Facebook
Misja Grupa 5000+ audycji Kino Czat Kryzys? Napisz Broń
Podpis:
Numer GG:
strona główna Kontestacji Własna broń – zdobądź pozwolenie
Nie
20:00
Dziś "Firma na emigracji" na żywo!
Pon
21:00
Wydanie Główne
Słuchaj radia
Jan Fijor zaprasza
dziś
Jan Fijor - Święto Dziękczynienia
Janek o powiada o tym jak mała kolonia amerykańska musiała zlikwidować socjalizm, aby przeżyć.
Państwo Piesto (2)
wczoraj
Nie Inwestujcie w Hiszpanii
Komentarz do filmiku Jacka Wiśniowskiego, z którym się nie zgadzam w kwestii inwestowania w nieruchomości za granicą. Delikatnie strzelając sobie w kolano polecam inwestowanie tam gdzie...
Skorzystaj z naszych projektów:

▸ Własna broń - zdobądź pozwolenie
▸ Wolny Rynek - w liczbach
▸ Emigrujesz - posłuchaj najpierw
▸ KontestKino - filmy na wieczór
▸ Poważny kryzys - napisz
▸ Kontest.CLUB - wstąp i ucz się z nami

Audycja: Jan Fijor zaprasza 2011-06-15

Jan Fijor o gejowych

Nadający: Jan Fijor

Gorąca dyskusja o tym czy można być wolnościowcem-gejem, o tym czy przywileje dla małżeństw są sprawiedliwe. I inne, wolnościowo-seksualne, tematy.
Pobierz [40 MB]

KOMENTARZE

Tomek 2011-06-16

Zróbcie audycje o "patriotyzmie gospodarczym"! Dzisiaj przeczytałem, że jest to główny filar pierwszej siły opozycyjnej w parlamencie. Może być ciekawe. Mnie to bawi, ale może się nie znam.

dorota 2011-06-16

dla kogo kazirodztwo między dwojgiem dorosłych ludzi jest szkodliwe dla ludzkości? Skąd taka teza?

fuks 2011-06-16

zgadzam się z Jankiem, potrafię zrozumieć uzasadnienie przywileju podatkowego dla rodziny (związku kobiety z mężczyzną) - w perspektywie "przynosi" ona państwu nowego podatnika, podczas gdy para homoseksualna nie. 
oczywiście rozumiem to w okolicznościach systemu, który nas otacza.  
tak, podatek pogłówny jest prawdziwie sprawiedliwym i dobrym rozwiązaniem ... zanim mnie zminusujecie :)

dorota 2011-06-16

jeżeli zlikwidować jakiekolwiek przywileje związane z małżeństwami, to tak samo hetero jak i homo nie będą chcieli zawierać małżeństw. 
 
argumenty janka są ulotne jak śnieg w kwietniu

fuks 2011-06-16

Martin objeżdżają Cię, bo objeżdżasz ich. Niezależnie od Twojego zdania, które w reportażu przedstawiłeś - po prostu EMOCJE, nacisnąłeś im na odcisk szufladkując całą grupę - homo fajni, reszta niefajni. Generalizowanie zawsze kogoś zaboli.

Orish 2011-06-16

Ale przecież dokładnie tak to wyglądało. Martin tylko stwierdził stan faktyczny. 
 
Ten cały Ruch Wolności to jakieś kuriozum. 
 
"O Ruchu 
 
Ruch Wolności jest ponadpartyjną organizacją, powstałą w 2011 roku, mającą na celu integrować polskie środowiska prawicowe i wolnościowe, które od wielu lat są rozdrobnione. 
Taki stan rzeczy jest po pierwsze szkodliwy w oczach społeczeństwa, które nie wie, komu ze skłóconego i podzielonego środowiska zaufać. 
Po drugie, nie pozwala to nam się przebić przez monopol medialny. 
Po trzecie, uniemożliwia osiągnięcie sukcesu w jakichkolwiek wyborach, ponieważ zamiast współpracować, rywalizujemy pomiędzy sobą." 
 
Aha.

Jaskiniowiec 2011-06-16

Obaj Panowie prowadzący jesteście wybuchowi w dyskusji, a kiedy jesteście razem to trzeba się na prawdę dobrze skupić, żeby za wami nadążyć ;) 
 
Pozdrawiam.

:-| 2011-06-16

1. Rush Limbo to chyba nie jest za bardzo neutralny w sprawie homo homo... 
2. JKM też uważa, że "lekka pedofilia" jest dobra.

dorota 2011-06-16

Z tą pedofilią jest ciekawa sprawa. W zasadzie dopiero w XX wieku w cywilizacji chrześcijańskiej, nagle stwierdzono że dzieci to jednak nie mogą brać ślubów ani współżyć seksualnie. Wcześniej było to na porządku dziennym, i to w takich obrzydliwych konfiguracjach jak pięćdziesięciolatek biorący za żonę 14 letnią dziewczynę. 
 
Wcześniej w małżestwach liczył się tylko posag i inne korzyści, dopiero w XX wieku nacisk został położony na wzajemne relacje między ludźmi.

dorota 2011-06-16

Aha, państwo nie przejęło małżeństw od kościoła. Kościół katolicki zaczał udzielać ślubów dużo później, niż robiło to państwo. 
 
Tylko państwo wcześniej po prsotu kontrolowało fakt zawarcia małżeństwa. W tym sensie, że dwoje dorosłych ludzi, mieszkających razem i wspołżyjących, było uznawane za małżenstwo. 
 
Ale też jestem za tym, żeby państwo odwaliło się od udzielania ślubow. Ślub to powinna być zwykła umowa cywilnoprawna między dwojgiem dorosłych ludzi, niech oni sami ustalają między soba w tej umowie warunki spadku, rozwodu itp. 
 
Wtedy problem z gejami automatycznie by zniknął.

fuks 2011-06-16

@Orish Czy homo fajni to bym się spierał, ale, że reszta niefajni to prawda, sądząc po www.youtube.com 
 
Uproszczenie, że z balonikami i muzyką = fajni, z flagą i hymnem = niefajni, nie jest chyba prawdziwe.

dorota 2011-06-16

Boże, martin nie rozwodził się na tym, czy łysi panowie krzyczący "zabić pedała" są wartościowi, czy nie. Oceniał tylko ogólne wrażenie.

Gizmooo 2011-06-16

Ad. 2 
 
Dorota kazirodztwo jest bardzo szkodliwe z biologicznego punktu widzenia wystarczyłoby zebyś zamiasta sie głupio wypowiadała poszukała troche w fachowej literaturze... 
 
po pierwsze utrwalają sie mutacje szczególnie mutacje recesywne 
po 2 zaburzone są procesy naprawcze kodu genetycznego 
 
teraz żeby nie było że jestem gołosłowny 
 
przykład pierwszy rodziny ortodoksyjnych Żydów tak zwani Żydzi Aszkenazyjscy 
 
przykład drugi społeczności zamieszkałe zamkiete terytoria (bardzo długo nie mieszające puli genów) np. Wielka Brytania do tej pory występowanie chorób dziedzicznych (Hemofilia) jest wielokrotnie wyższa niż w Europie kontynentalnej  
poczytaj sobie o chorobach Rodziny Królewskiej UK 
nawet ksiaże William i Kate są ze sobą w jakiejś linii spokrewnieni... 
 
po 3 wielkie rody królewskie w całej Europie gdzie poszczególni władcy przez wieki wydawali swoje dzieci za dzieci władców ościennych cechuja sie o wile większym odsetkiem chorób genetycznych i dizedzicznych niż w przecientnej populacji europejskiej 
 
Pozdrawiam i polecam zapoznać się z tematem zanim się o czymś napisze

dorota 2011-06-16

Gizmoo, dokładnie te same zarzuty można postawić ludziom z chorobami genetycznymi. Im też odbierzesz możliwość współżycia? 
 
Teraz żeby nie było że nie jesteś gołosłowny: 
-polska szlachta przez stulecia współżyła z kuzynostwem 
- Kleopatra pochodzi z kazirodczego związku. 
 
Po ostatnie - taka sama szansa istnieje na przekazanie choroby genetycznej JEŚLI ISTNIEJE! jak przekazania silnych i zdrowych genów.

dorota 2011-06-16

Ps. zakazać posiadania dzieci ludziom z AIDS, z downem, z turretem, z huntingtonem, z wszystkim co na 100% odziedziczy potomstwo. 
 
A jak, jak eugenika to na całego. 
 
radzę pomyśleć zanim się zacznie powtarzać farmazony z czasów eugeniki.

dorota 2011-06-16

Dodam jeszcze, że karane są związki pomiędzy przybranym rodzeństwem, które nie dzieli ze sobą ŻADNYCH genów. 
 
Twoje wnioski są płaskie i nie mają wielkiego sensu. Odsetek chorób genetycznych u rodzeństwa jest taki sam jak u kogokolwiek innego. Tyle tylko ,ze jeżeli rodzeństwo chore ma mieć dziecko, to na 100% odziedziczy chorobę. 
 
Dokładnie takie samo prawdopodobieństwo zachodzi między dwojgiem obcych ludzi obciążonych tą samą chorobą, a ich związki nie sa zakazane. 
 
Jeżeli choroba genetyczna ma być powodem, to powinny być i takie związki zakazane.

Paweł 2011-06-16

Doroto,  
 
Cała zaleta rozmnażania płciowego polega na tym, ze miesza się ze sobą różne geny. Jeżeli ktoś ma wadę genetyczną, to jeżeli zmiesza swoje geny, z kimś kto jej nie ma jest duża szansa, że wada zostanie zlikwidowana lub stłumiona. Zwłaszcza, że nie ma czegoś takiego jak 'gen raka', 'gen zeza' czy 'gen krzywej pały' - wszystkie takie efekty to wynik współdziałania wielu różnych genów (i środowiska - nie każdy gen ulega ekspresji). Przy kazirodztwie ta zmienność genetyczna jest drastycznie ograniczona. Uwzględniając fakt, że większość mutacji jest niekorzystna prowadzi to do szybkiej degeneracji.  
 
Tak więc porównanie kazirodztwa i krzyżowania się ludzi z wadami genetycznymi jest nieprawidłowe. Nie chodzi tu o żadną eugenikę (czyli poprawianie rasy poprzez selekcję pożądanych cech), a o unikanie jej degeneracji wskutek kumulacji mutacji przy niskiej zmienności genetycznej. Zauważ, że z badań nad mumiami faraonów jasno wynika, że cierpieli oni na olbrzymią ilość chorób genetycznych. Kleopatra mogła tu być wyjątkiem, albo po prostu dzieckiem z nieprawego łoża :) 
 
Co do szlachty i kuzynostwa, to też nie jest to dobry przykład - śluby między kuzynostwem nadal są dozwolone (i praktykowane) - po prostu zwraca się uwagę, żeby to było przynajmniej kuzynostwo 3 stopnia (i dalej). 
 
"Twoje wnioski są płaskie i nie mają wielkiego sensu. Odsetek chorób genetycznych u rodzeństwa jest taki sam jak u kogokolwiek innego. Tyle tylko ,ze jeżeli rodzeństwo chore ma mieć dziecko, to na 100% odziedziczy chorobę.  
 
Dokładnie takie samo prawdopodobieństwo zachodzi między dwojgiem obcych ludzi obciążonych tą samą chorobą, a ich związki nie sa zakazane. " 
 
Nie jest to prawda. Jest duże większe prawdopodobieństwo u rodzeństwa. Wytłumaczę to na dość mocno uproszczonym przykładzie. Rodzeństwo ma geny A i B. u Brata gen A zmutował, co w połączeniu z genem B powoduje chorobę genetyczną. Ponieważ i brat i siostra ma gen B, zmutowany gen A ma tylko brat to prawdopodobieństwo przekazania tej choroby wynosi 50%. Jeżeli brat by teraz miał dziecko z jakąś niespokrewnioną kobietą, która nie ma tego genu B, to prawdopodobieństwo przekazania tej choroby wynosi 0%.

Orish 2011-06-16

@fuks 
Ogólne przesłanie tej relacji było "wolę być z homo niż z narodowcami". Homo mogą być nawet bardzo, bardzo niefajni, ale w zestawieniu z narodowcami wypadają naprawdę sympatycznie.

Gizmooo 2011-06-16

po pierwsze to napisąlem ci dlaczego to jest szkodliwe a nie ze nalezy tego zakazywac albo na to zezwalać  
 
POKAŻ MI W KTÓRYM MIEJSCU PISZE ŻE KAŻE ZABRONIĆ WCHODZENIA TYM OSOBOM W ZWIĄZKI :) 
 
nie zmienia to faktu ze małzeństwo takich osób jest szkodliwe bez wzgledu na to czy są to osoby z jednej rodziny czy są to zupełnie obce sobie osoby z tą sama jednostką chorobową i nie zmienia też faktu czy ktoś tego zakze czy nie po prostu prowadzi to do degeneracji kodu gentycznego i rozpowszechniania wadliwych genów i ich kumulacji KONIEC KROPKA 
i mozesz przedstawiać miliardy wymyslonych koncepcji na ten temat faktów nie podważysz  
 
cpanie jest tak samo szkodliwe dla organizmu bez wzgledu czy bedzie legalne czy nie i bez wzgledu jaką otoczke propagandową do tego dorobisz 
 
"Teraz żeby nie było że nie jesteś gołosłowny:  
-polska szlachta przez stulecia współżyła z kuzynostwem  
- Kleopatra pochodzi z kazirodczego związku. " 
 
ale nie rozumie w jaki sposób ma to przyczynic się do obaleni mojego stwierdzenia... 
 
to ze akurat Kleopatra była zdrowa (choć tego też do konca nie wiemy bo nie mamy jej badań a to ze ktoś "normalnie wyglada" o niczym nie swiadczy) nie zmienia faktu że prawdopodobieństwo nabycia choroby w rodzinie jest znacznie wieksze niż wsród osób przypadkowo dobranych 
 
podobnie zreszta jak wsród polskiej szlachty raczej nie jesteś w stanie teraz okreslic jaki odsetek potomstwa z takich zwiazków był uposledzony tym bardziej ze szlachta z takimi dziecmi się nie obnosiła 
 
co więcej choroba genetyczna nie koniecznie musi sie objawiać defektem fizycznym!!! 
wszelkiego rodzaju defekty umysłowe, metaboliczne czy choroby zwiazane z dysfunkcja narzadow wewnetrznych... a nawet nowotwory... 
 
ja Ci podałem pryzkłady które mozesz zweryfikować i o których mozesz poczytac w medycznych bazach danych 
 
polecam MedLine i PubMed a także czasopisma medyczne o najwyzszej referencyjnosci poleam Lancet (musisz prawdopodobnie wykupić licencje zeby sie tam dostać) 
 
"Odsetek chorób genetycznych u rodzeństwa jest taki sam jak u kogokolwiek innego. Tyle tylko ,ze jeżeli rodzeństwo chore ma mieć dziecko, to na 100% odziedziczy chorobę. " 
 
to ze osoba jest zdrowa to po pierwsze nie jest równoznacze z tym ze nie jest nosicielem po 2 prawdopodobieństwo ze 2 osoby w rodzeństwie/rodzinie są chore jest znacznie wieksze niz prawdopodobieństwo wsród osób niepokrewnionych z tego prostego wzgledu ze pula genów się pokrywa w jakims stopniu 
 
zgadza sie że jeśli dwie osoby w rodzeństwie są zdrowe to potomstwo prawdopodobnie bedzie zdrowe jednak jeszcze raz patrz wyżej 
 
AIDS nie jest choroba genetyczną wiec mozna jej zapobiec stosując odpowiednie srodki ostrożności dzisiaj 95-98% matek chorych na Aids jest w stanie urodzić zdrowe dziecko przy odpowiednim nadzorze medycznym 
 
natomiast przy chorobach genetycznych jest inaczej zedna alternatywne metody porodu podanie leów immunosupresyjnych ani nic z tych rzeczy nie pomoze to sie dokonuje w momencie zapłodnienia... 
 
i nie ma tutaj mowy o zadnej eugenice kązdy zdrowy psychhicznie czowiek w pełni sił psychicznych dąży do jak najkorzystniejszego zawarcia związku i zmaksymalizowania szans na wydanie zdrowego i silnego potomstwa w celu zapewnienia kontynuacji swojej lini genetycznej wiec ZAZWYCZAJ zdrowi ludzie nie wchodzą w zwiazki z osobami chorymi na jednostki które pozbawiają albo wydajnie zmniejszają szanse na wydanie zdrowego potomstwa to jest uwarunkowane ewolucyjnie to jest instynkt którego zadne teorie czy wymysły nie zmienia 
 
w razie potrzeby weryfikacj stwierdzenia zapraszam na fakultet z seskuologi na WUM  
 
a pro po zwiazków ludzi z zespołem downa itp miedzy sobą bez wzgledu na to czy zechcesz im tego zabronic czy nie nie ma szansy zeby z takiego zwiazku urodziło się zdrowe dziecko bez anomalii genetycznych i to tez jest fakt 
 
ja rozumiem że te osoby potrzebują ciepła i bliskości drugiej osoby ale to jest zupełni inna plaszczyzna!!! 
takie osoby nie są wstanie zazwyczaj samodzielnie funkcjonowac w społeczeństwie a co dopiero mówić o wychowywaniu dzieci 
 
Zapraszma na seminaria z genetyki na WUM zajęcia 2 i 3 rok  
naprawde polecam rzetelna i fachowa wiedza a nie gdybanie i odnoszenie sie do własnej watpliwej logiki

Gizmooo 2011-06-16

p.s  
 
jeszcze tak dla ciekawości powiem ze teraz ogólnodostepne jest (przynajmniej w dużych miastach a już na pewno na zachodzie europy) poradnictwo genetyczne które pozwala na określenie prawdopodobieństwa wystapienia defektów genetycznych u potomstwa osób starających się o dziecko 
 
i co ciekawe osoby o bliskim stopniu pokrewieństwa automatycznie sa kwalifikowane jako h risk nawet jesli są zupełnie zdrowe (i dotyczy to pokrewieństwa nawet dalszego niż pokrewieństwo 3 stopnia) 
 
i o tym tez można sobie poczytac może to sie w sumie komus przydać

Orlicone 2011-06-16

Zgadzam się z przedmówcami, Martin podszedł do w/w sprawy zdecydowanie STRONNICZO! Ciężko wymagać od kontrdemonstrantów, żeby byli MEGAFAJNI!!! Wiadomo, że w takim zestawieniu "zwyrodnialce" mogli sprawiać wrażenie tzw. SYMPATYCZNE/FAJNE. To było oczywiście zdanie Martina, bo ja akurat wolę być wśród agresywnych narodowców, oni przynajmniej mają JAJA, a jak patrze na "gejów", to mi się rzygać chce i nie widzę w tym nic fajnego. Każdy ma prawo do własnej opinii, szkoda tylko, że Martin nie pofatygował się na Marsz Niepodległości, gdzie akurat "geje" byli w kontrdemonstracji, a pie.....ny biedroń był taki "SYMPATYCZNY i FAJNY", aż musiała go wyprowadzać policja, oto materiał www.youtube.com

thomaschek 2011-06-16

Chcialem dac plusik dla Gizmoo (post nr 19) ale nie moglem... ale plusik sie nalezy... czyzby Gizmoo byl Medykiem?? Tym bardziej pozdrawiam.

Blom 2011-06-16

zapraszam do obejrzenia: www.youtube.com

Piotrek 2011-06-16

Tyle komentarzy, to się Janek ucieszy :D

Mac Z 2011-06-16

@ 21 Orlicone Masz racje ja też sie nie dziwie że kontrmanifestanci nie mieli dobrego humoru. To gejostwo ich atakuje i śmieje sie normalnym ludzim w twarz. Ma wsparcie mediów i pseudoautorytetów. Na taki atak nic dziwnego, że niektuży odpowiadają mało sympatycznie.

Mac Z 2011-06-16

A pozatym www.youtube.com

Martin 2011-06-17

A z tego co pamiętam też skomentowałem ten Marsz Niepodległości. I podsumowanie było mniej więcej takie, że jedni warci drugich. O ile pamiętam. 
 
Dorota to trafnie ujęła - oceniałem ogólne wrażenie, a nie wartościowość poglądów. W ogóle skupiłem się na wrażeniu, a nie poglądach. To chyba dość jasne, nie? 
 
Można słusznie stwierdzić, że za mało było o poglądach - ale według mojego osobistego zdania (a chyba nie jestem w tym odosobniony) na siłę przekonywania większy wpływ ma to ogólne wrażenie niż słuszność poglądów. 
 
Dlatego też i na tym się skupiłem. Szczególnie, że z wrażeniem środowiska flagowe mają od dawna problem.

dorota 2011-06-17

Ja może wytłumaczę o co mi chodzi. 
 
Szansa na to, że dane rodzeństwo będzie miało daną chorobę genetyczną jest dokładnie takie samo jak szansa na posiadanie tej choroby przez jakiegokolwiek człowieka na ziemi. 
 
Szansa na to, że to rodzeństwo przekaże daną chorobę genetyczną potomstwu jest dokładnie taka sama jak szansa na przekazanie tej choroby przez dwoje zupełnie obcych ludzi posiadających tę chorobę. 
 
Dokładnie taka sama szansa jest zresztą na przekazanie genów korzystnych. Jeżeli rodzeństwo posiada mutację która uodparnia ją na jakiś szczep grypy, potomstwo na sto procent także będzie na niego odporna - rzecz jak najbardziej pozytywna. 
 
Nieprawdą jest, że mumie faraonów były zdeformowane przez kazirodztwo. Wystarczy mieć jakiekolwiek o tym pojęcie i te mumie sobie samemu pooglądac, by stwierdzić że nie jest to prawdą. 
 
Ja piję do tego, że obecnie kazirodztwo między dwojgiem DOROSŁYCH ludzi jest karane i może skończyć się nawet więzieniem. 
 
Pytam się, dlaczego więc nie karać więzieniem współżyjących ludzi z chorobami genetycznymi (jakimikolwiek!), skoro także przekazują złe geny. 
 
Po ostatnie, jak już wspomniałam, najczęściej w prawie polskim skazywani są ludzie, którzy są przybranym rodzeństwem. Ludzie, którzy nie mają wspólnych genów są karani tak samo. 
 
Za to można pójść do więzienia na 5 lat! Ja się pytam w imię czego?

dorota 2011-06-17

Argument z genetyki jest po prostu słaby. Tak samo silne są pozytywy jak i negatywy takich związków, choć tutaj bardzo utrudnia to zmienność genetyczną organizmów, co jeżeli po katolicku przyznać, ze ewolucja nie istnieje, nie ma żadnego znaczenia. 
 
A jeżeli argument z genetyki odpada, to dlaczego karać za to? Gdzie tu ofiara "przestepstwa"? 
 
A jeżeli rodzeństwo nie jest obciążone żadną chorobą genetyczną, to powinni móc razem się bzykać, czy nie?

dorota 2011-06-17

PS. Napisał Gizmo że szansa na to, że rodzeństwo będzie nosić tę samą chorobę jest większe niż to, że będzie ją mieć dwoje obcych ludzi. 
 
Zgoda. A czy szansa na to, że rodzenstwo się w sobie zakocha do tego stopnia, że będą razem współżyc, nie niweluje tych różnic?

Gizmooo 2011-06-17

po pierwsze chciałbym zauważyć że temu co napisałaś w poscie 28 zaprzecasz w komentarzu 30 przeczytaj jeszcze raz poczatek 28 i 30 :D 
 
jedynym słusznym stwierdzeniem które napisałaś w kom 28 jest to że istniej mozliwosć przekazania genów korzystnych tak samo jak genów chorych tutaj nie mam obiekcji 
 
w szkoe podstawowej czy tam teraz w gimnazjum uczy się podstaw genetyki na przykładzie badań Mendla 
 
zauważ że Mendel żeby przeprowadzić experyment musiał doprowadzić do wyizolowania i kumulacji danej cechy u jednego osobnika 
 
jak widzisz wybierał do tego celu jedynie osobniki spokrewnione gdyby dobierał groch losowo zawsze w pewnym momencie musiałby zaczynać od początku 
 
 
"Szansa na to, że to rodzeństwo przekaże daną chorobę genetyczną potomstwu jest dokładnie taka sama jak szansa na przekazanie tej choroby przez dwoje zupełnie obcych ludzi posiadających tę chorobę. " 
 
ja wiem o co Ci chodzi szansa na powstanie mutacji w populacji jest identyczna u każdego osobnika (pod warunkiem ze nie zaistniały uwarunkowania środowiskowe lub jakieś predyspozycje osobnicze)  
 
ale zauważ że w rodzinie nawet jesli mutacja zaszła u pradziadka to w momencie kiedy prawnukowie z 2 różnych lini mieli by potomstwo to szansa na mutację i chorobę jest większa niz w populacji ogólnej tutaj nie chodzi o prawdopodobieństwo zmutowania genu tylko o prawdopodobieństwo spotkania się dwóch identycznych genów prawdopodobieństwo populacyjne jest o wiele mniejsze bo jak już ci napisałem gdzieś wcześniej powtarza się pewna pula genów z których następuje "losowanie"  
 
argument genetyki nie jest słaby po prostu trzeba go zrozumieć  
 
nie mozesz odnosić prawdopodobieństwa populacyjnego gdzie masz teoretycznie nieskończoną ilosc kombinacji jakie moga się ze soba spotkac do prawdopodobieństwa w rodzinie gdzie losujesz z 2 worków z pokrywającymi się kulkami 
 
w populacji jest tak jakbyś rzucała 2 koscmi k1000000 i każdej scianie innej a w rodzeństwie czy rodzinie masz tak że masz kosć k1000000 ale od 1% do powiedzmy 80% ścian na 2 kostkach się powtarza 
 
co do faraonów to mi to trąci wiedzą al'a wikipedia niestety... 
 
choroby genetyczne niekoniecznie muszą objawiac się deformacją fizyczną... 
istnieje mnóstwo chorób genetycznych majacych wpływ na metabolizm, prace narządów wew. czy na nowotwory 
żadnej z tych cech nie można sprawdzic na podstawie mumii z której zazwyczaj wszystkie narządy są wypreparowane nie mówiac już o uposledzeniu psychicznym 
 
kwestia karania rodzeństwa przybranego za "kazirodztwo" na pewno nie ma wytłumaczenia w genetyce i nie opiera się na przesłankach medycznych bo są to 2 zupelnie rózne osobniki 
nie chce tutaj strzelać pomysłami ale moze miec to jakieś podłoże etyczne pytaj tych co układają prawo

jan M Fijor 2011-06-17

Dzieci ze związków kazirodczych mają problemy genetyczne, są na to badania. Zbyt bliskie pokrewieństwo rodziców prowadzi do pewnych schorzeń np. hemofilia, niedorozwój umysłowy etc. 
 
pozdr

jan M Fijor 2011-06-17

@dorota Dzieci ze związków kazirodczych mają problemy genetyczne, są na to badania. Zbyt bliskie pokrewieństwo rodziców prowadzi do pewnych schorzeń np. hemofilia, niedorozwój umysłowy etc. 
Myślę, że się mylisz. wiele osób wchodzi w związek małżeński ze względów religijnych i obyczajowych. Tacy będą zawierali związki8 małżeńskie bez względu na korzyści materialne. I to jest inny przypadek, niż ten, o który mówiłem. To jest zgodne z doktryną wolnościową. 
 
 
pozdr

Mateusz z Kanady 2011-06-17

Dorota masz i nie masz racji. 
 
Zgadzam sie z toba ze prawne karanie kazirodztwa jest niebezpiecznym precedensem. Idac ta droga mozna wsadzac do wiezien matki w ciazy co pala, czasami wypija albo sie niezdrowo odzywiaja. Bo porzeciez to tez zwieksza szanse ze dziecko bedzie chore. Karanie przybranych rodzenstw to oczywiscie czysta paranoja. 
 
Natomiast nie masz zupelnie racji pomniejszajac potencjal negatywnych skutkow kazirodztwa. Pawel i inni slusznie prawia wiec ja tylko dodam po chlopsku trzy punkty: 
 
1. Mowisz ze wielu krolow, ksiazat pazylo sie z bliskimi. No, ale ile dynsatji wymarlo? Ilu krolow umarlo bezpotomnie? A malo to portretow wielkich i slawnych karlow czy tez tych z zajecza warga? No wlansie. Bo matka natura mowila wystarczy. Jak krolowa nie miala fantazji Sonki Holszanskiej a krol nie godzil sie na patrzenie w droga strone i zadko jezdzil na lowy to roznie z dynastjami bywalo.  
 
2. W Kanadzie w ostatnich latach bardzo wzrosla czestoliwosc syndromu downa i wielu innych podobnych schozen. Te choroby dotykaja z przerazajaca czestotliwoscia rodziny z Pakistanu i Afganistanu. Dlaczego? Bo wlasnie tam najczestsze sa malzenstwa aranzowane przez znajace sie od pokolen rodziny, nie raz pierwsi kuzyni sie lacza.  
 
3. Mam psa zadkiej rasy. W calym Ontario jest tylko czterech zarejestrowanych hodowcow. Na szczeniaka czekasz czesto ponad rok, o cenie nawet nie wspomne. Kazdy jeden szczeniak jest wpisany w komputer. Baza danych jest dostepna dla kazdego zarejstrowanego hodowcy. Odbierajac psa podpisujesz papiery ze bez zgody hodowcy nie bedziesz tego psa rozmanzal z innym psem tej samej rasy. Dlaczego? Zeby zapobiec oslabienu rasy przez nie mieszanie krwi. Ci ludzie sa absolutnymi specjalistami, maja dekasy praktyki, hodowca od ktorego kupilem juz drugiego psa sprowadza psy z poza Ontario, czesto ze Stanow lub nawet UK tylko poto zeby mieszac krew.... a i tak najdluzej zyja jazgoczace kundle na krzywych nogach z zakreconymi ogonami. Bo tam krew od doga do jamnika plywa w tych zylach.

dorota 2011-06-17

Mateuszu. Znaczna większość zwierząt żyjących w stadach rozmnaża się ze sobą tylko i wyłącznie w obrębie tego stada. Opowieści o deformacjach dzieci z kazirodztwa to czysty zabobon. 
 
Naprawdę, wszystkie gatunki świata się tak rozmnażają. 
 
Natura z jednej strony dąży do różnorodności, to prawda. Ale jeżeli będą ze sobą spółkować obce jednostki, to taka sama jest szansa na to że wyeliminuje się z obiegu genetycznego ZŁE geny jak i te DOBRE. Takie same są skutki negatywne jak i pozytywne. 
 
Zgadzam się, że skutki negatywne MOGĄ BYĆ BARDZO GROŹNE, ale to nie powod by takich ludzi wsadzać do więzienia, i tutaj się ze sobą zgadzamy. Zwłaszcza że można pójść za to siedzieć na 5 lat! ludzie za gwałt dostają mniejsze wyroki... 
 
Jan Fijor - powołujesz się na badania z lat sześćdziesiątych, które okazały się być nieprawdziwe 20 lat temu. Nie ma czegoś takiego jak "ze związków kazirodczych rodzą się karły i diably!" -> Jeżeli czonkowie rodziny są chorzy albo są nosicielami jakiejś choroby genetycznej, to bardzo prawdopodobne że przekażą ją dalej. Ale nie wytwarzają się nowe, złe mutacje, tylko dlatego że genotyp jest podobny. To nie jest prawda, inaczej znaczna większość zwierząt na świecie byłaby zdeformowana. 
 
Janek zapewne także wierzy w Biblię. O ile pamiętam, po Potopie na arce noego pozostała tylko jego rodzina. Co znaczy że przez kilkanaście pokoleń musieli się rozmnażać wyłącznie między sobą. A mimo to ludzkość żyje i ma sie dobrze. 
 
Zgadzam się, że ludzie biorą śluby ze względów religijnych, także. Nie powiedziałam, że kościoły miałyby nie udzielać ślubów. Wkurza mnie tylko udzielanie ślubow przez państwo. 
 
Jednak wystarczy poczytac sobie, dajmy na to Chłopów, żeby mieć obraz tego, co w zawieraniu małżeństw stało na pierwszym planie przez wieki.

dorota 2011-06-17

A, no i Mateusz poruszył ciekawą kwestię. Psy rasowe, czyli psy które mają czystą krew, bo kopulją wyłącznie w obrębie tej samej rasy, a więc bardzo zbliżone genetycznie są z reguły o wiele silniejsze, ładniejsze, mają lepsze geny. Z drugiej strony często są też bardzo podatne na choroby... Znacznie bardziej odporne na zwykłe choroby są zwykle kundle, mimo że kundel ma słabszą szczękę, mniej mięśni itp. 
 
Są plusy i minusy.

dorota 2011-06-17

Ja mam rasowego teriera i byle kawałek czegoś nieświeżego co znajdzie gdzies i zje potrafi go położyć na cały dzień. Ale tutaj ciężko powiedzieć, czy to słaba odporność, czy już przyzwyczajenie przewodu pokarmowego do dobrego jedzenia.

Gizmooo 2011-06-17

Dorota kolejna dyskusja w której udowadniasz że skoro fakty nie zgadzają siz Towją teorią tym gorzej dla faktów 
 
skad wiesz na jakie badania powołuje się Janek? 
poza tym nawet jeśli ą to badania z lat 60-tych jescze raz zapraszam do przeszukania medycznych baz danych: 
MedLine  
PubMed i innych 
które są najbardziej aktualne i wiarygodne a nie na powoływanie sie na włanse widzi misie i artykuły z wikipedii 
 
Powtórze Ci jeszcze raz odróżnij 2 kwestie! 
 
1 sprawa słuszności karania za takie zwiazki 
2 szkodliwość takich zwiazków 
 
pierwszą kwestię można poddać dyskusji i szukać pewnych za i przeciw 
 
natomiast sprawa szkodliwości jest bezdyskusyjna! 
nawet abstrahując od możliwości wystapienia jakiejś choroy genetycznej 
taki związek ZAWSZE PROWADZI DO KUMULACJI GENÓW 
 
powiesz ze za równo szkodliwych jaki i przydatnych 
 
ale mogę Ci wymienić szereg przykładów gdzie taka kumulacja jest szkodliwa  
natomiast praktycznie nie jestem w stanie wykazać pozytywnego działania takiego procederu 
 
kolejna rzecz to te psy rasowe 
i tutaj Mateusz ma absolutną rację tak się składa że moja teściowa działa w związku kynologicznym i z pierwszej ręki moge Ci powiedzieć że każda czysta rasa ma szerego ciezkich schorzeń które są charakterystyczne tylko dla niej i które wynikaja z ograniczonej puli genów i chowu wsobnego dotyczy to również nowotworów u zwierząt 
 
kolejny mit który zaserwowałaś a który nalezy obalić to to że zwierzęta żyjące w stadach zawsze mnożą się tylko w określonej grupie  
 
jest to totalny absurd! 
 
zazwyczaj samiec po osiągnieciu dojrzałości płciowej odłącza się od stada jako młodociany osobnik i albo konkuruje o pozycje dominujacą w INNYM stadzie albo stara się zdobyć własne terytorium  
 
żeby daleko nie szukac polecam odpalić sobie National Geographic na pierwszej lepszej kablówce i poczekać na jakiś program typu safari 
 
wszystkie gatunki zwierząt począwszy od surykatek poprzez antylopy po największe stadne drapiezniki funkcjonuja w ten sposób  
 
a to co napisałaś jest wynikiem skrajnej ignorancji i próbowaniem szukania argumentów na siłe

Mateusz z Kanady 2011-06-17

+1 do tego co powiedzial Gizmooo, nie bede dalej rozwijal.  
 
Teriera masz? No to duzo tlumaczy, nawet jak szans nie masz to nie dajesz za wygrana.(To zart nie obrazaj sie). :p

Krzysztof 2011-06-17

@Dorota 
 
Po pierwsze, katolicyzm nie musi wykluczać się z wiarą w teorię ewolucji. 
 
Po drugie, naukowcy odrzucający teorię ewolucji, nie odrzucają przecież genetyki.

Krzysztof 2011-06-18

Co do tematu gejowych, wydaje mi się, że tu chodzi o coś więcej niż tylko równe prawa. 
 
Gdyby gejom naprawdę chodziło tylko o to, żeby można było dziedziczyć majątek bez podatku, to zbieraliby podpisy pod ustawą znoszącą całkowicie podatek od spadków dla wszystkich. 
 
Niezbyt rozumiem, dlaczego zdaniem gejów oni mieliby być zwolnieni z tego podatku, a ktoś, kto dostałby spadek od sąsiada, z którym nie sypiał, miałby ten podatek płacić nadal.

Bezimienny 2011-06-18

O jednym prezesie okręgu z UPR słyszałem że jest gejem, ale dowodów nie mam bo go osobiście nie znam.

zbiger 2011-06-19

słucham was, i dochodze do wniosku, że jesteście takimi samymi totalniakami jak czerwony czy narodowiec, ale nie wiem czy o tym wiecie?

:-| 2011-06-19

@ Zbiger 
"jesteście takimi samymi totalniakami jak czerwony czy narodowiec" 
 
Dam ci plusa jak swoją tezę sensownie uargumentujesz.

Morfik 2011-06-21

@Paweł 
"Uwzględniając fakt, że większość mutacji jest niekorzystna prowadzi to do szybkiej degeneracji." 
 
Całe szczęście, że rybcie się nie zmutowały, mogłoby to mieć olbrzymie konsekwencje dla ich życia i życia ich dzieci, pewnie by im coś do łba strzeliło i wypełzłby by na suchy ląd :] - mutacje są niekorzystne? od kiedy? 
 
@dorota 
 
"A jeżeli rodzeństwo nie jest obciążone żadną chorobą genetyczną, to powinni móc razem się bzykać, czy nie?" 
 
Oczywiście, że nie mogą :] - nie istnieje organizm "nie obciążony żadna chorobą genetyczną". Do tego, by wyeliminować jakiś zły gen potrzeba tysięcy pokoleń, dlatego też prędzej by ludzkość wymarła niż by się wyeliminowało kilka złych genów, o ile by się to w ogóle udało :] 
 
@Mateusz z Kanady 
 
"Bo matka natura mowila wystarczy." 
 
Gdyby mówiła wystarczy owoc kazirodczego związku by był bezpłodny :] Prawda jest taka, że nikt nie wie co za parę mln lat może z tego wyniknąć. 
 
"Odbierając psa podpisujesz papiery ze bez zgody hodowcy nie będziesz tego psa rozmanzal z innym psem tej samej rasy. Dlaczego? Zeby zapobiec oslabienu rasy przez nie mieszanie krwi." 
 
Mi się raczej wydaje, że to ze względów kapitałowych, nikt nie lubi konkurencji :] Na chłopski rozum, pies tej samej rasy + suka tej samej rasy = szczeniaki tej samej rasy :] Pozostaje tylko dobór osobników (genotyp i fenotyp). 
 
@dorota 
 
"inaczej znaczna większość zwierząt na świecie byłaby zdeformowana" 
 
W pewnym sensie są zdeformowane - już nie mamy płetw :] Mamy za to np 5 palców na każdej z kończyn, czy jak za 40 tyś lat ludzie zamiast po 5, będą mieć po 6 palców, to będzie deformacja? Mi by to znacznie ułatwiło pisanie na klawiaturze :] 
 
@Gizmooo 
 
Słabo oglądałeś coś te Discovery, czy co tam oglądałeś. 1 sprawa jest bez dyskusyjna - samców albo się wywala na siłę ze stada albo sami odchodzą. Co z samicami? Np lwy sobie zatrzymują lwice i płodzą potomstwo już ze swoimi "dziećmi" i jakoś żyją :] Niekiedy i samice odchodzą ze stada, wtedy wpadają na takiego samotnika i z nim sobie zakładają stado. Jakie jest prawdopodobieństwo że taka lwica wpadnie na jednego ze swoich braci czy wujków? Lwy nie latają samolotami na drugi koniec świata w poszukiwaniu swojej drugiej połówki, mają ograniczony teren na którym mogą szukać osobników do rozrodu...

Morfik 2011-06-21

Co do samej audycji, czyli kwestii gejów, homoseksualizmu i związków homoseksualnych. 
 
Sprawa jest bardzo prosta - likwidacja prawnej regulacji małżeństwa. Niech się tym zajmują instytucje wyznaniowe, czemu do tego mieszane jest państwo? Obecnie mamy dwa śluby, po co? 
 
Co do podejścia typu "śluby są po to, by robić dzieci, a homoseksualiści nie mogą dać państwu nowego podatnika" 
 
1. Co z osobami bezpłodnymi? Mam np wujka, który strzela ślepakami i jest żonaty - czy to małżeństwo należy unieważnić? 
2. Co z osobami, które nie chcą mieć dzieci - takich związków jest coraz więcej, kobitka + facet = seks + praca 
3. Co z osobami, które po ślubie uległy wypadkowi, są trwale niezdolni do reprodukcji i nie zdołali się jeszcze dochować potomka 
4. Co z osobami starszymi, które po stracie swojego partnera, z którym żyli 30 lat ponownie biorą ślub - bynajmniej nie po to by mieć dzieci? 
 
Mamy do wyboru ślub z miłości albo ślub jako transakcja (spłodzenie dziecka). Bądźmy konsekwentni skoro geje chcą brać sobie śluby, niech sobie biorą ale jak im zakazujecie z tego względu, że nie mogą spłodzić kolejnego podatnika, to powinno się wprowadzić sztywne prawo dotyczące zawierania małżeństw heteroseksualnych. W badaniach poprzedzających ślub, przyszli małżonkowie będą musieli wykazać, że chcą spłodzić dziecko, inaczej nie dostaną pozwolenia na zawarcie małżeństwa, albo w przypadku już zawartego, przy braku efektów (max 9 mc), związek będzie unieważniony, a para będzie wpisywana na czarną listę par, które nie mogą wstąpić w związek małżeński. To by było ciekawe :]

Tailor 2011-06-22

Dobrze, że są roszady w składzie prowadzących! Proponuję innym też się czasem zamieniać, to bardzo odświeża audycję, sprawia że nabiera ona nowych "kolorków". Tak więc Kreatora do Lewatywy, Hugo do Świata Kamila C, Jana Fijora do Est Esta i tak dalej ;)

t.rex 2011-12-01

Martin w audycji zastanawia się, dlaczego liberalizm gospodarczy powinien łączyć się z konserwatyzmem w obyczajowości. Może dlatego, Martin, że konserwatyści trzymają się ustalonej litery prawa i pewnych zasad, reguł gry, i mają te reguły już ustalone i spisane. Co ci po liberalizmie gospodarczym, jak wszystko czego się dorobisz ukradnie w anarchii twój sąsiad lub zabierze jednym dekretem jakaś ustawa wybieranego demokratycznie rządu? Co z tego, że będziesz miał wykwintną restaurację, gdy przed jej oknami ktoś sobie będzie szczał na mur lub wyleje pomyje z okna nad nią? W państwie musi obowiązywać jakiś światopogląd, jakieś zasady obyczajowe i muszą one być konsekwentnie przestrzegane. Mógłbyś się tu teraz zapytać: "No ale po co tu państwo? Przecież nie potrzebujemy do tego państwa! Dlaczego ma to robić państwo?". Odpowiedź jest bardzo prosta: nie żyjemy na pustyni i likwidacja państwa (jako ośrodka egzekwującego prawo) w środku Europy jest troszkę zbyt idealistyczną wizją - taką samą wizją, jak wizje komunistów o tym "że wszyscy ludzie kiedyś będą braćmi", co można porównać do bzdury, że np. zawsze będzie wiosna. A jeżeli nie chcesz by obowiązywały jakieś reguły obyczajowe, no to mogę tu tylko wzruszyć ramionami i przemilczeć rzecz, że ktoś chce tu wrócić do epoki kamienia łupanego, chociaż pewnie nawet wtedy obowiązywały też jakieś reguły.... Polecam zresztą taką książeczkę Michalkiewicza "Dobry "zły" liberalizm". Tam jest taki rozdział "jednak konserwatywny" - w pewnych kwestiach powinno troszkę rozjaśnić drogę...

MISTIC 2013-01-31

Nie lubie tego martina, dla mnie on proboje byc na sile fajny a sprawia wrazenie lamusa i przyglupa

Dodaj komentarz...

Jan Fijor

Współzałożyciel szkoły biznesu ASBIRO, przedsiębiorca i podróżnik, który w czasie stanu wojennego wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, gdzie spędził 17 lat. Były barman, pośrednik nieruchomości, agent ubezpieczeniowy i makler. Obecnie, oprócz działalności w szkole ASBIRO, zajmuje się publicystyką oraz jest właścicielem wydawnictwa Fijorr Publishing.

Prowadzi audycję na żywo Jan Fijor zaprasza w którym przedstawia punkt widzenia przedsiębiorcy. W środy o 21.00

Medale:

Prowokator miesiąca
złoty!
Inne audycje tego autora:


Jan Fijor - Trump coś kręci (21) - 2 tygodnie temu

Jan Fijor - Czytamy Misesa (7) - 4 tygodnie temu

Jan Fijor - Zarobki i molestowanie (63) - 5 tygodni temu

Jan Fijor - Wolność (103) - 8 tygodni temu


Jan Fijor - Maile o start-upach (3) - 2 miesiące temu

Więcej audycji...
Jan Fijor - Doradzamy biznesplanom (5) - 3 miesiące temu



Jan Fijor - Gdzie poszedł handel (1) - 4 miesiące temu

Jan Fijor - Jak Trump kupował tanio (38) - 4 miesiące temu

Jan Fijor - Samoloty, Białoruś i UK (10) - 4 miesiące temu

Ryanair i LOT to naciągacze (20) - 5 miesiące temu

Jan Fijor - Imigranci (20) - 5 miesiące temu


Jan Fijor - Co tam Panie w Ameryce? (3) - 5 miesięcy temu

Jan Fijor - USA, ekonomia i listy (5) - 6 miesięcy temu

Jan Fijor - Przeprowadzka do Chicago (29) - 6 miesięcy temu




Jan Fijor - Delta? Nie latam (7) - 7 miesięcy temu






Jan Fijor - Roboty kradną pracę? (24) - 9 miesięcy temu


Jan Fijor - A narzekam sobie dzisiaj (19) - 10 miesięcy temu


Jan Fijor - Najbogatsi ludzie rotują (15) - 10 miesięcy temu

Jan Fijor - O lewackim Hollywood (6) - 11 miesięcy temu

Jan Fijor - Spotkam się z Trumpem (23) - 11 miesięcy temu

Jan Fijor - Nowe obywatelstwo Janka (6) - 11 miesięcy temu

Jan Fijor - Milion plus (17) - 11 miesięcy temu

Jan Fijor - Powrót z Białorusi (3) - 11 miesięcy temu

Jan Fijor - Wolny monopol (22) - ponad rok temu

Jan Fijor - Prezydenci USA (13) - ponad rok temu




Jan Fijor - Telenovela (7) - ponad rok temu

Jan Fijor - Raport z Liberlandu (19) - ponad rok temu




Jan Fijor - Oszukańczy Wolontariusz (18) - ponad rok temu


Jan Fijor - Trumpy i Hilarie (3) - ponad rok temu

Jan Fijor - Trumpy i Hilarie (7) - ponad rok temu

Wielki szwindel na mieszkaniach (19) - ponad rok temu

Jan Fijor - O palancie z Kontestacji (35) - ponad rok temu

Jan Fijor - Szarańcza w Malawi (20) - ponad rok temu



Jan Fijor - To Polacy Panie Kolonko (21) - ponad rok temu





Jan Fijor - TRUMP (34) - ponad rok temu

Dlaczego Janek nie kupił złota? (22) - ponad rok temu


Jan Fijor - Jak znaleźć sponsora (9) - ponad rok temu




Jan Fijor - Skok na OFE 2.0 (29) - ponad rok temu


Jan Fijor - Pranie pieniędzy na dom (34) - ponad rok temu

Jan Fijor - Jak w grudniu 81 (40) - ponad rok temu


Jan Fijor - Illinois vs Oklahoma (20) - ponad rok temu



Komu Kaczyński zrobi dobrze? (23) - 2 lata temu





Jan Fijor - Silk Road (14) - 2 lata temu

Obsługa klienta wg Janka (19) - 2 lata temu



Bierzcie zasiłki (31) - 2 lata temu











Jan Fijor - Pomysły na biznes (7) - 3 lata temu


Jan Fijor - o tematach z debaty (18) - 3 lata temu


Jan Fijor - Wybory (19) - 3 lata temu


Nie ma gotówki i nie będzie (24) - 3 lata temu



Jan Fijor - Jak umarł Tuwim (11) - 3 lata temu


Jan Fijor - O pisaniu książek (30) - 3 lata temu


Jan Fijor - Franek (14) - 3 lata temu


Jan Fijor - Putin Austriakiem? (18) - 3 lata temu

Jan Fijor - Lekcja historii (14) - 3 lata temu




Jan Fijor - Motywy (30) - 3 lata temu


Jan Fijor - O wizycie Stockmana (16) - 3 lata temu

Jan Fijor - Złoto (9) - 3 lata temu




Prywatyzacja wg Janka Fijora (14) - 3 lata temu


Kierowcy LPG są dyskryminowani (13) - 3 lata temu





Wolny rynek — wprowadzenie (38) - 4 lata temu





Jan Fijor - Buthan (17) - 4 lata temu




Jan Fijor - Emp@tia (5) - 4 lata temu


Jan Fijor - Łukraina (18) - 4 lata temu


Nakręcony prywatyzacją (52) - 4 lata temu


Słuchacz w długach (30) - 4 lata temu

Jan FIjor - Rock and Roll (15) - 4 lata temu

Jan Fijor - Dyskryminacja (27) - 4 lata temu



Bitcoin to tylko zabawka! (87) - 4 lata temu

Bardzo smutny Janek (47) - 4 lata temu

Wywiad z Markiem Klugmannem (40) - 4 lata temu

Rzecz o kontroli czynszów (14) - 4 lata temu

Janek zbankrutował (20) - 4 lata temu


Blacha wie co mówi (37) - 4 lata temu

Fijor idzie w politykę (37) - 4 lata temu

Ostro (63) - 4 lata temu



Banki, samochody, podręczniki (28) - 4 lata temu


Służba zdrowia za oceanem (22) - 4 lata temu

Czy okienko blokuje kolejkę? (65) - 4 lata temu

Czy istnieje strata społeczna? (24) - 4 lata temu


Czy alkoholik jest racjonalny? (61) - 4 lata temu


Czym jeździ milioner? (21) - 5 lata temu

Jan Fijor - Jak wybieram akcje (15) - 5 lata temu


Jan Fijor - Emeryty (40) - 5 lata temu

Jan Fijor- Zmęczenie bogactwem (28) - 5 lata temu


Jan Fijor - Kto mi wisi? (58) - 5 lata temu

Na co nam służby specjalne? (17) - 5 lata temu


Jan Fijor - Geje są jak SB (50) - 5 lata temu

Jan Fijor - O dwóch burakach (20) - 5 lata temu

Jan Fijor - Długi (117) - 5 lata temu


Bogaty może dłużej (48) - 5 lata temu


Komentarze pomysłów na biznes (32) - 5 lata temu

Co Janek zrobił z ogórkami? (37) - 5 lata temu




Jan Fijor - SKOK (15) - 5 lat temu



Jan Fijor - Rozmowy na Jetlagu (19) - 5 lat temu


Jan Fijor - Ja się wycofuję (20) - 5 lat temu


Robimy gospodarstwo? (70) - 5 lat temu



Jan Fijor - Wyjazdy (53) - 5 lat temu





Jan Fijor - Broni Amber Gold (78) - 5 lat temu


Jan Fijor - W kraju dziadów (27) - 5 lat temu




Jan Fijor - Oba maży da (30) - 6 lat temu

Jan Fijor - Karty kredytowe (19) - 6 lat temu



Jan Fijor - pośrednicy (23) - 6 lat temu


Czy celnicy to kretyni? (23) - 6 lat temu

Jan Fijor - Unikać euro i eko (26) - 6 lat temu

Jan Fijor - Knajpy w Zakopanym (29) - 6 lat temu




Jan Fijor - Powrót z Azji (15) - 6 lat temu



Jan Fijor - dochód pasywny? (21) - 6 lat temu


Jan Fijor - Putinizacja (38) - 6 lat temu

Jan Fijor - To już 6,12 (26) - 6 lat temu










Jak sprzedawać dom? (20) - 6 lat temu

Boeing, monopol i korupcja (52) - 6 lat temu


Oburzeni (11) - 6 lat temu


Książki ekonomiczne (21) - 6 lat temu

Podatek Buffeta (8) - 6 lat temu

Dlaczego nas nie lubią? (31) - 6 lat temu

Portugalia (17) - 6 lat temu

Wy ćwoki (15) - 6 lat temu

Jan Fijor: Czy brać kredyt? (4) - 6 lat temu






Przygody Janka w Rosji (10) - 6 lat temu

Co tam w Norwegii słychać (38) - 7 lat temu



Jan Fijor o gejowych (50) - 7 lat temu

Jan Fijor o pracy po maturze (39) - 7 lat temu


Co boli Janka F.? (14) - 7 lat temu


Fijor zatrzymany w Kolumbii (11) - 7 lat temu


Kto to jest biedny człowiek (18) - 7 lat temu

Kto to jest człowiek biedny (6) - 7 lat temu


Żona milionera (10) - 7 lat temu





Afryka Afryka (27) - 7 lat temu

Czego nie wiem Janek Fijor (9) - 7 lat temu


Janek o szpitalach (7) - 7 lat temu



Dalsze relacje z Kaliforni (17) - 7 lat temu

Fijor w Californi (17) - 7 lat temu


Prawo spadkowe (6) - 7 lat temu

Się SANEPIDowi oberwało (9) - 7 lat temu




O wyborach w ameryce (21) - 7 lat temu





O gatunkach, które wymierają (14) - 7 lat temu




O "wygranych" na loterii (15) - 7 lat temu

Służba zdrowia ciąg dalszy (26) - 7 lat temu











Państwowe akcje (20) - 8 lat temu


Ubezpieczalnia pilotów TV (2) - 8 lat temu

Jan Fijor o USA (33) - 8 lat temu






A dzisiaj polecamy:
 align="center">
Program sponsorują:

Panel-pol - - 20.00
Wypożyczalnia samochodów - - 30.00
najlepszy ranking - - 20.00
Montaż Anten Warszawa - - 20.00
klimatyzacja centrum - - 20.00
Montaż Anten Warszawa - - 20.00
Przeprowadzki Międzynarodowe - - 25.00

Możesz i ty zasponsorować >>>

Promuj radioWydrukujDaj komuś ulotkęChcesz prowadzić audycję?Kontakt