ostatnich latach. Jak ktoś mógłby podrzucić jakieś źródło, które sięgałoby lat '80 a nawet '70 byłbym wdzięczny. Pozdrawiam.

jan M Fijor 2018-02-19

@19 W latach 70. I 80. praktycznie obrotu nie było, pieniądza nie było, kraj był zamknięty - słowem: jeśli nawet jakieś dane są, to nie są wiarygodne. Notowania wiarygodne prowadzone są od ok. 1991 roku. Znajdziesz je w rocznikach GUS. Osobiście pamiętam, jak mój znajomy kupił na aukcji kilkaset ha w cenie po 100 dolarów za ha. Sprzedał je kilka lat temu po 8500 dol. za ha. aprecjacja 8500.procent. ukłony

Bezimienny 2018-02-19

Dziękuję za odpowiedź Janku, a możesz powiedzieć w którym roku Twój znajomy kupił tę ziemię na aukcji? Wiem, że na podstawie jednego przypadku nie ma co wyciągać ogólnych wniosków, ale jestem ciekawy. ps. Twoich i Kamila audycji najlepiej się słucha.

Sławek 2018-02-19

Jestem stałym klientem sklepów z organiczną żywnością, ostatnio byłem w Toronto w Starsky to nie jest nawet organic store ale wszystko tam jest w słoikach nawet mleko i jogurty z czym nie spotkałem się w sklepach ze zdrową żywnością, mile jestem zaskoczony jak wielką jest świadomość Polonii z Toronto. W Polsce jeszcze tego nie ma, polska żywności jest wciąż o niebo lepsza od amerykańskiej, ale to przyjdzie ta świadomość, plastik, GMO z roundupem, aluminiowe naczynia itd. 
 
Mam pomysł, może ktoś z Kontestacji to wykorzysta, bo ja sam skupiam się na innej dziedzinie. Mamy Ubera, aribnb, wypożyczalnie samochodów na minuty, co jeszcze mogło by być? Moja babcia zawsze sprzedawała znajomym mleko, jajka, sery, ziemniaki itp. Myślę że tutaj brakuje aplikacji by można było kupić od lokalnego farmera z pominięciem skupów i hipermarketów, rynek zawsze elminuje zbędnych pośredników, tak powinien też działać w tym przypadku. Ja z chęcią bym kupił od lokalnego producenta żywności nawet jakby było w tej samej cenie dać zarobi rolników jezeli ma dobrą jakość, ale nie wiesz gdzie jechać i tak dalej więc sobie odpuszczasz. Jakbym mieszkał w Polsce na pewno bym tak robił, w Kanadzie są potężne gospodarstwa, rolnicy są milionerami więc nawet się nie wygłupiam by szukać jakiegoś lokalnego rolnika, a w tej okolicy gdzie mieszkam nie ma niestety Amiszów. Prawo w Polsce chyba się zmieniło z tego co wiem, teraz rolnik może sprzedawać swoje produkty bezpośrednio, poprawcie mnie jak się mylę. Także jest pomysł na stratup, taki mały airbnb w żywności.

jan M Fijor 2018-02-19

@21 takich znajomych mam 10, albo i więcej, sam kupowałem, namawiałem innych. to są lata 1995 - 1997. Ceny podaję w ekwiwalencie waluty porównywalnej, czyli dolara. w złotych to jest 300 : 45000 zł za 1 ha pozdr

Tomasz Tofil 2018-02-19

A czy wartości ziemi w Polsce nie można sprawdzić na wykresach? Można. Podobnie ceny nieruchomości. Tak samo w latach 90' bardzo tanio można było przekształcić mieszkanie komunalne na własnościowe przy o wiele niższym wkładzie kapitału aniżeli obecnie, i następnie je podmienić z jakimś dłużnikiem, wyremontować, sprzedać, kupić, i tak z dekady na dekadę. Od kryzysu 2008 no to już ziemia pewnie nie przynosi profitu, ale faktem jest, że drożała przez te lata, tak jak Pan Jan pisał.  
 
Ale wtedy to nawet jajecznica smakowała i wyglądała inaczej. Zachody słońca również. Uwielbiam Wasze audycje, pozdrawiam.

tomek35 2018-02-20

Jesli chodzi o inwestycje w ziemie w Polsce w latch 90tych to mysle ze Janek zapomnial nadmienic jeden wazny szczegol. W Polsce mozna bylo i owszem kupic wtedy hektar ziemii za 100 USD tyle ze polacy (Ci mieszkajacy i pracujacy w PL) byli wowczas zbankrutwanym narodem ktory nie mial kapitalu. Srednia miesieczna pensja lekarza czy prawnika na poczatku lat 90tych to bylo ok 25 USD wiec posiadanie 100 dolarow oszczednosci w przypadku waszych rodzicow czy dziadkow znajdowalo sie w sferze marzen. Ja wiem ze perspektywy dzisiajszego przelicznika USD-PLN mogloby sie wydawac ze co bardziej ogarniety czlowiek w Polsce mogl zamiast kupowac pare lepszych butow sportowych kupic hektar ziemii ale nie dzialalo to w ten sposob!  
 
Tak sie sklada ze dobry przyjaciel mojej rodziny wyjechal do USA w 1987 i pracowal tam przez caly czas w fabryce, wyknoujac proste, nieskaplikowane czynnosci przez caly czas swojego pobytu. Oszczedzal pieniadze i w polowie 1989 powrocil z kapitalem do Polski. Ze zgromadzonych oszczednosci w dolarach: 
a) zakupil 30 hektarow ziemii wlacznie z dzialka budowlana 
b) na dzialce wybudowal i wykonczyl ogromny, 3 pietrowy dom 
c) poza domem wybudowal 2 ogromne budynki gospodarcze 
d) nabyl maszyny rolnicze i ciagnik 
e) z pozostalej czesci gotowki kupil za gotowke mieszkanie na wlasnosc w jednym z najwiekszych miast na pn Polski.  
 
Taka byla wowczas sila nabywcza dolara. Niech mi teraz ktos powie ile mozna kupic w Polsce w 2018 roku, z oszczednosci zgromadzonych z poltorarocznej prostej pracy w USA??? 
 
Oczywiscie ze mozna bylo kupic ziemie za 100 dolarow tylko ze kapitalem takowym dysponowali w latach 90tych glownie ... emigranci ktorzy akurat wowczas znajdowali sie w USA. Ile bylo takich osob? Emigracja do USA to jakis ulamek procenta tej ktora wyladowala w Anglii po 2004 roku.  
 
Gdybym mogl dzisiaj kupic mieszkanie w Polsce za 5 tys euro albo hektar ziemii za 300 euro to juz dawno bylbym potentatem na wlosciach. Trzymajmy sie moze jednak rzeczywistosc i mozliowosci inwestycyjnych jakie posiada 98% sluchaczy...

jan M Fijor 2018-02-20

@25 podstawy ekonomii: gdyby Polacy mieli więcej pieniędzy, to by ziemia była droższa. Twoja diagnoza jest mylna. Myślisz, że jak ktoś ma więcej pieniędzy to jest mądrzejszy? Bogatszy? Nieprawda. Wielu moich znajomych miało pieniądze, ale nie kupowali bo się bali. Cudzoziemcy mogli dość łatwo ziemię kupić, ale nie kupowali. Wiesz dlaczego? Bo się bali komuny. w czasie planu Balcerowicz można było zarobić na kontach oszczędnościowych 110 proc. rocznie. Dolar był fixed. Miałem wtedy już ok. 1 mln dolarów i nie skorzystałem. Bałem się. Nie ufałem rządzącym. Teraz jest łatwi pisać, bo sie zna przeszłość, ale wtedy przyszłości njikt nie znał. Była grupka odważnych i ci zrobili pieniądze. Reszta pasywnie patrzyła i krytykowała. Ci najgłośniej dzisiaj mówią o rozkradaniu majątku państwowego. Elektorat PiS to nieudacznicy ekonomiczni. Nawet teraz, pod rządami swoich opiekunów nie inwestują tylko przeżerają majątek otrzymywany od swoich patronów. Twój znajomy z Ameryki chyba jednak kłamie. W ciągu 2 lat, pracując nawet po 100 godzin tygodniowo (na czarno) mógł oszczędzić maksimum 20 tysięcy dolarów. wątpię żeby mu na to wszystko co piszesz wystarczyło. Ilu ludzi korzysta dzisiaj z okazji i inwestuje 500+ w papiery wartościowe? Zero. Null. Nada. odpowiedz sobie dlaczego! Ukłony

Pcimek 2018-02-21

Wolny ryjek, czyli marksizm kulturowy w ekonomii. 
 
Wczoraj oglądałem być może mój przyszły samochód. I tak: 
 
- kierownica obsrana przyciskami, pytam się sprzedawcy czy można kupić ze zwykłą kierownicą, sygnał i poduszka. Odpowiedź nein! Klienci chcą mieć obsraną kierownicę przyciskami. ???? 
 
- mechanizm Stop&Start (czy jakoś tak), pytam się czy można kupić bez tego cuda. Sprzedawca: nein! Unia Europejska chce aby Pan to kupił, ale, ale w tym modelu może Pan wyłączyć to badziewie i komputer pamięta ustawienie po wyłączeniu silnika! 
 
- bluetooth, USB, itd. Czy można kupić samochód bez tych udziwnień? Sprzedawca: nein! Klienci chcę te udziwnienia.  
 
- brak koła zapasowego. Czy można dokupić koło dojazdowe? Sprzedawca: jawohl! Ale zmniejszy się pojemność bagażnika. 
 
Itd. Odpowiedzi po niemiecku nie sugerują kraju pochodzenia samochodu, ponieważ nie sponsoruję Bundeswery jak nie muszę. Sugerują ustrój w jakim wolny rynek kwitł pod niebiosa.

tomek35 2018-02-21

Janku, sytuacja gospodarcza w Polsce na poczatku lat 90tych:  
Inflacja 1989r - 251%, 1990 - 586%, upadajace przedsiebiorstwa panstwowe, chaos na szczytach wladzy.  
Jesli znalazles sie wowczas w Polsce z pokazna suma dolarow (w owym czasie jedna z silniejszych walut) to chyba oczywista rzecza jest ze mogles wtedy kupic wszystko (i wszystkich). Jak mowi anglojezyczne przyslowie, w takiej sytuacji cashi is the king! 
 
Znajomemu mase ludzi zarzucalo bajkopisarstwo i czy zlodziejstwo (polska zazdrosc). Ja znam sprawe od srodka i wiem ze czlowiek wyjechal z Polski za pozyczone pieniadze. Nie mial nic, nawet bilet do USA musial kupic za pieniadze z pozyczki. W ciagu dwoch lat stal sie golodupca jednym z najwiekszych gospodarzy w swojej miejscowosci wiec uszczypliwych uwag bylo sporo.  
 
Nie o tym mialem jednak pisac. We wczesniejszej wypowiedzi chodzilo mi raczej o to ze i owszem w latach 90tych byly takie przypadki ze ludzie kupowali ziemie (badz bylo ich teoretycznie stac na jej zakup) tylko ze nalezy sobie powiedziec jasno iz wiele z takowych inwestorow to byli ludzie z kapitalem z zagranicy. Ktos kto podobnie jak moj znajomy znalazl sie w odpowiednim czasie i miejscu z odpowiednia suma pieniedzy. Nie byl to przypadek przecietnego polaka, ktory cale zycie siedzial w kraju a w latach 90tych znalazl ogloszenie z polaciem ziemii na sprzedaz. Przecietny polak byl wtedy biedny jak mysz koscielna... 
 
Zgadzam sie ze w pod koniec lat 90tych kupno nieruchomosci moglobyc postrzegane jako bardzo ryzykowna inwestycja z racji niestablitnosci politycznej (sam piszesz o braku zaufania do rzadzacych). Niestety smutna prawda jest taka ze Polska AD 2018 znajduje sie w dokladnie takim samym polozeniu. Do wladzy u steru nalezaloby podchodzic z najwyzszym stopniem ostroznosci a jednak jest masa ludzi ktorzy biora kredyty i kupuja mieszkania na wynajem. Skad sie bierze u ludzi przekonanie ze Polska jest dzisiaj stabilnym krajem w ktorym nalezaloby budowac majatek? Tak jak pisalem wczesniej zmierzamy radosnie w kierunku scenariusza greckiego a moze i wenezuelskiego wiec ja osobiscie inwestuje w metale szlachetne i wszystkim dookola radze robic to samo...

Sofronoff 2018-02-21

Z audycji z JMF zrozumiałem (mniej więcej), że jak mam 5zł i znalazłem/dostałem w niemieckiej montowni w PL podwyżkę/premię 5zł, to powinienem kicać z radości, bo mój stan "posiadania" zwiększył się o 100% a Niemiec tak nie ma, Niemiec ma kilka-kilkanaście %. Bo mam, niczym nepalski mnich cieszyć się "zmianami wokół" a nie "zmianami względem".

Sofronoff 2018-02-21

i jeszcze o działalności pana Andrieja https://kresy24.pl/wnuk-brezniewa-poprowadzi-nowosybirsk-do-zwyciestwa-komunizmu/

Tomasz Tofil 2018-02-21

Tomek35, jak można porównywać Polskę 80'-90' do obecnej Polski? Zupełnie inny świat i inne perspektywy.

tomek35 2018-02-23

@31, Oczywiscie ze trzeba porownywac Polske obecna do tej z lat 90tych, siegalbym nawet dalej w przeszlosc. Problem wielu polakow jest taki ze uwielbiaja historie, martyrologie, pasjonuja sie polityka ale nie wyciagaja wnioskow z przeszlych zdarzen, szczegolnie z potkniec i porazek.  
 
W swoim ostatnim poscie nawiazywalem do wladzy jaka byla w Polsce. Tak sie sklada ze na poczatku lat 90tych mielismy lepsza sytuacje polityczna niz mamy obecnie. Czemu tak uwazam? 
Otoz na poczatku lat 90tych Solidarnosc tak jak lewica (ex-PZPR) doskonale wiedzialy ze socjalizm/komunizm to droga do nikad. Panstwo bylo totalnie zbankrutowane, waluta zeszmacona wiec zarowno lewica jak i prawica wiedzialy ze potrzebujemy prywatnych biznesow, silnej gospodarki opartej o gre rynkowa a nie nakazy sekretarza KC PZPR - chyba tu sie zgodzimy.  
Narod byl gotow zacisnac zeby i wytrwac przy reformach Balcerowicza, mimo ze na poczatku skutki tych reform przyjemne nie byly.  
 
No to teraz zrobmy skok do 2018r. Milosciwie nam panujaca prawica jest nia tylko z nazwy. Ich glowne postulaty odwoluja sie do tego czym w latach 80 byla utozsamiana PZPR: wlasnosc panstowa tzw pisowska repolonizacja typu PKO czy PZU czy budowa mieszkan za pieniadze panstwowe czyli mieszkanie+ czy rozdawanie pieniedzy za darmo (za komuny funkcjonowalo przyslowie czy sie lezy to wyplata sie nalezy - czy nie jest tak teraz przypadkiem w odniesieniu do 500+ ???).  
Narod gotow jest sie wypiac i sciagnac majtki byleby tylko dalej dostawac 500+, pobierac wczesniejsza emeryturke w wieku lat 60/65 czy wpakowac sie do taniego mieszkania wybudowanego za pieniadze ograbione podatnikowi.  
 
Niestety wielu rodakow tak nie mysli, wydaje im sie ze w erze smartphonow, fajnych samochodow importowanych z niemiec, autostrad wybudowanych w Polsce za pozyczone pieniadze unijne kraj bedzie sie juz tylkko bogacil i rozwijal. Fundamenty Polska ma jednak kiepsciutkie, dlug caly czas przyspiesza, przyjdzie kryzys i zweryfikuje tego potworka na glinianych nogach jakiego przez ostatnie pare lat buduja polityce nad Wisla.  
Tak jak dzialania PZPR doprowadzily Polske na krawedz banrkuctwa w 1989r tak teraz lewicowa partia PiS wiedzie baranki na rzez a sentymentow nie bedzie zadnych bo poklocilismy sie ze wszystkimi sasiadami, podpadlismy Izraelowi (srodowiska zydowskie juz naciskaja na rzad USA zeby zawiesil relacje z Polska) a w 2020 prawdopodobnie UE odbierze Polsce doplaty za majstrowanie przy systemie sadowniczym, Trybunale Konstytucyjnym i konstytucji.

Jmf 2018-02-23

Swietna analiza. Mozna miec nadzieje, ze wraz z nadejsciem kryzysu politycy znowu ustapia rynkowi I przedsiebiorcom. Uklony

Pcimek 2018-02-24

Tomek35, taki detal - reforma Balcerowicza sprowadzała się do okradania ludzi na inflacji i denominacji, a nikt nie protestował, bo Jaruzelski był u władzy i ludzie bali się kolejnego stanu wojennego. Warto pamiętać, że armia ruska stacjonowała w Polsce.  
 
Solidarność '89 to tak naprawdę PZPR-bis. Składała się wyłącznie z byłych kacyków PZPR, którzy chcieli więcej, mocniej i bardziej, i dlatego w latach 1956-1981 zostali z partii wydaleni. Z nich składała się tak zwana opozycja, czyli neomarksiści.  
 
500+, mieszkanie+ czy emerytura+ to nic innego jak kiełbasa wyborcza. Po co? Po to aby za 7-10 lat móc ponownie uwłaszczyć się na procesie transformacji. Obecni rządzący licytują z Brukselą prawo do rozmontowania państwa. I muszą przelicytować PO. Dlatego stosują retorykę narodową i pseudopatriotyczną. Ale tylko retorykę, w działaniu nic się nie zmieniło.  
 
A co do unijnych pieniędzy, 200% tego co "dostajemy" wraca do Niemiec i Francji. Te dotacje to alibi do wprowadzania unijnych regulacji, stąd Twoje pretensje do socjalistycznej polityki w Polsce powinieneś kierować do Brukseli. Zwłaszcza od momentu podpisania Traktatu Konstytucyjnego.

Tomek35 2018-02-25

Pcimek,  
O Balcerowiczu możnaby mówić długo ale jedno muszę stwierdzićć nigdy nie śmiałbym skrytykować tego co zrobil Balcerowicz. A wiesz dlaczego: bo większość z nas tu wypowiadajacych się na Kontestacji nie mialoby prawdopodobnie pojęcia co zrobić w sytuacji gdy stawiają Cię u steru gospodarki, która je zrujnowana, ostatnia władza skorumpowana i zdyskredytowana i wiesz że cokolwiek nie zrobisz konsekwencje odczuje 30pare milionów Twoich rodaków, niewinnych ludzi. Czujesz ogrom odpowiedzialności? Miałbyś odwagę się zgodzic, ponieść konsekwencje niepowodzen? Reformy Balcerowicza dość dogłębnie analizowaliśmy na studiach i osobiście uważam że działania które podjął Balcerowicz były najlepszym co można było wówczas zarobić. Taka jest jednak podkreślam moja osobista opinia. Jeśli dostrzegasz lepsze rozwiązanie, pisz śmiało. Pamiętaj tylko o jednym: łatwo jest teoretyzować 20pare lat później, bez całej tej presji, mediów i milionów oczu które z nadzieją spoglądaja na to co robil Balcerowicz. Zresztą, na Ukrainie reformy nie były tak radykalne jak u nas i zobacz w jakiej sytuacji jest dzisiaj Ukraina... 
 
Zgadzam się że wszystkie te programy socjalne pokroju 500+ to kielbacha wyborcza. Tylko co z tego, pominmy definicja. To naród polski polaszczyl się na tą kiełbasę i to szarzy polacy poniosą konsekwencje tego chulaszczego rozdawnictwa a nie politycy. To zwykły polak zapłaci wyższe podatki, dostanie obniżona emeryturę a nie politycy czy ich rodziny. 
Co do moich domniemanych pretensji, oswiadczam że nie mam żadnych. Patrzę chłodnym okiem na wydarzenia z przeszłości i wyciągam wnioski. Już ponad dekadę temu doszedłem do wniosku że nie ważne która partia rządzi Polska, skutek jest zawsze taki sam: coraz większą degradacja wolności, więcej socjalizmu, opodatkowanie narodu i z przykrością muszę stwierdzić ciągły brak elementarnej znajomości ekonomii u przeciętnego Polaka. Skutek: naród głosuję na tych którzy obiecują najwięcej kielbachy wyborczej - no i kółko nam się zamknęło. Może dlatego mieszkam poza Polską od ponad dekady: doszedłem do wniosku że najlepszym sposobem na wygranie z systemem jest poprostu bycie poza nim :)

Pcimek 2018-02-25

Tomek35, 
Ja wtedy wchodziłem w dorosłość i będę krytykował.  
 
Napisałeś ostatnia władza. A jak była ta następna? Przecież to ci sami ludzie. Czy nagle stali się lepsi? Można było wyjść z sytuacji na kilka sposobów, wybrano najłatwiejszy, który z perspektywy dnia dzisiejszego należy nazwać kradzieżą. Taką samą jaką zrobił Tusk z OFE.  
 
A co do tzw. Kowalskiego a kogo ma wybrać, jak na tacy podaje mu się marksistę różowego, marksistę czerwonego i marksistę pomarańczowego? To jest taki wybór jak w przypadku Forda T, każdy odcień czarnego. Poza tym mechanizmy ekonomiczne i socjotechniczne są takie, że ludzie nie wiedzą co tracą. Hoduje się ich jak pieczarki. Vide smog i termomodernizacja. A obtoczone styropianem domy porastają mchem, na razie.

Tomek35 2018-02-25

Pcimek, rozwiązanie było podane w moim ostatnim komentarzu: jeśli wiesz że nie możesz wygrać w żadnym scenariuszu (nie ważne na która partie czy polityka zagłosujesz) to poprostu NIE GRAJ! 
Od dekad przeciez wiadomo że najskutecznieniejsza metoda głosowania jest tzw głosowanie nogami. Ja i moja rodzina tak uczyniliśmy bo tak jak pisałem wcześniej nie widziałem możliwości już ponad dekadę temu żeby Polska stała się kiedykolwiek silnym ekonomicznie i stabilnym politycznie krajem i jak widać miałem rację.  
Przykro mi to pisać ale wynika to z naszej natury jako narodu. Zbyt mało w nas dziań dla dobra całości (społeczeństwa/gospodarcza) a zbyt dużo indywidualistow (szczególnie tych u władzy) których interesuje jedynie wlasnym dobrostane.. A jak najlepiej wmówić szaraczkowi żeby zaglosowal i pomogl w realizacji indywidualnych planów wzbogacenia: wmówić mu że to interes Polski, narodu, ze Twoim szlachetnym i jedynym celem jest wyłapanie i ukaranie złodzieji a wówczas pieniądze na wszystko się znajda (brzmi jakoś znajomo z propagandy PiSowskiej zaczerpnięte ;) 
 
Jeśli miałeś to watpliwe szczęście urodzic się w narodzie gdzie większość rodaków daje łatwo manipulować i coraz bardziej okradać to masz tak naprawdę tylko dwa wyjścia. Przyłączyc się do hien albo świadomie wynieść się poza system czyli emigracja. 
Ja wybrałam drogę emigracji i dalej uważam że to jedyny skuteczny sposób żeby wprowadzić realne zmiany na lepsze. Im mniej jednostek które fizycznie dokarmiają pasożytow o koryta, tym większy nacisk na prawdziwe pro-rynkowe reformy bo na wszystko zaczyna brakować pieniedzy w budżecie. 
W obecnej konfiguracji jedyny scenariusz jaki widze to ekonomiczny krach, bankructwo i wtedy dopiero mogą pojawić się w obliczu finansowej katastrofy jakieś zmiany na lepsze. Dziękuję za uwagę ;)

Bezimienny 2018-02-26

ale co zamiast tego programu balcerowicza, powinno być?

Marcin 2018-02-26

I co w takiej sytuacji mamy zrobić my, Polacy? Polska, chociaż z bogatą historią, relatywnie mocną gospodarką i wspaniałymi ludźmi jest tylko i wyłacznie trybikiem w tej całej politycznej machinie zwaną geopolityką. Gdy tylko sytuacja zacznie się walić to dostaniemy po łbie równie mocno jak wszystkie inne kraje "drugorzędne". 
 
Pozdrawiam serdecznie... 
Marcin z www.benchen.org.pl

Jam 2018-03-02

Zauważyłem, że najwięcej do powiedzenia o aktualnej sytuacji w Polsce mają Ci, którzy wyemigrowali. Możecie więcej napisać o miejscach swoich destynacji - bo tego nie robicie, oraz jakich pro-wolnościowych zmian jesteście częścią. Wspomnijcie czym się zajmujecie - chętnie posłucham. Na prawdę, oczywiście bez ironii, jestem ciekawy jak szybką karierę może zrobić osoba przedsiębiorcza w danym kraju, jaką firmę rozwinąć, jakie produkty/usługi wdrażać. Będzie do czego się odnieść. 
Bo robi się monotematyczne narzekanie na Polskę: "Jaki to nie motłoch chce tylko 500+ i zasiłki, czekamy na bankructwo" ale czy w Waszych krajach nie ma socjalu, jest rozumiem mniejszy? Lub systematycznie maleje? Jestem ciekaw jak sobie tam radzicie i oceniacie sytuację, pomijając wyższe, relatywnie zarobki? Może macie tam tylko większy dystans i generalnie mówiąc macie syt. polityczną w dupie? 
 
Przeczycie sami sobie, np " bo tak jak pisałem wcześniej nie widziałem możliwości już ponad dekadę temu żeby Polska stała się kiedykolwiek silnym ekonomicznie i stabilnym politycznie krajem i jak widać miałem rację.  
Przykro mi to pisać ale wynika to z naszej natury jako narodu. Zbyt mało w nas dziań dla dobra całości (społeczeństwa/gospodarcza) a zbyt dużo indywidualistow" To brzmi jak: " „Chcę, aby rosyjskie masy naśladowały komunistyczny wzorzec reagowania i myślenia. W przeszłości w Rosji było zbyt dużo indywidualizmu." Lenina. 
 
I tego jest pełno, tracicie chyba kontakt z rzeczywistością? 
 
Pozdrawiam

Dodaj komentarz...

Jan Fijor

Współzałożyciel szkoły biznesu ASBIRO, przedsiębiorca i podróżnik, który w czasie stanu wojennego wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, gdzie spędził 17 lat. Były barman, pośrednik nieruchomości, agent ubezpieczeniowy i makler. Obecnie, oprócz działalności w szkole ASBIRO, zajmuje się publicystyką oraz jest właścicielem wydawnictwa Fijorr Publishing.

Prowadzi audycję na żywo Jan Fijor zaprasza w którym przedstawia punkt widzenia przedsiębiorcy. W środy o 21.00

Medale:

Prowokator miesiąca
złoty!

Program miesiąca
srebrny
Inne audycje tego autora:





Jan Fijor - Listy (1) - 6 tygodni temu


Jan Fijor - To wszysto leci w dół (8) - 2 miesiące temu

Więcej audycji...
Jan Fijor - Komu ufa Janek? (13) - 2 miesiące temu




Jan Fijor - Śmieci i Japonia (2) - 3 miesiące temu

O wyższości gór nad morzem (11) - 4 miesiące temu

Ile jest ASBIRO w ASBIRO? (4) - 4 miesiące temu


Co zacząć, jak nie skończyć (7) - 4 miesiące temu

Jan Fijor - Powrót ze Stanów (1) - 4 miesiące temu

Jan Fijor - Meczowe i życiowe sprawy (8) - 6 miesięcy temu


Jan Fijor - A to lewak jeden (21) - 6 miesięcy temu


Jan Fijor - Salam alejkum (20) - 7 miesięcy temu


Jan Fijor - Syndrom Korwina (37) - 8 miesięcy temu

Jan Fijor - Mordujecie dzieci (43) - 8 miesięcy temu

Jan Fijor - Totalitaryzmek (19) - 9 miesięcy temu

Jan Fijor - Najprzyjaźniejsze miasta (8) - 9 miesięcy temu

Jan Fijor - Na policji mnie trzymali (10) - 9 miesięcy temu


Jan Fijor - Co chwila leci w dół (28) - 10 miesięcy temu

Jan Fijor mówi, że się zaczyna (41) - 10 miesięcy temu


Jan Fijor - Ekonomia Zdrowia (9) - 11 miesięcy temu



Jan Fijor - deformy podatkowe Trumpa (14) - 11 miesięcy temu

Amerykański fiskus a Polacy (11) - ponad rok temu




Jan Fijor - Trump coś kręci (24) - ponad rok temu

Jan Fijor - Czytamy Misesa (8) - ponad rok temu

Jan Fijor - Zarobki i molestowanie (63) - ponad rok temu

Jan Fijor - Wolność (104) - ponad rok temu


Jan Fijor - Maile o start-upach (3) - ponad rok temu

Jan Fijor - Doradzamy biznesplanom (5) - ponad rok temu



Jan Fijor - Gdzie poszedł handel (1) - ponad rok temu

Jan Fijor - Jak Trump kupował tanio (38) - ponad rok temu


Ryanair i LOT to naciągacze (21) - ponad rok temu

Jan Fijor - Imigranci (20) - ponad rok temu



Jan Fijor - USA, ekonomia i listy (5) - ponad rok temu

Jan Fijor - Przeprowadzka do Chicago (29) - ponad rok temu




Jan Fijor - Delta? Nie latam (7) - ponad rok temu






Jan Fijor - Roboty kradną pracę? (24) - ponad rok temu


Jan Fijor - A narzekam sobie dzisiaj (19) - ponad rok temu



Jan Fijor - O lewackim Hollywood (6) - ponad rok temu

Jan Fijor - Spotkam się z Trumpem (23) - ponad rok temu


Jan Fijor - Milion plus (17) - 2 lata temu


Jan Fijor - Wolny monopol (22) - 2 lata temu

Jan Fijor - Prezydenci USA (13) - 2 lata temu




Jan Fijor - Telenovela (7) - 2 lata temu

Jan Fijor - Raport z Liberlandu (19) - 2 lata temu






Jan Fijor - Trumpy i Hilarie (3) - 2 lata temu

Jan Fijor - Trumpy i Hilarie (7) - 2 lata temu

Wielki szwindel na mieszkaniach (19) - 3 lata temu


Jan Fijor - Szarańcza w Malawi (20) - 3 lata temu








Jan Fijor - TRUMP (34) - 3 lata temu







Jan Fijor - Skok na OFE 2.0 (29) - 3 lata temu



Jan Fijor - Jak w grudniu 81 (40) - 3 lata temu





Komu Kaczyński zrobi dobrze? (23) - 3 lata temu





Jan Fijor - Silk Road (14) - 3 lata temu

Obsługa klienta wg Janka (19) - 3 lata temu



Bierzcie zasiłki (31) - 3 lata temu











Jan Fijor - Pomysły na biznes (7) - 4 lata temu


Jan Fijor - o tematach z debaty (18) - 4 lata temu


Jan Fijor - Wybory (19) - 4 lata temu


Nie ma gotówki i nie będzie (24) - 4 lata temu



Jan Fijor - Jak umarł Tuwim (11) - 4 lata temu


Jan Fijor - O pisaniu książek (30) - 4 lata temu


Jan Fijor - Franek (14) - 4 lata temu


Jan Fijor - Putin Austriakiem? (18) - 4 lata temu

Jan Fijor - Lekcja historii (14) - 4 lata temu




Jan Fijor - Motywy (30) - 4 lata temu


Jan Fijor - O wizycie Stockmana (16) - 4 lata temu

Jan Fijor - Złoto (9) - 4 lata temu




Prywatyzacja wg Janka Fijora (14) - 4 lata temu


Kierowcy LPG są dyskryminowani (13) - 4 lata temu





Wolny rynek — wprowadzenie (38) - 5 lata temu





Jan Fijor - Buthan (17) - 5 lata temu




Jan Fijor - Emp@tia (5) - 5 lata temu


Jan Fijor - Łukraina (18) - 5 lata temu


Nakręcony prywatyzacją (52) - 5 lata temu


Słuchacz w długach (30) - 5 lata temu

Jan FIjor - Rock and Roll (15) - 5 lat temu

Jan Fijor - Dyskryminacja (27) - 5 lat temu



Bitcoin to tylko zabawka! (87) - 5 lat temu

Bardzo smutny Janek (47) - 5 lat temu

Wywiad z Markiem Klugmannem (40) - 5 lat temu

Rzecz o kontroli czynszów (14) - 5 lat temu

Janek zbankrutował (20) - 5 lat temu


Blacha wie co mówi (37) - 5 lat temu

Fijor idzie w politykę (37) - 5 lat temu

Ostro (64) - 5 lat temu



Banki, samochody, podręczniki (28) - 5 lat temu


Służba zdrowia za oceanem (22) - 5 lat temu

Czy okienko blokuje kolejkę? (65) - 5 lat temu



Czy alkoholik jest racjonalny? (61) - 6 lat temu


Czym jeździ milioner? (21) - 6 lat temu

Jan Fijor - Jak wybieram akcje (15) - 6 lat temu


Jan Fijor - Emeryty (40) - 6 lat temu



Jan Fijor - Kto mi wisi? (58) - 6 lat temu

Na co nam służby specjalne? (17) - 6 lat temu


Jan Fijor - Geje są jak SB (50) - 6 lat temu

Jan Fijor - O dwóch burakach (20) - 6 lat temu

Jan Fijor - Długi (118) - 6 lat temu


Bogaty może dłużej (48) - 6 lat temu



Co Janek zrobił z ogórkami? (37) - 6 lat temu




Jan Fijor - SKOK (15) - 6 lat temu



Jan Fijor - Rozmowy na Jetlagu (19) - 6 lat temu


Jan Fijor - Ja się wycofuję (20) - 6 lat temu


Robimy gospodarstwo? (70) - 6 lat temu



Jan Fijor - Wyjazdy (53) - 6 lat temu





Jan Fijor - Broni Amber Gold (78) - 6 lat temu


Jan Fijor - W kraju dziadów (27) - 7 lat temu




Jan Fijor - Oba maży da (30) - 7 lat temu

Jan Fijor - Karty kredytowe (19) - 7 lat temu



Jan Fijor - pośrednicy (23) - 7 lat temu


Czy celnicy to kretyni? (23) - 7 lat temu

Jan Fijor - Unikać euro i eko (26) - 7 lat temu

Jan Fijor - Knajpy w Zakopanym (29) - 7 lat temu




Jan Fijor - Powrót z Azji (15) - 7 lat temu



Jan Fijor - dochód pasywny? (21) - 7 lat temu


Jan Fijor - Putinizacja (38) - 7 lat temu

Jan Fijor - To już 6,12 (26) - 7 lat temu










Jak sprzedawać dom? (20) - 7 lat temu

Boeing, monopol i korupcja (52) - 7 lat temu


Oburzeni (11) - 7 lat temu


Książki ekonomiczne (21) - 7 lat temu

Podatek Buffeta (8) - 7 lat temu

Dlaczego nas nie lubią? (32) - 7 lat temu

Portugalia (17) - 7 lat temu

Wy ćwoki (15) - 7 lat temu

Jan Fijor: Czy brać kredyt? (4) - 7 lat temu






Przygody Janka w Rosji (10) - 8 lat temu

Co tam w Norwegii słychać (38) - 8 lat temu



Jan Fijor o gejowych (50) - 8 lat temu

Jan Fijor o pracy po maturze (39) - 8 lat temu


Co boli Janka F.? (14) - 8 lat temu


Fijor zatrzymany w Kolumbii (11) - 8 lat temu


Kto to jest biedny człowiek (18) - 8 lat temu

Kto to jest człowiek biedny (6) - 8 lat temu


Żona milionera (10) - 8 lat temu





Afryka Afryka (27) - 8 lat temu

Czego nie wiem Janek Fijor (9) - 8 lat temu


Janek o szpitalach (7) - 8 lat temu



Dalsze relacje z Kaliforni (17) - 8 lat temu

Fijor w Californi (17) - 8 lat temu


Prawo spadkowe (6) - 8 lat temu

Się SANEPIDowi oberwało (9) - 8 lat temu




O wyborach w ameryce (21) - 8 lat temu





O gatunkach, które wymierają (14) - 8 lat temu




O "wygranych" na loterii (15) - 8 lat temu

Służba zdrowia ciąg dalszy (26) - 8 lat temu











Państwowe akcje (20) - 9 lat temu


Ubezpieczalnia pilotów TV (2) - 9 lat temu

Jan Fijor o USA (33) - 9 lat temu






A dzisiaj polecamy:
 align="center">
Program sponsorują:

Tomasz Rawski - - 100.00
Aby program był co tydzień, a podcast... - - 200.00
Prośba o wrzucanie podcastów na bieżąco - - 100.00
Nauka gry na gitarze - - 20.00
Naturalne kosmetyki Tiande - Sklep - - 20.00
nexty - - 10.00
valldek - - 99.00

Możesz i ty zasponsorować >>>

Promuj radioWydrukujDaj komuś ulotkęChcesz prowadzić audycję?Kontakt