Facebook
Misja Grupa 5000+ audycji Kino Czat Kryzys? Napisz Kontest.CLUB Broń
Podpis:
Numer GG:
strona główna Kontestacji Własna broń – zdobądź pozwolenie
Dziś
21:00
The Orville, STD i inne nie-Star Treki gość: Zenon Skition (nie ten filozof
Jutro
21:00
Jan Fijor zaprasza (na żywo)
Słuchaj radia
Wydanie Główne
dziś
Kto jest najwiekszym złodziejem?
Komu zabrać, a komu dać? Uszczelnianie. Superminister nie oszczędza podatników. Rewolucja w ZUS. Rewolucja w urlopach. Rewolucja w cenach masla i cukru. 1mln mniej whisky.
Nikt nas nie uczy jak sprzedawać
wczoraj
Czy handlowiec powienien być pewny siebie
Czy handlowiec powinien byc pewny siebie? A jezeli tak, to w jakich aspektach i obszarach taka dobra pewność siebie powinna być widoczna? Odcinek kończy się zaproszeniem do udziału w...
Skorzystaj z naszych projektów:

▸ Własna broń - zdobądź pozwolenie
▸ Wolny Rynek - w liczbach
▸ Emigrujesz - posłuchaj najpierw
▸ KontestKino - filmy na wieczór
▸ Poważny kryzys - napisz
▸ Kontest.CLUB - wstąp i ucz się z nami

Audycja: Wydanie Główne 2011-06-06

Sześciolatki do szkoły?

Nadający: Marcin Hugo Kosiński

Dziś gość, Karolina Elbanowska, promotor akcji "Sześciolatki do przedszkola" mającej zapobiec posyłaniu 6-latków do szkoły, a 5-latków do przeszkola.
Pobierz [131,7 MB]

KOMENTARZE

Mateusz z Kanady 2011-06-07

Boze jaka przepasc filozoficzna. Chce kobieta dobrze, wierze ze jest szczera, a mimo wszystko zalamac sie mozna jak sie slyszy ze jedynym rozwiazaniem jest szczodrzejsza i bardziej rozwinieta opieka panstwa.  
 
Bidula nie rozumie ze nie da sie podniesc kupy za czysty koniec.

Mateusz z Kanady 2011-06-07

Ale do gardla skoczyla sluchaczowi co sie z nia nie zgadzal i grzecznie z pelnia respektu krytykowal.  
Zakrzyczec, wyolbrzymic, wyjac z kontekstu i wyszydzic. Tak? Tyle pani potrafi?  
 
Dobra, sciagamy rekawice. 
 
A bo ma piecioro dzieci to jest krowa dojna? Podaruje sobie oczywsty dowcip, ale kto pania do piatki dzieci zmoszal? Stachanowiec sie znalazl, 250% normy wyprodukowal a tu nawet panstwo (czy ta pani rozumie ze panstwo to jest podatnik?) nie chce jej premi wyplacic! Skandal! Hanba! 
 
“Nie moze byc tak ze inwestujemy w stadjony a w pszedszkola nie” 
Zgoda. 
“mosi byc jakos rownomiernie” 
Tak? Dobra, niech bedzie po zero, wystarczajaco rowno? Bo mniej wiecej taki jest poziom teraz: nie ma stadionow, nie ma przedszkoli a podatki wysokie. To moze panstwo przestaloby walczyc z brakiem stadionow i przedszkoli i sie zwyczjanie odpieprzylo? A jak sie panstwo odpiepierzy to nawet ci z pieciorgiem dzieci beda mieli mniej pieniedzy zrabowanych i sami beda decydowac co z nimi zrobic. Moze nawet ktos obcy zdecyduje sie pomoc i mamie edukacje seksualna zafunduje.

dorota 2011-06-07

Dajcie ludziom zakładać przedszkola bez zbędnych zezwoleń, pozwoleń itp to zaraz na jednym osiedlu powstanie po 10 przedszkoli, nawet takich na 5-10 osób, ale będzie gdzie dziecko zostawić. 
 
i proszę mi nie krzyczeć i nie płakać, bo to rodzice będą decydować czy chcą zostawić dziecko w przedszkolu osoby niedoświadczonej czy nie. 
 
I znalazła by się wteszcie praca dla polonistów! Zakładaliby przedszkola i uczyli dzieci pisać i czytać na początek. 
 
Szkoły sprywatyzować i wtedy taki problem jak "sześciolatki do szkoły?" nie będzie istniał. Każdy będzie posyłał dzieciaka do szkoły wtedy kiedy będzie chciał.

dorota 2011-06-07

z drugiej strony, jeżeli ma istnieć państwowy PRZYMUS wysyłania dzieci do przedszkola, to ciężko jest NIE wymagać od państwa żeby zagwarantowało warunki.

Marius 2011-06-07

Jak celnik rzuca się za Ukraińcem do rzeki to "trzeba zrozumieć człowieka", jak urzędnik utrudnia ci załatwienie czegoś to "trzeba zrozumieć człowieka", a jak Karolina mówi o realny świecie w którym coś stara się załatwić nie pchając się w żadne ideologie (np. libertariańską) to na nią naskakujecie i nie staracie się "zrozumieć człowieka". 
Co z wami jest nie tak ludzie? 
 
Kobieta mówi, że jest dojną krową bo płaci podatki za które ma dziurawe drogi i stadiony których nie będzie używać, a nie ma zapewnionych dobrych warunków edukacji dla swoich dzieci. "Gdzie są moje pieniądze?" 
A wy na nią naskakujecie, bo jej odebrano pieniądze i wydano nie wiadomo na co, a nie na jej dzieci. A obowiązek nauki szkolnej jest! W przeciwieństwie do obowiązku jazdy samochodem po dziurawej drodze, czy pójścia na stadion. 
Co z wami jest nie tak ludzie? 
 
Jak ja mówię, że warto "skopać dupę politykierom" to jest to śmieszne, a jak dla niej "zlikwidować państwo" jest śmieszne to w waszym mniemani nagle to jest rozwiązanie i znowuż na nią najeżdżacie. 
Co z wami jest nie tak ludzie? 
 
"Ja nie będę dyskutował na temat anarchizmu, minarchizmu..." - Ta pani Tomaszu nie rozmawiała z tobą na temat ideologicznego systemu, a ty z nią tak. Ta pani nie zajmuje się zmienianiem systemu, nie optuje za tym, nie toczy tego typu dyskusji. Zajmuje się konkretną dziedziną która jak uważa krzywdzi jej dzieci. Więc bądź konsekwentny i nie naskakuj na nią od tej strony. 
Co z tobą jest nie tak człowieku?

dorota 2011-06-07

Marius dobrze gada. Dopóki zmiany jakie proponuje pani Karolina są zmianami na lepsze, powinno się ją wspierać. Po co wymagać od aktywistów zeby od razu szli na barykady i chcieli znosić przymus edukacji lub zlikwidować państwo. Taktyka małych kroków jest często skuteczniejsza, bo wtedy łatwiej znaleźć poparcie. 
 
Zebrano 100 000 podpisów pod ustawą. Ciekawe ile podpisów by się udało zebrać pod ustawą likwidującą państwo.

Asia z Niemiec 2011-06-07

Nie udalo mi sie porozmawiac osobiscie z p. Karolina, w drugiej czesci audycji wtracilam swoje 3 grosze, ale mam jeszce kilka refleksji. 
 
Choc nie zdadzam sie z nia, ze poslanie 6-latka do szkoly jest rzecza straszna, to prawda jest beznadziejny program nauczanie. Problem ten dotyczy jednak nie tylko nauczania wczesnoszkolnego lecz celego systemu i stanowilby temat na kilka audycji. 
 
Kilka argumentow ciut mnie rozbawilo np. ten o halasie w szkole... 5,6latki w grupie tez sa glosnie niezaleznie od miejsca przebywania, ot natura malucha :) 
Co do kaligrafowania, niestety dzieci sa coraz mniej sprawne manualnie- nie wymaga sie od nich czytelnego pisania, ich aktywnosc ogranicza sie do podkreslania czy laczenia tresci na karcie pracy, wszystko sie kseruje, wycinaja rodzice... W efekcie przepisanie 2 zdan z tablicy zajmuje nawet 6-toklasiscie wiecznosc. 
 
Pare zdan o sytuacji w Niemczech... tu czterolatki maja test (bodaj nazywa sie #Delfino#) badajacy czy dziecko potrafi nazwac kolory,zwierzeta, samodzielnie sie ubrac itp. Dzieci nie posiadajace tych umiejetnosci maja dodatkowe zajecia. Aktywizuje sie tez rodzicow. W Polsce zaangazowanie rodzcow w edukacje dzieci wielokrotnie sprowadza sie do faktu, iz matka odrobi z dzieckiem zadanie domowe; w RFN sa takowe nawet w przedszkolu czy 1ej klasie i nie widze nic strasznego, ze przeczytam z dzieckiem np. bajke czy maluch cos namaluje w ramach Hausaufgabe. 
 
Co do wspomnienej przez p. Karoline Finlandii to tutaj link: 
www.polityka.pl 
Obawiam sie jednak, iz dla wolnosciowych purystow ta wizja jest wbrew ich idei. 
 
Na koniec, choc jestem przeciwna wytycznym jak co ma funkcjonowac, bo stanowi to przeszkode dla tworzenia prywatych placowek, to sadze, ze ta incjatywa rodzicow moze miec taki sam skutek, jak akcja fundacji 'Rodzic po ludzku', Dzieki spolecznej presji i mediom szpitale same zaczely walczy o marke fundacji, bo to zaczelo miec wymierny efekt w postacji liczby pacjentek (i wyzszych dochodow). Zamiest odgörnie tworzyc standardy mozna zachecac prywatne przedszkola do walki o marke Waszej fundacji.

dorota 2011-06-07

Asiu z Niemiec, z tego co się zorientowałam, niemiecki system edukacji ma najniższe wyniki w Europie. Nie wiem, czy powinniśmy się na nich w czymkolwiek wzorować.

Blom 2011-06-07

Absolutnie nie zgadzam się z panią Karoliną, bo choć jej intencje są dobre to walczy w zły sposób. Mówienie że państwowe pieniądze powinny iść na to czy tamto prowadzi do tego że faktycznie może i się znajdą na to pieniądze, ale z pieniędzy podatników (czyli również pani Karoliny) poprzez podwyższenie podatków. Co za tym idzie znów zmniejszy się ilość pieniędzy nad którymi pani Karolina ma bezpośrednią kontrolę. To błędne koło, takie inicjatywy pogłębiają tylko zniewolenie w którym się znajdujemy. W złej gospodarce jest jak z chorobami u człowieka - trzeba walczyć z przyczynami a nie ze skutkami/objawami. W przeciwnym wypadku zawsze będzie coś się sypać.

Witek 2011-06-07

Pytanie tylko: 
Skoro państwo ma DAĆ na przedszkola to skąd ma tą kasę WZIĄĆ?

Blom 2011-06-07

Pani Karolina argumentowała to tak że z pieniędzy przeznaczanych na stadiony (które osobiście też uważam za zmarnowane pieniądze) lub z funduszy wydawanych na budowy/remonty dróg bo i tak są źle robione.  
Gdy zadzwonił słuchacz i powiedział "dlaczego bezdzietny kibic ma płacić za szkoły/przedszkola?" to pani Karolina odpowiedziała mu że kiedyś sam chodził więc powinien płacić.  
Dla mnie argument przedstawiony przez panią Karolinę jest bezsensu ponieważ: 
1. gdy ten bezdzietny kibic chodził do szkoły to przecież jego rodzice płacili podatki między innymi na szkołę. 
2. skąd pani Karolina wie że jej dzieci nie będą korzystały z tych stadionów?

Gizmooo 2011-06-07

Pani Karolina jest najlepszym przykładem na to, że "wróg mojego wroga niekoniecznie jest moim przyjacielem" 
 
poza tym pokazuje, że kobiety nawet jesli chcą coś naprawić to brnął w jeszcze większy socjal... bo taka ich natura i już 
 
po 3 pokazała że niestety ale kobiety wielu rzeczy po prostu nie rozumieją... i nie zrozumieją co doskonale pod koniec audycji uwypuklił Martin (chodzi mi o ten przykład ze zniesieniem państwa) 
 
nie chce powiedzieć że jeśli ktoś coś zmienia nie do końca po naszej myśli to źle... 
ale niech kurde chociaż główne założenia się zgadzają.... 
i niech argumentacja tych zmian bedzie rozsądna i logiczna...

Krzysztof 2011-06-07

Chcemy, aby każdy sam dbał o własne zdrowie, ale jeśli państwo nam pod przymusem zabiera "składki" zdrowotne, to gdy zachorujemy, mamy prawo domagać się, aby państwo zapewniło nam dobrych lekarzy. 
 
Chcemy, aby każdy sam oszczędzał na własną emeryturę, ale jeśli państwo nam pod przymusem zabiera "składki" emerytalne, to gdy przekroczymy wiek emerytalny, mamy prawo domagać się godziwej emerytury. 
 
Chcemy, aby każdy rodzic sam decydował o edukacji swoich dzieci, ale skoro państwo nakłada na nas wysokie podatki PIT, VAT itp. i obiecuje w ramach podatków zapewnić "bezpłatną" edukację, to mamy prawo domagać się, aby ta edukacja uwzględniała oczekiwania rodziców. 
 
Odniosłem wrażenie, że pani Karolina nie jest zupełnie zamknięta na zmianę systemu, lecz dla niej to sprawa na dłuższą dyskusję, a teraz jest konkretny problem, bo państwo zabrało jej pieniądze i nie dało tego, czego obiecało.

Krzysztof 2011-06-07

Chcemy, aby każdy sam dbał o własne zdrowie, ale jeśli państwo nam pod przymusem zabiera "składki" zdrowotne, to gdy zachorujemy, mamy prawo domagać się, aby państwo zapewniło nam dobrych lekarzy. 
 
Chcemy, aby każdy sam oszczędzał na własną emeryturę, ale jeśli państwo nam pod przymusem zabiera "składki" emerytalne, to gdy przekroczymy wiek emerytalny, mamy prawo domagać się godziwej emerytury. 
 
Chcemy, aby każdy rodzic sam decydował o edukacji swoich dzieci, ale skoro państwo nakłada na nas wysokie podatki PIT, VAT itp. i obiecuje w ramach podatków zapewnić "bezpłatną" edukację, to mamy prawo domagać się, aby ta edukacja uwzględniała oczekiwania rodziców. 
 
Odniosłem wrażenie, że pani Karolina nie jest zupełnie zamknięta na zmianę systemu, lecz dla niej to sprawa na dłuższą dyskusję, a teraz jest konkretny problem, bo państwo zabrało jej pieniądze i nie dało tego, co obiecało.

Krzysztof 2011-06-07

Chcemy, aby każdy sam dbał o własne zdrowie, ale jeśli państwo nam pod przymusem zabiera "składki" zdrowotne, to gdy zachorujemy, mamy prawo domagać się, aby państwo zapewniło nam dobrych lekarzy. 
 
Chcemy, aby każdy sam oszczędzał na własną emeryturę, ale jeśli państwo nam pod przymusem zabiera "składki" emerytalne, to gdy przekroczymy wiek emerytalny, mamy prawo domagać się godziwej emerytury. 
 
Chcemy, aby każdy rodzic sam decydował o edukacji swoich dzieci, ale skoro państwo nakłada na nas wysokie podatki PIT, VAT itp. i obiecuje w ramach podatków zapewnić "bezpłatną" edukację, to mamy prawo domagać się, aby ta edukacja uwzględniała oczekiwania rodziców. 
 
Odniosłem wrażenie, że pani Karolina nie jest zupełnie zamknięta na zmianę systemu, lecz dla niej to sprawa na dłuższą dyskusję, a teraz jest konkretny problem, bo państwo zabrało jej pieniądze i nie dało tego, co obiecało.

Marius 2011-06-07

Pani Karolina powiedziała, że nie ma zamiaru wywracać do góry nogami budżetu całego państwa, ani toczyć dyskusji ideologicznej na wyższym poziomie abstrakcji, bo nie jest do tego kompetentna, więc przestańcie się nakręcać. 
Co z wami jest nie tak ludzie?

dorota 2011-06-07

Dokładnie. Ty Gizmo lepiej znajdź sobie jakąś babę bo coś widzę sfrustrowany jesteś. 
 
Krzysztof ma 100% racji. Nie chcemy żeby państwo nam kosiło kasę na edukację, stadiony itp. Ale dopóki nam zabiera to mamy prawo wymagać, aby te pieniądze były dobrze inwestowane.

Gizmooo 2011-06-07

up  
bez personalnych wycieczek proszę (mam żonę i dzieci) a podejrzewam ze Ty jesteś sama :P (czemu się nie dziwię :)) 
posłuchaj sobie jeszcze raz audycji i zauważ że nie napisałem nic ponadto co było w niej pokazane :) 
 
odniosłem się do pewnych ogólnych faktów jeśli uważasz że jest inaczej to daj na to jakieś przykłady 
 
piszesz ze nie chcesz aby państwo kosiło ci kasą ale póki to robi to chociaż niech masz coś z tego... ja się z tym nie zgadzam z tego prostgo wzgledu że otwierasz furtke do tego aby siegali po więcej bo to jest po prostu jawne przyzwolenie na dotychczasowy model państwa pod pewnymi warunkami na które oni sobie mogą pozwolić a któr w przyszłości staną się pretekstem do wyciągnięcia kolejnej transzy pieniedzy z naszych podatków 
 
środowisko wolnosciowe jest jeszcze na tyle słabe że nie możemy pozwolić sobie na zamazywanie obrazu naszych postulatów badź pewna że każda słabość zostanie wykorzystana 
 
fajnie że pokazaliście że ktoś oprócz nas próbuje w jakiś sposób walczyć z chorym systemem ale musimy być krytyczni i to dla dobra tego o co walczymy...

Blom 2011-06-07

"Pani Karolina powiedziała, że nie ma zamiaru wywracać do góry nogami budżetu całego państwa" ... "bo nie jest do tego kompetentna" 
Ale jakoś do rozdysponowania tym budżetem to nagle każdy jest kompetentny i wie gdzie się należy a gdzie nie? 
 
Każdy ma zawsze konkretny problem aby to według jego pomysłu wydawać pieniądze podatników, każdy może powiedzieć że jego bieżące potrzeby są ważniejsze. Państwowe obietnice są dla naiwnych, a walka o to by te pieniądze odzyskać jest stratą czasu bo te pieniądze przepadły. Jednemu na sto uda się wywalczyć jakąś dotację/inwestycję bo krzyczy najgłośniej ale przy okazji zabiera drugiemu, któremu państwo też zabrało ale nie ma siły przebicia. Droga donikąd.

Blom 2011-06-07

@Krzysztof 
Chcemy by każdy dbał o emeryturę i zdrowie, ale jeśli państwo nam zabiera pieniądze by samemu je rozdysponować na te cele i nie podoba nam się to że dostajemy za mało to trzeba wstać i powiedzieć dość a nie na każdym kroku się szarpać że chce się więcej, bo wiadomo że państwo tych pieniędzy nie ma i jedyną drogą na ich uzyskanie jest powiększenie długu który jeszcze bardziej pogorszy sytuację budżetu w przyszłym roku.

dorota 2011-06-07

Gizmo, po prostu, powiedzenie że kobiety są socjalistkami z natury, jest jak powiedzieć że Niemcy są z natury rasą panów. Ma to dokładnie tyle samo sensu. Współczuję żonie.

Blom 2011-06-07

@dorota 
"dopóki nam zabiera to mamy prawo wymagać, aby te pieniądze były dobrze inwestowane." 
Czyli dopóki żyjemy w takim systemie jak obecnie to wszyscy mamy być socjalistami? W takim razie niby kiedy i jak coś ma się zmienić? Czy pani Karolina kiedykolwiek domagała się by państwo nie brało jej tych pieniędzy?

dorota 2011-06-07

Blom, a dlaczego ma stać w sprzeczności jedno z drugim? Można jednocześnie żądać zniesienia podatków i jednocześnie żądać, żeby te które są, były dobrze wydawane. 
 
Nawet zakładając państwo minimum z 15% VAT-em na wszystko, chyba obywatele będą chcieli mieć kontrolę nad tym JAK te pieniądze są wydawane?

dorota 2011-06-07

właśnie to najbardziej szkodzi: myślenie że można wszystko rozpieprzyć naraz, że ludzie to poprą i że to będzie działać. 
 
jedyna sensowna metoda to metoda przekonywania i małymi krokami wprowadzania wolnościowych zmian. 
 
W innym wypadku, nie dziwcie się, że Mikke ma 0,5% w wyborach parlamentarnych.

dorota 2011-06-07

ps. możecie żyć sobie w swoim utopijnym świecie marzeń, ale ja wam tylko grzecznie mówię: nikt was nie poprze.

Gizmooo 2011-06-07

Dorota po 1 uzywasz nie uprawnionych porównań po 2 stosujesz jedną z ulubionych zasad socjalistów że jeśli fakty nie są zgodne z ideą tym gorzej dla faktów po 3 nie musisz współczuć mojej żonie ma kobieta zdrowe podejscie do zycia  
 
nie napisałem też że to, że kobiety mają odchylenie socjalistyczne (co jest uwarunkowane ewolucyjnie) jest złe kobieta chcąc zadbać o dom i o dzieci musi wykazywać skłonności opiekuńcze (więc jak widzisz to że Ty coś uważsz za perioratywne wcale takie być nie musi) po prostu uważam że kobieta nie nadaje się do pewnych zadań i do pedejmowania pewnego rodzaju decyzji oczywiscie są wyjatki od reguły ale wyjatek nie stanowi o definicji... 
 
co do metody małych kroków to nie zawsze sprawdza się ona idealnie i nie każdą kwestię mozna w ten sposób rozwiązać... 
 
poza tym naszym celem chyba jest aby zmienić ten system (bez względu na to jaką metodę chcemy zastosować) a nie wyrywać innym jak najwięcej żeby w tym systemie urządzić się jak najlepiej (dlaczego nie przyznać wtedy kibicom prawa do walki o lepsze stadiony a kierowcom o lepsze drogi)  
 
tak więc jak widzisz to wcale nie jest metoda małych kroków a próba wygrabienia sobie jak najwięcej pod egidą starego systemu

Blom 2011-06-07

dorota nigdy nie bedzie tak ze budżet bedzie dobrze wydawany. To nie jest wina tego że gdzieś niepotrzebnie wydają za dużo. Pieniędzy jest za mało bo system jest zły. Nie ma takiej możliwości by pani Karolina została uszczęśliwiona dotacjami na przedszkola i nikt inny na tym nie straci. Trzeba najpierw komuś zabrać. Dziś dostaną przedszkola a jutro nie przyjedzie do niego nauczyciel bo będzie wisiał w dziurze na drodze i też będzie źle. Pani Karolina powiedziała wyraźnie że ona się nie będzie bawić ze zmianą systemu podatkowego bo nie jest politykiem. Ale w rozdysponowanie większej kwoty z budżetu na przedszkola chce się bawić choć również nie jest politykiem.

Blom 2011-06-07

"ps. możecie żyć sobie w swoim utopijnym świecie marzeń, ale ja wam tylko grzecznie mówię: nikt was nie poprze." 
czyli najlepiej nic nie robić w tym kierunku i tylko szarpać na swoje potrzeby "bo mi się należy"?

dorota 2011-06-07

Blom, ewidentnie nie czytasz moich postów. Nie, nie znaczy że macie nic nie robić, znaczy że macie robić tak, by ludzie was poparli. Pani Karolina wpadła na pomysł żeby znieść obowiązek edukacji sześciolatków - znalazła setki tysięcy ludzi którzy ją popierają 
 
Wyskocz teraz OD RAZU z pomysłem "zlikwidujmy państwowe szkoły" i zobaczymy ilu ludzi znajdziesz. 
 
Sam niczego nie zmienisz, nawet na wolnym rynku panuje zasada, że dobre jest to, czego chce większość. Twoim zadaniem jest sprawić, by oni CHCIELI tych zmian. Krzycząc, wymachując rękami i nawołując do rewolucji nie zdziałasz niczego.

Krzysztof 2011-06-07

@Blom, oczywiście masz rację. W momencie, gdy państwo jednostronnie zawarło z nami umowę a potem jeszcze się z tej umowy nie wywiązało, to jest najwłaściwszy moment, aby wstać i powiedzieć dość.  
 
Nie oznacza to jednak, że nie mamy domagać się, aby te pieniądze, które już zostały nam zabrane, zostały wydane zgodnie z umową. 
 
Myślę, że pani Karolina prędzej czy później zgodzi się z nami, że najlepsze państwo to takie, które robi jak najmniej, ale dajmy jej trochę czasu na przemyślenia. Nie oskarżajmy jej od razu o socjalizm, a jedynie starajmy się ją naprowadzić, bo z takich ludzi jak ona możemy niedługo mieć sojusznika.

dorota 2011-06-07

Dokładnie Krzysztofie. Pani Karolina reprezentuje społeczeństwo. Pani Karoliny nie przekonacie czczym, nierealnym gadaniem. 
 
A takie osoby jak pani Karolina trzeba przekonywać małymi krokami, a nie naskakując na nią i od razu proponując minarchizm.

Gizmooo 2011-06-07

@Krzysztof "Nie oznacza to jednak, że nie mamy domagać się, aby te pieniądze, które już zostały nam zabrane, zostały wydane zgodnie z umową. " 
 
ale zauważ że jednocześnie prawo do domagania się mają kierowcy, kibice, rodzice, górnicy, kolejarze i tysiące innych grup. 
A pula pieniędzy jest stała więc to że komus damy na coś tylko pogarsza sytuację bo ilosć pieniędzy jest ograniczona  
 
i pani Karolina powinna zrozumieć to jedną prostą kwestie że domagając się pieniędzy na jedno implikuje to ze nie bedzie pieniędzy na coś innego 
 
teraz jedną kwestią jest to z czym się zgadzam (że nie powinno się szesciolatków słać pod przymusem do szkoły) ja to bardzo pochwalam i z całej śiły wspieram ale alternatywa jaką proponuje pani Karolina jest nie dopuszczalna!

Gizmooo 2011-06-07

P.S. 
spróbuj przekonać matkę że nie ma pieniędzy na jej dziecko po mimo ze ona zapłaciła podatki... 
 
obojętnie czy zrobisz to na hurrra czy małymi krokami nalezy Ci się za to nagroda Nobla

dorota 2011-06-07

ale to ja jestem od tego żeby tłumaczyć że nie ma pieniedzy czy urząd? 
 
ja jestem od tego żeby pani karolinie powiedzieć: 
 
TAK może pani domagać się by podatki były wydawane racjonalnie, ale może pani JESZCZE 
 
domagać się żeby podatki były niższe, bo to jest bardziej realne.

Blom 2011-06-07

Dobrze Krzysztofie rozumiem o co tobie chodzi. Mechanizm jest prosty - załóżmy że od 20 lat co roku powierzasz komuś co roku 20 tys zł. W ten sposób wydałeś 400 tys zł. Po 20 latach budzisz się i zauważasz że nie dostajesz takiej obsługi jaka się tobie należy. Pani Karolina ma takie podejście że protestuje iż chce obecnie lepsze przedszkola. Jeśli będzie wystarczająco głośno do w przedszkolach zrobi się lepiej. Straci na tym służba zdrowia to zacznie protestować w tej dziedzinie. By dać na służbę wezmą policji to pani Karolina po jakimś czasie stwierdzi że przestępczość wzrosła i trzeba dać na policję. No to państwo weźmie trochę od emerytów, pani Karolina znów będzie się burzyć to wezmą od przedszkoli i koło się zamyka. Nie ma takiej możliwości by takie przerzucanie pieniędzy coś dało, zawsze będzie gdzieś brakować.

Blom 2011-06-07

dorota ona moze sie tego domagac ale podatki i tak nie beda racjonalnie wydawane w tym systemie bo jest to niemozliwe. Jakikolwiek efekt by przyniosłyte protesty to ich efekt bedzie złudny bo zyskają przedszkola ale np. do lekarza zrobią się dwa razy takie kolejki. A pani Karolina nie wykazała zainteresowania walka o naprawienie systemu. Ją to po prostu nie obchodziło ona tylko chce to czy tamto.

Mateusz z Kanady 2011-06-07

“Co z wami jest nie tak ludzie? “ 
 
Chwileczke ale z kim? Pani chce socjalizmu tyle ze dla niej bardziej dogodnego bo ona wazniejsza. Ona nie chce zeby sie panstwo od niej odwalilo tylko zeby wiecej jej dalo. Na grzeczne uwagi dzwoniacych odpowiada demagogia i szyderstwami. Jak sie przychodzi na wywiad do radia, zwlaszcza wolnosciowego to nie nalezy sie obrazac na i szydzic z dzwoniacych jak ci pozwola sobie, o zgrozo, grzecznie wyrazic obiekcje do socjalistycznych dogmatow.  
 
Jak jej zbieraja kase to zle, jak ona zbiera to dobrze bo ona wazniejsza, kobieta pracujaca, matka Polska itd...

Gizmooo 2011-06-07

a propo pomysłów pani Karoliny to nadmienić bym chciał że właśnie dla tego lewica tak bardzo walczy o większą ilosć kobiet w sejmie i parytety 
 
kobietom takie socjalne/opiekuńcze rozwiązania przychodzą o wiele łatwiej i co więcej one w to głęboko wierzą... 
 
i jeszcze ta kobieca solidarność :)

teryasic 2011-06-07

Nauczyciele to najlepszy elektorat lewicy. A niemiecki socjał to marzenie wielu Polaków. Więc nauczycielka niemieckiego wychowana w Niemczech to produkt wymarzony dla eurosocjalistów.

Krzysztof 2011-06-08

Oczywiście, gdybyśmy zaczęli dotować przedszkola, musielibyśmy zabrać kasę komuś innemu. Nie oznacza to, że pani Karolina nie ma prawa czuć się oszukaną przez państwo, które zabrało kasę i ją wydaje bez uwzględniania jej potrzeb. 
 
Socjalizm źle działa i nie może działać inaczej. Ja, podobnie jak wielu z was, nie jestem ani za większymi wydatkami na przedszkola ani na stadiony, lecz chcę zmiany systemu. 
 
Chcę was jedynie przestrzec przed pochopnym szufladkowaniem ludzi, którzy mogą być naszymi sojusznikami. Wystarczy czasem zasiać ziarno prawdy i potem cierpliwie czekać na plony.

Blom 2011-06-08

Oszukanych ma prawo (a nawet obowiązek) się czuć 99% społeczeństwa. Tyle że większość z nich skutkiem nazywa przyczynę. Mi się zdaje że dla ludzi którzy sami nie dostrzegają, że coś jest nie tak, nie ma ratunku. Nie będą oni naszymi sojusznikami lecz wręcz odwrotnie. U pani Karoliny jest jedynie postawa roszczeniowa czyli głęboki socjalizm - coś nieuleczalnego. Kiedy my będziemy walczyć o zmniejszenie wydatków ona będzie walczyć o ich powiększenie.

Jagnella 2011-06-08

Bardzo proszę nie generalizować. Nie wszystkie kobiety pragną utrzymywać ten socjalistyczny bałagan. Istnieją takie, które szczerze popierają wolność i odpowiedzialność za siebie. Państwo nie może dbać o jednostki, jeśli ma być potęgą. A potęgę zbudują obywatele, którym pozwoli się na swobodną działalność. Nasze państwo jest niestety na skraju zapaści, a rządzą nim przecież mężczyźni. Jak więc ma się do tego faktu twierdzenie, iż to kobiety są za socjalem, a panowie to realnie oceniający sytuację obywatele?

dorota 2011-06-08

Jagnella, Gizmo ci zaraz napisze że ci mężczyźni są manipulowani przez swoje żony i matki.

Gizmooo 2011-06-08

Dorota widze że nie potrafisz odniesć się w merytoryczny sposób do tego co napisałem i brakuje Ci argumentów... 
 
Ja absolutnie nie twierdze że to co się teraz dzieje w Polsce czy Europie to nie jest wina mężczyzn  
 
Po prostu od jakichś 250 lat tzn od czasów Rewolucji Francuskiej wiele fundamentalnych pojeć zostało postawionych na głowie do władzy zaczęli dochodzić nie mężowie stanu a ludzie potrafiący zyskać sobie przychylność mas 
 
Oczywiście że nadal byli to mezczyzni bo ich konstrukcja psychiczna i intelektyalna pozwalała im szybko dostosować się do nowej sytuacji  
muszę się zgodzić z JKM że dzisiaj u władzy są albo idioci albo łajdacy jednak z olbrzymim wskazaniem na łajdaków którzy na tyle potrafia odnaleźć się w tym systemie że zrobienie kariery i zagrabienie olbrzymiej czesci "wspólnej kasy" przychodzi im bez trudu. Co więcej to oni wykorzystua kobety typu pani Karolina lub z drugiego bieguna Partia Kobiet do swoich własnych interesów :) 
 
Tak więc droga Doroto mam nadzieję że zrozumiesz że skłonności opiekuńcze kobiet które sprawiają że W WIĘKSZOŚCI są one orendowniczkami głębokiego socjalu i obecnosć w strukturach rządzących mężczyzn którzy obecną sytuacje społeczno polityczną wykorzystują dla własnej korzyści często wykorzystując kobiety jako pretekst to 2 inne zjawiska które niestety ostatecznie prowadzą do jednego celu :( 
 
mam też nadzieje że Twoja frustracja ustapi miejsca zrozumieniu bo nie jest to bardzo trudne do pojacie a podejrzewam że jesteś wykształconą kobietą

Blom 2011-06-08

dorota i tak pewnie wiedziała że to napiszesz

dorota 2011-06-08

Człowieku, przedstaw badania naukowe z których wynika, że WIĘCEJ KOBIET NIŻ MĘŻCZYZN jest za socjalem, albo przestań pieprzyć.

Gizmooo 2011-06-08

no rzeczywiście badania naukowe szczególnie przeprowadzone przez poważną Katedre Socjologi i Nauk Społecznych a najlepiej przez jakże fachowe kadry wydziału Gender Studies najlepiej określą otaczającą nasz rzeczywistość  
 
zapewne będzie to obiektywny i rzetelny obraz sytuacji 
 
ale obiecuję Ci że uczciwie poszukam takich badań bo może przez przypadek ktoś jednak zrobił taki mało poprawne politycznie badania :D 
 
poza tym to nie jest pieprzenie tylko wynik obserwacji, 
wiem że trudno jest Ci to przyjąć do wiadomości ale tak jest  
no niestety tysiące lat ewolucji odcisnęło swoje piętno zarówno na zachowaniach męskich jak i kobiecych wykształcając pewne wzorce zachowań i system wartości :)

mgr inż. BlackEmperor 2011-06-08

Nie było Martina w Tok.fm :( 
ale zato była Pani Katarzyna Szymielewicz i całkiem dom rzeczy mówiła o próbie cenzury internetu przez rząd.  
 
www.tok.fm

dorota 2011-06-08

Gizmo, jeżeli nie wierzysz instytucjom przeprowdzającym badania naukowe tylko swojej niepojętej i nieograniczonej wiedzy, to sam przeprowadź takie badania naukowe i przedstaw ich rezultaty, albo again: przestań gadać głupoty.

Gizmooo 2011-06-08

kipisz jadem :) 
obiecałem Ci że poszukam chociaz wątpie ze znajdę :) jeśli chcesz to możesz poszukać czegoś o tym że jest tak jak ty twierdzisz :D 
oczywiscie że nie wierze "badaniom naukowym" przeprowadzonym w dziedzinie "nauk społecznych" tak samo jak nie wierze w niezależne badania opini publicznej, sondaże przedwyborcze i obiektywność TV 
prostą zasadą takiego typu badań jest to że zazwyczaj zlecane są w celu wywarcia pewnej presji na społeczeństwo ale skoro dla Cibie jest to wyznacznik to oczywiście postaram się zaspokoić Twoje zyczenie w miare moich skromnych możliwości :) 
 
poza tym to nie są głupoty tylko fakty nie musisz sie z tym zgadzać wolna wola tak samo możesz twierdzić że nie istnieje grawitacja albo że Słońce krąży wokół Ziemi :D ludzie potrafią zrobić wiele zeby udowodnić że są fajni trndy i mają rację :D 
 
co więcej do tej pory nie podałaś żadnych argumentów że jest inaczej tylko próbujesz mnie obrazić lub sprowadzić to co pisze do absurdu 
jeszcze raz proszę Cię o konkretn argumenty ad vocem  
 
KONKRETY droga pani bo jak narazie to sie strasznie miotasz... 
mam wrażenie ze za raz albo sie rozpłaczesz albo będziesz tupać nóżką

dorota 2011-06-08

"to nie są głupoty tylko fakty" w nauce każdy fakt jest naukowo udowodniony. Nie potrafisz przedstawić żadnych dowodów na swoje twierdzenia, poza tymi, że widocznie masz nieszczeście wychowywać się (tak, bo chyba jeszcze niestety nie dorosłeś) wśród kobiet z zamiłowaniem do socjalu. 
 
A żeby podać kontrargument dla Ciebie, wystarczy powołać się na własne doswiadczenia czy chociażby na to, ile kobiet słucha kontestacji. I żadno ze stanowisk nie będzie dowodzić niczego. 
 
Ps. Ja nie muszę podawać żadnych argumentów. To ten, kto twierdzi że coś JEST musi udowodnić że tak jest, a nie ktoś kto twierdzi że tak nie jest. 
 
Dopóki nie ogarniesz prostych metod dowodzenia twierdzeń, to nie będziemy mieli o czym rozmawiać.

Gizmooo 2011-06-08

no jasne po najniższej linii oporu :) 
najlepiej uciąć kwestię :D 
 
cóż niczego więcej od Ciebie nie wymagam  
 
OFFTOP: 
 
www.youtube.com 
 
moze warto rozpropagować jak materiał propagandowy

Blom 2011-06-08

ludzie przestańcie się wyzywać bo to jest bezsensu

Mateusz z Kanady 2011-06-08

“Człowieku, przedstaw badania naukowe z których wynika, że WIĘCEJ KOBIET NIŻ MĘŻCZYZN jest za socjalem, albo przestań pieprzyć.” 
 
Dorota, uwazam za oczywisty absurd sugerowanie ze kontestatorki sa socjalistakami bo sa kobietami. Jeszcze raz powtarzam zeby nie bylo watpliwosci: to jest absurd.  
 
Ok, kobiety generalnie sa przychylniej nastawione do socjalizmu niz meszczyzni. To jest fakt. Oczywiscie ze nie wszystkie ale srednio wiecej kobiet popiera socjalizm niz meszczyzn. Najlepiej to widac w systemie dwopartyjnym jak w Stanach. Roznica jest paru procent ale jest nikt jej nie kwestjonuje. Na przyklad jedna z grop w Stanach najbardzij wiernych Barakowi Obamie sa kobiety z klasy sredniej z stabilnych domow z dziecmi.  
 
Statystcznie kobiety bardziej popieraja ograniczenia w posiadaniu broni, ograniczenia predkosci w dostepie do narkotykow etc. Powtarzam jest to roznica paru procent ale powszechnie uzanna. Wsrod kobiet, typowo najgorsze sa mamoski z dziecmi.  
 
Co wiecej, kobiety znacznie czesciej niz meszczyzni nienawidza kobiet i sa sklonne glosowac przeciwko kobietom... to jest podstawy powod dla ktorego kobietom coiezko dopchac sie do wladzy w krajach demokratycznych. Gdyby kobiety glosowaly racjonalnie (to znaczy w zgodzie z przekonaniami nie patrzac jak wyglada ktos na kogo glosuja) to obecnie prezydentem Stanow bylaby Hillary Clinton.

Mateusz z Kanady 2011-06-08

Chcialas dowodow. Prosze, zajelo mi piec minut,  
 
Ostatnie trzy wybory na prezydenta w Stanach. Demokrata zawsze zdobywa wiekszy procent kobiecych glosow, niz glosow meskich, republikanin odwrotnie: 
www.ropercenter.uconn.edu 
www.ropercenter.uconn.edu 
brandtao.wordpress.com 
Albo fajna tabelka z Kanady, proporcja kandydatow kobiet w kazdej partji startujacej w federlncyh wyborach, z regoly (powtarazm z regulky, srednio, statystycznie) im bardziej lewacka partja tym wiecej kobiet wsrod kandydatow: www.sfu.ca 
 
Nie chce mi sie szukac dalej, ale tego jest pelno.

Gizmooo 2011-06-08

Mateusz dzieki za te linki ja szukałem po różnych lewackich forach więc odzew bedzie dopiero za 1-2 dni :) 
 
ma mnadzieję że pomimo ze to nie ja dostraczyłem tych "dowodów" to Dorota będzie usatysfakcjonowana i zrozumie że pewnych rzeczy się nie przeskoczy

shiverr 2011-06-09

Bardzo ciekawa audycja, szczerze powiedziawszy znacznie ciekawiej słucha się audycji, w której pojawia się trochę pikanterii, a nie w kółko macieja, babranie się w swoim własnym towarzystwie, w którym prawie wszystko zostało już powiedziane albo nie wymaga komentarza.  
 
Bardzo chciałbym przestrzec jednak przed zbyt pochopnym ocenianiem Pani Karoliny- wiadomo, moim zdaniem również podchodzi nie najlepiej do tej sprawy, zwiększenie dotacji, kontroli nic nikomu nie da, a komuś na pewno zabierze. Wydaje mi się, że mimo wszystko Pani Karolina ma otwarty umysł, po prostu chyba większość z nas reaguje lekką paniką na terapię szokową, a właśnie taki rodzaj leczenia zaserwowali słuchacze kontestacji. Nie mówię, że źle, niektórych rzeczy nie da się przeskoczyć, natomiast głęboko wierzę w to, że po tej audycji, gość Kontestacji poświęci kilka chwil i jednak przeanalizuje pomysły i idee, które padły na linii.  
 
W komentarzach zauważyłem niepokojący symptom Korwinizmu (jakkolwiek szanuję tego Pana, o tyle nie zawsze się z nim zgadzam)- każdy, kto się z nami nie zgadza jest albo durniem, albo socjalistą albo nieuleczalnym lewakiem. Albo skurwysynem. Po pierwsze- nie każdy z nas od urodzenia jest wolnościowcem, po drugie- jeżeli ktoś reprezentuje jakiś światopogląd, który jest w jakiś tam sposób kompatybilny z mainstreamem, to jest to raczej efekt braku głębszych refleksji, a nie bycia socjalistą, wrogiem. Nie zmuszajmy ludzi do posiadania własnych poglądów politycznych, po prostu pokazujmy pewną drogę i nie mówmy komuś od razu, że się nie nadaje tylko dlatego, że pierwsze kroki były w złą stronę.  
 
TLDR: Trzymam kciuki za Panią Karolinę, widać że walczy o słuszną sprawę, jednak mam nadzieję, że występ w Kontestacji pomoże jej dostrzec pewne błędne koło, które zatacza. Dajmy jej szansę a sami zachowujmy się jak ludzie rozumni i nie przyprawiajmy ludziom "gęby" po pierwszym kontakcie.

Mateusz z Kanady 2011-06-09

Shiverr, czasami mam wrazenie ze ty i kilku innych tu komentujacych sluchalo innej audycji. Kazdy dzwoniacy odnosil sie do goscia z szacunkiem. Nikt nie obrazal, ona za to szydzila, wysmiewala sie i udawala eksperta. Wiec jezeli chcemy cywilizowanej wymiany pogladow to mozna zaczac od goscia a potem czepiac sie sluchaczy za to odpowiadaja pieknym za nadobne. 
 
Dodam jeszcze ze ta pani, mimo cytowania paru wyjetych z kontekstu faktow ekspertem nie jest. Cala wycieczka pod adresem UK, odnoszenie sie do tego jak na poczatku XX wieku dzieci pracowaly w fabrykach wiec teraz cos tam, byla zenujacym przykladem braku wiedzy, charakterystycznym dla samozwanczych ekspertow naginajacych fakty do teori.

Blom 2011-06-09

Gizmooo nie wstyd tobie że masz teraz konta na lewackich forach? ;)

Blom 2011-06-09

@shiverr pokaż mi jednego lewaka który przejrzał na oczy, który był ślepy a teraz widzi.

shiverr 2011-06-09

@Blom 
pokaż mi wolnościowca, który został skutecznie zaślepiony przez lewicowy światopogląd i przeszedł do obozu wroga. 
 
To było pytanie retoryczne, cała w tym zabawa kto jest a kto nie jest lewakiem. Jeśli przyjmujesz definicję typu: "kto nie widzi zła w państwie opiekuńczym ten lewak", to mogę Ci pokazać wiele takich osób, chociażby siebie. Pani Karolina nie jest socjalistką, po prostu nie sięga swoją wyobraźnią aż tak daleko, żeby widzieć sens w postulatach liberalnych/libertariańskich.  
 
@Mateusz z Kanady 
Nie nazwałbym tego szydzeniem, prędzej z niej taki typ człowieka, który poprzez zakrzyczenie stara się wybrnąć z niewygodnego tematu. Oczywiście nie jest to żadna pozytywna cecha interlokutora, ale takie zachowanie nie czyni z niej socjalistki. Socjaliści, owszem- zachowują się w podobny sposób, ale nie można stosować takiej logiki- każdy kwadrat jest prostokątem, ale nie każdy prostokąt jest kwadratem.  
 
Wg mnie ta pani nie ma pomysłu na rolę państwa, po prostu walczy o to, co wydaje jej się słuszne, ale z pryzmatu obecnego systemu.

shiverr 2011-06-09

edit : @Blom chodziło mi o to, że "komu się przytrafiło nie widzieć nic złego w państwie opiekuńczym". Mi się przytrafiło, ale przez to że jako dzieciak patrzyłem mniej krytycznie na świat oraz mój umysł był mniej otwarty na odmienne światopoglądy typu "libertarianizm". Niektórzy po prostu z takiego stanu nie wyrastają i to nie czyni z nich lewaków.

TUL 2011-06-10

"A takie osoby jak pani Karolina trzeba przekonywać małymi krokami, a nie naskakując na nią i od razu proponując minarchizm." 
 
Tak ja właśnie Dorota postrzegam te całe środowisko niestety, jak tylko ktoś się pojawi "z zewnątrz", kto czegoś tam nie rozumie, to się od razu na niego naskakuje i wyzywa. Jest to tak zwana dziecinada. 
 
Niektórzy najwidoczniej popierają tego typu poglądy bo daje to oryginalność w towarzystwie, czego dowodem są politycy wywodzący się z UPR a teraz zasiadający w PO czy gdzie tam jeszcze.

Mateusz z Kanady 2011-06-11

Super, nastepny obronca ucisnionych prawi morally nie na temat.

www.bienert.biz 2011-06-12

O co chodzi? Sprawa jest przecież prosta: Kobieta uważa ,że jeśli jest matką 5 dzieci to wy podatnicy powinniście zapłacić jej za przedszkole ,żłobek i inne wydatki. Nie ma więc się czemu dziwić. Taką postawę mają również: górnicy, policjanci, żołnierze ,hutnicy ,rolnicy itd. Oni wszyscy wykrzykują to samo-"nam się należy!" "państwo powinno nam dać!" 
Przecież każdy z nas jest miej czy więcej zachłanny.  
Ja też jestem ,ale na szczęście nie muszę nikogo prosić o jałmużną. Wychowuję moje dzieci tak jak chcę i sam zarabiam na ich utrezymanie. Jak mi państwo będzie w tym przeszkadzało to wyjadę i zmienię państwo na inne. Napewno nie będę nikogo prosił o łaskę lub żądał by inni płacili za edukację czy przedszkole dla moich dzieci. To było by dla mnie zbyt poniżające. Tej Pani to nie przeszkadza więc to jej sprawa.

www.bienert.biz 2011-06-12

O co chodzi? Sprawa jest przecież prosta: Kobieta uważa ,że jeśli jest matką 5 dzieci to wy podatnicy powinniście zapłacić jej za przedszkole ,żłobek i inne wydatki. Nie ma więc się czemu dziwić. Taką postawę mają również: górnicy, policjanci, żołnierze ,hutnicy ,rolnicy itd. Oni wszyscy wykrzykują to samo-"nam się należy!" "państwo powinno nam dać!" 
Przecież każdy z nas jest miej czy więcej zachłanny.  
Ja też jestem ,ale na szczęście nie muszę nikogo prosić o jałmużną. Wychowuję moje dzieci tak jak chcę i sam zarabiam na ich utrezymanie. Jak mi państwo będzie w tym przeszkadzało to wyjadę i zmienię państwo na inne. Napewno nie będę nikogo prosił o łaskę lub żądał by inni płacili za edukację czy przedszkole dla moich dzieci. To było by dla mnie zbyt poniżające. Tej Pani to nie przeszkadza więc to jej sprawa.

Piotr1965 2011-06-19

Najważniejsze meritum rozmowy rozmyło się. I tym meritum jest zmuszenie 5-latków do pójścia do szkoły, co uważam za chory pomysł i zgadzam się z rozmówczynią, że wysyłanie 5-6 latków do podstawki jest błędem. Dlaczego nie można pozostawić rodzicom wybór, czy chcą posłać do 1 klasy 5-latka czy 6-latka. Tak samo uważam za zbędną zerówkę. Zerówka poza przyzwyczajeniem dziecka do bycia wśród innych dzieci, nie ma żadnego znaczenia. Niestety ustawa "poprawia" przepisy nie tam, gdzie trzeba. Reformy wymagają plany nauczania, szkoła powinna uczyć dziecko, by sobie radziło w społeczeństwie i później na rynku biznesu i pracy. Czyli potrzeba więcej prawdziwej wiedzy, mniej romantyzmu, religii i temu podobnym bajkom. Piotr1965

Blom 2011-06-21

@shiverr 
nie pokaże tobie wolnościowca, który został skutecznie zaślepiony przez lewicowy światopogląd i przeszedł do obozu wroga, dlatego że zazwyczaj ludzie nie cofają się w rozwoju.

Dodaj komentarz...

Marcin Hugo Kosiński


Libertarianin. Przedsiębiorca. Dziennikarz.

Właściciel radia KonteStacja. Od ponad 12 lat, propagator wolności słowa, nieszablonowego podejścia do własnego życia i kreatywnej edukacji.

Założyciel newslettera Ideoskop.pl mówiącego o niebabalnych pomysłach na biznes, które ktoś gdzieś wdrożył w życie oraz platformy edukacyjnej Edukatorium.pl dla osób przedsiębiorczych.

A do tego jeszcze bloger w Kosinski.IT

Prowadzi audycję na żywo Wydanie Główne od której się wszystko zaczęło. Jest wciąż główną pozycją rozgłośni. Niebanalne tematy i ciekawi goście. W poniedziałki o 21.00


Medale:

Program miesiąca
brązowy

Prowokator miesiąca
brązowy
Inne audycje tego autora:




Koniec polskich spółek w UK? (1) - 3 tygodnie temu

Za tanie linie lotnicze (8) - 4 tygodnie temu

Jak omijać kontrolę państwa (9) - 5 tygodni temu

Kto blokuje zakup kryptowalut? (5) - 6 tygodni temu

Więcej audycji...
Ile zapłacisz za nowe seriale (5) - 7 tygodni temu


Nie będę płacił za Twoje mieszkanie (19) - 2 miesiące temu


Dlaczego nie warto wracać do Polski? (8) - 3 miesiące temu


O jedna wyplatę mniej (3) - 3 miesiące temu


Wolnościowcy upadają (13) - 4 miesiące temu



W tym kraju wszyscy chcą Cię okraść (10) - 4 miesiące temu

A klientów mamy w nosie (1) - 4 miesiące temu

Za co lubię Unię Europejską (18) - 5 miesiące temu

Czy wziąłbyś order? (22) - 5 miesięcy temu



Twoje hasła są za słabe! (6) - 6 miesięcy temu

Niemcy cenzurują internet (4) - 6 miesięcy temu

Do apteki dopłyniesz wpław (7) - 6 miesięcy temu


Wywiad z terrorystą (34) - 7 miesięcy temu


Kto spekuluje masłem? (3) - 7 miesięcy temu

Czy Asbiro to sekta? (12) - 8 miesięcy temu

Czy chciałbyś tyle zarabiać? (15) - 8 miesięcy temu


Nie wolno prowadzić firmy z knajpy (5) - 8 miesięcy temu


Lewak zmusza do picia wódki (9) - 9 miesięcy temu

Trump chce zatruć płuca rodaków (15) - 9 miesięcy temu


Chcę sprzedać nerkę męża! (24) - 9 miesięcy temu

Marnowanie żywności jest opłacalne (6) - 10 miesięcy temu

No to nacjonalizujemy hazard (4) - 10 miesięcy temu

Warto być biednym (8) - 10 miesięcy temu

Czy Kościół kradnie? (5) - 10 miesięcy temu


Jednak nie zamierzał rzucić krzesłem (3) - 11 miesięcy temu


Poprzez wódkę cenzurują sklepy (8) - 11 miesięcy temu


Jednolite okradanie podatników (6) - 11 miesięcy temu


Na chuja nam dzietność? (13) - ponad rok temu







Jak spożywać piwo publicznie? (1) - ponad rok temu


Polska skazała terrorystę (6) - ponad rok temu




Człowiek, który dostał po d... (5) - ponad rok temu




Do czego prowadzi socjalizm? (5) - ponad rok temu















Bandyta, ale polski bandyta (13) - ponad rok temu

Urzędnik przy każdym dziecku (7) - ponad rok temu





Jak unikać długów? (1) - ponad rok temu

Ich firmę likwiduje się od 20 lat (10) - ponad rok temu






Bluzgi, bluzgi, bluzgi... (20) - ponad rok temu

Znamy wyniki wyborów (21) - ponad rok temu






Majonezowi mówimy NIE (16) - 2 lata temu





Koniec z handlem dziećmi (10) - 2 lata temu

Ujawniamy prawdziwego trolla (3) - 2 lata temu










"Te wybory to przełom" (24) - 3 lata temu



Po co mieszkać w Polsce? (11) - 3 lata temu

Hugo w Business Misji (6) - 3 lata temu




Jak nie płacić mandatów? (4) - 3 lata temu



Obalamy mity nt. energetyki (40) - 3 lata temu







Czy alimenty powinny istnieć? (29) - 3 lata temu









Idziemy palić opony pod sejm (9) - 3 lata temu









To mit, że trzeba płacić ZUS (10) - 3 lata temu


Możesz jeździć na gapę (10) - 3 lata temu



Korwinowsko i emigracyjnie (14) - 3 lata temu










Dlaczego tutaj jest tak drogo? (13) - 4 lata temu

Górnicy mordują ludzi (19) - 4 lata temu





Wolni ludzie się nie żenią (12) - 4 lata temu


Dlaczego lepiej być debilem? (9) - 4 lata temu



Pracuje jeden dzień w tygodniu (18) - 4 lata temu


Przepracowała 17 lat w ZUS-ie (23) - 4 lata temu


Czy Owsiak kradnie? (26) - 4 lata temu

Czy Żydzi są terrorystami? (18) - 4 lata temu






Jak zabrać 15 milionów? (42) - 4 lata temu


Jak wygrać 24 MacBooki (17) - 4 lata temu


Co powinien spalić narodowiec? (61) - 4 lata temu




Czy wolno gwałcić publicznie? (17) - 4 lata temu


Ile dałbyś za dziecko? (25) - 4 lata temu


Jak kraść? (49) - 4 lata temu


Opodatkujmy rowerzystów (29) - 4 lata temu

Ja zawsze chcę pić... (18) - 4 lata temu





Jak zabić krowę? (46) - 4 lata temu


Czy należy płacić podatki? (24) - 4 lata temu





Jak wycenić dziecko? (9) - 5 lata temu

MLM to ściema (67) - 5 lata temu





Dupy z Wykopu (40) - 5 lata temu







Czy Polacy to kapusie? (44) - 5 lata temu






Kontestatorskie życzenia (6) - 5 lata temu




Czy na taką partię czekamy? (30) - 5 lata temu











Czy rolnicy nas okradają? (43) - 5 lat temu





Jak manipulują media? (12) - 5 lat temu


Nietypowe lekarstwo na kaca (5) - 5 lat temu





Korporacje są wyzyskiwane! (23) - 6 lat temu


Wódka czy panienki? (19) - 6 lat temu


Jak nie płacić mandatów? (12) - 6 lat temu


Martin: Jak rzuciłem etat? (27) - 6 lat temu

Gdzie są nasze pieniądze? (13) - 6 lat temu

Squatter przejmuje audycję! (44) - 6 lat temu


Jak się wykańcza firmy (6) - 6 lat temu






Panie, jak protestować? (31) - 6 lat temu

ACTA samo zło (87) - 6 lat temu












ZUS jako partner biznesowy (13) - 6 lat temu

Naloty na graczy (17) - 6 lat temu


Wieczór powyborczy (61) - 6 lat temu

Wręcz przeciwny tygodnik (46) - 6 lat temu




Ile powinien zarabiać poseł? (14) - 6 lat temu


Cała prawda o szczepieniach (22) - 6 lat temu

Nie bądź Jeleniem! (12) - 6 lat temu







Przemyt to grzech! (39) - 6 lat temu

Sześciolatki do szkoły? (68) - 6 lat temu



Nowe podatki Unii Europejskiej (22) - 7 lat temu





Krągły fetyszyzm (38) - 7 lat temu






Frondo, nie idź tą drogą! (31) - 7 lat temu



Demaskujemy manipulacje TVN (31) - 7 lat temu



Bereta LIVE 2/2 (68) - 7 lat temu

Bereta LIVE 1/2 (33) - 7 lat temu




Świat wg PARP godzina druga (7) - 7 lat temu


Dziękujemy ci Platformo (27) - 7 lat temu

Czy Windows jest zbyt drogi? (56) - 7 lat temu



Ta złodziejska prywatyzacja (36) - 7 lat temu







Telewizja śniadaniowa (20) - 7 lat temu


Prawa posiadaczy broni (4) - 7 lat temu


Oszustwa na fotoradarach (6) - 7 lat temu


Jak robią nas w balona (33) - 7 lat temu




Czy media kłamią? (38) - 7 lat temu






Rób, do cholery, dzieci! (11) - 7 lat temu









Dlaczego zarabiasz tak mało? (66) - 8 lat temu

KonteStacja pisze książkę (65) - 8 lat temu










ZUS emigruje do USA (15) - 8 lat temu



Tylko tutaj nie ma cenzury (32) - 8 lat temu


Jak ukraść dziecko? (9) - 8 lat temu

cHWDP reaktywacja! (12) - 8 lat temu





Martin o PKP w TVN (4) - 8 lat temu



Krzyże w szkołach??? (23) - 8 lat temu

Wymyślamy partię idealną (5) - 8 lat temu


O buncie informatyków (8) - 8 lat temu







UE powstała! (2) - 8 lat temu

Pilot pierwszego sezonu (5) - 8 lat temu

A dzisiaj polecamy:
 align="center">
Program sponsorują:

Pracawsieci.net - - 20.00
Zarabianie przez internet - - 20.00
Tomek - - 10.00
wypożyczalnia samochodów - - 20.00
blogobiznesie.com - - 20.00
Piaskowiec - - 20.00
Posadzki - - 20.00

Możesz i ty zasponsorować >>>

Promuj radioWydrukujDaj komuś ulotkęChcesz prowadzić audycję?Kontakt