Facebook
Podpis:
Numer GG:
KonteStacja.com - radio ludzi wolnych Cyber Forces
Pon
21:00
Wydanie Główne
Wto
21:00
audycja odwołana
Słuchaj radia
Wydanie Główne (1)
4 dni temu
Czy Wiedźmin jest polski?
670 tys. pozwoli odpowiedzieć na to kluczowe pytanie. Przywłaszczenie kulturowe. Czy kapitał ma narodowość. Tarcza 2.1 - czyli dlaczego rząd znowu wspiera wielki biznes. Czy można...
Świat Kamila C. | Biznes | Wywiady
przedwczoraj
Branża budowlana - Łukasz Murat |#568
Łukasz Murat Przedsiębiorca, przygodę z biznesem rozpoczął prawie 12 lat temu. Aktualnie działa w sektorze zamówień publicznych. Są to projekty infrastrukturalne, głównie budowa...
Skorzystaj z naszych projektów:

▸ Wolny Rynek - w liczbach
▸ Emigrujesz - posłuchaj najpierw
▸ KontestKino - filmy na wieczór
▸ Poważny kryzys - napisz

Audycja: 2013-03-07

Spowiedź Korwi*eba

Nadający:

Co było pierwsze wolność, czy Korwin?

KOMENTARZE

Kapitalizm Głupcze 2013-03-07

Hahaha dobre ;) I tak się niektórym nie wytłumaczy że Korwin nie wymyślił wolności. No cóż zaraz pewnie korwiniści się zlecą i będą jazgotać.

Marius 2013-03-07

A audycja będzie lajf czy z odsłuchu?

toshinori 2013-03-07
Bartosz 2013-03-07

Fonetyczny zapis słów angielskich był śmieszny 10 lat temu, ale oprócz tego to niezły początek.

darek 2013-03-07

Ale pornos, niezły.

Barrett 2013-03-07

Przypomina mi się "Modlitwa Polaka ;). 
 
Może Korwin nie wymyślił wolności (a raczej polską odmianę konserwatyzmu), ale bez niego dzisiaj nie słuchałbym KS. 
 
Bo na jego blogu był baner do bloga Habicha, a na blogu Habicha był baner KS. 
 
Radia Korwina słucha na samym YT po 10 000 ludzi na audycję, więc można powiedzieć, że jest dzwonem, który bije najgłośniej po drugiej stronie skali wolności. 
 
Amen.

vapaus 2013-03-07

Korwin to w polsce legenda wolnego rynku

Ostatni Europejczyk 2013-03-07

Świetny pomysł - lekka obscena trochę razi, jednak dykcja itd... Super! Tylko proszę, nie ograniczaj się do Kontestacji i gołych nagrań - idź w filmiki. Kto wie, może szykuje się nam kolejny Niekryty Krytyk - tyle że polityczny i ideologicznie po linii partii. Tej partii wolności oczywiście... 
 
Fajnie jest posłuchać Polaka, który mówi o wolnym rynku i nie jąka się przy tym - Jak niejaki K.....

OscarR 2013-03-07

Oczywiście, że Korwin nie wymyślił wolności. 
Pytanie tylko co możemy realnie zrobić, żeby wolność jaką taką osiągnąć ? 
 
Jeśli chodzi o działania polityczne to nie widzę niczego naprawdę prężnego poza KNP.  
 
Oczywiście pozostaje tzw. "praca u podstaw", ale w wypadku tego nie ma znaczenia czy korwin czy nie korwin. Korwin ma bardzo dużo fajnych przemówień które warto polecać. Ja polecam wszystko, Korwina, Michalkiewicza, Agentomasza, Fijora, Rybińskiego, Paula. Staram się dobierać treść polecanych felietonów do poziomu lewactwa słuchacza/czytelnika.

Ostatni Europejczyk 2013-03-07

@9 
KaNaPa KaNaPą, lecz ja naprawdę nie wiem, czy chciałbym mieć Korwina w Sejmie. To co prawda fajny publicysta, jednak polityk.... Nie daj spokój. Jego ton trafia do licealistów (i chwała mu za to), ale na dłuższą metę byłby kompromitacją ruchu wolnościowego.

K.prez.S 2013-03-07

Komu Jacek kojarzy się z tym? 
www.youtube.com

Marcin 2013-03-07

Mam 35 lat skończyłem studia, mam własną firmę (całkiem dobrze mi idzie) i Korwin do mnie trafia. Według mnie niepotrzebnie mówi o sprawach społecznych powinien się skupić na wolności gospodarczej bo sprawa aborcji i homosiów to nie ma znaczenia jak ktoś chce jedzie do kraju europy gdzie można i tyle poco nad tym się skupiać.  
A jeśli nie Korwin to kto nie widzę nikogo (mówię o liberałach) kto miałby jakieś większe szanse w wyborach.

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2013-03-08

"Doskonala na dluzsze posiedzenia na kiblu." 
 
Bo kto na kiblu nie czyta ten kawal zycia marnuje i moze byc lewakiem. Uczta sie kontestatorzy.

Ostatni Sprawiedliwy 2013-03-08

abstrahując od bzdur o lewackim pisie: 
 
- nie żeby Konserwa ruszyła na kontestacji idę o skończeniu z Korwinem jako wyrocznia i świętą krową ale aż mi się owa audycja o agencie przypomniała 
- mam taką samą piwnicę ;) 
- scena końcowa to pajacowanie i ohyda

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2013-03-08

...powiedzial wyraznie "lewicowa gospodarczo", nie zgadzasz sie?

wierny słuchacz 2013-03-08

Będzie jakaś audycja, czy tylko filmy z youtuba?

wierny słuchacz 2013-03-08

aa będzie audycja - w takim razie nie mogę się doczekać. 
Świetne filmiki - dobre dla wszystkich którzy przyczepiają wolnościowcom łatki Korwinistów

Jacek W. 2013-03-08

Dzięki za pierwsze komentarze. Te na plus i te na minus. :-) 
Cieszę się, że dołączyłem do Kontestacji. Będzię ciekawie. 
 
Idzie ktoś na Manifę? ;-) 
 
Sama audycja będzie na początek "na martwo". a potem to zobaczmymy. 
 
Pozdrawiam Słuchaczy i Widzów!

wierny słuchacz 2013-03-08

aa przepraszam jeszcze przy okazji: wręczyłem ostatnio koleżance ulotkę z historią Zuzi(napisaną przez Martina ultokę Kontestacji o koszcie alternatywnym). Zobaczył ja kolega i zapytał(znając moje poglądy) czy to 'od korwinistów' - następnym razem polecę mu to nagranie.

Amish 2013-03-08
Frostmourne 2013-03-08

Cytując Barona, teraz trzeba ciąć, ciąć, ciąć... Po co tak szatkować materiał, wystarczyło wrzucić okładkę książki. Z kolei patent z przyspieszeniem wyszedł bardzo ładnie. 
Droga sprawa, Kontestacja z natury raczej jest wolna od treści powszechnie uznawanych za obsceniczne, czy wręcz wulgarne - dobrze jest tego się trzymać i ograniczać ich emisję (przynajmniej o 20% do końca 2014 roku)! :)

Barrett 2013-03-08

@14 Ostatni sprawiedliwy 
 
Nie człowiek go osądzi, lecz Korwin ;). 
 
Brakowało mi takiej audycji w KS. W końcu mamy swojego hipstera.

Ostatni Sprawiedliwy 2013-03-08

Mateuszu, uważam że nie jest lewacki gospodarczo. Przy czym mam świadomość, że dla liberałów, zwolenników dzikiego kapitalizmu każda najmniejsza regulacja gospodarcza czy wydatek państwowy poza sferą bezpieczeństwa to już lewactwo gospodarcze. Ja liberałem chwała Bogu, nie jestem :) Wnioskuję, że po prostu różnimy się oceną tego co jest lewactwem gospodarczym ;)

aNDRZEJ 2013-03-08

Następnym razem spróbuj bez stripteasu. 
 
@ Ostatni sprawiedliwy. Nie dalej jak wczoraj JK powiedział że jeśli państwo nie będzie sie zajmowało budownictwem mieszkaniowym to mieszkania będą luksusem dla bogatych.

vapaus 2013-03-08

Jesli ktos mowi ze musze płacic podatki to juz jest w moich oczach komuchem. I nie wazne czy to Korwin ,Miller czy Tusk, to jest lewactwo.

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2013-03-08

“Przy czym mam świadomość, że dla liberałów, zwolenników dzikiego kapitalizmu każda najmniejsza regulacja gospodarcza czy wydatek państwowy poza sferą bezpieczeństwa to już lewactwo gospodarcze” 
 
Bo wprzypadku PiS mowimy o tych najmniejszych regulacjach i wydatkach? 
 
 
Re 25:  
 
“Jesli ktos mowi ze musze płacic podatki to juz jest w moich oczach komuchem. “ 
 
Jakiekolwiek podatki?  
 
 
Ja pierdole, wysiadam. Dogadajcie sie sami.

Barrett 2013-03-09

Przedtem się oburzali na Barta, a teraz na Jacka za nieco wulgarny sposób bycia. Nie wiem, czy ja jestem nienormalny, że mnie to nie razi? 
 
Pewnie za dużo oglądam Sadola i się przyzwyczaiłem ;). I pójdę do piekła niestety.

vapaus 2013-03-09

Tak jakiekolwiek.

Ostatni Sprawiedliwy 2013-03-09

Andrzeju 
Myślę, że nawet gdy państwo będzie się zajmowało budownictwem mieszkaniowym to mieszkania dalej będą luksusem dla młodych (tudzież dla niezamożnych) - tego nie zmieni ani socjalizm, ani liberalizm. To może zmienić tylko bogacenie się tych młodych ludzi, co by ich było stać - i tak, uważam że należy pewne rzeczy zliberalizować co by im to umożliwić. Paradoks, co nie:>? 
 
Mateuszu 
Myślę, iż mniejszych niż za czasów PO, SLD, AWS/UW ;) Zresztą to nie ważne bo jak raczył wyrazić się vapaus w komentarzu powyżej twego "Jesli ktos mowi ze musze płacic podatki to jest w moich oczach komuchem". Niestety ale taka mentalność cofa nas do czasów prehistorycznych gdy latano sobie z maczugami po polach. Żaden anarchizm nie jest odpowiedzią na problemy tego świata (tak, wiem - one liberałów nie interesują, wszak są darwinistami społecznymi) ani osobiste (te, które ich dotyczą to chyba już ich interesują).

Ostatni Europejczyk 2013-03-09

@29 
Liberałowie darwinistami społecznymi? Udowodnij to!!!

vapaus 2013-03-09

Myslałem że osobom tu udzielajacym chodzi przede wszystkim o wolność ale widze że próbujecie naprawiac swiat mówiąc innym co jest słuszne. Radze zajać sie studiowaniem komunizmu, komunizm opisuje stan w którym wszystko jest idealne.

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2013-03-09

Ostatni Sprawiedliwy: 
 
Stary, nie trzeba byc nawiedzonym anarchista, nie trzeba nawet domagac sie panstwa minimum zeby widziec ze ekonomicznie PiS to lewica. Ja wole PiS od PO i reszty mimo ze PiSu nie lubie. Nie lubie przede wszystkim dlatego ze ekonomicznie to socjalisci. Co z tego ze generalnie podobala mi sie ich polityka zagraniczna (nie wszystko ale byly o niebo lepsi od alternatyw). To nadal ekonomicznie socjalisci. Podobala mi sie ich opozycja do porywania dzieci przez panstwo (ustawa ktora Kaczor by zawetowal i ktora zostala klepnieta przez Komoruskiego zanim wystygl trup Kaczora – tak o tym trzeba przypominac). No i? To nadal ekonomicznie socjalisci.

Ostatni Sprawiedliwy 2013-03-09

OE 
szczerze? Nie chce mi się, gdyż niechybnie wyjdzie z tego troling :D Po prostu uważam, że wasze podejście (tak, teraz stereotypizuję) typu niech sobie ludzie radzą a jak nie to ich problem (vide Korwina poglądy, że biedacy mają zdychać bo taka ich rola) - najlepiej przystosowani zwycieżą, sprowadzanie wszystkiego do umowy cywilno-prawnej i stosunków ekonomicznych to nic innego jak darwinizm na podszewce liberalizmu gospodarczego. Oczywiście zasypiecie mnie argumentami przeciwnymi. Mnie to jednak rybka ponieważ ani nie mam ochoty, ani nie muszę nic w tym zakresie udowadniać :) 
 
Mateuszu 
Załóżmy, że PiS to ekonomicznie socjaliści (dajmy nawet na to, że mniejsi niż inne partie w okolicy). Co nam to daje? Co to zmienia? Czy żyje nam się z tego powodu -uznania, że to ekonomiczni socjaliści- lepiej? To nic nie zmienia. W dalszym ciągu jest to kanapowa dyskusja. Warunki społeczne, bagaż historyczny i układ sił jest taki a nie inny - i między innymi dlatego PiS jako partia realistów realizuje pewne działania, które zostały uznane za wymyślone przez lewicę co jest zresztą bzdurą bo troska o bliźniego (również za pomocą aparatu państwowego), który z jakichś powodów nie daje sobie rady, wynika z chrześcijańskiego miłosierdzia. Lewica natomiast doprowadziła pewne elementy tej troski do absurdu. Można by oczywiście porzucić tą nadmierną troskę (może to już nawet nie troska ale koniunkturalne działania). W efekcie jednak dojdzie do społecznego buntu - a nikt już do ludzi strzelać nie będzie (wasz upragniony dziki kapitalizm, brak państwowej opieki etc. mogły istnieć dopóki mieliście po swojej stronie karabiny - już nie macie i nic nie zapowiada abyście mieli mieć). Ja jestem zwolennikiem pokoju społecznego - nieposkromiony liberalizm prowadzi do jego zaburzenia. Możecie wyzywać PiS od lewaków ale to nic nie zmieni - a to jedyna siła polityczna, która może uczynić moje państwo lepszym miejscem do życia, w przewidywalnym czasie.

Barrett 2013-03-10

@33 
 
Też jestem zwolennikiem miłości do bliźniego, dlatego popieram Korwina. Dzięki podejściu "zero zasiłków" pieniądze, które za PiS-u zostałyby mi ukradzione w imię "chrześcijańśkiego miłosierdzia" (po drodze ponownie rozkradzione i rozdane babciom, które przychodzą do lekarza bo się nudzą) mógłbym dać sąsiadowi z ulicy, któremu spalił się w tym tygodniu dom. 
 
Naprawdę, nie potrzebuję do tego urzędnika. Jestem na tyle inteligentny, by przekazać temu sąsiadowi banknot z ręki do ręki. Tak jak są całkiem inteligentni ludzi dobrowolnie wpłacający na organizacje dobroczynne typu Caritas.  
 
Nie potrzebujemy policjanta, który zmusza nas do pomagania innym przykładając pistolet do skroni. Nie potrzebujemy setek tysięcy leni, którzy robią z siebie ofiary, byleby tylko żyć na rencie. I mieszkać na krzywy ryj. 
 
Dawniej nie było zasiłków, a ludzie sobie pomagali, bo była tradycja, że jak ktoś we wsi stawiał dom czy robił żniwa, to sąsiedzi przychodzili mu pomóc. I nie tylko Polacy chrześcijanie tak robili od wieków, ale i np. Norwegowie (tradycja dugnad) i inne europejskie nacje.

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2013-03-10

Re 33: Ok czyli zgadzamy sie ze PiS to gospodarczo lewactwo. Jedyna roznica jest to ze ci sie ich lewaczenie podoba i nie chcesz ich lewaczenia nazywac lewaczeniem a ja nazywam rzeczy po imieniu i sie lewactwem brzydze.  
 
P.S. Ja mam karabiny, shotgun i pistolet. I dluga bron juz nie jest zarejetrowana wiec beda ja mial do smierci :p 
 
P.P.S. Do buntu prowadzi socjalizm jak sie ukazuje ze juz wiecej panstwo nie ma z kad krasc.  
 
Jak powiedziala Zelazna Dama: The problem with socialism is that sooner or later you run out of other people's money.  
 
Jak powiedzial Ronaldus Maximus: The nine most terrifying words in the English language are, "I'm from the government and I'm here to help."

vapaus 2013-03-10

Konserwatywne zrzędy z was :p

Ostatni Sprawiedliwy 2013-03-10

samopomoc nie wystarczy - nigdy tak nie było. Pomoc państwowa zresztą też nie wystarczy. Warunki są jakie są, można się na nie obrażać i konstruować sobie liberalną jaskinię z XVIII wieku - z takim podejściem, rzeczywistości jednak nie zmienicie. 
 
Nie, nie zgadzam się, że PiS to gospodarcze lewactwo. Uważam, że jego działania były na miarę możliwości liberalne gospodarczo. 
 
Przypomnę Ci Mateuszu takie powiedzenie, które mamy w Polsce: gdy ludzi kupa to i Herkules dupa. Człowiek sam na dłuższą metę nie da sobie rady - do tego potrzebuje wspólnoty. 
 
Rozumiem, że państwa średniowieczne i nowożytne gdzie wybuchały zbrojne bunty mas uważasz za socjalistyczne - brawo ;) 
 
Mam prośbę do Ciebie - czy mógłbyś pisać cytaty po polsku? Nie dlatego abym nie rozumiał ich po angielsku, ale dlatego, że tutaj zdaje się, iż po polsku piszemy? Wiesz, takie okazanie szacunku dla innych. W razie potrzeby służę pomocą w tłumaczeniu. Dziękuję :)

LordBlick 2013-03-10

www.youtube.com Ja tylko żartowałem... :P

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2013-03-10

Re 37: 
 
Dobra czyli: 
PiS to nie socjalisici,  
Socjalizm to nie [re]dystrybucja,  
[Re]dystrubucja to nie lewactwo. 
 
Spoko, cale zycie czlowik sie uczy. Znam jeszcze takie: 
Wojna to pokoj, 
Wolnosc to niewola... 
 
A kolektywizm zawsze bede zwalczal, i chociazby z tego powodu mierzi mnie program PiSu. Jak spiewa klasyk “A ja na zlosc wam nie naleze...”  
 
As for your request that I do not quote in English; well... tough luck. I am indifferent between translating them or not, but when someone tries to drill me in the name of propriety, they can expect that I will do the exact opposite.

Ostatni Sprawiedliwy 2013-03-11

praktyka działań PiS w czasie ich rządów to nie tylko redystrybucja a więc nie tylko to co nazywasz lewactwem ;) 
 
Ależ pisz sobie jak chcesz Mateuszu, jednak zachowanie na zasadzie "zawsze anty" to jak dla mnie pajacowanie ;) Szacunek do innych również ma swoje wymagania, a tutaj z tego co wiem większość społeczności to Polacy, niekoniecznie z Kanady :)

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2013-03-11

Alez ja wcale nie twierdze ze polityka PiS to tylko lewactwo. Nawet polityka gospodarcza/ekonomiczna to nie tylko lewactwo. Obcieli nawet jakis podatek. Tak czy inaczej ekonomicznie to generalnie lewactwo. Nie tylko, nie wylacznie, ale glownie/generalnie itd. 
 
Jestem zawsze przeciw jak ktos widzi jedynie sluszna droge lub postuluje jedynie sluzne rozwiazanie. Jestem przeciwny kolketywizmowi bo nie znosze motlochu, bo wiekszosc, w wiekszosci przypadkow jest durna i nie mysli za siebie. Wiec jak podejmujemy popularne decyzje w imie wiekszosci to naturlanie ograniczmy tych samodzielnych/wolnych. Nie znosze demokracji bo to rownanie do wspolnego mianownika, nie znosze ograniczania moich praw bo jakis idiota moze nie wiedziec jak z nich skozystac. Nie obchodzi mnie w takim momencie gadanina o interesach spoleczenstwa. To zawze zle sie konczy. Jak powiedzial Sam Winchester: Last I checked it wasn’t the road to heaven that was paved with good intentions.  
 
A jak zacytuje cos w jezyku w jakim dane slowa zostaly wypowiedziane to nie dlatego ze chce obrazic rozmowce tylko dlatego ze tlumaczenie slowo w slowo wypowiedzi (zwlaszcza tych sarkastycznych) z reguly gubi smaczek i kaleczy. Pisanie po polskiemu nie przychodzi mi najlatwiej i czesto wychodzi nienaturalnie i topornie wiec sie nie obrazaj tylko wez poprawke. Dobrze?

Ostatni Sprawiedliwy 2013-03-13

"Alez ja wcale nie twierdze ze polityka PiS to tylko lewactwo" 
i w sumie o to mi chodzi :D Jasne, że ma elementy lewactwa w programie, może nawet większość :P a także wiele gospodarczo lewackich. Jednakże nie ma już o ile wiem znaczących partii na świcie, które by miały program w całości czy większości liberalny (może poza ruchem tzw. tea party, ale to nie jest partia sensus stricte; coś mi się o uszy obiło, że w Nowej Zelandii liberałowie maja większe poparcie, ale głową za to ręczyć nie będę) - abstrahując nawet od wewnętrznych różnic w ruchu liberalnych, w zakresie określenia co jest, a co już nie jest liberalne (vide anarchiści liberalni). Nastąpiła pewna ewolucja i bodaj większość postulatów XIX wiecznej lewicy została włączona w programy realnej prawicy - to jest po prostu rzeczywistość. Stąd mierzi mnie wrzucanie do jednego wora z ortodoksyjnym lewactwem, tych sił, które jednak się od niego znacząco różnią. Bo jest szansa, że jak prawica dojdzie do władzy to wyewoluuje bardziej w stronę ekonomiczno liberalną. Nie dojdzie jednak do władzy, jeżeli będzie skansenem liberalnym ekonomicznie bo warunki w jakich działa to uniemożliwiają. 
 
Wezmę poprawkę, a nie obrazisz się jak będę dla miłości własnej (znaczy się ego, co byśmy się zrozumieli hehe) tłumaczył? Tutaj wpadnę w rozkminę czegoś co również mnie mierzi - inwazji angielszczyzny na nasz język. Ograniczone i sensowne zapożyczenia nie są złe (toleruję w sumie łacinę, nieco francuski i ociupinkę niemieckiego, ale to ostatnie w stosunkach międzynarodowych), ale obecnie mamy do czynienia w Polsce z sytuacją grozy. Już nie wspomnę nawet, iż w mediach (również publicznych) dziennikarze nie umieją poprawnie wysławiać się po naszemu, nagminnie stosują anglicyzmy (których większość ma świetne odpowiedniki polskie) etc. Problem w tym, że to przechodzi w dół i nawet ludzie wydawałoby się inteligentni, oczytani i wykształceni zaczynają mówić jakimś kurwa pinglishem. Więc walczę z zalewem angielszczyzny gdzie mogę ]:-> 
 
Nie czekając na odpowiedź, wezmę się za tłumaczenie: 
Sam Winchester "Ostatnim razem gdy sprawdzałem, to nie droga do nieba była wybrukowana dobrymi intencjami" / "Last I checked it wasn’t the road to heaven that was paved with good intentions."

Mateusz_Imperialista_Zionista_Kolonialista 2013-03-13

Ok, ja bym powiedzial ze Kanadyjscy konserwatysci sa w wiekszosci przypadkow ekonomicznie liberalni.  
 
Jak ktos mieszka w Polsce, porozumiewa sie po Polsku i zangielszcza to zenada. Dobija mnie jak slysze ze kos "lejmuje" i ze cos pisze na "fejsie" i podobne kwiatki. Mnie to razi. Natomiast mi samemu czesto zwyczajnie brakuje slow np "wybrukowany" i tak mniej kalecze niz jak zaczolem tu pisac pare lat temu.

Ostatni Sprawiedliwy 2013-03-13

w sumie to ten "fejs" nie jest taki najgorszy - nie wiem jak to się fachowo nazywa, ale chodzi o to, że spolszcza się obce słowa nadając im polskie brzmienie, pisownię (zwłaszcza gdy nie ma dobrego odpowiednika). W tym przypadku mamy też oczywiście do czynienia ze skróceniem - mam wrażenie, że to jest akurat normą. Przykładem email i spolszczenie: mejl. Można powiedzieć "poczta/wiadomość elektroniczna". Jednak dziwnie i nienaturalnie brzmiałoby mówienie "wyślę Ci pocztę/wiadomość elektroniczną" albo i nawet "list elektroniczny, internetowy" - można się tutaj bawić, ale jako krótki i treściwy przyjął się mejl. Podobnie z książkami elektronicznymi- ebook, przeszedł w e-książkę (przy czym ebook jest formą popularniejszą, jak mam wrażenie). Stąd już lepiej jak mówią "wyślę Ci mejla" niż tego okropnego maila. Oczywiście najlepiej by było "wysyłać wiadomość". W mediach ciągle pierdolą o alertach, zamiast już zasymilowanym alarmie. Ale najgorsze są chyba newsy/niusy. O ile to ostatnie jest spolszczeniem przez wymowę, to przecież mamy swojskie "wiadomości". Jest w Polsce nawet taka telewizja co ma w nazwie "news" - notabene powstała na bazie związków biznesowych ze służbami specjalnymi. Poruszę jeszcze jedną sprawę, która mnie mierzi, skoro już w tych tematach jesteśmy: pisownia bez polskich znaków. Nie piję tutaj do Ciebie bo biorę pod uwagę, że możesz nie mieć klawiatury dostosowanej do polskich znaków diakrytycznych, tudzież nie chce Ci się co chwilę przełączać języka w opcjach. Jednakże Ci co mają to nagminnie znaków diakrytycznych (ą,ę,ź etc.) nie używają. Czym to tłumaczyć? Lenistwem? Idąc tym tropem ludzie powinni zacząć pohukiwać i syczeń bo tak szybciej i łatwiej. Od dawna przestałem się dziwić anegdocie, że Francuzi odpowiadają po swojemu jak ktoś do nich po angielsku zagaduje, mimo że doskonale rozumieją i potrafią odpowiedzieć w języku zadanego pytania. Słusznie zresztą czynią, a u nas w tej postkolonialnej mentalności łże-elit przyjmuje się wszystko bezrefleksyjnie. Dziwić się potem, iż młodzież nie potrafi czytać ze zrozumieniem - jak mają się nauczyć ja się pytam! Skoro na co dzień mówią po polsku coraz mniej, zamiast tego jakąś mieszanką się posługując i zewsząd będąc nią bombardowanym. Wyraz "wybrukowany" bierze się z przysłowia "piekło jest wybrukowane dobrymi chęciami" - występujące rzecz jasna w kilku wariantach. To znaczy nie bierze się z niego (wybrukować - wyłożyć brukiem, znaczy się kostką, tudzież kocimi łbami, zazwyczaj drogę, jezdnię, chodnik etc.), ale od razu skojarzyłem z tym cytat - pewnie jest coś podobnego po angielsku. Ażeby nie było, ja nawet lubię język angielski (zapewne przez romańskie naleciałości, które ucywilizowały ten germański język). Na koniec powiem, że nie próbuję nawet dociekać co to znaczy "lejmować" :D 
ps. znowu się rozgadałem ]:->

Ostatni Sprawiedliwy 2013-03-13

przepraszam ale muszę jeszcze coś dodać. Kolejne przykłady znaczy się: biznes vs nasz swojski interes, idąc dalej tym tropem biznesmen vs przedsiębiorca. Obrzydliwej okejowanie ("ok") przy każdej okazji, które wydaje się już zabierać miejsce słowom dotychczas używanym na potwierdzenie typu: tak, dobrze, rozumiem, jasne. Znowu nie wiem jak się to fachowo nazywa ale praktyka pisania wyrazów z dużej litery, gdy nie powinny być tak pisane. Nie piję do Ciebie, ale w twoim poście (kolejny przykład, bo można przecież napisać w wiadomości, wypowiedzi. Dalej: topic, zamiast temat - popularne nawet w interfejsie forów, rzekomo spolszczonym) mamy tego przykład "Jak ktos mieszka w Polsce, porozumiewa sie po Polsku" ano właśnie po "polsku" powinien się porozumiewać. O ile można to wybaczyć ludziom wychowanym na innych zasadach gramatycznych, to tym w Polsce już trudno - a staje się taka praktyka pisowni z dużej litery popularna. Pewnego razu uświadomiłem sobie, że ja sam zaczynam tak pisać! Zgroza mnie ogarnęła. Od tego czasu zacząłem z tym walczyć :) 
 
Nasunęła mi się teraz taka myśl, że mogłaby Konserwa kiedyś zrobić o tych sprawach program. Chodzi mi konkretnie o zagraniczna inwazję na język polski, jak też kulturę. Byście zaprosili jakiegoś typa siedzącego w temacie (tak jak wtedy co był ten profesor bodajże anglista - wspaniały program to był).

Ostatni Sprawiedliwy 2013-03-13

hehe, z tą Konserwą to nie ta audycja - w sumie innych nie słucham to tak z rozpędu poszło :D

Dodaj komentarz...


Po samobójczej śmierci Jacka Wrocka prowadzenia studia podjął się Leszek Neymno. "10% odcinków ma dotyczyć seksu analnego" - mówi testament Jacka.

Jego audycja to 3:21 Raport

Medale:

Rozrywacz miesiąca
złoty!

Program miesiąca
brązowy
Inne audycje tego autora:

Jestem w lesie (9) - 7 lat temu

Taśmy prawdy (5) - 7 lat temu

Sposób na drzwi (2) - 7 lat temu


Śmierć Trynkiewicza (2) - 7 lat temu

Tęczowy wyścig zbrojeń (1) - 7 lat temu

Spowiedź pastafarianina (5) - 7 lat temu

Więcej audycji...
1000 lat świetlnych (2) - 7 lat temu

Porno posłów (+18) (2) - 7 lat temu

10 x Australia (część 1) (10) - 7 lat temu

Złoty Skur*ysyn (1) - 7 lat temu

Dylemat patelni (5) - 7 lat temu

Ogłoszenie (12) - 7 lat temu

Agencik Tomasz (9) - 7 lat temu

Syndrom Senyszyn (6) - 7 lat temu

Coming out narodowca (10) - 7 lat temu

The Walking Wyborca PO (5) - 7 lat temu


Photoshop w służbie prawdy (8) - 7 lat temu

Lapsus językowy (12) - 7 lat temu

Demokracja zmienna jest (6) - 7 lat temu

SKRAJNA "PRAWICA" mówi... (7) - 7 lat temu

SKRAJNA? LEWICA mówi... (6) - 7 lat temu

South Park masakruje lewaków (19) - 7 lat temu

Imagine there is no "Imagine" (60) - 7 lat temu

Warszawa maszeruje RELACJA (10) - 7 lat temu


I Bóg stworzył kobietę (13) - 7 lat temu

Are you my nigga? (26) - 7 lat temu


Won od naszych działek! PLUS (25) - 8 lat temu

Won od naszych działek! (7) - 8 lat temu

Hejter w domu PLUS (19) - 8 lat temu

Hejter w domu (20) - 8 lat temu

Jestę wolnościowcę PLUS (9) - 8 lat temu

Jestę wolnościowcę (36) - 8 lat temu

Musicforlife PL z piwnicy PLUS (24) - 8 lat temu

Musicforlife PL z piwnicy (5) - 8 lat temu

Tu jest Polska PLUS! (9) - 8 lat temu

Tu jest Polska! (14) - 8 lat temu

Uczynek mobilizujący PLUS (9) - 8 lat temu

Uczynek mobilizujący (24) - 8 lat temu

Rybnik troluje Polskę PLUS (9) - 8 lat temu

Rybnik troluje Polskę (18) - 8 lat temu

Startup smoleński PLUS (14) - 8 lat temu

Startup SMOLEŃSKI (12) - 8 lat temu

Globalne Ociplenie PLUS (6) - 8 lat temu

Globalne Ociplenie 2013 (17) - 8 lat temu

Zapominają po kupie PLUS (19) - 8 lat temu

Zapominają po kupie (14) - 8 lat temu



Spowiedź Korwi*eba PLUS (61) - 8 lat temu

Spowiedź Korwi*eba (46) - 8 lat temu

300 mld Donalda (6) - 8 lat temu

Harlem Shake w Polsce - 8 lat temu




Pieprzona hipokryzja - 8 lat temu

30 filmów o WIELKIM Bracie (2) - 8 lat temu

Lenin w Heyah - Prolog - 8 lat temu

Oto słowo nie-boże - 8 lat temu

Nie jesteś Bogiem - 8 lat temu

A co z biednymi? (1) - 8 lat temu

Szczuka kocha Zawiszę (1) - 8 lat temu

Marsz do lasu - 8 lat temu

Europa gnije - 8 lat temu


RESTECP Polacy - 8 lat temu

Śpiący Królewicz nie śpi (2) - 8 lat temu

Tankujesz pedałujesz (1) - 9 lat temu

A dzisiaj polecamy:
 align="center">
Program sponsorują:

Na makaron i pizze - - 50.00
dominik - - 100.00
Jacek tak trzymać - - 50.00
gman - - 20.00
na pomnik dla Zośki - - 50.00
Aliktus - - 20.00
Przemek z Poznania - - 100.00

Możesz i ty zasponsorować >>>

Promuj radioWydrukujDaj komuś ulotkęChcesz prowadzić audycję?Kontakt