|
|
|
Syria - czy rozpali Bliski Wschód?
Opisujemy ważne zmiany w świecie. Trwa wojna domowa w Syrii, która grozi eskalacją na sąsiednie państwa. W najbliższym czasie będą wybory w Stanach Zjednoczonych, kilka dni temu odbyły się w Gruzji. Rosną napięcia pomiędzy Chinami a sąsiadami. A w Polsce... Skąd wziął się cyrkon na wraku smoleńskiego tupolewa? I czy by być artystą trzeba być demokratą?
KOMENTARZE
2
2012-10-24
W Rosji jest wiecej kobiet niz meszczyzn bo sie panowie zapijaja, ale jak sie zapija to wtedy juz te panie nie sa zbyt atrakcyjne.
3
2012-10-24
Dlaczego nie poruszono kwestii dzisiejszej 56 rocznicy października 1956 r?
4
2012-10-24
Gratuluje panowie. Bardzo ciekawa audycja!
5
2012-10-24
To może odpowiem od końca:
6
2012-10-24
Nowe kłamstwa w miejsce starych - słuchałem odcinków audiobooka z niepoprawnego radia pl. Było tam klarownie wyjaśnione, iż w początku lat 70. konflikt sowiecko-chiński był pozoracją.
7
2012-10-24
Ostatni Sprawiedliwy, nie zgadzam sie co do Syberii. Zwyczajnie Putnin nie moglby sobie pozwolic na strate Syberii. Utrata Syberii bylaby rownoznaczna z oswiadczeniem calemu swiatu ze Kacapy sie nie licza. Putin nawet na minute nie zawachal by sie z kompletnym unicestwieniem Chin gdyby do tego doszlo. Ruska technologia zarowno w temacie rakiet balitycznych, okretow podwodnych przenoszacych te rakiety jak i systemow anty-rakietowych jest daleko wyzsza od Chinskiej (tak nadal). Potencjal nuklearny tez znacznie silniejszy po stronie Kacapow.
8
2012-10-24
"a ja myślałem, że po alkoholu kobiety wydają się bardziej atrakcyjne :D"
9
2012-10-24
Demografia rosyjska wciąż czka rzeźnictwem Stalina (własnym i wojennym). Dopiero na to nakłada się zaraza gruźlicy, AIDS, i alkoholizmu. Jednak daleki byłbym od oceniania Rosji, ze względu na to, jako słabej. Rosja zawsze była w sensie wewnętrznej "mocy" słaba, a im "słabsza" wewnętrznie była, tym sąsiedzi więcej cierpieli... Ot, na Kremlu znają się na eksporcie problemów...
10
2012-10-25
Dziękuję za audycję
11
2012-10-25
Wszystko okej, tylko dlaczego ten "agent" Rosji czyli Iwaniszwili (tak się to pisze ?) jest nazywany przez Janka Fijora "naszym" człowiekiem.
12
2012-10-25
Zaden z prowadzacych audycje nie ma obowoazku zgadzania sie z innymi prowadzacymi. Tutaj nie ma jedynie slusznej linii. Sam sobie wyrob opinie.
13
2012-10-25
nikt nie twierdził, iż Bidzina Iwaniszwili jest agentem/rusofilem/klientem etc. Moskali. Jednak jego przeszłość, powiązania i radosna reakcja Moskwy na ichnie zwycięstwo wyborcze wręcz narzuca podejrzenia - zobaczymy co zrobi: po owocach poznacie. Takowoż o obecnym prezydencie Ukrainy Janukowyczu mówiono gdy obejmował władzę, iż jest sługą Putina. Jednak z jego działań należy wnioskować, iż stara się zachować możliwie dużą dozę niezależności od Moskwy i wcale nie chce być jej wasalem (a dlaczego to już osobna historia), mimo że na wielu polach jej ustępuje (co wiąże się z jego bazą wyborczą a raczej kliką wsparcia). Nie zmienia tego fakt, że dopiero od jakiegoś czasu uczy się on języka ukraińskiego (sic!).
14
2012-10-26
“Pozwolę sobie dodać, iż moim zdaniem ideologia ekonomiczna to tylko jeden z elementów konstytuujących postawę światopoglądową człowieka, a także iż kardynalnym błędem jest postrzeganie rzeczywistości tylko/głównie przez wyznawany pogląd ekonomiczny. “
15
2012-10-26
Pewno rdzewienie głowic. Acz chciałbym zwrócić uwagę, że co jak co, ale wojska rakiet strategicznych miały się w Rosji (jako jedyne) po upadku ZSRS dobrze. Były i są podstawą doktryny obronnej.
16
2012-10-26
Tlen to nie wszystko, kalorie to nie wszystko...
17
2012-10-26
Jeszcze o Gruzji. Saakashvili jest politykiem kalibru Iron Lady i Ronniego. Wolnorynkowcem, zwalczajacym socjalizm i agresywnie niepodleglosciowym. Naleza mu sie brawa i szacunek. W porownaniu do niego sp. Kaczor moze co najwyzej pochwalic sie podobna polityka miedzynarodowa w stosunku do Sowietow i NATO, w stosunku do EU juz mniej.
18
2012-10-26
"Ronal Reagan mial prosta doktryne FTR"
19
2012-10-26
Foil The Russians, z tym ze czasami F bylo nie oficjalnie tlumaczone inaczej... chyba dalej nie mosze rozwijac?
20
2012-10-26
;)
21
2012-10-27
Jabolu
22
2012-10-27
Takie konflikty jak pomiedzy Chinami i Ruskimi nie wybuchaja w jedna noc. Jak Ruskie staly ekonomicznie znacznie gozej niz dzisiaj to potrafili produkowac duzo glowic i okretow (i czolgow i samolotow itd itp). Wiec jakby Ruskie mosialy sie dozbroic zeby odstraszyc Chinczykow to by to zrobili.
23
2012-10-27
" Zupełnie nie wyobrażam sobie aby SZA miały coś takiego zadeklarować aby chronić rosyjską Syberię - to się po prostu nie opłaca ani Syberia we władzy Rosji, nie jest racją stanu SZA."
24
2012-10-27
Ano potrafili ale czasy to były inne i głowice inne - a ja od lat nie widzę aby znowu potrafili to zrobić (bo by robili gdyby mogli, czyż nie?) - abstrahując od tego, że obecny potencjał Rosji ma się nijak do potencjału ZSRR (całkiem sensowny jest aksjomat, iż Rosja bez Ukrainy nie może być imperium). Obecnie świat jest na etapie jakości, nie ilości (ale uwaga - wielkie wojny wygrywają "rezerwiści" ;) ).
25
2012-10-28
Ni sadze zebysmy sie przekonali ale...
26
2012-10-28
Zapomniałem również wspomnieć o chińskiej piątej kolumnie - znaczenie ogromne przy ataku konwencjonalnym.
27
2012-10-28
"specyfiki takiego konfliktu - to nie byłaby wojna statyczna, tylko manewrowa ze względu na ogrom obszaru"
28
2012-10-28
"Moim zdaniem jednak pokazaliście ogromne prawdopodobieństwo mojej tezy... Chinom i Rosji w żadnym rozdaniu konflikt się nie opłaca. Kokosy leżą gdzie indziej. "
29
2012-10-28
Co do sporu o ekonomię...
30
2012-10-28
Spodziewałem się tego zarzutu - o manewrowej chodzi mi o brak statycznych linii walk z powodu ogromu terenu i również trudnych warunków terenowych.
31
2012-10-28
"Dodatkowo pierwsze uderzenie musi mieć gwarancję zniszczenia potencjału odwetowego w wystarczającym stopniu aby nie był on w stanie zagrozić egzystencji biologicznej agresora - tej gwarancji nie mają nawet USA w stosunku do Rosji."
32
2012-10-28
"Co do wierszyka to ładny ale nie zapominajmy o czasach gdy miecz zdobywał bezmierne bogactwa - bo nie miał ich kto bronić, a słowo obalało największe reżymy ;)"
33
2012-10-29
“okręty także się tropi ;)”
34
2012-10-29
Jest tak jak pisałem Jabolu - być może przytoczonego cytatu nie doczytałeś: tam pisze jak sprawa wygląda i jakie są prognozy (czyli kiedy Rosja utraci obecną, wysoką, efektywność potencjału ICBMów).
35
2012-10-29
Ruchome wrzutnie ICBM kompletnie zostaly wycofane z arsenalow NATO. Dotyczy zarowno maerykanskich pociskow Pershing i Lance jak i francuskich Pluton i Hades. Nie wiem czy UK je kiedykolwiek mieli ale zarowno US jak i Francja sie tego pozbyli. Obecnei UK polega tylko na okretach podwodnych, Francja przede wszystkim na okretach podwodnych ale takze maja kierowane pociski manewrojace wystrzeliwane z Rafale. Stany wiekszosc glowic maja nma okretach podwodnych, reszte w silosach plus bombowce strategiczne. B2 sa jedynymi samolotami ktore moga operowac nad celem, B52 ograniczone sa do pociskow kierowanych wystrzeliwanych z kontrolowanej przestrzeni powietrznej. To samo dotyczy ruskich bombowcow.
36
2012-10-29
Dyskusja na temat zalet SSBNów (byłbym daleki od deprecjonowania zdolności chińskich SSBNów do oddania skutecznej salwy) czy możliwości samolotów mija się z celem - to, że dajmy na to Chińczycy ich nie dorwą nie zmieni ogólnego wyniku starcia nuklearnego - zagłady biologicznej obu nacji (a co najmniej ich państw) - dlatego wykluczam wojnę jądrową. Ty uparcie przy niej obstajesz - mnie to rybka :)
37
2012-10-30
Mialem dluzsza odpowiedz ale strona siadla i tekst poszed sie ... ehm... wspolzyc.
38
2012-10-30
Akwarium? Ja, chyba w "Nowym Państwie" wyczytałem, że FSB siuda Akwarium... ;P
39
2012-10-30
planują mieć 5 ssbnów - jak nie trudno się domyślić podawałem łączną liczbę rakiet. Będąc uczciwym należałoby podobnie wykastrować inne floty wyposażone w ssbny, a nie tylko chińską - bo niby dlaczego? Zajęli miejsce ruskich do opisywania jacy to zacofani i niezorganizowani? Nie jest również przypadkiem owych pięć sztuk - z powodów jakie podałeś, aby zawsze jeden był na patrolu.
40
2012-10-31
“Będąc uczciwym należałoby podobnie wykastrować inne floty wyposażone w ssbny, a nie tylko chińską - bo niby dlaczego? “
41
2012-10-31
Sorry jeszcze jedno i bede dalej gral w ping-ponga:
42
2012-10-31
obawiam się, że opowiadasz bzdury Mateuszu. Przykro mi ale tak to widzę. |
ANP#6, [lokalny patriota], II Liceum, zad.1 - 3 lata temu
ANP#5, [kocham Polskę], ZS 3, ZAD.1 (1) - 3 lata temu
ANP#4, [coraz więcej akcji i nowych ludzi], ZS 2 Elektryk, zad.1 (1) - 3 lata temu
ANP#3, [ludzie odważni i dumni], ZS 1 Mechanik, zad.1 (1) - 3 lata temu
ANP#2, [nie być trybem systemu], I Liceum, klasa 2j, zad.1 (1) - 3 lata temu
ANP#1, [wybierz polskie reaggae], I Liceum, klasa 1j, zad.1 (2) - 3 lata temu
Stanisław Michalkiewicz - geopolityczna elastyczność między Niemcami a Rosją | K2.0, #34 - 3 lata temu
Program sponsorują:
Jaro
- - 20.00 |
Pyszna Konsewrwa. Bardzo lubie jak robicie taka analize.
Zaczne od spoznionych gratulacji z okazji setnej Konserwy. Sorry tone w robocie wiec dopiero teraz zwrocilem uwage.
Jezeli chodzi o Syrje, to nalezy pamietac ze tzw rebelianci sa finansowani przez Saudyjczykow. Czyli wygraja, sorry no zwyczajnie wygraja tak samo jak wygrywaja przez ostanie pare dekad. A jak wygraja to sie oczyszcza z tych co to chca wolnosci i bractwo/taliby przejma wladze i durny zachod bedzie prowadzil dochodzenia jak to sie stalo ze znowu obudzili sie z reka w nocniku. Najlepiej by bylo gdyby sie obie strony w pien wyciely.
Prawo poscigu jest ciekawym zagadnieniem. Warto przypomniec ze niedawno wykozystali je Kolumbijczycy jak udezyli marksistowskich terrorystow na terenie Chavezlandu. Ale sie Hugo pocil.
Kompletnie nie masz racji ze Syryjska obrona przeciwlonicza powsztrzymuje zachod przed interwencja. Nie bedzie zachodniej interwencji bez udzialu Stanow. Stany mogly by sobie w pare dni kompletnie zneutralizowac syryjska obrone przeciwlonicza. Nikt nie jest w tym tak skuteczny jak Amerykanie (Balkany, Irak dwa razy, Libja itd). Oni teraz oabsolunie nie maja apetytu na interwencje, ani demokraci ani republikanie. I dla tego interwencji nie bedzie (debile protestujacy amerykanski imperjalizm powinni sie cieszyc). EUnuchy nie maja srodkow na samodzielne operacja na ta skale wiec bez Stanow nie wejda, pozostaje Turcja. A Turkow nikt w zadne maliny nie wposzcza, oni od lata maja wlasna polityke (np re wojna w Iraku gdy odmowili Stanom prawa udezenia z polnocy) i jak wejda to tylko we wlasnym interesie.
Nie masz tez racji ze syryjska obrona plot byla stworzona w obrnie przed Amerykanami. Ona byla stworzona w obronie przed Izraelem. Cofnijmy sie do 1982 i bitwy powietrznej w Bekaa Valley. Po obu stronach bralo udzial okolo setki samolotow. Izrael stracil cztery w powietrzu i 19 od rakiet plot, syryjczycy stracili okolo 85 samolotow i jakies 30 baterji plot. Coz chyba mieli braki, nieprawdzaz? Wiec zaczeli inwestowac. Nadal nie reprezentuja poziomu Izraela czy Stanow.