Facebook
Misja Grupa 5000+ audycji Kino Czat Kryzys? Napisz Kontest.CLUB Broń
Podpis:
Numer GG:
strona główna Kontestacji Własna broń – zdobądź pozwolenie
Dziś
21:00
The Orville, STD i inne nie-Star Treki gość: Zenon Skition (nie ten filozof
Jutro
21:00
Jan Fijor zaprasza (na żywo)
Słuchaj radia
Wydanie Główne
dziś
Kto jest najwiekszym złodziejem?
Komu zabrać, a komu dać? Uszczelnianie. Superminister nie oszczędza podatników. Rewolucja w ZUS. Rewolucja w urlopach. Rewolucja w cenach masla i cukru. 1mln mniej whisky.
Nikt nas nie uczy jak sprzedawać
wczoraj
Czy handlowiec powienien być pewny siebie
Czy handlowiec powinien byc pewny siebie? A jezeli tak, to w jakich aspektach i obszarach taka dobra pewność siebie powinna być widoczna? Odcinek kończy się zaproszeniem do udziału w...
Skorzystaj z naszych projektów:

▸ Własna broń - zdobądź pozwolenie
▸ Wolny Rynek - w liczbach
▸ Emigrujesz - posłuchaj najpierw
▸ KontestKino - filmy na wieczór
▸ Poważny kryzys - napisz
▸ Kontest.CLUB - wstąp i ucz się z nami

Audycja: Wydanie Główne 2010-04-13

Kontestacja kontrowersyjno-pożałobna 2/2

Nadający: Marcin Hugo Kosiński

Druga godzina audycji poniedziałkowej. Wiele rozmów ze słuchaczami - i z tymi, którzy się smucą, i z tymi, którym najzupełniej wszystko jedno.
Pobierz [43,3 MB]

KOMENTARZE

Kraska 2010-04-13

Ja mam 15 lat,czsami lubię słuchać kontestacji 
chciałbym opowiedzieć o pewnej dziwnej rzeczy która zaszła w naszej szkole: 
Wszystkie klasy MUSIAŁY zrobić składkę po3-4 zł na kwiaty czy znicze na pamięć prezydenta i reszty, nawet na lekcji unikamy tematu polityki (z wiadomych powodów) a w jednej chwili jesteśmy zmuszeni dać 3 zł na kwiaty które i tak w niczym nie pomogą 
nie przyniosłem pieniędzy do szkoły... muszę kupić jutro różę bo inaczej dostanę punkty ujemne(z zachowania) mimo to że nie zgadzam się z tym

Kreator z koczowiska :) 2010-04-13

Ja bym się chciał odnieść do tego czy generalizowanie w takich sprawach ma sens. Przesadziliście w reportarzu i żadne odwracanie kota ogonem nie ma sensu, zwłaszcza jak posłuchałem dzwoniących. Może i mało ludzi jest krytycznych ale ja w takim razie będę. 
 
Nie kładźmy około 30-40 osób (które czynnie brały udział w przypominaniu NAM o historii, lub o te historie w jakiś sposób walczyły w Polsce czy na uchodźctwie) na równi z kilkoma czy parunastoma politykami, którzy jechali odcinać kupony od walki o pamięć o elicie II RP, prawdzie czy wolności. 
 
CO do tych około 30-40: 
 
Kiedyś za mówienie o Katyniu i zbrodniach ZSRR można było iść do piachu w czasach stalinizmu, a później stracić pracę lub zdrowie w więzieniu czy na przesłuchaniach w epoce Gomuły/Gierka czy "stanu wojennego". Biskupi, księża zaangażowani w walke o historie, historycy, szefostwo IPN 
 
Co do Anny Walentynowicz ona walczyła o prawdę o stoczni gdańskiej i Wałęsie już o tym pisałem w postach pod reportażem, że jeśli Wałęsa by się przyznał wyszłoby mu to na dobre bo udowodniłby, ze SB każdego potrafiło złamać i to pokazuje jaki ten system był groźny dla społeczeństwa i opozycji do PZPR. 
 
Mamy też kilku historyków czy kapelanów raczej mówienie o nich ELITA jest jak najbardziej uzasadnione i ŻAŁOBY WARTE. 
 
Co do około 10 (Kaczyński i jego żona oraz generałowie) 
 
Ja uważam, że prezydent nie był idealny, ale jednak starał się zrobić jak najwięcej dla kraju. Mówię o polityce zagranicznej, która w mojej opinii była OK, natomiast do ekonomii czy cenzury nie mieszał się chociaż nic dobrego też nie robił w tych sprawach. No oceniam na + jednak całokształt wliczając sprawe Gruzji, gdzie teraz dzięki wolności od ruskich robią brawurowe reformy. Kaczyński interwencją się do tego przyczynił. (11 miejsce w wolności gospodarczej ze 104go 2 lata temu). 
 
Wojskowi. Jeden słuchacz dobrze zauważył. Że do około 2000 roku nominowano po linii JARUZELSKIEJ wojskowych a wiadomo jak ....i oni byli.  
 
Teraz wykiełkowało jako takie dowództwo sił specjalnych (BEZ FANFAR), wojsk pancernych czy ochrony wywiadowczej. I CO 2 katastrofy CASA i KATYŃ załatwiły wszystko co z trudem AWS a potem długo później PIS usiłował naprawić by odkomunizować wojsko polskie. Teraz kto zostanie ekipa miernych ale wiernych. 
 
Załoga i piloci - wg najnowszych doniesień wykonali dobrze swoją robote a PRAprzyczyna tragedii mogła tkwić w jakiejś niezgodności systemu mierzenia wysokości (ogólnoświatowy i rosyjski) ile w tym prawdy to niewiem. 
 
Załoga wykonywała swoją robotę wg ekspertów, więc zginęli na służbie. 
Może się coś zmieni w opiniach jutro znowu, ale najnowsze opinie jakie słyszałem w radiu nie wskazują na pilotów, wojskowych ani Kaczyńskiego by byli winni tragedii. 
 
I teraz niemiła strona i tu się zgadzam by o nich nie gadać wcale. Kilkunastu politykierów co lecieli odcinać kupony. Aborcjoniści, karierowicze no ale tacy zawsze się podczepiają pod cudzy sukces. Mam uważać, że żałoba nie ma sensu z powodu Jarugi czy platfusów paru ;/ Sorry. 
 
Większość stanowiłą elitę i ja uważam, że SZKODA ale to moja opinia a działanie ludzi może i jest bezmyślne ale po jakimś czasie przeanalizują za kim płakali i stwierdza, że bardziej żal im Walentynowicz, Kaczyńskiej czy Kaczorowskiego niż prezydenta czy wojskowych. Ale to ich prywatna sprawa w tym momencie.

Skała 2010-04-13

Nie kupuj, srał pies na punkty zachowania.

Kreator z koczowiska :) 2010-04-13

Chciałem coś dodać! 
ŻAŁOBA NARODOWA - więc te osoby (jeśli dla mnie były warte zastanowienia się nad przyszłością Polski) tymbardziej dla "narodu" jakkolwiek pojąć go, który składa se też z debili i niezaradnych oni byli przewodnikami. 
 
Tyczy się to niestety też Kaczyńskiego, może i podpisał traktat lisboński. Ale kto go nie podpisał nawet Klaus podpisał. I Klaus zrobił to z tego samego powodu co Kaczyński, brak poparcia w sejmie, za mały upór i medialna nagonka. Chociaż Klaus miał poparcie zwykłych Czechów a na Kaczorze wszyscy psy wieszali od TVN24 po TVP nawet momentami I ZWYKLI LUDZIE. 
 
Szybciej się zmęczył i miał mniejsze jaja od Klausa ale efekt ten sam stawili opór nasz opór był krótszy. Nie ma idealnych polityków. Kwestia pochowania na Wawelu - nie zasłuzył moim zdaniem, ale z MAŁOSTKOWYCH I MARNYCH PREZYDENTÓW III RP (jaruzel, wałęsa i kwas) KACZYŃSKI JAKO ZNAK NASZYCH KIEPSKICH CZASÓW NAJLEPIEJ ODZWIERCIERLA CZASY W WAWELSKIEJ KRYPCIE NIESTETY.

expartyzant 2010-04-13

@Kraska 
rozwiń proszę, swoje motywacje tego że nie dajesz tych 3zł bo to kluczowe 
co powiesz nauczycielom i co chcesz w ten sposób osiągnąć 
a informacja że nie dałeś, bo słuchasz kontestacji nic mi nie mówi... nauczycielom też nic nie wytłumaczy 
 
tylko dodam jeszcze o Kaczyńskim, że niejednokrotnie zadarzało mi się go krytykować w środowisku PiSowym i bronić przed zarzutami wśród fanów PO. 
Z tego właśnie powodu, że musiałem uświadamiać platfusom, że Kaczor nie jest taki jak kreują go media, byłem na starówce się za Niego pomodlić. 
Taka moja hipokryzja, że musiałem go wcześniej krytykować (ale nie opluwać).

Hodyn 2010-04-13

@Kraska: Nie kupuj! Nie daj się! Idź do sądu!

JM 2010-04-13

Kraska padł ofiarą TERRORU ludzi uważających się za UCZUCIOWYCH i LEPSZYCH niż Kraska.

lxlxlx 2010-04-13

Kaczynscy bedą pochowani na WAWELU - dokąd prowadzi ta zbiorowa paranoja?

lxlxlx 2010-04-13

Cytuje: 
 
Para prezydencka spocznie na Wawelu, obok Piłsudskiego 
 
 
Ostatecznie decyzja zapadła, że tym najbardziej godnym miejscem jest Wawel, żeby tam spoczął razem z tymi, którzy się zasłużyli dla dobra naszej Ojczyzny: od królów, po bohaterów, wodzów - powiedział kardynał Dziwisz

kombajndosalatek 2010-04-13
Tailor 2010-04-13

Kraska: haha :) Widzisz jak zaczynają cię "lepić" ? Kup różę, bo w ryja! :-D Nie daj się :)

marcins 2010-04-13

Już po "narodowym pojednaniu" : 
wiadomosci.onet.pl 
Kogoś zdrowo popieściło...

bastq 2010-04-13

@Hodyn. 
O ile to nie była ironia, to nie ma co iść do sądu. Nie zmuszają go do pójścia do kościoła, modlenia się czy płakania za nim. Ma dać tylko 3 złote, jako że jest uczniem szkoły i zaszła taka potrzeba (Chodzi o żałobę). 
@Kraska. 
Polska szkoła, to polska szkoła. Prawo obowiązuje tylko wtedy, gdy jest to na rękę nauczycielom oraz dyrektorom i nie ma co tego ukrywać. Choć w tej sytuacji, sądzę że prawo jest po ich stronie. Tak jak pisałem, nie zmuszają cię do modlitwy etc. Więc wolność religijna jest. Z pewnością jest zapisane gdzieś, że w takich przypadkach, szkoła może zabulić kasę. Nic nie poradzisz. 
 
Co do katastrofy.  
Napiszę krótko i wystarczająco, aby ukazało prawdziwą żałobę w instytucjach polskich. 
Nie mam czasu konkretnie się rozpisywać, gdyż muszę zakuwać na sprawdzian z chemii i fizyki. 
 
Pomimo mojego ateizmu, szczerze żałuje wiele osób z tego samolotu, oraz zachowuje szacunek do śmierci L. Kaczyńskiego i reszty polityków. 
Szkoda tylko, że wiele ateistów, w takiej sytuacji, wiąże Ateizm razem, ze swoim sprzeciwieniem się żałobie i reszcie. Nie trzeba być mądrym, aby wiedzieć, że nie sprzyja to dobrej ocenie ateizmu przez wierzących i nie polepsza to ich stosunku do nas. Najgorsze jest to, że później każdy się dziwi, dlaczego wierzący nas nienawidzą. Ano dlatego, że w takich sytuacjach, niektórzy po prostu nie potrafią się na chwilę przymknąć i dać osobom o innych przekonaniach, w spokoju oddawać hołd poległym. 
 
Dla porównania. 
Jakby twój ojciec/matka umarła, a ty, pomimo swojego światopoglądu (ateizm/teizm) szczerze byś go/jej żałował. To z pewnością nie chciał byś, aby w tym momencie ktoś z niego/niej wyszydzał i wypominał wszystkie błędy i głupoty jakie robił/a. W takiej sytuacji, każdy mógł by mieć na ten temat swoją, własną opinię. Lecz w dobrym guście by było, aby zachował ją dla SIEBIE i nie ranił przy tym osób, które żałują zmarłych. 
 
Rozumiem, że chcecie ogłosił całemu światu, że wszem i wobec, macie to wszystko w dupie. Ale przez ciągłe wspominanie o tym, udowadniacie, że ta sprawa obchodzi was bardziej, niż osoby które żałują. 
Done. 
 
ps. 
@Kraska. 
Też jestem 15-latkiem i mnie zmuszają do pójścia do kościoła, pomimo tego, iż jestem ateistą (Otwarcie im o tym powiedziałem). Sęk w tym, że jestem zadeklarowany jako katolik i prawo stoi po ich stronie. Mi się znudziło już buntowanie i sprzeciwianie, gdyż nie wychodzi mi to na dobre. Jako że chce iść do konkretnego liceum, mogą mnie udupić. Ot, życie ;)

lxlxlx 2010-04-13

Dodam, ze jeden z ksiezy powiedzial m.in. ze szkoda, ze to nie byla środa(wówczas Tusk poleciał). 
 
Kawałki mszy dali na internet (gazeta.pl) 
 
Czy bedzie pojednanie? BZDURA. WAWEL i tekst ksiedza(jakis wazny , biskup, czy ktos)juz pogrzebał sojusz.. naród podzielony. Juz zbijają punkty dla siebie i podcierają się drewnem z trumny

bastq 2010-04-13

"Tak jak pisałem, nie zmuszają cię do modlitwy etc. Więc wolność religijna jest." 

"Też jestem 15-latkiem i mnie zmuszają do pójścia do kościoła, pomimo tego, iż jestem ateistą (Otwarcie im o tym powiedziałem)." 
Aby nie było nie domówień :) 
Nie wiem czy Kraska jest zadeklarowany jako wierzący, czy nie wierzący. Dlatego też w jego przypadku stwierdziłem, że wolność religijna jest zachowana. 
Ja jestem (niestety) zadeklarowany jako katol i według prawa, muszę uczestniczyć na mszy. Bo niektórzy zaraz by mi to wypominali ;)

Skała 2010-04-13
Remol 2010-04-13

Już dzisiaj były w Krakowie protesty przeciw pochowaniu pary na Wawelu. Dla mnie słusznie, mimo wszystko to nie ta ranga i powązki w zupełności wystarczą.

AlienStalker 2010-04-13

www.sfora.pl 
 
Do tych co mowili ze nikt sie nie bedzie sie smiac z tragedii...

lxlxlx 2010-04-13

Nie zgadzam się w całości z materiałem sałatkowym. 
 
Dlaczego aksjomatem ma być przynależność narodowa? Bardziej się odczuwa przynależność do osób, które Cie szanują, nie zabierają Ci pieniędzy itd.. Jedyny aspekt mojego pokrewieństwa z Polską jako "krajem" jest taka, że urodziłem sie tutaj i tyle mnie z nim łączy(wiele, prawda?) 
 
Jeżeli macie wybór pomóc Polakowi i pomóc koledze(z innej narodowości), to komu pomożesz? Nie znasz Polaka, a kolege znasz - ja pomoge koledze. 
 
Bo nie liczy się przynależność, lecz człowiek.  
 
Człowiek to zwierze stadne, także z założenia tworzy społeczność w której żyje (nawet, gdyby go okradali. Plują mu w twarz, a mówi że deszcz pada)

joseph 2010-04-13

wypowiedziałbym sie ale chyba nie wypada kląć w tym okresie wiec nie wypowiem się.pozdrawiam wszystkich

expartyzant 2010-04-13

Też jesteście ciekawi co o tym kawałku materiału w kolorze biało-czerwonym powiedzą Martin i Hugo? Może Belgowie zakpili sobie tylko z państwa polskiego co okrada biedny naród polski?? Doskonale by się wpisało w ten Wasz "Odcinek specjalny". 
Ja osobiście mam ochotę zrobić to samo co muzułmanie po publikacji karykatur Mahometa. 
 
@Remol 
"Już dzisiaj były w Krakowie protesty przeciw pochowaniu pary na Wawelu. Dla mnie słusznie, mimo wszystko to nie ta ranga i powązki w zupełności wystarczą." 
 
Nie wiesz może kto protestował? Tzn środowisko jakieś konkretne? ci sami ludzie co składają kwiaty i na msze chodzą? 
 
Ale co Ci nie pasuje, że ktoś kto "trzymał" z Kościołem, teraz zostanie pochowany w katolickiej katedrze? To zakazać kościołowi składania tam, kogo im się podoba? Gdzie ta wolność wyznania.

Michał Łabuś 2010-04-13

Prowadzący grubo przegięli z nabijaniem się ze zwolenników prezydenta przed jego domem(bo tak chyba należy uznać Pałac Prezydencki) kilka godzin po śmierci osoby oraz z kilkoma innymi rzeczami do których nie będę już wracał, bo były już wystarczająco wałkowane. Jednakże zwolennicy Kaczyńskiego grubo przegięli w drugą stronę z tą propozycją pogrzebu na Wawelu, więc w zaistniałej sytuacji muszę prowadzącym wybaczyć ich skandaliczne zachowanie. Mimo fatalnego stylu, dużej ilości niedomówień, arogancji wobec niektórych słuchaczy trzeba przyznać, że powiedzieliście też trochę prawdy. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że wyciągnięcie z tego jakieś lekcje na przyszłość i że więcej podobna sytuacja już się nie powtórzy. 
 
PS 
Nie dzwoniłem do poniedziałkowej audycji bo: 
a) jestem przeziębiony, często kaszle, więc raczej w radiu nie mógł bym wystąpić 
b) był to mój wyraz sprzeciwu za nazywanie własnych słuchaczy histerykami i skąpcami za to, że się z Wami nie zgadzają. 
 
Jeśli nadal nie czujecie nietaktu we własnym postępowaniu to jestem w stanie przygotować się i punkt po punkcie pokazać Wam z czym przesadziliście.

sknerus 2010-04-14

Martin chcial zatriumfowac po prostu, czego sie czepiacie. Kazdy czasem musi :)

Mateusz z Kanady 2010-04-14

No to po przesluchaniu juz drugiej godziny tlumaczenia co powiedzieliscie kiedy powiedzieliscie to co powiedzieliscie i jak durni sa ci co was nie rozumieja. Zsumuje moje odczucia.  
 
Po pierwsze nadal pozostaje przy moim oryginalnym wrazeniu ze trzeba bylo podarowac sobie dyskusje z ludzmi w zalobie. Tak rozumiem ze wam sie nie podoba owczy ped zalobnikow co pluli na Kaczynskiego przed jego smiercia. Zwlaszcza jezeli chodzi o, w instant zalobie, politykow to mi tez sie chce rzygac jak widze te psy Pawlowa z ich doskonale wytresowanymi emocjami. Nic to nie zmienia, trzeba bylo komentarze dorobic potem a nie tlumaczyc dziadkowi ze nie warto plakac. Bardzo to niesmaczne. 
 
Unikacie jak ognia najbardziej oczywistego wytlumaczenia wypadku. Tlumaczycie sie samolotem (kompletnie wyremontwanym w lutym, jak by to robilo roznice jaki samolot dziurawil planete), glupota pilota (powszechnie uznawanego za doskonalego zreszta), czterokrotnym (naprawde jednokrotnym) podchodzeniem do ladowania, mgla (bo to samolot prezydencki nie jest przystosowany do lotow i ladowan bez widocznosci mimo tego ze kazdy samolot pasazerski jest), mieszaniem sie w decyzje Kaczynskiego (bo dlaczego nie zignorowac faktu ze nawet Ruskie twierdza ze pilot zachowywal sie jakby sam chcial ladowac). Nie slyszalem tylko komentarza o barierze jezykowej, (Nawiasem mowiac ciekawe dlaczego nikt sie nie pyta oto czemu jak Neosowiety wiedzialy ze przyjezdza prezydent to nie wsadzily na wieze kogos kto zna wiecej niz bukwy. Rowniez ciekawe kiedy temu operatorowi zdarzy sie tragiczny wypadek).  
 
Przyznac ze istnieje realna mozliwosc ze Putin odstrzeli Kaczora nie potraficie, bo to by was zmosilo do wybrania jednej ze stron, Polski lub Rosji. A staniecie po stronie Polski uniewaznilo by te wszystkie bzdety z cyklu "A co to w ogole narod?" I to bylo na tyle, zniewala was nieumiejetnosc przyznania ze to panstwo jest potrzebne przynajmniej do tego zeby bronic was przed innym wielokrontnie gorszym panstwem. Tak jak zalosnych lewakow gubi wasz argument zwykly relatywizm.

Mateusz z Kanady 2010-04-14

Juz wam dorota przyslala link z obecna oficjalna wersja: 
wyborcza.pl

Mateusz z Kanady 2010-04-14

A juz najbardziej mi sie flaki przewracaja jak po smierci najsilniejszego anty Ruskiego polityka wszyscy dostaja masowych orgazmow na wiesc o historycznym zblizeniu Polski i Rosji. Toz to juz takie zblizenie jak Carthage (jak po polsku?) z Rzymem. Toz przeciez Rosjanie nie byli Polakom tak bliscy chyba az od czasu gdy dwie ofiary zeslania na sybir, Marszalek Rokosowski i General Jaruzelski wyrzynali zaplute karly reakcji.

Marian z Wulkanu 2010-04-14

Mateusz ma dużo racji, szczególnie w zdaniu "panstwo jest potrzebne przynajmniej do tego zeby bronic was przed innym wielokrontnie gorszym panstwem". 
 
Martin i Hugo, pamiętajcie że słucha Was wielu minarchistów. Pewnie tyle samo, co anarchokapitalistów. Tracicie dużo mówiąc, że dla "wolnościowica" państwo, wojsko, czy prezydent to wróg. 
 
A co do katastrofy, polecam artykuł: mariusz.fryckowski.salon24.pl

Marcin 2010-04-14

@mateusz 
Chetnie dam się przekonać do wariantu zamachu przeprowadzonego przez Rosje, ale nie bardzo widzę zysk Rosjan z tego że Kaczyński jest ś.p. A zwłaszcza tak efektownej śmierci. 
Bądź co bądź był już politycznie skreślony i tej jesieni odszedłby w niebyt, a tak to zdecydowanie awansował w politycznym rankingu, co niewątpliwie pomoże PiSowi. 
Wszak mogliby go po prostu otruć a nie musieli rozbijać samolotu i robić reklamę zbrodnii w Katyniu na cały świat, po tym jak ją ukrywali przez ostatnie pół wieku. 
 
Swoją drogą jest jescze kilka innych państw mających służby zdolne do takiej akcji. 
 
Gdyby to było np zanim podpisał Traktat Lizboński to wówczas pachniałoby spiskiem nawet w Kolumbii Brytyjskiej. 
 
Ale jak mówiłem. Chętnie dam się przekonać po co Rosjii była ta śmierć.

Marian z Wulkanu 2010-04-14

@Marcin 
Państwu rosyjskiemu niekoniecznie, ale w Rosji jest jeszcze wielu wielbicieli Stalina. Choćby jego wnuk. :) 
dziennik.pl

Mateusz z Kanady 2010-04-14

Marian, doskonaly artykul. Kazdemu goroaco radze przeczytac. Jak na razie to najbardziej przekonywujacy rozwoj wydarzen na jaki natrafilem. Wielkie dzieki. Z artykulu cytuje:  
 
"Słowem, moim podstawowym zarzutem jest niedbalstwo, niechlujstwo strony sowieckiej, która niedopełniła obowiązków gospodarza. I nie może być usprawiedliwieniem strony goszczącej, że nie była to oficjalna wizyta głowy tak wielkiego państwa, którym bez wątpienia jest Polska." 
 
Jestem w stanie to kupic. Typowe Sowieckie partaczenie, mozliwe. Przypomina mi sie historia o zalodze co uratowala sie z tonacego statku tylko poto zeby umrzec z glodu bo ktos zapierdolil z szalupy klucz do konserw, a bez tego klucza tych blach czolgowych nie dalo sie otworzyc. No i pewnie mozna w tym momencie tlumaczyc obecnosc Putina tym ze mosi sie upewnic ze Ruska niekompetencja nie wyjdzie na jaw. Tak czy inaczej jak bym byl tym kontrolerem to pewnie nie kupowal bym zielonych bananow. No moze to tylko tyle. 
 
Marcin, jaki tu motyw? No po pierwsze mamy teraz histeryczne zblizenie, nie slyszles? Toz Kacapy w ciagu paru godzin stali sie prawie Polakami. Zartuje, no ale przeciez Putin mogl zwyczajnie liczyc na to ze rozwalajac Kaczynskiego, ulatwi swojemu wiernemu przydupasowi Tuskowi pozbycia sie konkurencji.  
 
Wiemy ze Putin lubi zabojstwo polityczne, w domu to nawet nie warto liczyc tych co znikaja, dodac szpiegow w Angli, czy tez probe zabojstwa kandydata na prezydenta na Ukrainie. Putin rowniez sumiennie odbudowoje sowiecka sfere wplywow. Gruja i Kyrgystan sa najbardziej oczywistymi przykladami. Dlaczego wiec, jak nadaza sie okazja, nie stuknac potencjalnie niewygodnego w przyszlosci polityka? Przeciez nic na tym nie straci (patrz histeryczne zblizenie).

kombajndosalatek 2010-04-14

@Mateusz z Kanady 
Carthage to Kartagina ;] 
pzdr

dorota 2010-04-14

chcą pochować Kaczynskiego na wawelu. I to już jest kur** przegięcie.

dorota 2010-04-14

Mateusz, a że to lotnisko jest g.. warte to wiadomo nie od dziś. Już ostatnio Kwaśniewska się wypowiadała, że jak oni tam lądowali to ledwo się na pasie zmieścili i z niego nie wypadli, taki ten pas jest krótki.. 
 
I drzewa wokół pasa startowego? Kto to widział...

expartyzant 2010-04-14

@Mateusz z Kanady (26) 
 
Ta "oficjalna wersja" to wersja gazety wyborczej z poniedziałku :) Jakoś nie ufam zbytnio w to co piszą w gw...

expartyzant 2010-04-14

@dorota 
 
Katedra na Wawelu chyba należy do Kościoła i mają prawo chować kogo chcą. 
Nie rozumiem tych wszystkich protestów. 
 
O lotnisku słyszałem już, że miało 1500m, potem że miało 2500m, kto da więcej? 
Drzewa przy lotnisku? No podobno zawadził 1500m OD lotniska i podobno o jakiś maszt. Z resztą są gdzieś fajne lotniska gdzie samoloty lądują wśród mieszkalnych bloków ;] albo kołami zawadzają o parasole turystów na plaży. Ja się na lotnictwie nie znam, ale widzę że zaraz w Polsce będą miliony ekspertów od awiacji 
oddee.com

Mateusz z Kanady 2010-04-14

Ja tez nie ufam GW, ale to nie sa opinie tutaj tylko streszczenie oficjalnej wersji nie krytykowanej gdzie indziej. Jak GW podaje wyniki meczow to generalnie tez mozna wiezyc.  
 
Arykul linked by Marian zreszta lepszy i dokladniejszy. Oba tak czy inaczej obalaja te najbardziej prymitiwne mity o starym samolocie i bledach pilota.

dorota 2010-04-14

expartyzant, 1500 metrów kiedy lecisz kilkaset kilometrów na godzinę robi jakąś różnicę?

dorota 2010-04-14

i owszem, jest wawel własnością koscioła, mnie tylko się nie podoba to, ze z tego zabytku zrobi się zwykły jarmark. no ale rodzina też by chciała wawel, więc będzie wawel..

barellini 2010-04-14

Kreator 
 
Powiedz mi czy chciałbyś w czasie wojny walczyć pod rozkazami tych panów generałów?? 
 
Jak dla mnie dowódca sił zbrojnych musi się wykazywać niezwykłą przenikliwością. Powienien być osobą wybitną wręcz potrafić przewidywać przyszłość i umiejętnie szacować następstwa podejmowanych decyzji.  
 
Gdybym został powołany (oczywiście przymusowo) do służby pod takimi genrałami to bym najzwyczajniej zdezerterował i to jak najprędzej :). 
 
Jakby jeszcze nie było wydarzenia, w którym życie stracili najlepsi polscy piloci to bym się nie czepiał, ale mając w świadomości tamtą krakse popełnili ten sam błąd!!! 
 
I niech mi nikt nie tłumaczy, że taka była wola i rozkaz pana prezydenta. 
Skoro wykonali tak głupie polecenie bo bali się o swoje posady to wychodzi na to, że są bandą karierowiczów i strach pomysleć co by wyprawiali w obliczu konfliktu zbrojnego.  
 
Nowo wydane podręczniki dla wojskowych na zachodzie będą to pokazywać jako przykład wilekiej głupoty.

spiunca 2010-04-14

Jestem Polką.. , ale to nie moja wina , że urodziłam się w Polsce. 
Nie mam obowiązku nikogo żałować. , zwłaszcza ludzi którzy nie byli dla mnie nikim ważnym.

Martin 2010-04-14

A ja przypominam (tak, żeby się odnieść do Kreatora), że polemizowałem (oględnie mówią, bo w rzeczywistości mnie szlag trafiał) z tym, jak ludzie reagują i jak odbierają wydarzenie. A nie z samym wydarzeniem. 
 
A ludzie wyrażają żal z powodu prezydenta w (90%) i całej reszty w (10%). W dodatku mało popularnego prezydenta, który miał parę dobrych cech, parę niedobrych, a ogólnie rzecz biorąc był zupełnie przeciętnym urzędnikiem na tym stanowisku. Na urząd dostał się dzięki temu głównie, że system państwowy bardzo ułatwia dojście do władzy tym, co już tą władzę mają, a czyni praktycznie niemożliwym dojście do władzy kogoś z zewnątrz, choćby nawet faktycznie reprezentował większość. 
 
Media trąbią bez przerwy, że to prezydent plus paru polityków było tą elitą - a nie ci pozostali, o których mówi Kreator. 
 
A najlepszym potwierdzeniem tego jest fakt, że to Kaczyńskiego chcą pochować na Wawelu (co za kilkadziesiąt lat będzie wyglądało w podręcznikach historii jak żart). Jego, a nie tą resztę, o której Kreator mówi. Kaczorowski zasługuje na pochówek na Wawelu 70 razy bardziej - a nawet w jego przypadku byłoby to kontrowersyjne. 
 
Więc to co się dzieje potwierdza to, że mieliśmy rację w ocenie tego całego wariactwa. To tylko ciąg dalszy tego, co krytykowaliśmy właśnie w reportażu, więc nie rozumiem dlaczego mówicie, że teraz to przesada, a wtedy nie. Gdyby ognia nie zapalono, to by dym teraz w oczy nie gryzł. Jak się sieje hipokryzję to się zbiera nonsensy. 
 
A to, że nie zawsze podchodzimy do sprawy sub specie aeternitatis to kwestia gustu, smaku, preferencji - ale nie prawdy.

Wojtek z Kutna 2010-04-14

@Dorota @Martin 
 
katedra na Wawelu jak pisał już expartyzant jest własnością Kościoła i każdorazowo Metropolita Krakowski decyduje kogo tam pochować a kogo nie. Skoro kard. Dziwisz chce pochować prezydenta na Wawelu, to dlaczego nagle wyskakuje grupa ludzi której się to nie podoba?  
@Dorota - nekropolia to nie jarmark - nie myl pojęć. Zresztą KAŻDA katedra jest nekropolią bo w KAŻDEJ katedrze chowano ludzi znacznych i ważnych. 
@Martin - wierz mi jest cała sterta rzeczy, która w podręcznikach do historii Polski będzie wyglądała o wiele bardziej kuriozalnie, więc bądź spokojny ;) 
Pozdrawiam

marcins 2010-04-14

W sprawie pochówku Prezydenta RP i jego małżonki na Wawelu głos prof.Jacka Bartyzela i Adama Danka, działacza Organizacji Monarchistów Polskich: 
www.legitymizm.org

Michał Łabuś 2010-04-14

"Przyznac ze istnieje realna mozliwosc ze Putin odstrzeli Kaczora nie potraficie, bo to by was zmosilo do wybrania jednej ze stron, Polski lub Rosji." 
 
Putin nie przyczynił do tej katastrofy, bo śmierć nielubiane przez Rosję polityka, w rosyjskim samolocie, na rosyjskiej ziemi, w miejscu w którym wymordowano kiedyś tysiące Polaków była mu nie na rękę. Powiem więcej. Odniosłem wrażenie, że w pierwszych godzinach wyglądał na przerażonego - bał się reakcji świata na to co się stało. Że jeśli będą jakiekolwiek wątpliwości, że mógł maczać w tym palce świat gotów byłby uznać, że może i można prowadzić z Rosją jakieś interesy, ale latać tam nie warto. Mogłoby to mieć fatalne dla nich skutki. Stąd właśnie wzięły modły wspólnie z Miedwiediewem, emisja "Katynia" w państwowej telewizji oraz bezprecedensowa w historii współpraca Rosji w celu wyjaśnienia katastrofy. Rosja jest teraz w defensywie i jeśli Tusk będzie miał trochę rozumu to powinien to wykorzystać aby ugrać coś dla Polski.

dorota 2010-04-14

Zgadzam się z Michałem. I znowu - gdyby to była sprawka putina to dzisiaj mielibyśmy już rosyjskie czołgi w domach. A skoro atak ze strony Rosjan nie nastąpił, to na cholerę zabijaćp rezydenta i wojskowych, czekając aż wszystko wróci do normy? 
 
Ludziom wydaje się taki scenariuszm ożliwy i logiczny a w ogóle się nie zastanawiają JAK I PO CO miałby to Putin robić. Kaczyński to nie Piłsudski żeby jego śmierć miała osłabić polskę na długie lata. 
 
@Wojtek: To prawda. Nie chcesz jednak zauważyć że decyzja o pochowaniu Kaczyńskiego na Wawelu to decyzja podjęta pod wpływem chwili, na szybko, decyzja z której już się nie ma jak wycofać i powiedzieć "sorry, przegięliśmy pałkę" i tak, teraz nekropolia stanie się jarmarkiem. 
 
Dziennikarze szacują liczbę osób które prybędą na pogrzeb na MILION ludzi (nie wiem jak się tam zmieszczą...) + cała masa oficjeli z Obamą na czele. Chyba ze to właśnie wtedy Putin ma uderzyć i zabić przywódców wielu państw w jednym miejscu ;P

Wojtek z Kutna 2010-04-14

@marcins Nie do końca się zgadzam z publikacjami, których linki podesłałeś, ale muszę przyznać że jest w tym sporo racji. Dzięki.

Wojtek z Kutna 2010-04-14

@ Dorota - Może i decyzja pod wpływem chwili, ale decyzja legalnej władzy zarządzającej tym miejscem. Jak napisałem wyżej katedra należy do Kościoła i skoro władze tegoż kościoła chcą pochować tam prezydenta, to dlaczego ktoś im tego ma zabraniać. Owszem można dyskutować czy ranga Prezydenta RP jest na równi z rangą Króla, ale wychodzić na ulice i protestować - to dla mnie nie poważne. 
 
Śledząc publikacje w prasie nie mogę oprzeć się wrażeniu że Rosja coś ukrywa... sprawa zamachu też jakoś mi się jawi mało realnie - niemniej też ciężko mi uwierzyć w ignorancje pilotów (najlepszych z najlepszych) czy usterkę maszyny (niedawno po gruntownym remoncie). Może doszło do zaniedbań ze strony Rosji i teraz chce ona to zatuszować?? 
 
www.youtube.com 
ciekawe moim zdaniem

dorota 2010-04-14

Bo to wszystko prawda. Kościół taką decyzją niszczy to miejsce szczególne dziedzictwu narodowemu polski. Byłam tam, w tej katedrze, oglądałam mogiły królów, czułam że w tym miejscu spoczywają ludzie wielcy - królowie, wieszczowie i przywódcy narodu. Im więcej takich cyrków będzie się tam odbywać, tym mniejszą rangę dla polski i polaków będzie miało to miejsce.

Michał Łabuś 2010-04-14

Powiedz mi czy chciałbyś w czasie wojny walczyć pod rozkazami tych panów generałów??  
Tak, bo pomimo wad na pewno byli to bardziej patriotyczni dowódzcy od tych z PRL-u 
 
"Jak dla mnie dowódca sił zbrojnych musi się wykazywać niezwykłą przenikliwością. Powienien być osobą wybitną wręcz potrafić przewidywać przyszłość i umiejętnie szacować następstwa podejmowanych decyzji." 
 
Skąd wiesz, że tacy nie byli?  
 
"Gdybym został powołany (oczywiście przymusowo) do służby pod takimi genrałami to bym najzwyczajniej zdezerterował i to jak najprędzej " 
 
A pod jakimi byś nie zdezerterował? Przypuszczam że pod żadnymi a teraz wymyślasz preteksty... 
Nie używaj demagogii anarchisty Hugo, który mówi, że to od generałów zależał przymusowy pobór. Wojsko jest apolityczne i to nie do niego należy uchwalanie w Polsce prawa. Ja rozumiem, że anarachiście nie jest szkoda generałów, ale nie rozumiem dlaczego zwolennik państwa minimum (nocnego stróża) też mówi, że nic się nie stało. 
 
"I niech mi nikt nie tłumaczy, że taka była wola i rozkaz pana prezydenta.  
Skoro wykonali tak głupie polecenie bo bali się o swoje posady to wychodzi na to, że są bandą karierowiczów i strach pomysleć co by wyprawiali w obliczu konfliktu zbrojnego." 
Może i pilot popełnił błąd, ale nazywanie go z tego powodu karierowiczem? Kto nie popełnia błędów? Nawet najwybitniejszym specjalistom to się zdarza, ale żeby z tego powodu nazywać ich karierowiczami? 
Tyś pewnie ubogi mnich żyjący w celibacie w izolacji od świata...

Wojtek z Kutna 2010-04-14

@Dorota 
 
Spokojnie... poczytaj sobie jakie były jazdy kiedy miano tam pochować Piłsudskiego. Ówczesny kard. Puzyna za skarby świata nie chciał go wpuścić na wawel między królów. Zmusili go to tego Piłsudczycy i ówczesny rząd. Dlatego też wtedy została wybudowana tzw. krypta pod wieżą Srebrnych Dzwonów, gdzie marszałka złożono, gdyż Kardynał nie chciał by leżał razem z Królami. Jak widać historia zupełnie inaczej obeszła się z tym faktem :)

dorota 2010-04-14

Ta... Pilot wiedział że nie uda mu się wylądować, ale DLA KARIERY poświęcił swoje życie rozwalajac się w lesie :E 
 
ps. zwierzchnikiem sił zbrojnych jest prezydent, ci generałowie byli dowódcami poszczególnych rodzajów formacji. co nie zmienia faktu, że ci generalowie to BYLI NAJWYBITNIEJSI wojskowi w Polsce. Generałęm nie zostaje się z byle powodu i bez zasług...

Wojtek z Kutna 2010-04-14

Z innej beczki (sorki za off top)  
Homosie już zwróciły się do Komorowskiego z petycją o legalizację związków. 
 
Mamy okazję zaprotestować (kto chce oczywiście ;) 
 
www.petycje.pl

barellini 2010-04-14

"Tak, bo pomimo wad na pewno byli to bardziej patriotyczni dowódzcy od tych z PRL-u"  
 
Myślę, że dowódcy powstań w XIX wieku i powstania warszawskiego też byli bardziej patriotyczni od tych z PRL-u co nie zmienia faktu, że powstania te były raczej głupotą. 
 
"Jak dla mnie dowódca sił zbrojnych musi się wykazywać niezwykłą przenikliwością. Powienien być osobą wybitną wręcz potrafić przewidywać przyszłość i umiejętnie szacować następstwa podejmowanych decyzji."  
 
Skąd wiesz, że tacy nie byli?  
 
To, że wsiedli do tego samolotu razem właśnie świadczy o tym, że nie byli zbyt roztropni. 
 
"Nie używaj demagogii anarchisty Hugo, który mówi, że to od generałów zależał przymusowy pobór. Wojsko jest apolityczne i to nie do niego należy uchwalanie w Polsce prawa. Ja rozumiem, że anarachiście nie jest szkoda generałów, ale nie rozumiem dlaczego zwolennik państwa minimum (nocnego stróża) też mówi, że nic się nie stało."  
 
 
Ludzie honoru z wojska lubią za to zrobić dobry interes na mieszkaniach i działakch Agencji Mienia Wojskowego kilka aferek tego typu było. Jakie interesy odchodzą na zagranicznych misjach wojskowych to nie wiemy. 
 
 
Może i pilot popełnił błąd, ale nazywanie go z tego powodu karierowiczem? Kto nie popełnia błędów? Nawet najwybitniejszym specjalistom to się zdarza, ale żeby z tego powodu nazywać ich karierowiczami?  
Tyś pewnie ubogi mnich żyjący w celibacie w izolacji od świata... 
 
Nie chodziło mi tu o pilota tylko własnie o tych generałów. 
 
W celibacie nie żyje:). Wieczorem w sobote podczas wielkiej narodowej traumy poszedłem sobie na piwo ze znajomymi. 
 
pozdr!

Michał Łabuś 2010-04-14

"Myślę, że dowódcy powstań w XIX wieku i powstania warszawskiego też byli bardziej patriotyczni od tych z PRL-u co nie zmienia faktu, że powstania te były raczej głupotą." 
 
Co do powstań pełna zgoda. Ale co to ma wspólnego z obecnymi generałami? Co głupiego Twoim zdaniem zrobili obecni dowódcy? 
 
"To, że wsiedli do tego samolotu razem właśnie świadczy o tym, że nie byli zbyt roztropni." 
A do którego mieli wsiąść skoro mieliśmy jeden sprawny samolot? A po za tym nie wsiedli przecież razem ze swoimi zastępcami, więc z punktu widzenia ilości samolotów nie mogli zrobić nic więcej oprócz tego żeby nie lecieć w ogóle. Wojsko zachowało ciągłość. 
 
"W celibacie nie żyje:). Wieczorem w sobote podczas wielkiej narodowej traumy poszedłem sobie na piwo ze znajomymi." 
Znaczy się, idąc Twoim tokiem rozumowania można uznać, że jesteś karierowiczem, którego interesuje tylko chlanie piwa ze znajomymi.:)

BlackoutPolska 2010-04-14

Dziś o godz. 20 w Warszawie na pl. Defilad dojdzie do protestu przeciw decyzji pochowania pary prezydenckiej na Wawelu. Podobne manifestacje mają odbyć się dziś także we Wrocławiu i Łodzi oraz ponownie w Krakowie.

donstachoo 2010-04-14

Ja mam pytanie do Hugo, bo dopiero teraz mnie oświeciło. Nie wiem czy ktoś już to zauważył, a więc : początek reportażu i Hugo mówi tak : idziemy pod pałac prezydencki sprawdzić jakie są reakcje na to, że rozpieprzyło NAM połowę władz w tym kraju" I teraz Hugo, co miałeś na myśli mówiąc NAM, bo ja czegoś tu nie rozumiem. I w tym reportażu i potem podczas audycji na żywo cały czas podkreślasz, że to nie Twój prezydent, Ty nie czujesz się Polakiem bliżej Ci do Amerykanina itd..itp. ??? Dla mnie jest najoczywistszą oczywistością że gdy ktoś mówi "rozpieprzyło nam " no to znaczy że jemu też rozwaliło tego prezydenta... a potem cały czas mówi coś całkowicie odwrotnego. Tego właśnie nie rozumiem, co miał Hugo na myśli mówiąc NAM (nam Amerykanom?) Gdzie tu sens i logika

barellini 2010-04-14

Co do powstań pełna zgoda. Ale co to ma wspólnego z obecnymi generałami? Co głupiego Twoim zdaniem zrobili obecni dowódcy?  
 
ehmm nie chce mi się dziesiąty raz powtarzać, że właśnie wsiedli razem do jednego samolotu to była właśnie ta głupia rzecz 
 
skoro zgoda co do powstań to chciałem ci powiedzieć, ze kompetencji generałów nie mierzy się poziomem patriotyzmu 
jak masz kase to możesz sobie kupić najemników którzy bardzo dobrze będą walczyć a patriotyzmu i sympatii do ciebie moga nie czuć wcale 
 
 
A do którego mieli wsiąść skoro mieliśmy jeden sprawny samolot? A po za tym nie wsiedli przecież razem ze swoimi zastępcami, więc z punktu widzenia ilości samolotów nie mogli zrobić nic więcej oprócz tego żeby nie lecieć w ogóle. Wojsko zachowało ciągłość. 
 
 
chcesz mi powiedzieć, że nie mamy jż wcale wojskoych samolotów i ten tupolew był jedynym sprawnym samolotem w kraju?? 
 
Znaczy się, idąc Twoim tokiem rozumowania można uznać, że jesteś karierowiczem, którego interesuje tylko chlanie piwa ze znajomymi.:) 
 
 
tego już nie mogłem ogarnąc sory :)

Radek_Z_Krakowa 2010-04-14

Dla mnie nie ważne gdzie go pochowają, WAWEL jest zarządzany przez Dziwisza i reszta ma gówno do gadania, mnie nadal irytuje że ludzie niewiedzą/zapomnieli że ex-prezydent podpisał traktat co zmieniło Polske w jedną z prowincji ZSRE.

Michał 2010-04-14

"chcesz mi powiedzieć, że nie mamy jż wcale wojskoych samolotów i ten tupolew był jedynym sprawnym samolotem w kraju??" 
 
Jeśli chodzi o samoloty rządowe tak, to był jedyny. Jedyny samolot wojskowy, który by się do tego jako tako nadawał to CASA, ale to jest transportowy i nie nadaje się do transortowania dygnitarzy na uroczystości rocznicowe. To jest tak jakbyś kazał jechać prezesowi firmy na jakieś uroczyste spotkanie ciężarówką... 
 
"tego już nie mogłem ogarnąc sory" 
Domysłałem się, że nie będziesz w stanie, jednak postanowiłem spróbować.:)

lxlxlx 2010-04-14

CYTAT - Internauci się nie poddają: wczoraj skrzyknęli się na Facebooku, by zademonstrować w Krakowie przeciwko pochowaniu na Wawelu pary prezydenckiej. Dziś grupa liczy ponad 28 tysięcy osób i planuje kolejne manifestacje - w Warszawie, Poznaniu i we Wrocławiu. O wycofanie się z decyzji o pochówku na Wawelu prosi także Andrzej Wajda. 
 
 
 
Żałuje, że nie mieszkam w jednym z tych miast. MARTIN i HUGO - POJDŹCIE.. ZRÓBCIE RELACJE!!! 
 
Jeden z Warszawy, a drugi z Krakowa(albo razem w zależności gdzie jesteście)

Grzegorz Marchewka 2010-04-14

Jaka szkoda, że nie mogłem słuchać na żywo... Już ja bym wam dał, robaczki! Rozpiszę moje przemyślenia punktowo - tak będzie prościej się do nich odnosić. Nie zadzwonię, choć bym chciał, bo wracam po północy domu i nie łapię się na żądną audycję na żywo nigdy :(  
0. Audycja z soboty - odniosłem jedno wrażenie - co by się nie działo, wy zawsze musicie być inni. Zawsze. Możecie rujnować świętości, uczucia, fundamenty, ale musiscie być inni. Rozsądku. Nie zawsze. 
1. Hipokryzja. 
W sobotę rano, przed 9.30 dostaję telefon od mojej zapłakanej rodzicielki "Kaczyński nie żyje". Siedziałem do późna w nocy i do mnie nie dotarło. Moja mama przeważnie histeryzuje, więc odpalam kompa, wchodzę na stronę reutersa, bbc i innych. Gdy na amerykańskiej wikipedii wstawiono datę zakończenia sprawowania urzędu prezydenta, wiedziałem, że zadnego dementi już nie będzie. Ubrałem się i poszedłem do kościoła. Tyle ofiar - jestem wierzący, więc to był impuls. Żadnych łez, żadnego smutku. Lekki szok. Pomodliłem się kilkanaście minut. Gdy wychodziłem z kościoła, ludzie rozmawiali o tym cicho, na schodach. Docierały nowe osoby, niektóre dowiadywały się pierwszy raz. Jakaś babcia zapłakała "Co teraz z nami będzie, kto nas obroni?" - przegięcie, pomyślałem. Są inni wybitni, co nie dadzą się komuszkom panoszyć za bardzo. Poczułem się bardzo nieswojo, gdy to zdanie wypowiadziane przez babcię usłyszałem jeszcze tego dnia wielokrotnie. Na schodach przed kościołem matka pocałowała w czoło córkę, rzytuliła ją mocno i powiedziała "Bardzo cię kocham, dziecko". Moja mama tak robiła, gdy miałem wziąć udział w długiej podróży, niebezpiecznym evencie, zawsze, gdy się o mnie bardzo bała. Dziwne, pomysłałem, bez szczegółnych emocji. Już wychodziłem z placu kościelnego, zapytał mnie jakiś dziadek, co się dzieje. Zacząłem relacjonować, na tykle, na ile zdążyłem się dowiedzieć rano, kilka osób się zatrzymało i zaczęło słuchać. Wtedy załamał mi się głos, łzy napłynęły do oczu, szyko skończyłem i zacząłem wracać do domu. Nie wiedziałem co się ze mną dzieje. Nie płakałem nawet po śmierci dziadka. Zacisnąłem zęby i wróciłem do domu. Od razu obdzwoniłem znajomych, czy idą ze mną pod Pałac zapalić znicz. Umówiliśmy się na 15. Wyszedłem z domu, kupiłem znicze, flagę, wiązankę kwiatów. Nie słuchałem radia, telewizji, nie nakręcałem się niczym. Po prostu uznałem, że tak należy zrobić. Czułem, że tak właśnie powiniem się zachować. Ja, jako Polak. Czy jest w tym hipokryzja?  
Hipokryzją jest, gdy Monika Olejnik roni krokodyle łzy. Gdy Lis pociąga nosem. Gdy Wałęsa "wybacza i prosi o wybaczenie". TO jest żałosne. I to jest oczywsite - nie ma co powtarzać w kółko, jacy z nich hipokryci. Kto nie jest upośledzony, sam do dostrzeże. 
Co do ludzi - hipokryzja "masowa" nastąpiła, ale w sobotę wieczorem, pod wływem rewelacji w mediach (szczęśliwie ja nie mam telewizora), radiu, wpływu znajomych, presji na "słuszność takiego zachowania". Typowe podejście "niewierzący, ale praktykujący". Ale do tych ludzi nikt nie dotrze.  
Hipokryzja mediów i ludzi, którzy nie potrafią samodzielnie myśleć - tak. Hipokryzja ogółem, wrzucanie wszystkich do jednego wora - zdecydowanie nie. Bardzo krzywdzące podejście. (Wiem, wiem, macie w dupie, czy mi się zrobi przykro) 
Kolejny aspekt. A może nie hipokryzja jednak? Może ludziom opadły klapki z oczu, zrozumieli, że czepianie się wzrostu, wymowy, tego, że ma brata, było takim debilinym czepianiem się na siłę, żeby mu dokopać (w drugą strone - jest rudy, nie mowi "r"), może ludzie zrozumieli, że bylo to bez sensu, ze bylo krzywdzace, ze moze jadnak Kaczor cos dla nas zrobił dobrago, a jesli nie, byl prawdziwym patriota, jakim ja byc nie potrafie. Nazwijcie to jak chcecie - zmadrzeli, sumienie ich dziabnelo, klapki opadly z oczu, chciali oddac chociaz to minimum sprawiedliwosci za niesluszne traktowanie do tej pory. Przyjmujecie w ogole taka mozliwosc? 
2. "Ulga" - Martin, tego zwrotu wiele osób ci nie wybaczy. Nie wystarczy się przyznać, że użyłeś go niesłusznie - myślę, że powinieneś przeprosić. Ja bym tak zrobił - mając to minimum empatii do słuchaczy. Nie za całą audycję, ale za ten jeden zwrot. Ale jeśli nie czujesz potrzeby - nie powinieneś tego robić. Początek audycji był przegięty emocjonalnie - to widać aż za bardzo - kompletnie nieprofesjonalnie. Dobrze że końcówka była na poziomie. 
Nie wiem skąd ta chora konsekwencja - jeśli przeszło wam przez myśl, że walneliście jakąś głupotę, że było to nie na miejscu - okażcie dojrzałość, a nie idziecie w zaparte. Chyba że jesteście 100%-owo przekonani, że macie monopol na doskonałość, nieomylność itd. 
3. Monopol na prawdę - słuchając ostatnich trzech audycji, czułem się, jakbym czytał GóWno czy Nasz Dziennik - jedna słuszna linia, dopuszczamy niby polemikę, ale za nic, nie zacznę się zastanawiać, czy może oni nie mają trochę racji. Sziedzicie we dwóch (Martin i Hugo) i w razie gdyby któryś jednak miał wątpliwości, czy na pewno jest tak jak myśłimy, drugi go utwierdzi, no stary, jasne, że to my mamy rację, a nie te barany. Może kiedys dorosną do naszego poziomu. Mamy rację, rozkminiliśmy to wszystko dawno, mamy określone poglądy i daj spokój, NIE MA POTRZEBY ich weryfikować. A zdolności retoryczne mamy, to zjedziemy we dwóch argumentami każdą polemikę i nasze będzie na wierzchu. POKORY, KUŹWA! Twodzycie nową, alternatywną grupę, społeczność. Ludzie wam ufają. Słuchajcie ich czasami, może mają coś mądrego do powiedzenia. [Mówili do was "ch**e"? Może z przekorą, czy ironią, bo przecież jest Wszystkowiedzący Ch*j - mówi się >>Ch*j wie

Grzegorz Marchewka 2010-04-14

c.d. 
[Mówili do was "ch**e"? Może z przekorą, czy ironią, bo przecież jest Wszystkowiedzący Ch*j - mówi się >>Ch*j wie

Grzegorz Marchewka 2010-04-14

coś się sypie... :/ sorry za spam 
cd. - w trakcie audycji staracie się właśnie zachowywać, jak byście wszystko wiedzieli, tylko te twardogłowe buce nic nie rozumieją] 
Martin (chyba) powiedział podczas audycji, że beziemy po katastrofie będziemy mieli wypowiedzi milonów specjalistów od awiacji, że ludzie zamiast posłuchać ekspertów, sami chcą pokazać, że są najmądrzejsi. "Widzisz Marka Belkę w cudzym oku, a u siebie Drzyzgi nie widzisz", czyli przyganiał kocioł garnkowi. 
4. Sprowadzanie polemiki do absurdu - nie wiem czy to próba czerpania z JKM, ale wam nie wychodzi. Sprowadzanie dyskusji na poziomie do skrajności (Hitler, Stalin, skin kopiący babcię) prowadzi do natychmiastowego zakończenia dyskusji - ze względu na brak sensu porównań. "Nie kłóć się z głupkiem. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem". Więc jak przywołujecie skrajności - nie ma o czym rozmawiać. 
5. Wojsko - no dobra, też się musiałem migać, ale to nie wina generałów - wina durnego prawa... Ale to już chyba ktoś powiedział. Gdyby nie to wojsko, dziś mówilibyśmy po rosyjsku... (?) Gdyby nie było Państwa Polskiego, byłoby inne. Lepsze? (Białoruś?) O państwie jako takim - w dalszej części. 
6. Martin - mówiłeś w audycji że mąż stanu "robi to, co uważa za słuszne, to w co wierzy, nie zwracając uwagi na sondaże, media, czy nawet wyborców" - czy to nie jest właśnie opis Kaczynskiego - olewał, jaką opinię będzie miał w Europie, czy co napisaze GazWyb. Walił sondaże. Walił nawet twardy elektorat (Traktat LEZboński, tragedia na Wołyniu). Robił to, co uważał za słuszne. Impuls - zebranie przywódców i wsparcie w Gruzji. Wbrew UE, Rosji. Impuls, natychmiastowa decyzja - bo tak trzeba w tym wypadku postąpić, bo tak każe honor. Ze strachem zapytam - mówiłeś, że szanujesz Kaczyńskiego. A czy uważasz go za Męża Stanu? Czy mąż stany należy do Elity? 
7. Elita - zależy jak rozumiemy. Czy ta elita, to grupa uprzywilejowana, która nas dręczy - banki, podatki, przepisy - ogólnie garnitury, które chcą kontowlować każdy nasz krok, a prawo ich nie dotyczy? Czy to ci urzednicy, ktorzy w naszej rzeczywistosci maja mniemanie o sobie ze moga wszystko? Bo dla mnie - taka elita, która dąży do ciemiężenia (WŁASNEGO!!!) społeczeństwa, nie zasługuje na szacunek. Nawet na szacunek na łożu śmierci. Dla mnie takim ciemiężycielem był Jaruzelski, Kiszczak (pod sąd!), "nieznani sprawcy", służby, czy to "nasze" SB, czy kontrolowane przez Ruskich WSI. Czy pachołkowaci sędziowie, prokuratorzy, wykładowcy. Wszyscy WON! Wszyscy WON! Brak zaufania dla zdrajców - oni nie mają kwalifikacji, by funkcjonować w budowanym na nowo państwie. Takich ciemiężycieli trzeba obalić, zamknąć w więzieniu i wybrać sobie mądrego władcę. Albo zamknąć ryja i odwalać pańszczyznę z uśmiechem na mordzie. 
ELITA - dla mnie - to patrioci, ludzie którzy nie wyrzekli się Ojczyzny, tradycji, zasad, honoru, religii, nawet jeśli groziła za to śmierć. Niezależnie czy ma się podwójny tytuł profesora, czy wykształcenie zawodowe. Nie ważne, czy walczyło się w pierwszym szeregu, czy krzewiło się kulturę polską na emigracji. Czy ukrywało się nielegalnie Żydów, czy prowadziło tajne nauzanie w szkołach. Każdy mógł wybrać swoją ścieżkę, którą pomagał Polsce. I dla mnie definicja elity, to ludzie, którzy ponad własną, osobistą, materialną korzyść, stawiają wartości "wyższe".  
I takich osób było na pokładzie katastrofalnego Tupolewa sporo. (Nie wszyscy, to jasne. Kogo ja nie mogę odżałować: Kaczyński, Kaczorowski, Kurtyka, Kochanowski, Wypych, Płażyński, Gągor, Wassermann, Walentynowicz, ks. Rumianek. Zasług innych osób może zwyczajnie nie znałem. Inni na pewno nie zasłużyli na wywyższenie) 
Przypominam - Kaczyśnki pozwolił Kurtyce działać. Kaczyński wyciągnął inne legendy Solidarnosći (poza Bolkiem) z niebytu historii. Zasługuje, moim zdaniem, na równi z Kaczorowskim. 
8. Politycy to mafia - rozwala mnie zbieranie wszystkich do jednego wora. Przykładowo od WiPu dostajecie wsparcie - a tam też są politycy - to też mafia? Ale juz dobra, bo "wasza" mafia? Zgodze się. Są chciwcy, co idą się tylko nachapać. Są zdrajcy, którzy nas sprzedawali czerwonym, teraz nas zdradzają niebieskim (tak uważam - chce ktoś bluzgać, niech ochłonie i czyta dalej). Bardzo, bardzo krzywdzące jest podejście dla ludzi, którzy są tam z powołania i chcą zmienic ten kraj na lepsze. Jeden z radych warszawskich całą swoją pensję przekazuje na Caritas, a pracę traktuje jak SŁUŻBĘ. Tak, są tacy ludzie. Dla takich ludzi krótko udzielałem sie w polityce, odszedłem jednak, bo byle lizus, cwaniak, szuja - przekabaci, nakłamie, skłóci, byleby tylko dopchać się do koryta. W jednaj partii takich więcej, w innych mniej, ale są oni wszędzie. (Tak, tak, nawet w UPR!) Pakowanie wszystkich do jednego wora jest głęboką niesprawiedliwością. (Wiem, nikt nie obiecywał, że będzie sprawiedliwie) 
9. Dobrze, że kojtnęli przyjdą młodzi. Tak mówiliście. Że inne podejcie, inna mentalność. GÓWNO PRAWDA! Komuna wraz z Millerem i Kwasem nie wymrze. Bo !!! UWAGA !!! oni się rozmanażają! Niesamowite! Reprodukują się! Komuszki, SBcy, WSIoki - oni żenią się, mają dzieci. I co, wychowają ich na ludzi z nowym podejciem, z inną mentalnością? NIE! Dziecieaki będą myśleć podobnie jak ich rodzice - że kasa jest najważniejsza, że wszystko jest na sprzedaż, a "Bóg, Honor, Ojczyzna" było na sztandarach dawno temu i ci co mieli sztandary, dzis grzebią po śmietnikach, bo z emerytury im na jedzienie nie wystarcza, a patrz synek, jak my się zaje****cie ustawiliśmy. 
10. Okrona Polska, okropne prawo, okropne społeczeństwo. Niesty prawda - to jest brzemię komunizmu. Brak rozliczenia z poprzednia władzą - dla mnei '89 to zazchwoanie mentalne komunizmu, przy zmianie geopolitycznej i gospodarczej. Mamy ludzi nauczonych cwaniakować, kraść, oszukiwać, wydymać innych dla wałsnej satysfakcji. I tacy ludzie, ze zniszczonymi wartociami, wybierają ludzi, z którymi się utożsamiają. Nie mam pojęcia jak to zmienić. Posługa i śmierć JP2 nie zmieniły sumień Polaków - wątpię by cokolwiek zmieniło. Sporo z nas, bezie takimi s-synami. Czy to dla sąsiada w Polsce, czy dla innego Polaka w UK. Zauważcie - nawet na emigracji Polak Polakowi prędzej podstawi nogę, niż pomoże. (Mówię tu o Anglii i o Niemczech, bo tylko takie mam doświadczenie). Zupełnie inaczej, niż np. Żydzi czy Arabowie. Ci się zawsze wspomagają... (osobiste subiektywne doświadczenia - tak było i nie bluzgać żem rasista)  
11. "Won z kraju." Ja was nie wyganiam. Ja zapraszam wszystkich, bo uważam że Polska mimo wad, jest wspaniałym krajem. Tu się urodziłem i tu umrę. (Jutro wyjeżdżam, żeby nie kusić losu :P) Ale jak tak was słucham, uważam że sami powinniście już dawno rzucic to wszystko w cholerę. I wyjechać jak Cejrowski - do Ameryki Południowej. Gdzie jeszzcze regulacje UE czy ONZ nie dotarły, albo nie mają wpływu aż tak istotnego na życie obywateli. Zamiast pier**lić smuty, zróbie rewolucje, jeżeli chcecie lepszej Polski, a jeżeli walą konstytucje (ogólnie) - bierzcie namiary od Cejrowskiego, gdzie da się jeszcze na tym świecie żyć i Buenos Dias! Czekam na pocztówkę. Z tym że jedna rzecz. Cejrowski wyjechał. Ale powiedział, że jeśli Matka (w sensie Ojczyzna) będzie w potrzebie, on wraca do Polski, bierze broń do ręki i staje na czele partyzantki. Co myślicie o takim podejściu? 
12. "Państwo jest zbędne" - szczęka mi opada... Dobra. Załóżmy że nie ma Polski. To znaczy że żyjemy na "niezależnym" terenie w pełni wolności?! Nie - jesteśmy pod zaborami i mamy prawo narzucone nam przez zaborcę, a nie przez demokratycznie(? - w demokracji medialnie sterowanej nie bardzo demokratycznie...) wybranych przywódców. 
13. Władcy. Mieliśmy i Chrobrego i Kazika Wielkiego, i Bolesława Śmiałego, III Sobieskiego... Więc mieliśmy dobrych władców, mieliśmy też marnych w historii. I zdrajców. Gdybym chciał być złośliwy jak wy, zapytałbym "He-ej, to pewnie Hitler i Stalin nami lepiej rządzili" - bez sensu taka skrajna argumentacja, nie? 
14. Politycy są dla nas, a nie my dla nich. TAK! Dlatego tyle osób chciało oddać hołd osobom, które straciły życie pełniąc służbę. Was może nie, ale mnie Kaczyński reprezentował w Katyniu. Mnie jako obywatela - bo sam pojechać do Katynia nie mogłem, by uczcić pomordowanych. I Te osoby które leciały w większosći były odpowiednie do reprezentowanie mnie (nas) w tamtym miejscu. Trafiły się Kwiatki z PO czy SLD, ale musieli tam być. "Musieli", żeby PiS nei miał argumentu w kampanii, że nikt z PO nie był na grobach - patrzcie jacy patrioci. Ale mnie nie reprezentował Szmajdziński czy Dereszowa, ale Właśnie Kaczyński, Kurtyka, Przedstawiciele Rodzin Katyńskich. To ja ich wyznaczyłem, żeby mnie tam reprezentowali. To oni dla mnie tam lecieli. Bo ja głosując tak a nie inaczej, życzyłem tego sobie. Oni są dla mnie. 
15. Ostatni punkt, bo nie mogę rozczytać notatek z audycji i muszę zaraz wracać na uczelnię. Co za chora utopia się wam marzy? Bez państw? Venus Project? New World Order? Wszyscy jesteśmy Jednością / Wibracją / Energią? Ja rozumiem, że nie chcecie grać według nieuczciwych zasad wprowadzanych przez władzę (w dodatku gdy przeciwnik ciagle oszukuje), ale co da rozpieprzenie tego wszystkiego? Teraz oddajesz jakąś część podatku, jak bedzie anarchia oddasz wszystko co masz, albo oddasz życie, broniąc tego. Zamiast potepiac wszystko w czambuł, pomóżcie tworzyć Kraj, Państwo, Społeczność, w której Wam i im będzie dobrze. Bo dzięki anarchii nikomu nie będzie dobrze. Były już próby wprowadzania utopii w życie. W historii świata nie jeden raz. Nie ma to szans na powodzenie. Zamiast niszczyć, budujcie, sprawcie, by Świat był lepszym miejscem. I dla was i dla mnie. Uleczmy Polskę. 
 
Pozdrawiam i sorki że taki esej wyszedł. 
 
Grzegorz Marchewka

barellini 2010-04-14

Grzegorz Marchewka napisaleś tyle, że nie chce mi się odpisywać na wszystko. 
 
Powiedz mi tylko jakim cudem ktoś taki jak Wypych może być elitą?? 
 
To chyba ten sam co szefował zusowi?? 
Czy jako szef zusu widząc cierpienia emerytów, którzy dostają 900 złotych renty po 40 latach ciężkiej pracy jego elitarne sumienie nie nadało sygnału do jego elitarnego umysłu, że ten system jest zły i trzeba by może podnieść larum i nawoływać do likwidacji tego burdelu?? 
Chyba jednak pensja, którą otrzymywał usciszyła jego elitarny wewnętrzny głos. 
 
 
Kaczyński miłosiernie nam panujący kolejny przedstawiciel elity. 
Dlaczego w takim razie podpisał lizbońskie gówno?? 
Że niby długo się opierał?? 
No tak stał za plecami Klausa jak nie powiem co bo sam odwagi na nic nie miał. 
 
Kreator w którejś wypowiedzi pisał o tym, ze był niby zakładnikiem demokracji i musiał lizbońskie gówno wcześniej czy poźniej podpisać. 
Ale z pewnością Kreator czytał też o 10 letnich powstańcach z roku 1944, którzy jako zakładnicy ss byli torturowani aby wyjawić jakie meldunki przenoszą. Tym dzieciom wkładano ręce do płonącego ogniska i co ciekawe często nie zdradzały tajemnic!!! Od nich zależało życie kilkuset może kilku tysięcy.  
Kaczyński nie będac zakładnikiem ss tylko jakiejś demokracji skazuje na lizbonskie szambo 38 milionowy naród który to podobno kocha. 
Jeżeli nie chciał podpisywać mógl przynajmniej sprawę jak najdłużej opóźniać np. ogłosić, że zorganizuje referendum, ale aby nie narażać nas na dodatkowe koszty odbędzie się ono przy okazji wyborów prezydenckich. 
To dało by rok opóźnienia jeżeli oczywiście zwolennicy by wygrali. 
Nie mowie już, że uruchomiono by wielką dyskusje na temat lizbońskiego gówna i wielu ludzi może by się zainteresowało tematem w cóż to ich wspaniała władza pakuje.  
 
A jeżeli w stronę Kaczynskiego nadal by naciskali o podpis mógł przecież zrezygnować z funkcji prezydenta to dopiero by wywołało poruszenie w narodzie!! 
Facet rezygnuje ze stołka bo nie chce podpisać traktatu. Skoro posuwa się aż do takich kroków to znaczy, że lizbońskie gówno zawiera niezłe przekręty zainteresujmy się czytajmy, wertujmy!! Patrzmy władzy na ręce. 
Czyż nie taka mogła być reakcja. 
 
Niestety szanowny pan prezydent zasłonił się Panem Klausem. 
W 3 klasie podstawówki tak było. Jak Tomek nie jedzie na wycieczke to ja też ie chce jechać proszę pani!  
Kurwa śmiech na sali. 
 
Niestety to co robił Kaczyński to była tylko gra pod ojca rydzyka i patriotyczny elektorat, który zgarnięty został Giertychowi. Widać wielu dało się nabrać w tą grę. 
Dla mnie pis i po to to samo zdaje wam się, że oni czymś się różnią ale to jest spowodowane tym iż oni się nie lubią wzajemnie i żrą ze sobą. Spór natomiast jest pozorny.

Radek_Z_Krakowa 2010-04-14

Dokładnie barellini, w dodatku on tego nawet NIE PRZECZYTAŁ !!!!!! tak samo tusk, jak można podpisywać coś czego się nie czytało!?!??!?!?!?!?!? 
barellini 100% racji, pozdrawiam Cie.

lxlxlx 2010-04-14

Moja pierwsza reakcja na taką długą notkę - ja pierdole.. 
 
 
Ad 1. 
 
Twój pierwszy punkt odznacza się emocjonalnie w przeplocie z informacjami, że jesteś wierzący(katolik), głosowałeś na PiS(w późniejszych podpunktach) i utożsamiasz się z Kaczyńskim, ponieważ uważasz go za swego rodzaju bohatera narodowego(z byt intensywne porównanie), gdyż był patriotą, a Ty właśnie chciałeś aby taki był. 
 
OK.. i co? Martin i Hugo nie mówił o podobnych Tobie, bo logicznie patrząc - z Twojej wypowiedzi/zachowania nie wydziera się anormalne zachowanie(utrzymując w oczekiwaniach wobec Kaczyńskiego). Powtarzam - Martin i Hugo nie mówił o Tobie podobnych, także nie wiem dlaczego dodałeś kończąc punkt pierwszy - "czy jestem hipokrytą" . Dla mnie było to pytanie retoryczne i troszeczkę ignorancje, gdyż wynika z tego, że nie słuchałeś tego co Martin z Hugo mówili. :) 
 
Ad 2. 
 
Ulga - w czym Martin zrobił błąd? Ze powiedział co myśli? Że powiedział co może myśleć niezliczona rzeczą ludzi?. 
Wówczas byłem w "Ptaku" - takie centrum handlowe stworzone z kilku hal. Usłyszałem informacje z głośników(kierowanych do wszystkich znajdujących się na terenie ptaka - kilka hal). 
Widziałem różne reakcje. Od skrajnych zapadających w płacz, po (nie skłamie) szczęście i cytuje zdanie wypowiedziane do drugiej osoby przez tel. komórkowy- "musimy za to wypić"(nie będę tutaj gdybał czym Kaczyńscy tej osobie podpadli). 
 
Zapytuje się - Czy Martin z Hugo błędnie stwierdzili, że m.in. ludzie mogą się cieszyć? - NIE, nie błędnie, bo i takie były reakcje. 
 
W kolejnym zdaniu zasugerowałeś, że tak trzeba było zrobić. Zadaj sobie zatem pytanie, dlaczego ja, jak również ten osobnik przytoczony wyżej(komórka) nie zrobiliśmy tego "co według Ciebie powinniśmy byli zrobić" - dlaczego? Dlatego, że widocznie nie utożsamiamy się z Kaczyńskim.  
 
Dlaczego było mi smutno z powodu śmierci Kaczyńskiego? - Ponieważ czytałem go, słuchałem i żałowałem, że już nigdy nie usłyszę, ani nie zobaczę jak głupio się będzie zachowywał, czy też jaką retoryką (obiektywną - heh) będzie się posługiwał z którą najczęściej się nie zgadzałem, gdyż Kaczyński nie może przyjąć do siebie, że jesteśmy w Europie i mamy tzw, pluralizm coraz co większy w każdym zakątku tego jakże zacnego .kontynentu... Wszystko robi na jedną linie, jakby widział jedynie jednolitych ludzi, którzy mają jednolite poglądy i jednolicie patrzą świat. Dużo osób dlatego się z nim nie zgadzało, jak również dlatego, że był parobkiem o. Rydzyka, co udowodnił nie reagując, gdy Rydzyk beształ jego żonę(ELEKTORAT). 
Wiele może się na jego temat nazbierać.. 
 
Także, ja będę tęsknił za nim, bo co jak co.. niema lepsza w poniżaniu się na arenie międzynarodowej jak i krajowej. Mówiłem sobie, podczas, gdy słuchałem jego wypowiedzi.... "ale on się myli, bo przecież.... itd."

lxlxlx 2010-04-14

kombajndosalatek 2010-04-14

"ten człowiek w życiu słowa prawdy nie powiedział" 
Miś

lxlxlx 2010-04-14

Długie komentarze nie chcą się mieścić 
 
Podam linka,który wypunktuje Pana "Grzegorz Marchewka" 
 
pokazywarka.pl

Grzegorz Marchewka 2010-04-15

W wielu miejscach zostałem źle zinterpretowany, ale jestem dziś wykończony, będę odkręcał może jutro, pojutrze... Pozdrawiam!

Mateusz z Kanady 2010-04-15

@dorota and Michal: No zastanowmy sie dlaczego mialby Putin tego nie robic? Rozwala faceta co juz nie raz zaszedl mu za skore i wzamian staje sie ulubiencem mediotow w Polskiej prasie. No co on ma do stracenia? Dlaczego to od razu ma byc jakas wielka konspiracja? Toz to zwyczajna Kremlowska rozgrywka. Nadazyla sie okazja, koles sie odwrocil to na wszelki wypadek z Nagana w tyl glowy jeb. Bo co? Bo glowy panstwa nie mozna rozwalic tak o? A dlaczego nie? Toz to przeciez Rosja. Dlaczego od razu ma to sie wiazac z czolgami na ulicach?  
 
A bo Putin wygladal na przestraszonego i bylo mu szkoda? No bez przesady, troche cynizmu prosze.

dorota 2010-04-15

Oczywiście :D Warto ryzykować wojnę dla "lepszego imidżu w polskiej prasie" :D :D :D

Mateusz z Kanady 2010-04-15

Zamiast sie rechotac wytlumacz na czym polegalo Putina ryzyko. Zle sprowadzili samolot? No coz tragedia. Samolot sie nie rozbil? No, cale szczescie. Jaka wina? Gdzie? No toz przeciez by nie ryzykowal wojny? Prawda?  
 
The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist  
 
Toz oni podali ze samolot sie robil z powody winy pilota minuty po wypadku. Ciekawe skad to wiedzieli? Nie no na pewno nie mieli wczesniej przygotowanej wersji wypadkow.

dorota 2010-04-15

HELOŁ, jeżeli jest to zamach to 
 
a) samolot rozpadł się wpowietrzu 
b) na pokładize byli rosjanie 
 
udowodnij jedną z tych tez. Po drugie putin by ryzykował z powodu zamachu wojnę nie z Polską a z NATO. Jeżeli NATO by nie zareagowało, to by było jawne przyznanie się, że NATO nie ma sensu istnienia. Wojna tak czy siak by była. 
 
Ale super. Fajnie jest rzucać teoriami spiskowymi, które ZAWSZE mają schemat "no to był zamach a to że nie ma żadnych dowodów to tylko potwierdza moją tezę bo to znaczy że dowody zostały zniszczone i ukryte a wy jesteście manipulowani" 
 
:D

dorota 2010-04-15

i wybacz że się trochę naśmiewam, ale kiedy twoja teoria nie ma sensu w żadnym jej punkcie a ty w nią wierzysz, to niestety nie da się inaczej...

Syn Kastrata 2010-04-15

Jakoś najlepiej rządzili Piastowie. Jagiellonowie zniszczyli nasze państwo, a elekcyjni mieli je w głębokim poważaniu.  
 
Henryk Walezy? Sasowie? Wazowie? Oni byli dobrzy? Pod względem jakich kryteriów?

dorota 2010-04-15

Walezy to w ogóle rządził czy uciekł z kraju po roku?

Syn Kastrata 2010-04-15

Celem państwa jest obrona praw narodu. Państwo nie jest wrogiem narodu. 
 
Jeśli chodzi o ewentualne naciski to, powtarzasz kaczki dziennikarskie. 
 
www.polityka.pl 
 
(...) 
Tomasz Pietrzak: Dla mnie jest obojętne, kogo mam na pokładzie. Kiedyś wiozłem dowódcę sił powietrznych. Ze względu na lekko uszkodzoną oponę powiedziałem, że nie wystartuję. Zganił mnie, czyniąc wyrzuty, że inny nie robiłby z igieł widły. Ale ja okazałem się twardy i się postawiłem, choć liczyłem się z tym, że na mój awans dobrze to nie wpłynie. 
(...) 
Dz: Czy gdyby Prezydent leciał inną nowoczesną maszyną udałoby się uniknąć tragedii? 
Tomasz Pietrzak: Uważam, że to było bez znaczenia. Jeśli idzie o urządzenia nawigacyjne, maszyna była dobrze wyposażona. 
Dz: Tak samo jak maszyny lotowskie? 
Tomasz Pietrzak: Nie, one mają awionikę o klasę lepszą. Ale w tym przypadku nie miało to znaczenia. Po to, by można było wykorzystać urządzenia, muszą one współpracować z tymi na lotnisku. A tych, niestety, w Smoleńsku nie było. Pilot siedzący za starami boeinga 737 czy airbusa A320 dysponowałby takimi samymi informacjami jak kapitan prezydenckiego tupolewa. 
(...) 
 
www.kurierlubelski.pl 
 
(...) 
Dz: Na początku pojawiły się spekulacje, że piloci podchodzili do lądowania czterokrotnie. Potem, że tylko raz. Ma Pan jakąś wiedzę na ten temat? 
Tomasz Pietrzak: Było tylko jedno podejście do lądowania. Nieudane. Wszelkie inne teorie mijają się z prawdą. 
Dz: Rosyjski kontroler lotów z lotniska w Smoleńsku twierdzi, że nie potrafił porozumieć się z polskimi pilotami, że słabo mówią po rosyjsku. Wierzy mu Pan? 
Tomasz Pietrzak: To kolejna bzdura. Znam oficerów z 36. specpułku i wiem, że doskonale mówią w języku rosyjskim. Uczą się go przez wiele lat. Nigdy też nie spotkałem się z zarzutami ze strony Rosjan, jakoby ci nie potrafili się dogadać z naszymi pilotami. 
(...)

Syn Kastrata 2010-04-15

Nie dzwoniłem, bo zbojkotowałem audycje. Walezy po pierwsze podpisał artykuły henrykowskie i Pacta conventa, a następnie zamiast korzystać z tych okrojonych praw królewskich po prostu spał i symulował choroby by w końcu uciec. Gorszego władcy być po prostu nie może. Praktycznie nie robił nic, a zgodził się na osłabienie stanowiska króla co w końcu zniszczyło nasz ustrój.

expartyzant 2010-04-15

@Dorota (74) 
"HELOŁ, jeżeli jest to zamach to  
 
a) samolot rozpadł się wpowietrzu  
b) na pokładize byli rosjanie " 
 
są też inne metody robienia zamachów... 
 
Od WTC minęło 9 lat, a mimo to nadal są niedomówienia (wg niektórych) i nie wszyscy wierzą w oficjalną wersję.

dorota 2010-04-15

Oczywiście, warto powiedzieć "są inne metody" i nie podać żadnej sensownej która w przypadku tej katastrofy miałaby sens. Nie ma to jak tworzyć mity...

Radek 2010-04-15

Po pierwsze trzeba zadać pytanie co Kaczyński szukał na terytorium Rosji. 
Dziwi mnie ,że Martin i Hubo przytakneli dla słuchacza ,że Kaczyński prowadził dobrą politykę zagraniczną. Myslę ,że było to wręcz odwrotnie. Polityka zagraniczna Kaczyńskiego była bardzo zła. 
Kaczyński popierał wroga Rosji ,czyli Sakaszwilego. Wiec defakto Kaczyński był też wrogiem Rosji. Jak ktoś popiera mojego wroga w mojej sprawie to przecież też jest moim wrogiem.  
Więc nie dziwmy sie ,że Kaczyński nie był mile widziany na terytorium Rosji. I na to lotnisko nie była podtawiona limuzyna rosyjska+ kawior. 
Putin i Miedwiediew wysyłali wcześniej pozytywne sygnały w stosunku do Polski ,a Kaczyński na tej polityce historycznej i konfikcie z Rosją chciał się promować. 
Na satelicie Hotbird jest kilka kanałów rosyjskich m.in. rtr planeta . vesti 24 itp. Polecam każdemu pooglądać te rosyjskie telewizje to zobaczycie czym zajmuje sie miedwiediew i putin. Ci ludzie faktycznie pracują 24h rozwijając tą Rosję. Kontrolują kraj otwieraja nowe elektrownie atomowe, fabryki, zawieraja milardowe konrakty handlowe z innymi krajami. Ci ludzie nie zajmują się polityka historyczną głupotami i wieczną kłótnią tak jak to robia polscy politycy z Kaczyńskim i tą "elitą" na czele.  
Pozatym ten wypadek jest tak jak zauważyliście alegorią i papierkiem lakmusowym stanu całej polski. Piloci wojskowi (specjalny pułk) transportujący najważniejszych ludzi w polsce nie przestegają cywilnych przepisów odnośnie bezpieczeństwa lotów i nie muszą przestegać Poprostu lataja po swojemu. Jakby cywilny piliot schodził taką trojktoria zostałby na drugi dzień zwolniony z pracy. 
A wawel? Kaczyński podpisujący traktat lizboński. Kaczyńska swego czasu organizująca spotkanie przy kawie z aborcjonistkami to chyba Ci królowie przewracają się w grobie.

Krystian 2010-04-15

Wiem że rap czy hiphop nie są tu jakoś uwielbiane ale myślę że umieszczę tu ten link jak jeszcze tego ktoś nie słyszał. 
Oczywiście piosenka jest w temacie. 
www.youtube.com  
Jak dla mnie merytorycznie i z przesłaniem.

Franco 2010-04-15

ad 42:00 
Facet, który napisał "Karierę Nikowema Dyzmy" to Dołęga-Mostowicz. Świetna książka, degloryfikująca czasy sanacji, bóstwo Piłsudskiego.  
Autor był wielokrotni gnębiony przez władze, a inspiracją do napisania powieści stało sie pobicie go przez zbirów wynajętych przez ludzi Piłsudskiego.

Mateusz z Kanady 2010-04-15

@ dorota: A dlaczego samolot mosi sie rozpasc w powietrzu zeby to byl zamach? Naprawde nie wierzysz ze mozna po prostu podac bledne informacje z wierzy i nakierowac go zle? A potem belkotac o jezykach itd? 
 
To by bylo na tyle. Aha, jest to hedyna teoria spiskowa w jaka wierze. Nigdy nie podzielalem teori z WTC ladowanian aksierzycu, Kennedym tip Dlaczego? Bo tam oficjalna wersja mial wiecej sensu. Tutaj nie.  
 
Radek jestes po prostu "uzytecznym idiota" szkoda gadac.

Mateusz z Kanady 2010-04-15

Ostatni raz na ten temat. Dwa pytania. 
 
1. Czy wierzycie ze jak by byla nieumyslna wina Rosjan to Putin pozwolil by na to zeby ta informacja wyszla na jaw? 
 
2. Czy w abstrakcyjnym swiecie gdyby Putin mial mozliwosc zabic Kaczynskiego i nie poniesc za to konsekwencji to by zrobil to czy nie?  
 
Sami sobie na nie odpowiedzcie.

dorota 2010-04-16

Mateusz, ale wtedy po analizie czarnych skrzynek poznasz wszystkie komendy z wieży i będzie wiadomo czy wieża nakierowała czy nie nakierowała źle... 
 
ps. uprzedzam - przy otwieraniu i analizie czarnych skrzynek bez ustanku towarzyszy polska prokuratura i polscy śledczy mimo że ma to miejsce w rosji, więc o mataczeniu nie ma mowy.

dorota 2010-04-16

Ad 1. Masz rację Mateusz. Samolot z prezydentem na pokładzie zawinęliby w dywan i nikt by się nie dowiedizał że to wina rosjan. 
 
Ad 2. nie ma akcji bez reakcji. nigdy.

dorota 2010-04-16

Kilkadziesiąt lat temu takie coś miałoby sens. Dzisiaj kiedy jest internet i wszystkie informacje w internecie rozsyłane są w kilka minut po zdarzeniu takie zachowania nie mają szans na powodzenie i tyle. W czasach stalinowskich jak najbardziej.

Tom 2010-04-16

@kombajndosalatek 
 
Nic dziwnego że wrzucasz swój majstersztyk wszędzie gdzie się da. Tyle się nad nim napracowałeś. Ile w ogóle pracuje się nad takim nagraniem? Dzień, dwa? Dodasz to do swojego portfolio? Szkolenia z manipulacji nie poszły w las, ale montaż pozostawia wiele do życzenia. Ale i tak gratulacje!  
Pozwoliłem sobie rozpisać techniki manipulacji które użyłeś tutaj: 
www.kontestacja.com 
Ale jeżeli coś przeoczyłem to wybacz. Nie jestem aż tak dobrym w wychwytywaniu wszystkich technik.

Krystian 2010-04-17

Dla mnie to już przegięcie się robi z tej żałoby.TV leci w kulki robiąc sensację i jakieś głupie analogie."Polska Chrystusem narodów"cytat z TVN24. 
Do tego jakieś socjologiczne zagrywki typu czuj to co my a będziemy cię lubić.Pełno filmów o Wojtyle się puszcza.Chcą nam skojarzyć śmierć papieża-wielkiego człowieka ze śmiercią Lecha Kaczyńskiego żebyśmy reagowali równie emocjonalnie i szli jak lemingi(Uwielbiam to określenie) na wawel.Do tego puszczania w tvn filmów o Sikorskim i Piłsudskim jest już poza moją zdolnością pojmowania.

Dodaj komentarz...

Marcin Hugo Kosiński


Libertarianin. Przedsiębiorca. Dziennikarz.

Właściciel radia KonteStacja. Od ponad 12 lat, propagator wolności słowa, nieszablonowego podejścia do własnego życia i kreatywnej edukacji.

Założyciel newslettera Ideoskop.pl mówiącego o niebabalnych pomysłach na biznes, które ktoś gdzieś wdrożył w życie oraz platformy edukacyjnej Edukatorium.pl dla osób przedsiębiorczych.

A do tego jeszcze bloger w Kosinski.IT

Prowadzi audycję na żywo Wydanie Główne od której się wszystko zaczęło. Jest wciąż główną pozycją rozgłośni. Niebanalne tematy i ciekawi goście. W poniedziałki o 21.00


Medale:

Program miesiąca
brązowy

Prowokator miesiąca
brązowy
Inne audycje tego autora:




Koniec polskich spółek w UK? (1) - 3 tygodnie temu

Za tanie linie lotnicze (8) - 4 tygodnie temu

Jak omijać kontrolę państwa (9) - 5 tygodni temu

Kto blokuje zakup kryptowalut? (5) - 6 tygodni temu

Więcej audycji...
Ile zapłacisz za nowe seriale (5) - 7 tygodni temu


Nie będę płacił za Twoje mieszkanie (19) - 2 miesiące temu


Dlaczego nie warto wracać do Polski? (8) - 3 miesiące temu


O jedna wyplatę mniej (3) - 3 miesiące temu


Wolnościowcy upadają (13) - 4 miesiące temu



W tym kraju wszyscy chcą Cię okraść (10) - 4 miesiące temu

A klientów mamy w nosie (1) - 4 miesiące temu

Za co lubię Unię Europejską (18) - 5 miesiące temu

Czy wziąłbyś order? (22) - 5 miesięcy temu



Twoje hasła są za słabe! (6) - 6 miesięcy temu

Niemcy cenzurują internet (4) - 6 miesięcy temu

Do apteki dopłyniesz wpław (7) - 6 miesięcy temu


Wywiad z terrorystą (34) - 7 miesięcy temu


Kto spekuluje masłem? (3) - 7 miesięcy temu

Czy Asbiro to sekta? (12) - 8 miesięcy temu

Czy chciałbyś tyle zarabiać? (15) - 8 miesięcy temu


Nie wolno prowadzić firmy z knajpy (5) - 8 miesięcy temu


Lewak zmusza do picia wódki (9) - 9 miesięcy temu

Trump chce zatruć płuca rodaków (15) - 9 miesięcy temu


Chcę sprzedać nerkę męża! (24) - 9 miesięcy temu

Marnowanie żywności jest opłacalne (6) - 10 miesięcy temu

No to nacjonalizujemy hazard (4) - 10 miesięcy temu

Warto być biednym (8) - 10 miesięcy temu

Czy Kościół kradnie? (5) - 10 miesięcy temu


Jednak nie zamierzał rzucić krzesłem (3) - 11 miesięcy temu


Poprzez wódkę cenzurują sklepy (8) - 11 miesięcy temu


Jednolite okradanie podatników (6) - 11 miesięcy temu


Na chuja nam dzietność? (13) - ponad rok temu







Jak spożywać piwo publicznie? (1) - ponad rok temu


Polska skazała terrorystę (6) - ponad rok temu




Człowiek, który dostał po d... (5) - ponad rok temu




Do czego prowadzi socjalizm? (5) - ponad rok temu















Bandyta, ale polski bandyta (13) - ponad rok temu

Urzędnik przy każdym dziecku (7) - ponad rok temu





Jak unikać długów? (1) - ponad rok temu

Ich firmę likwiduje się od 20 lat (10) - ponad rok temu






Bluzgi, bluzgi, bluzgi... (20) - ponad rok temu

Znamy wyniki wyborów (21) - ponad rok temu






Majonezowi mówimy NIE (16) - 2 lata temu





Koniec z handlem dziećmi (10) - 2 lata temu

Ujawniamy prawdziwego trolla (3) - 2 lata temu










"Te wybory to przełom" (24) - 3 lata temu



Po co mieszkać w Polsce? (11) - 3 lata temu

Hugo w Business Misji (6) - 3 lata temu




Jak nie płacić mandatów? (4) - 3 lata temu



Obalamy mity nt. energetyki (40) - 3 lata temu







Czy alimenty powinny istnieć? (29) - 3 lata temu









Idziemy palić opony pod sejm (9) - 3 lata temu









To mit, że trzeba płacić ZUS (10) - 3 lata temu


Możesz jeździć na gapę (10) - 3 lata temu



Korwinowsko i emigracyjnie (14) - 3 lata temu










Dlaczego tutaj jest tak drogo? (13) - 4 lata temu

Górnicy mordują ludzi (19) - 4 lata temu





Wolni ludzie się nie żenią (12) - 4 lata temu


Dlaczego lepiej być debilem? (9) - 4 lata temu



Pracuje jeden dzień w tygodniu (18) - 4 lata temu


Przepracowała 17 lat w ZUS-ie (23) - 4 lata temu


Czy Owsiak kradnie? (26) - 4 lata temu

Czy Żydzi są terrorystami? (18) - 4 lata temu






Jak zabrać 15 milionów? (42) - 4 lata temu


Jak wygrać 24 MacBooki (17) - 4 lata temu


Co powinien spalić narodowiec? (61) - 4 lata temu




Czy wolno gwałcić publicznie? (17) - 4 lata temu


Ile dałbyś za dziecko? (25) - 4 lata temu


Jak kraść? (49) - 4 lata temu


Opodatkujmy rowerzystów (29) - 4 lata temu

Ja zawsze chcę pić... (18) - 4 lata temu





Jak zabić krowę? (46) - 4 lata temu


Czy należy płacić podatki? (24) - 4 lata temu





Jak wycenić dziecko? (9) - 5 lata temu

MLM to ściema (67) - 5 lata temu





Dupy z Wykopu (40) - 5 lata temu







Czy Polacy to kapusie? (44) - 5 lata temu






Kontestatorskie życzenia (6) - 5 lata temu




Czy na taką partię czekamy? (30) - 5 lata temu











Czy rolnicy nas okradają? (43) - 5 lat temu





Jak manipulują media? (12) - 5 lat temu


Nietypowe lekarstwo na kaca (5) - 5 lat temu





Korporacje są wyzyskiwane! (23) - 6 lat temu


Wódka czy panienki? (19) - 6 lat temu


Jak nie płacić mandatów? (12) - 6 lat temu


Martin: Jak rzuciłem etat? (27) - 6 lat temu

Gdzie są nasze pieniądze? (13) - 6 lat temu

Squatter przejmuje audycję! (44) - 6 lat temu


Jak się wykańcza firmy (6) - 6 lat temu






Panie, jak protestować? (31) - 6 lat temu

ACTA samo zło (87) - 6 lat temu












ZUS jako partner biznesowy (13) - 6 lat temu

Naloty na graczy (17) - 6 lat temu


Wieczór powyborczy (61) - 6 lat temu

Wręcz przeciwny tygodnik (46) - 6 lat temu




Ile powinien zarabiać poseł? (14) - 6 lat temu


Cała prawda o szczepieniach (22) - 6 lat temu

Nie bądź Jeleniem! (12) - 6 lat temu







Przemyt to grzech! (39) - 6 lat temu

Sześciolatki do szkoły? (68) - 6 lat temu



Nowe podatki Unii Europejskiej (22) - 7 lat temu





Krągły fetyszyzm (38) - 7 lat temu






Frondo, nie idź tą drogą! (31) - 7 lat temu



Demaskujemy manipulacje TVN (31) - 7 lat temu



Bereta LIVE 2/2 (68) - 7 lat temu

Bereta LIVE 1/2 (33) - 7 lat temu




Świat wg PARP godzina druga (7) - 7 lat temu


Dziękujemy ci Platformo (27) - 7 lat temu

Czy Windows jest zbyt drogi? (56) - 7 lat temu



Ta złodziejska prywatyzacja (36) - 7 lat temu







Telewizja śniadaniowa (20) - 7 lat temu


Prawa posiadaczy broni (4) - 7 lat temu


Oszustwa na fotoradarach (6) - 7 lat temu


Jak robią nas w balona (33) - 7 lat temu




Czy media kłamią? (38) - 7 lat temu






Rób, do cholery, dzieci! (11) - 7 lat temu









Dlaczego zarabiasz tak mało? (66) - 8 lat temu

KonteStacja pisze książkę (65) - 8 lat temu










ZUS emigruje do USA (15) - 8 lat temu



Tylko tutaj nie ma cenzury (32) - 8 lat temu


Jak ukraść dziecko? (9) - 8 lat temu

cHWDP reaktywacja! (12) - 8 lat temu





Martin o PKP w TVN (4) - 8 lat temu



Krzyże w szkołach??? (23) - 8 lat temu

Wymyślamy partię idealną (5) - 8 lat temu


O buncie informatyków (8) - 8 lat temu







UE powstała! (2) - 8 lat temu

Pilot pierwszego sezonu (5) - 8 lat temu

A dzisiaj polecamy:
 align="center">
Program sponsorują:

Pracawsieci.net - - 20.00
Zarabianie przez internet - - 20.00
Tomek - - 10.00
wypożyczalnia samochodów - - 20.00
blogobiznesie.com - - 20.00
Piaskowiec - - 20.00
Posadzki - - 20.00

Możesz i ty zasponsorować >>>

Promuj radioWydrukujDaj komuś ulotkęChcesz prowadzić audycję?Kontakt